Bezitters van Benelli TRK 502 / X?

Helaas de benelli word pas eind mei leverbaar te laat voor mij en word ook leverbaar in het wit dat wel
De honda cb650R is afgevallen heb vandaag proefgezeten maar kniehoek is te sportief icm de zithouding aan het stuur ,het is een vrij forse motor ook al doet de plaatjes anders vermoeden op internet
Dus blijft kawasaki ninja 650 of yamaha MT-07 over
Waarvan de voorkeur van die 2 uitgaat naar de kawa voorlopig.
 
Ik ben geïnteresseerd in de trk502x, kan iemand zijn ervaring met mij delen. Zit ook te kijken naar een Kawasaki versys 650, maar de bernelli ziet er heel mooi uit.
 
Ik ben geïnteresseerd in de trk502x, kan iemand zijn ervaring met mij delen. Zit ook te kijken naar een Kawasaki versys 650, maar de bernelli ziet er heel mooi uit.
Ik heb deze motor nu ongeveer een maand heb... Hij bevalt me heel goed. Ik denk en vind dat de kwaliteit heel goed is voor deze motor. Een grote, degelijke fiets zonder veel extra's... Het enige punt wat ik me serieus kan bedenken om hier niet voor te kiezen is het vermogen van 48 pk, wat voor mij prima is maar uiteraard niet heel veel is. Gewoon eens gaan proefrijden :)
 
Ik heb deze motor nu ongeveer een maand heb... Hij bevalt me heel goed. Ik denk en vind dat de kwaliteit heel goed is voor deze motor. Een grote, degelijke fiets zonder veel extra's... Het enige punt wat ik me serieus kan bedenken om hier niet voor te kiezen is het vermogen van 48 pk, wat voor mij prima is maar uiteraard niet heel veel is. Gewoon eens gaan proefrijden :)

bedankt voor je reactie, ik ga zeker een proefrit maken. Momenteel rij ik op een Burgman 400 uit 2016 dus qua pk's ga ik erop vooruit. Ik rij voornamelijk woon werk verkeer dus 48 Pk is voldoende. en soms op een zondag een stukje rijden. Maar dat kan prima met een 500cc. het ziet er allemaal heel mooi uit. aankomende week ga ik een dealer bezoeken.
 
bedankt voor je reactie, ik ga zeker een proefrit maken. Momenteel rij ik op een Burgman 400 uit 2016 dus qua pk's ga ik erop vooruit. Ik rij voornamelijk woon werk verkeer dus 48 Pk is voldoende. en soms op een zondag een stukje rijden. Maar dat kan prima met een 500cc. het ziet er allemaal heel mooi uit. aankomende week ga ik een dealer bezoeken.
Er zijn momenteel vier Benelli dealers in Nederland. In Soesterberg, Grave, Hippolytushoef en in Coevorden....
 
ik heb al een dealer gevonden, kan je mij ook vertellen wat het verbruik is ?
 
ben bij de dealer geweest, we hebben de trk502 bekeken maar helaas deze motorfiets is te hoog. mijn vrouw komt niet bij de grond, ondanks dat de machine maar 80 cm is. ziet er wel fantastisch uit.
 
ben bij de dealer geweest, we hebben de trk502 bekeken maar helaas deze motorfiets is te hoog. mijn vrouw komt niet bij de grond, ondanks dat de machine maar 80 cm is. ziet er wel fantastisch uit.
Helaas! Goed dat je hem in ieder geval hebt bekeken, de TRK 502 X is overigens nog iets hoger door langere veerweg....
 
Is iedereen hier nog steeds tevreden met deze machine?

Het is een zeer mooi ogende machine! Ben zelf erg geïnteresseerd in de hoogte en het gewicht haha. Ik ben zelf 1,75 en ben erg bang dat deze motor te zwaar / te hoog is om goed stilstaand te manuvreren.
 
Proefrijden op Benelli bij MVM in De Meern.

Fijne motor hoor!

1396158
 
Dag allemaal, zoals ik al eerder dit jaar schreef was ik serieus in de markt voor een TRK502X. Deze week heb ik besloten daadwerkelijk de overstap te maken naar een hoge zit. Na diverse reviews, informatie, gebruikerservaringen, specificaties etc. door te lezen waren er nog 2 kandidaten over: de Kawasaki Versys 650 en de Benelli TRK502X. Ik heb gisteren en vandaag op beide gereden. Bij MVM Motoren in De Meern hadden ze dit weekend opstapdagen van Benelli gepland staan en aangezien MVM Motoren ook officieel dealer is van Kawasaki kwam dat mooi uit. De proefrit begon op de Benelli TRK502X en ik moet zeggen, ik was werkelijk direct vertrouwd met het stuurkarakter en het gevoel dat de motor aan me gaf. Toegegeven, het vermogen haalt het bij lange na niet bij mijn huidige motor (een Suzuki M1800r) maar om eerlijk te zijn haal ik daar ook lang niet alles uit. Ik ben een rustige rijder die ervan houdt om lekker te touren en te genieten. Ik rij zeker niet als een zondagsrijder maar ben ook niet degene die er veel lol uit haalt om altijd met zijn rechterpols vol aan het gas te hangen. Lekker touren, lekker vlot meerijden en zo nu en dan even vol open trekken. Nou, ondanks de 'slechts 500cc' moet ik zeggen dat de Benelli mij helemaal niet teleur heeft gesteld, hetgeen ik wel een beetje op was voorbereid. Oh ja, de Benelli was nog zo goed als nieuw, slechts 175km stond op de teller toen ik het mooie roffelende geluid van de standaard uitlaat hoorde toen ik er voor het eerst een proefrit mee ging maken. Bijzonder soepel rijdend, schakelen gaat boterzacht en hij stuurt licht maar zeer trefzeker. Voorrem heel fijn en goed, achterrem zou wat bijteriger mogen zijn. Ik kwam terug van een fijne proefrit met een verrassend positief gevoel. Zoals gezegd, ik had dit niet verwacht vooraf. Goed, daarna was het de beurt aan de Kawasaki Versys 650. Een mooie motor, zeer sportief en vooraf zeker een favoriet voor de eindoverwinning; namelijk mijn aanschaf van een nieuwe machine. De zit is net wat sportiever, wat meer vooruitgeschoven zeg maar. Op zich geen punt, net even wat anders dan de Benelli. Bij de start van de machine hoorde ik niet het mooie geroffel die ik bij de Benelli hoorde maar een aardig geluidje vanuit onder de motor. Wel aardig maar helaas niet zo lekker als de Benelli. Dan maar lekker rijden. Voor mijn proefrit had ik het scherm (welke bij de Kawasaki in tegenstelling tot de Benelli wel te verstellen is in hoogte) helemaal naar boven geplaatst in de hoop zoveel mogelijk wind tegen te houden. Dat is namelijk toch ook een reden van een adventure fiets voor mij persoonlijk. Dat bleek eigenlijk al heel snel een verkeerde keuze. De windbuffering was enorm rond mijn helm. Snel gestopt bij de eerste mogelijkheid om het scherm naar de onderste stand van de drie te brengen. Dat was al een stuk beter. Nog altijd was er buffering maar niet zo erg als ervoor. Daarbij moet ik wel eerlijk zeggen dat het scherm van de Benelli, ondanks dat deze niet te verstellen is, zijn werk echt 10 keer beter doet! De Kawasaki heeft met 650cc 150cc meer dan de Benelli. En dat merk je ook. De Kawasaki is beduidend feller zodra je een twist aan de rechterpols geeft. Waar de Benelli een continue afgifte van power heeft, geeft de Kawasaki een wat exponentiëlere afgifte. Je kunt wel merken dat dit blok ook wordt gebruikt voor de Ninja. Ondanks dat het anders is afgesteld op de Versys, blijft het toch een wat nerveuze indruk op me maken. Om diezelfde reden heb ik ook een Fazer FZ6 van de hand gedaan omdat ik het absoluut niet ontspannen vind rijden. Dat is geheel persoonlijk, anderen zullen er wellicht anders over denken maar voor mij is dat echt wel van belang. Meer cc hoeft niet per definitie nerveuzer te betekenen. De Aprilia Caponord van mijn zoon met 1000cc is veel relaxter dan de Versys bijvoorbeeld. Maar goed, terug naar de proefrit. De trillingen van deze Kawasaki was iets anders dat me opviel. Dat had ik niet verwacht. Ik heb het wel ergens in een review gelezen maar lang niet in alle reviews. Het resultaat was dat ik een slapend kruis had na een proefrit van een half uurtje. Ik moet er niet aan denken om hier langere tochten mee te maken. Dat was dan ook voor mij voldoende om terug te keren naar de dealer en wederom een rit te wagen op de Benelli. Zeker weten voordat je een aanschaf doet. Die proefrit was vandaag. En wederom heeft de Benelli me weer met een grote smile teruggebracht naar de dealer na een hele fijne rit. Om er zeker van te zijn dat de Kawasaki Versys niet voor mij is heb ik ook nog een proefrit gemaakt bij een andere dealer die een mooie zwarte met koffers had staan. Helaas was ook hier hetzelfde resultaat, overmatig trillende machine, schakelen niet soepel genoeg en een nerveus karakter. Daarom ben ik teruggegaan naar MVM Motoren en mijn handtekening gezet onder de aanschaf van een nieuwe Benelli TRK502X in het wit met een topkoffer (origineel van Benelli/Givi). Nog een week geduld en dan kan ik hem ophalen. MVM Motoren is overigens een hele fijne zaak waar je met rust en respect wordt geholpen. Niets moet, alles mag en er wordt geen druk uitgeoefend zoals sommige verkopers nog wel eens een handje van kunnen hebben. Ik ben er diverse keren geweest (eerst een paar keer informeren, even kijken in de showroom, proefritje, etc.) en door zowel Hans (de eigenaar) als Twin (de zoon) PERFECT geholpen. Top!

Zodra ik hem heb opgehaald volgen nog wat foto's. Voor nu voor eenieder die een nieuwe machine overweegt en de Benelli in zijn lijstje terug laat komen, vooral proefrijden en laat je verrassen. Veel plezier. Groeten, Rick
 
Dag allemaal, zoals ik al eerder dit jaar schreef was ik serieus in de markt voor een TRK502X. Deze week heb ik besloten daadwerkelijk de overstap te maken naar een hoge zit. Na diverse reviews, informatie, gebruikerservaringen, specificaties etc. door te lezen waren er nog 2 kandidaten over: de Kawasaki Versys 650 en de Benelli TRK502X. Ik heb gisteren en vandaag op beide gereden. Bij MVM Motoren in De Meern hadden ze dit weekend opstapdagen van Benelli gepland staan en aangezien MVM Motoren ook officieel dealer is van Kawasaki kwam dat mooi uit. De proefrit begon op de Benelli TRK502X en ik moet zeggen, ik was werkelijk direct vertrouwd met het stuurkarakter en het gevoel dat de motor aan me gaf. Toegegeven, het vermogen haalt het bij lange na niet bij mijn huidige motor (een Suzuki M1800r) maar om eerlijk te zijn haal ik daar ook lang niet alles uit. Ik ben een rustige rijder die ervan houdt om lekker te touren en te genieten. Ik rij zeker niet als een zondagsrijder maar ben ook niet degene die er veel lol uit haalt om altijd met zijn rechterpols vol aan het gas te hangen. Lekker touren, lekker vlot meerijden en zo nu en dan even vol open trekken. Nou, ondanks de 'slechts 500cc' moet ik zeggen dat de Benelli mij helemaal niet teleur heeft gesteld, hetgeen ik wel een beetje op was voorbereid. Oh ja, de Benelli was nog zo goed als nieuw, slechts 175km stond op de teller toen ik het mooie roffelende geluid van de standaard uitlaat hoorde toen ik er voor het eerst een proefrit mee ging maken. Bijzonder soepel rijdend, schakelen gaat boterzacht en hij stuurt licht maar zeer trefzeker. Voorrem heel fijn en goed, achterrem zou wat bijteriger mogen zijn. Ik kwam terug van een fijne proefrit met een verrassend positief gevoel. Zoals gezegd, ik had dit niet verwacht vooraf. Goed, daarna was het de beurt aan de Kawasaki Versys 650. Een mooie motor, zeer sportief en vooraf zeker een favoriet voor de eindoverwinning; namelijk mijn aanschaf van een nieuwe machine. De zit is net wat sportiever, wat meer vooruitgeschoven zeg maar. Op zich geen punt, net even wat anders dan de Benelli. Bij de start van de machine hoorde ik niet het mooie geroffel die ik bij de Benelli hoorde maar een aardig geluidje vanuit onder de motor. Wel aardig maar helaas niet zo lekker als de Benelli. Dan maar lekker rijden. Voor mijn proefrit had ik het scherm (welke bij de Kawasaki in tegenstelling tot de Benelli wel te verstellen is in hoogte) helemaal naar boven geplaatst in de hoop zoveel mogelijk wind tegen te houden. Dat is namelijk toch ook een reden van een adventure fiets voor mij persoonlijk. Dat bleek eigenlijk al heel snel een verkeerde keuze. De windbuffering was enorm rond mijn helm. Snel gestopt bij de eerste mogelijkheid om het scherm naar de onderste stand van de drie te brengen. Dat was al een stuk beter. Nog altijd was er buffering maar niet zo erg als ervoor. Daarbij moet ik wel eerlijk zeggen dat het scherm van de Benelli, ondanks dat deze niet te verstellen is, zijn werk echt 10 keer beter doet! De Kawasaki heeft met 650cc 150cc meer dan de Benelli. En dat merk je ook. De Kawasaki is beduidend feller zodra je een twist aan de rechterpols geeft. Waar de Benelli een continue afgifte van power heeft, geeft de Kawasaki een wat exponentiëlere afgifte. Je kunt wel merken dat dit blok ook wordt gebruikt voor de Ninja. Ondanks dat het anders is afgesteld op de Versys, blijft het toch een wat nerveuze indruk op me maken. Om diezelfde reden heb ik ook een Fazer FZ6 van de hand gedaan omdat ik het absoluut niet ontspannen vind rijden. Dat is geheel persoonlijk, anderen zullen er wellicht anders over denken maar voor mij is dat echt wel van belang. Meer cc hoeft niet per definitie nerveuzer te betekenen. De Aprilia Caponord van mijn zoon met 1000cc is veel relaxter dan de Versys bijvoorbeeld. Maar goed, terug naar de proefrit. De trillingen van deze Kawasaki was iets anders dat me opviel. Dat had ik niet verwacht. Ik heb het wel ergens in een review gelezen maar lang niet in alle reviews. Het resultaat was dat ik een slapend kruis had na een proefrit van een half uurtje. Ik moet er niet aan denken om hier langere tochten mee te maken. Dat was dan ook voor mij voldoende om terug te keren naar de dealer en wederom een rit te wagen op de Benelli. Zeker weten voordat je een aanschaf doet. Die proefrit was vandaag. En wederom heeft de Benelli me weer met een grote smile teruggebracht naar de dealer na een hele fijne rit. Om er zeker van te zijn dat de Kawasaki Versys niet voor mij is heb ik ook nog een proefrit gemaakt bij een andere dealer die een mooie zwarte met koffers had staan. Helaas was ook hier hetzelfde resultaat, overmatig trillende machine, schakelen niet soepel genoeg en een nerveus karakter. Daarom ben ik teruggegaan naar MVM Motoren en mijn handtekening gezet onder de aanschaf van een nieuwe Benelli TRK502X in het wit met een topkoffer (origineel van Benelli/Givi). Nog een week geduld en dan kan ik hem ophalen. MVM Motoren is overigens een hele fijne zaak waar je met rust en respect wordt geholpen. Niets moet, alles mag en er wordt geen druk uitgeoefend zoals sommige verkopers nog wel eens een handje van kunnen hebben. Ik ben er diverse keren geweest (eerst een paar keer informeren, even kijken in de showroom, proefritje, etc.) en door zowel Hans (de eigenaar) als Twin (de zoon) PERFECT geholpen. Top!

Zodra ik hem heb opgehaald volgen nog wat foto's. Voor nu voor eenieder die een nieuwe machine overweegt en de Benelli in zijn lijstje terug laat komen, vooral proefrijden en laat je verrassen. Veel plezier. Groeten, Rick
Hoe bevalt je Benelli? Ik ben nu in Italië en net ook bij het Benelli Museo geweest in Pesaro! Wat een historie heeft dat merk! Ben erg benieuwd naar je ervaringen en gefeliciteerd met je aankoop!
 
Gaaf zeg, lijkt me ook een heel mooi bezoek en dito omgeving! Veel plezier daar nog.

De Benelli TRK502X bevalt echt uitstekend. Ik heb er 1000km mee afgelegd in een klein weekje. Deze vrijdag zijn eerste beurt gehad en maandag ga ik met een groep voor een aantal dagen naar Duitsland (omgeving Eifel).

Ik twijfel er niet aan dat hij ook daar zeer goed zal bevallen want het weggedrag, bochtenwerk en het zitcomfort is van een heel hoog niveau. Na die 1000km in een kleine week had ik echt nergens last van. Heel fijn zadel ook!

Ik laat na volgende week nog wel even weten hoe het was om daar met de Benelli te rijden met wat andere 1000cc+ motoren.
 
He Stoffels,

Ik heb zelf sinds juni een gewone TRK 502 en ben er zeer tevreden mee.
Heb er nu iets meer als 2000 km mee gereden en nog geen problemen ermee gehad.
Dus gewoon doen.

Ik heb een TRK 502 X. 950 km mee gereden en heb vandaag problemen ervaren met het schakelen. Dit gaat stroef. Voor de stoplicht lukt het niet om naar N te schakelen. De koppeling zelf voelt slap aan. Ik kan m te makkelijk doortrekken. Verder was de motor niet normaal warm. Enig idee waar dit soort zou kunnen komen?
 
Ik heb een TRK 502 X. 950 km mee gereden en heb vandaag problemen ervaren met het schakelen. Dit gaat stroef. Voor de stoplicht lukt het niet om naar N te schakelen. De koppeling zelf voelt slap aan. Ik kan m te makkelijk doortrekken. Verder was de motor niet normaal warm. Enig idee waar dit soort zou kunnen komen?

*het stoplicht
 
Terug
Bovenaan Onderaan