Bezitters van Benelli TRK 502 / X?

Johannes Stoffels

Die hard MF'er
16 dec 2018
309
245
Goedemiddag!

Ik sta op het punt om de knoop door te hakken in mijn zoekocht naar een fijne nieuwe motor! Zeer waarschijnlijk wordt het de Benelli TRK 502 X, waar ik op een slechte review van MCM na, alleen maar overwegend goede verhalen over lees en zie.

Zijn er hier mensen met Benelli ervaring of die een TRK zelf bezitten?

Ben benieuwd!

Groeten,

Johannes
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg hem als het goed is deze vrijdag dus ben na het wegtrekken van de pekel erg benieuwd hoe hij rijdt!!! :)
 
Gefeliciteerd, ben erg benieuwd naar jouw ervaringen! Je hebt de X gekocht zeker? Welke kleurstelling?
Zelf zit ik ook te kijken naar dit model, ik rij nu op een cruizer (1800cc) maar denk aan overstappen naar een adventure vanwege de wat langere ritten die ik wil maken. Ook voor weekendjes weg is het makkelijk als je wat mee kan nemen zeg maar. Ondanks dat ik zeker niet alles uit mijn cruizer haal qua vermogen (ik ben een tamelijk rustige rijder die af en toe het gas echt open trek) heb ik enigszins twijfels bij de 500cc. Maar aan de andere kant vind ik dit veruit het meest aantrekkelijke ontwerp dat er nu (betaalbaar, dus zeg voor ongeveer 8000) te koop is. Je komt al snel bij de Versys650, V-strom650 uit. Maar beide vind ik niet echt mooi. Dat had ik wel gelijk bij dit model, nog voor ik de prijs, merk of vermogen had gezien. Heb jij een proefrit gemaakt eigenlijk? Nogmaals, hou ons svp op de hoogte van je ervaringen. Er is niet veel info binnen NL te vinden qua ervaringen.
Ps. waar heb je hem gekocht? Bij mij 'om de hoek' zit MCM en die zijn dus dealer van Benelli kwam ik achter.
 
Dank je voor de uitgebreide reactie! Ik heb een proefrit gemaakt op de TRK 502 en heb zelf de X versie gekocht in de witte kleurstelling! Vrijdagochtend wordt 'ie afgeleverd dus dan zal ik wat foto's posten. Ik heb hem gekocht in Coevorden bij Langenberg Motors, goede zaak en voor mij vanuit Deventer ook te doen. Ik ga hem gebruiken voor vrije tijd en zal er af en toe woon werk verkeer mee rijden, ik werk dan in Rijssen. Qua vermogen heb ik in het verleden veel zwaardere motoren gehad maar voor mij is het koppel en het aantal pk's ook zeker voldoende! Heel af en toe klein beetje onverhard maar ook daar heb ik de pk's dus niet voor nodig ;) Ik heb heel veel reviews gezien en gelezen en ik ben ervan overtuigd dat het, ook kijkend naar toekomst ontwikkelingen van Benelli, een verkoop succes kan worden! Ik hou jullie op de hoogte vrijdag :)
 
Hoi Johannes, wat mij betreft heb je de mooiste versie in de mooiste kleur gekozen. Daar gaat ook mijn voorkeur naar uit. Was het maar vast vrijdag he? ;-)
Ik hoop ook voor je dat het dan wat beter is gesteld met het weer want helaas lijkt het voorjaar of heel rustig winterweer nog ver weg als ik zo naar buiten kijk. Goed om te horen dat je ook zwaardere motoren hebt gereden, ik denk ook dat dit voldoende voor mij zal zijn maar dat moet ik dus nog ervaren. Als het motorseizoen is gestart zal ik snel een proefrit gaan maken. Hoe was jou de proefrit op de normale TRK502 bevallen? Zaken die expliciet opvielen? Dingen die je erg aanspraken of juist niet? De X is iets hoger begreep ik toch? Ik heb al wel op de X gezeten en die is qua hoogte precies groot genoeg voor me.
Ook ik ben overtuigd dat Benelli nu 'here to stay' is, zeker met de nieuwe prachtige modellen die er weer bij komen (502C, 752)!
Dit jaar ga ik in juni een week in Duitsland rijden. Ik twijfel of ik dat met mijn huidige motor wil doen of hem in wil ruilen... Over twee weken ga ik naar de Motorbeurs in Utrecht om alvast wat voor te genieten van het komende motorseizoen en zal ik zeer zeker de stand van Benelli bezoeken :D
Veel plezier a.s. vrijdag, ben zeer benieuwd naar de foto's!
Groeten, Rick
 
Ok! Ook hier nog wat mooie plaatjes van mijn nieuwe stalen ros! Vandaag afgeleverd, ben echt helemaal blij!
IMG_20190201_141259.jpg
IMG_20190201_141239.jpg
IMG_20190201_141224.jpg
IMG_20190201_141218.jpg
 
Wauw, ziet er goed uit. Wat zal je blij en trots zijn, terecht! Ben benieuwd naar je eerste ervaringen. Zodra het wat beter weer is dan zal ik ook een flinke proefrit gaan maken en de knop doorhakken. Hou ons hier op de hoogte Johannes.
Groeten, Rick
 
Hallo, ik heb de valbeugel dus even ingekort omdat ik er weinig ruimte heb tussen de auto en het huis waar ik langs moet
Haakse slijper erop net voorbij de las en daarna met de schuurschijf alles mooi glad maken even in de verf zetten en klaar
IMG_3493.JPG
 
Enige waar ik echt nog wat aan wil doen als dat kan is die debiele oplossing met de draden van de achterlichten.... Welke idioot dat heeft ' ontworpen' weet ik niet....
 
Ik heb trouwens net een andere uitlaat besteld (daarna ben ik echt even klaar...ook met mijn geld haha) voor de TRK. Het is een klassiek model tri-oval geworden van GPR! Heel benieuwd naar het resultaat!

(kwam ik net tegen, helemaal hetzelfde)
 
Terug
Bovenaan Onderaan