Bezitters van Benelli TRK 502 / X?

Zaterdag de overstap gemaakt, toch best vreemd om mijn Benelli achter te laten, toen ik deze kocht had ik niet het idee dat ik nu op een andere zou rijden. Blijft een motor die ik echt iedereen kan aanraden!
IMG20210904095354.jpg
 
Zijn grote broer wordt 2e helft volgend jaar uitgebracht. Ben benieuwd heb wel al eens naar de 502x gekeken maar ben bang dat ik er vrij vlug op uitgekeken ben. Maar wil ook geen big boy 1250gs ofzo. Dus misschien dat de trk800 wel wat kan zijn.

 
Die Mv ziet er best aardig uit. Blijf toch nog even lekker op de TRK rijden. Ben uiterst benieuwd wat de nieuwe 800 gaat kosten. Daarvan vind ik de voorkant heel mooi de achterkant is wennen.
 
Die Mv ziet er best aardig uit. Blijf toch nog even lekker op de TRK rijden. Ben uiterst benieuwd wat de nieuwe 800 gaat kosten. Daarvan vind ik de voorkant heel mooi de achterkant is wennen.
Prijs zal rond de 9500,- zijn
 
Ik hoop dat hij inderdaad onder de 10 blijft maar vrees het ergste. In vergelijking met de 502 mist hij nog valbeugels die komen er qua kosten ook nog extra bij zag zo even ook geen midden standaard. De kosten om hem naar eigen smaak aante passen zullen best oplopen
 
Het zou eerst rond de 9k zijn, inside info, maar nu wel iets hoger, maar dat is nog ff afwachten
Prima dat jij dit hier meld als zijnde inside info. Maar aangezien er geen rechten aan kunnen worden ontleed (toch?) zal de prijs bekende zijn..... als de prijs bekend is. Nog even afwachten dus.
 
Prima dat jij dit hier meld als zijnde inside info. Maar aangezien er geen rechten aan kunnen worden ontleed (toch?) zal de prijs bekende zijn..... als de prijs bekend is. Nog even afwachten dus.
Ik geef alleen door wat ik gehoord heb, meer niet, dus idd ff afwachten, maar zou wel mooi zijn als het niet boven de 10k komt.
 
Het lijkt alweer even geleden dat iemand iets heeft gepost in dit topic. Benieuwd naar ervaringen van eigenaren van deze TRK 502, bij voorkeur de X versie met spaakwielen en iets andere vering. Naast een RE Himalayan of Transalp komt deze ook wel in aanmerking als volgende motor.
 
Wij hebben twee trk 502x zijn hier heel tevreden over. We komen af van de transalp650. De trk zijn wel aangepast met het 15 tands tandwiel en de motor met een mizu setje laten verlagen. Als test even naar Sicilië en terug gereden en absoluut geen spijt van de aanschaf. Ja het is geen snelheidsmonster maar tot 140 merk je niet dat je 500cc rijd.
 
Ik heb de Benelli TRK502X gekocht zo'n 2 weken geleden.
Tot nog toe pas 400km gereden, aankomend weekend word het helaas niks met dit weer....

Hij rijd super! ik kom zelf van de translalp xl600v uit 1992 af. Dus groot verschil naar 30 jaar natuurlijk.
Inhalen met deze injectiemotor is zo gepiept en zit je snel aan de 130kmh. (ook met bijrijder merk ik weinig tot geen verschil, vooral niet in wegligging!)
Ik merk het verschil wel degelijk met de Transalp 600 en ben blij met deze 500cc. Is wel wat aan de zware kant (235kilo) maar daar heb ik geen moeite mee.
Ik moet nog eventjes rustig doen gezien de inrijd periode maar ben al goed enthousiast geworden van de Italiaan!
 
Hallo hier,
Net even 3,5 jaar ervaringen zitten doorlezen en moet zeggen dat de meeste berichten me redelijk positief lijken. Er zijn er een paar die de motor blijkbaar al 3 jaar hebben.
Wil iemand zijn eerlijke ervaringen delen?
- Rijders ervaing
- Onderhoud, en dan vooral ook de kosten
- Opgelopen storingen/problemen

Ik ben aan het kijken voor een andere motor en vind de Benelli er allemaal wel mooi uitzien en leuk geprijsd maar hoe betrouwbaar is het echt en wat krijg je er straks voor terug? Niet dat ik een motor koop voor de inruilprijs, maar het telt wel mee in de totale 'cost of ownership' ( hoe heet dat op z'n nederlands??)
Het is voor mij woon-werk verkeer, dus het is geen "hobby die wat geld mag kosten". -->Hoewel ik er heus wel eens voor de lol in het weekend mee zal rijden. :]

Ik vind die 800 Leoncino Scrambler wel wat hebben. Die ga ik volgende week eens proefrijden. Die nieuw te komen 800 TRK zal ik zeker ook overwegen maar die staat hier nog niet op de Franse versie van de Benelli website.

Alvast bedankt voor de reacties
 
Zaterdag de overstap gemaakt, toch best vreemd om mijn Benelli achter te laten, toen ik deze kocht had ik niet het idee dat ik nu op een andere zou rijden. Blijft een motor die ik echt iedereen kan aanraden!Bekijk bijlage 1673516
Veel meer pk's, vooral veel meer koppel, maar ook Veel meer gewicht.
Vast en zeker ook meer luxe en confort maar goed die GS is ook een x zo duur.
Hoe bevalt de overstap na een paar maanden.
Ik ben nu aan het kijken naar een 800 Benelli, ( ik wacht nog even op de 800 TRK versie)
Het scheelt waarschijnlijk wel een duizend of 3 à 4 met de BMW 800 GS die is hier rond de 14K
Maar dan heb je wel alle BMW meuk er op.
 
Minder toeren in de hogere snelheden. Scheelt ongeveer 500 toeren met een 14 tands. Gevolg iets minder trekkracht onderin maar boven veel meer rust minder trillen en een hogere topsnelheid. Als je veel offroad rijdt dan moet je het niet doen want dan heb je juist bij de lagere versnelling de kracht nodig
 
Wat leuk om alle reacties op deze mooie motor hier te lezen. Zou natuurlijk leuk zijn om dit forum actief te houden!

Ben zelf na een lange zoektocht en verschillende motoren op de Benelli TRK gestuit. Nog niet in het echt gezien of proefgereden. Maar vooral op onderzoek uitgegaan.

Over een tweetal weekjes ga ik met m’n vriendin naar de motorbeurs in Utrecht. Daar zou de nieuwe Benelli TRK 702 (x) gepresenteerd worden.

Zag o.a. al dat deze een mooi digitaal display erop heeft. Nog meer mensen hier die benieuwd zijn naar dit model.
 
Terug
Bovenaan Onderaan