Bezitters van Benelli TRK 502 / X?

Gister mijn nieuwe motor opgehaald, eindelijk. Gister en vandaag 400 kilometer gereden, op 1 ding na geen problemen opgemerkt.
Tussen de 50 en 65 kmph begint de motor te hobbelen, vermoed dat de voorband opnieuw uitgebalanceerd moet worden..
Verder niets op aan te merken.. Heerlijke tourmotor! Ook gelijk een telefoonhouder bevestigd, past precies mooi tussen het stuur.
Prachtig! Je moet inderdaad ff het voorwiel laten balanceren, dan is het gehobbel direct weg. Heb ik ook laten doen. Doe je nog even wat foto’s plaatsen op het benellitrknlbe forum?
 
Prachtig! Je moet inderdaad ff het voorwiel laten balanceren, dan is het gehobbel direct weg. Heb ik ook laten doen. Doe je nog even wat foto’s plaatsen op het benellitrknlbe forum?
Dan ga ik dat even laten doen! Wat betreft dat benellitrknlbe forum, dat vind ik beetje onoverzichtelijk dus denk dat ik het bij Motor-Forum laat.

Misschien een keer in de zomer een dag rijden met rijders van de Benelli trk 502/x?
 
Dan ga ik dat even laten doen! Wat betreft dat benellitrknlbe forum, dat vind ik beetje onoverzichtelijk dus denk dat ik het bij Motor-Forum laat.

Misschien een keer in de zomer een dag rijden met rijders van de Benelli trk 502/x?
Ik kan je administrator rechten geven, dan kunnen we het forum met elkaar vorm geven. Wilde het aanmaken om wat meer gericht met elkaar zaken te delen (oa techniek).
Deze zomer een keer rijden lijkt me erg leuk. Stoffels1980 is daar ook voor in dus dat zijn er al drie. Ook deze dingen zijn makkelijk in het forum af te spreken.
 
Vandaag tijdens een ritje Texel mijn carter bescherming afgebroken.. Hopelijk geen voorbode voor de rest van de kwaliteit..
 

Bijlagen

  • IMG_20190727_175452.jpg
    IMG_20190727_175452.jpg
    177,5 KB · Weergaven: 109
  • IMG_20190727_180004.jpg
    IMG_20190727_180004.jpg
    154 KB · Weergaven: 115
Nog wat updates van bezitters? Nieuwe aankopen? Die van mij heeft nu ongeveer 4600 km gelopen en rijdt geweldig! Voor mij destijds een heel goede keuze geweest en ben er nog heel blij mee!
 
Is een terugroepactie voor geweest, heb je deze gehad?
Voor mij helaas te laat, heb veel probleempjes gehad in korte tijd. Hierdoor heb ik toch afscheid genomen van de motor. Ik reed er niet meer met 100% plezier op en dacht steeds wat te voelen/horen.. Zeer jammer, was een heerlijke motor om te rijden!! De rest allemaal nog tevreden?
 
Sinds dit weekend heb ik ook een TRK 502X. Vanwege corona verwacht ik wat minder te touren, maar dat was wel het idee toen ik mijn SV650 verkocht: comfortabeler op langere afstanden.

De zithouding vind ik heerlijk, mooie ruime hoek voor mijn knieën en armen. Het is een hoge motor, zelfs met 1m85 kan ik niet beide voeten plat neerzetten bij een stop. Het ruitje word in de meeste reviews positief beoordeeld, ik vind het alsnog te veel turbulentie opleveren dus heb hem er nu afgehaald en ga spelen met hogere/lagere/andere ruit. Qua vermogen is het een afstap vergeleken met de 75pk van de SV650, het is alsnog genoeg voor de snelweg en bovendien staat het minder fel afgesteld zodat in de stad rijden eigenlijk fijner is. Inhalen op 80 wegen moet wel iets berekender.

Zijn er ondertussen meer eigenaars hier?
 
Sinds dit weekend heb ik ook een TRK 502X. Vanwege corona verwacht ik wat minder te touren, maar dat was wel het idee toen ik mijn SV650 verkocht: comfortabeler op langere afstanden.

De zithouding vind ik heerlijk, mooie ruime hoek voor mijn knieën en armen. Het is een hoge motor, zelfs met 1m85 kan ik niet beide voeten plat neerzetten bij een stop. Het ruitje word in de meeste reviews positief beoordeeld, ik vind het alsnog te veel turbulentie opleveren dus heb hem er nu afgehaald en ga spelen met hogere/lagere/andere ruit. Qua vermogen is het een afstap vergeleken met de 75pk van de SV650, het is alsnog genoeg voor de snelweg en bovendien staat het minder fel afgesteld zodat in de stad rijden eigenlijk fijner is. Inhalen op 80 wegen moet wel iets berekender.

Zijn er ondertussen meer eigenaars hier?
Gefeliciteerd met je aankoop! Waar heb je deze gekocht en waar woon je zelf? Die van mij heeft nu ruim 5800 kilometer gereden en ik ben er nog echt heel blij mee! In de loop van de tijd knipperlichten aangepast en onlangs kofferrekken gemonteerd. Laat het mooie weer maar komen!
 
Vorig weekend met mijn vriendin mooi rondje gereden, wel veel wind maar enorm veel rijders al onderweg, leuk!
IMG_20200328_150905.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vorig weekend met mijn vriendin mooi rondje gereden, wel veel wind maar enorm veel rijders al onderweg, leuk!Bekijk bijlage 1483221

Ik heb de motor bij MVM De Meern gekocht. Prima gasten. Het was blijkbaar precies het juiste moment om de nieuwe 2020 model update te krijgen. Welke aanpassingen heb jij aan de motor gedaan? Nog accessoires toegevoegd?

Dit is de mijne. Met topkoffer, zonder ruitje.
IMG_20200404_174207.jpg
 
Ik heb de motor bij MVM De Meern gekocht. Prima gasten. Het was blijkbaar precies het juiste moment om de nieuwe 2020 model update te krijgen. Welke aanpassingen heb jij aan de motor gedaan? Nog accessoires toegevoegd?

Dit is de mijne. Met topkoffer, zonder ruitje.
Bekijk bijlage 1483469
Wat enorm grappig want ik heb hem zien staan en zelfs nog een foto gemaakt van die Givi beugels... Ik wil dezelfde topkoffer maar dan in het zwart... Hoe bevalt ie? Al wat mee kunnen rijden? Ik heb er. Kv heel veel plezier mee in ieder geval... Andere uitlaat en kofferrekken er al op... En andere knipperlichten...
IMG_20200407_122550.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Wat enorm grappig want ik heb hem zien staan en zelfs nog een foto gemaakt van die Givi beugels... Ik wil dezelfde topkoffer maar dan in het zwart... Hoe bevalt ie? Al wat mee kunnen rijden? Ik heb er. Kv heel veel plezier mee in ieder geval... Andere uitlaat en kofferrekken er al op... En andere knipperlichten...Bekijk bijlage 1484251

Ah ik zie het. Beter geluid met deze uitlaat? Welke zijkoffers ga je er op zetten?

Ik heb er nu 400 km op zitten, maar inderdaad in deze corona tijden wil je niet teveel onnodige ritten maken. Deze topkoffer is prima. Hiervoor had ik ook een givi, V40 geloof ik. Hij is meer dan groot genoeg voor alles wat ik er in kwijt wil. Volgens mij passen er net geen twee helmen in.

Het ruitje heb ik er af gehaald omdat ik een hekel heb aan turbulente lucht tijdens het rijden. Het standaard en tour ruitje werkten niet lekker voor mij. Misschien dat het met zo'n vario ding er bovenop beter werkt. Dat ga ik nog testen later. Nu heb ik iig geen ruitje, wat ruis geeft, maar een rustige ruis. Met van die foam oordopjes als gehoorbescherming in rij ik op die manier het fijnste.

Hopelijk kunnen we binnenkort weer normaal rijden want het weer is fantastisch.
 
Ah ik zie het. Beter geluid met deze uitlaat? Welke zijkoffers ga je er op zetten?

Ik heb er nu 400 km op zitten, maar inderdaad in deze corona tijden wil je niet teveel onnodige ritten maken. Deze topkoffer is prima. Hiervoor had ik ook een givi, V40 geloof ik. Hij is meer dan groot genoeg voor alles wat ik er in kwijt wil. Volgens mij passen er net geen twee helmen in.

Het ruitje heb ik er af gehaald omdat ik een hekel heb aan turbulente lucht tijdens het rijden. Het standaard en tour ruitje werkten niet lekker voor mij. Misschien dat het met zo'n vario ding er bovenop beter werkt. Dat ga ik nog testen later. Nu heb ik iig geen ruitje, wat ruis geeft, maar een rustige ruis. Met van die foam oordopjes als gehoorbescherming in rij ik op die manier het fijnste.

Hopelijk kunnen we binnenkort weer normaal rijden want het weer is fantastisch.
Ik heb een GPR Trevale Inox uitlaat en qua zijkoffers waarschijnlijk de Givi Trekker Black.... Ik vind die volledige aluminium versies mooier maar de prijs het niet waard. Ik heb bij MVM ook een TRK 502 X gezien met een verhoogde Givi ruit, scheelde best aardig wat. Misschien is dat nog iets voor je en anders kan een spoiler idd uitkomst brengen. Givi heeft ze en ook Puig. Mocht je meer vragen hebben, laat het dan vooral weten!
 
Na een tijdje zonder ruitje vind ik het tijd om te proberen hoe een hoger ruitje zou rijden. Ik heb de Puig touring ruit gekocht en de MRA x-creen touring spoiler. Met de Puig ruit, zonder de spoiler is er op de snelweg nog flink veel turbulentie tegen mijn helm, ongeveer ter hoogte van de bovenkant van mijn vizier. Met de spoiler er op (relatief lage stand lijkt het beste te werken) is het een stuk beter. Met wind mee op de snelweg is alles lekker rustig, met wind tegen zit er nog wat gebulder op de top van m'n helm. Wel fijn om een keer zonder die winddruk op de motor te zitten, hiervoor had ik een nakedbike dus moest altijd tegen de wind in leunen.

Op AliExpress zag ik een ruit van 64cm hoog. Dat is ongeveer 10 cm meer dan de Puig, en ongeveer 20 cm meer dan het standaard ruitje. Die komt over een paar weken binnen. Ik ben benieuwd wat die doet.

Als dat ruitje niks is dan is volgens mijn nog een optie om het standaard (of verlaagd ruitje) te monteren, met een spoiler er op in horizontale stand. Dan heb je je torso en armen grotendeels uit de wind, en schone lucht tegen de helm.
 
Dag allen,
Het motorrijbewijs komt steeds dichterbij en ik ben daarom aan 't kijken naar veel verschillende motoren. Deze Benelli viel mij in positieve zin al op, op de autosalon van Brussel.
- Iemand ervaring met deze Benelli en een versys x-300?
- Hoe is de kwaliteit na langer gebruik?
- Hoe is de wendbaarheid?
- Genoeg power in verhouding tot gewicht?

Hopelijk kan één van jullie mij er wat meer over vertellen.
 
Success met de laatste loodjes Colkap!

-Iemand ervaring met deze Benelli en een versys x-300?
Nee. Het lijkt me dat de versys 300 een stuk lichter is, misschien ook krapper in zithouding. Daar zou ik goed op letten bij een proefrit. De Benelli is zwaarder, en belangrijker, heeft het gewicht hoger dan mijn eerste motor, een Suzuki sv650. Ik ben blij dat ik op die motor ben begonnen eigenlijk. Lichter is vergevingsgezinder voor wanneer je foutjes maakt. Ik ben naar de Benelli overgestapt omdat ik rechter op wilde zitten, met meer beenruimte.
- Hoe is de kwaliteit na langer gebruik?
Kan ik nog niet op antwoorden, ik heb de Benelli pas 2 maanden.
- Hoe is de wendbaarheid?
Beetje log door het grotere voorwiel. Wat ook wel weet een stabiel gevoel geeft. Op hele lage snelheid is hij juist wendbaarder dan de sv650, want de stuur uitslag is groter. Dat was een grote positieve verassing bij de eerste U bocht en parkeren.
- Genoeg power in verhouding tot gewicht?
Prima als je over 80 wegen wilt touren en 100 op de snelweg rijd (110 op de teller). Daarboven houd het snel op. De versys 300 zal niet sneller zijn dan de Benelli door de kleinere motor en waarschijnlijk minder fijn op de snelweg. Als je sportiever wilt rijden zou ik naar naked bikes kijken. Die zijn gewoon lichter, dus sneller met hetzelfde vermogen.

Wat voor verwacht je te gaan doen met je motor? Heb je al over budget nagedacht? Ga je voor A2 of vol A rijbewijs?
 
Success met de laatste loodjes Colkap!


Wat voor verwacht je te gaan doen met je motor? Heb je al over budget nagedacht? Ga je voor A2 of vol A rijbewijs?

Tnx!

Ik wil de motor voor van alles en nog wat gebruiken. Woon werk, touren en vakanties/weekendjes in de toekomst. Vandaar dat ik ook aan het kijken ben naar de tour/ allroad motoren. Ik ga inderdaad op beiden modellen proefrijden. Verder kijk ik nog naar een honda cb 500x en een g 650 gs.
Ik denk dat ik ook een aantal naked bikes ga rijden, omdat het sportieve mij ook wel aan spreekt. Dan voornamelijk de Z300 en de cb 500 f.
Mijn budget ligt rond de 4 á 5 duizend en ik ga voor code 80 (22 jaar.)
Ik weet dat de Benelli in Nederland wat duurder is, maar bij de buren staan ze voor flink wat minder te koop.
 
Hallo allemaal!

Zie hier de 2021 TRK800.

Ik wist dat er een zwaardere versie van de 500 zou komen, maar ik had begrepen dat het een 762 versie zou zijn, misschien noemen ze het een 800 met een 762 blok erin.

Ik was van plan om over een tijdje ( 2jaar ) een nieuwe TRK502 X aan te schaffen, maar komend van een R1 wilde ik wel nog een beetje pit voelen.

Met de 800 moet dat wel goed komen denk ik.
 

Bijlagen

  • IMG_20200709_173206_668.jpg
    IMG_20200709_173206_668.jpg
    107,8 KB · Weergaven: 43
Hallo allemaal!

Zie hier de 2021 TRK800.

Ik wist dat er een zwaardere versie van de 500 zou komen, maar ik had begrepen dat het een 762 versie zou zijn, misschien noemen ze het een 800 met een 762 blok erin.

Ik was van plan om over een tijdje ( 2jaar ) een nieuwe TRK502 X aan te schaffen, maar komend van een R1 wilde ik wel nog een beetje pit voelen.

Met de 800 moet dat wel goed komen denk ik.

Word interressant. Ik rij nu een Versys 650 maar zou best iets meer willen zonder direct naar een 1000 te gaan. Heb twee keer op een TRK 502 preofgereden en dat beviel heel goed!
 
Terug
Bovenaan Onderaan