Bezitters van Benelli TRK 502 / X?

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar het komende resultaat van de nieuwe TRK 800! Of ik mijn huidige motor ervoor zou inruilen weet ik nog niet, zal ook van de prijs afhangen. Vooralsnog bevalt mijn motor nog steeds erg goed, hij heeft nu ruim 9000 kilometer gereden en ik vertrek er volgende week donderdag mee voor een lang weekend naar Luxemburg :)
 
Word interressant. Ik rij nu een Versys 650 maar zou best iets meer willen zonder direct naar een 1000 te gaan. Heb twee keer op een TRK 502 preofgereden en dat beviel heel goed!
Ik heb er alleen op de motorbeurs mee gereden en die was stuk!

Iemand was de dag ervoor mee onderuit gegaan en dat merkte je wel met remmen....

Heb een proefrit aangevraagd bij MVM, maar daar mag het alleen als je ook de intentie hebt om er 1 te kopen binnen aanzienlijke tijd, toen ik zei dat dat pas op zijn vroegst volgend jaar is deed de medewerker een beetje moeilijk, dus heb het maar laten gaan en wacht wel tot de 762 er is.
 
Een proefrit is natuurlijk altijd vrijblijvend en als je serieus interesse hebt zou dat geen probleem mogen zijn... Dat je nu niet gelijk wil kopen maakt dan niet uit maar zou ik ook niet heel erg benadrukken... Er zijn meer dealerschappen voor Benelli...
 
Ik heb er alleen op de motorbeurs mee gereden en die was stuk!

Iemand was de dag ervoor mee onderuit gegaan en dat merkte je wel met remmen....

Heb een proefrit aangevraagd bij MVM, maar daar mag het alleen als je ook de intentie hebt om er 1 te kopen binnen aanzienlijke tijd, toen ik zei dat dat pas op zijn vroegst volgend jaar is deed de medewerker een beetje moeilijk, dus heb het maar laten gaan en wacht wel tot de 762 er is.

Huh, net nu Benelli een actie heeft met een goodiebag twv €80 bij een proefrit!

Maarja, ik heb dan natuurlijk wel de intentie om er 1 te kopen. Kan er ook niks aan doen dat de proefrit tegenviel en dan toch maar niet..._O-
 
Huh, net nu Benelli een actie heeft met een goodiebag twv €80 bij een proefrit!

Maarja, ik heb dan natuurlijk wel de intentie om er 1 te kopen. Kan er ook niks aan doen dat de proefrit tegenviel en dan toch maar niet..._O-
Ja ik zag dat idd en dacht meteen mooi moment om er 1 te proberen.

Maar heb benelli al gemaild met de vraag of dat normaal is dat ze zo reageren.
 
Een proefrit is natuurlijk altijd vrijblijvend en als je serieus interesse hebt zou dat geen probleem mogen zijn... Dat je nu niet gelijk wil kopen maakt dan niet uit maar zou ik ook niet heel erg benadrukken... Er zijn meer dealerschappen voor Benelli...

Motorport Amsterdam heeft er 1 staan, helaas niet in de periode wanneer ik vakantie heb, dus zal dan een keer moeten kijken wanneer ik dan kan.

Nja of ik nu een Benelli wil of begin volgend jaar, liever nu een proefrit dan in de winter....

En anders moet ik er maar 1 huren zei MVM.
 
Ja ik zag dat idd en dacht meteen mooi moment om er 1 te proberen.

Maar heb benelli al gemaild met de vraag of dat normaal is dat ze zo reageren.

Vanochtend bij Leusink in Dronten geweest. Kon zo een motor meekrijgen voor een proefrit. Briefje invullen met mijn gegevens en rijden maar!
Na afloop goodiebag mee.....

Heb deze keer een TRK 502 X gereden. Is wel merkbaar een stuk hoger en het grotere voorwiel merk je ook wel met rijden. In combinatie met de banden die meer op gebruik naast de geasfalteerde weg vond ik het iets minder comfortabel. Maar dat is persoonlijk. Terug naast mijn eigen Versys 650 geparkeerd en dan zie je wel dat de Benelli een forse motor is.
Ben benieuwd hoe de 752/ 800 versie straks word, kan een interessante opvolger voor de Verys worden....
 
Vanochtend bij Leusink in Dronten geweest. Kon zo een motor meekrijgen voor een proefrit. Briefje invullen met mijn gegevens en rijden maar!
Na afloop goodiebag mee.....

Heb deze keer een TRK 502 X gereden. Is wel merkbaar een stuk hoger en het grotere voorwiel merk je ook wel met rijden. In combinatie met de banden die meer op gebruik naast de geasfalteerde weg vond ik het iets minder comfortabel. Maar dat is persoonlijk. Terug naast mijn eigen Versys 650 geparkeerd en dan zie je wel dat de Benelli een forse motor is.
Ben benieuwd hoe de 752/ 800 versie straks word, kan een interessante opvolger voor de Verys worden....
Bedankt voor de tip! Ga ik daar in mijn vakantie heen om een degelijk proefritje te maken..

Ik heb op veel motoren gereden ( gewerkt in een motor/scooter winkel) en vond de Benelli idd aan de grote kant, beetje BMW achtig, mijn vriendin heeft een Tracer 900 en die lijkt groot, maar valt reuze mee als je erop zit/rijd

En hopelijk komt er meer nieuws over de 762.
 
Vanochtend bij Leusink in Dronten geweest. Kon zo een motor meekrijgen voor een proefrit. Briefje invullen met mijn gegevens en rijden maar!
Na afloop goodiebag mee.....

Heb deze keer een TRK 502 X gereden. Is wel merkbaar een stuk hoger en het grotere voorwiel merk je ook wel met rijden. In combinatie met de banden die meer op gebruik naast de geasfalteerde weg vond ik het iets minder comfortabel. Maar dat is persoonlijk. Terug naast mijn eigen Versys 650 geparkeerd en dan zie je wel dat de Benelli een forse motor is.
Ben benieuwd hoe de 752/ 800 versie straks word, kan een interessante opvolger voor de Verys worden....
Dat hebben ze dan daar slim gedaan. Ik heb de motor nu bijna twee jaar en zat laatst hier in Amersfoort voor de gein op een GS 1250 Rallye, die is gewoon lager haha...

... En duurder... En nog mooier... Whaha!

Zometeen richting Luxemburg met de TRK! Zin in!
 
Hallo. Hier weer een nieuw lid van de Benelli familie. Vandaag bij Barbier Motoren in Havelte een 2019 TRK502X gekocht. 12000 km. Na een kleine 50 andere motoren over ongeveer 45 jaar motorrijden, heb ik nu waarschijnlijk mijn laatste motorfiets gekocht. In 1975 ook rond de 500 cc begonnen en nu na 45 jaar weer op een 500 cc. Maar wat een fijne motor. Helaas nog een week of drie wachten op RDW voor kenteken. Bij WISH al leuke dingen gezien voor de nieuwe bike. Denk wel om gelijk een hogere ruit te laten komen. Nu eerst nog wachten!!!! Groet.
 
Hallo. Hier weer een nieuw lid van de Benelli familie. Vandaag bij Barbier Motoren in Havelte een 2019 TRK502X gekocht. 12000 km. Na een kleine 50 andere motoren over ongeveer 45 jaar motorrijden, heb ik nu waarschijnlijk mijn laatste motorfiets gekocht. In 1975 ook rond de 500 cc begonnen en nu na 45 jaar weer op een 500 cc. Maar wat een fijne motor. Helaas nog een week of drie wachten op RDW voor kenteken. Bij WISH al leuke dingen gezien voor de nieuwe bike. Denk wel om gelijk een hogere ruit te laten komen. Nu eerst nog wachten!!!! Groet.
Van harte gefeliciteerd met je aankoop, fotootje mag altijd! Ga je er nog koffers op monteren? Die van mij heeft nu ook 12k gelopen en gaat over drie weken voor grotere beurt en nieuwe bandjes! Blijft een fijne motor!
 
Zaterdag 12 september a.s. is de Allroads Motor Meeting in Amersfoort. In het topic 'Waar is wat te doen' staan de details! Komen er nog meer Benelli's??
 
Weet iemand hoeveel stroom de Benelli opwekt? Ik wil verwarmde kleding aanschaffen, maar het zou een beetje jammer zijn als ik daarmee meer stroom verbruik dan de motor opwekt, en dan met een lege batterij kom te staan.

Edit: in de handleiding staat onder "electrical system" in sectie 8-3 alleen dat de charging system een "AC magneto" is zonder wattage of ampère. In het overzicht in sectie 8-4 staan ook geen ampères bij de magneto en rectifier
 
Laatst bewerkt:
Weer twee nieuwe Benelli Trk rijders. De eerste 500 km zitten erop en de kofferset en andere accessoires worden erop gezet. Na twaalf jaar een Transalp650 gereden te hebben tijd voor wat anders.
 

Bijlagen

  • IMG-20210717-WA0003.jpg
    IMG-20210717-WA0003.jpg
    297,3 KB · Weergaven: 47
Het rijdt super. De motor zit wat hoger in de toeren op de snelweg maar dat is een kwestie van wennen. Overweeg nog het voortste tandwiel met een tandje te vergroten.
 
Weer twee nieuwe Benelli Trk rijders. De eerste 500 km zitten erop en de kofferset en andere accessoires worden erop gezet. Na twaalf jaar een Transalp650 gereden te hebben tijd voor wat anders.
Gefeliciteerd! Blijven fantastische motoren, ondanks dat ik nu zelf ga overstappen naar dat ligt niet aan de Benelli!
 
Benelli trk502x rijder.
Eerst wil ik jullie mededelen dat ik jaren lang in het buitenland heb gereden met een BMW R1150GS.
Nu na 4 jaar niet gereden te hebben weer met dezelfde groep mee geweest naar de Pyreneeën. Ik wilde niet direct weer een motor aanschaffen en heb uiteindelijk gekozen voor het huren van een trk502x. Deze achterop een motoraanhanger en een week in de Pyreneeën gereden.

Mijn eerste indruk is gewoon WOUW.
Wat een machine. Ik heb totaal 1200 km gereden en alleen maar hoge colletjes en smalle weggetjes. Deze motorfiets is een klein berggeitje en pakt alle versnellingen feilloos op. Klein is gericht op zijn 500cc en wat zithoogte doet hij echt niet minder dan de 1150GS. Rijdt je 45 km en al in je 6de versnelling en je gaat gedoseerd met je gashendel om dan pakt ie zonder te morren de snelheid op. Verder kan je in alle versnellingen ook ff flink doortrekken in de toeren. Je bent dus niet de gehele tijd bezig met schakelen. Je kan dus gerust in de 5e versnelling heerlijk een goede klim pakken, maar ook ff lekker flink in de toeren doortrekken. In de bergen en met name de klimmetjes merk je wel, t.o.v. de 1150 GS, dat je een 500cc onder de motor hebt hangen, maar dat is niet storend en ik kon goed meekomen met de andere 2 (1100GS & 1200GS adv).

Verbruik: Ik heb elke dag rond de 200 a 300 km gereden en gemiddeld in de bergen reed de benelli 1 op 26.

Zithouding heb ik als erg prettig ondervonden en deed niet onder aan mijn vorige motor de R1150GS. Windscherm doet echt goed zijn werk. Ben zelf 189cm. Zadel is echt perfect en had na 1 week rijden geen zere kont.

Wendbaarheid is ook goed te noemen. Bochten gaan feilloos en de motor laat zich makkelijk sturen.
Conclusie: Perfecte afgewerkte machine zonder rammeltjes en vind persoonlijk de styling van de machine top. Ik overweeg echt om er 1tje aan te schaffen voor de trip van 2022.

Min punten. Als je al over min punten mag spreken.
1. Bijzonder dat benelli er voor heeft gekozen om het gereedschap weg te stoppen achter een zijkap naast het zadel, terwijl je een steek of ring sleutel nodig hebt om de zadel los te maken.
2. Bij hoge snelheid, bv snelweg, wel veel toeren en meer trillingen. Zal wel wennen denk ik.

Groet Victor
 

Bijlagen

  • 2021-08-31_10-16-54.jpg
    2021-08-31_10-16-54.jpg
    330,9 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Benelli trk502x rijder.
Eerst wil ik jullie mededelen dat ik jaren lang in het buitenland heb gereden met een BMW R1150GS.
Nu na 4 jaar niet gereden te hebben weer met dezelfde groep mee geweest naar de Pyreneeën. Ik wilde niet direct weer een motor aanschaffen en heb uiteindelijk gekozen voor het huren van een trk502x. Deze achterop een motoraanhanger en een week in de Pyreneeën gereden.

Mijn eerste indruk is gewoon WOUW.
Wat een machine. Ik heb totaal 1200 km gereden en alleen maar hoge colletjes en smalle weggetjes. Deze motorfiets is een klein berggeitje en pakt alle versnellingen feilloos op. Klein is gericht op zijn 500cc en wat zithoogte doet hij echt niet minder dan de 1150GS. Rijdt je 45 km en al in je 6de versnelling en je gaat gedoseerd met je gashendel om dan pakt ie zonder te morren de snelheid op. Verder kan je in alle versnellingen ook ff flink doortrekken in de toeren. Je bent dus niet de gehele tijd bezig met schakelen. Je kan dus gerust in de 5e versnelling heerlijk een goede klim pakken, maar ook ff lekker flink in de toeren doortrekken. In de bergen en met name de klimmetjes merk je wel, t.o.v. de 1150 GS, dat je een 500cc onder de motor hebt hangen, maar dat is niet storend en ik kon goed meekomen met de andere 2 (1100GS & 1200GS adv).

Verbruik: Ik heb elke dag rond de 200 a 300 km gereden en gemiddeld in de bergen reed de benelli 1 op 26.

Zithouding heb ik als erg prettig ondervonden en deed niet onder aan mijn vorige motor de R1150GS. Windscherm doet echt goed zijn werk. Ben zelf 189cm. Zadel is echt perfect en had na 1 week rijden geen zere kont.

Wendbaarheid is ook goed te noemen. Bochten gaan feilloos en de motor laat zich makkelijk sturen.
Conclusie: Perfecte afgewerkte machine zonder rammeltjes en vind persoonlijk de styling van de machine top. Ik overweeg echt om er 1tje aan te schaffen voor de trip van 2022.

Min punten. Als je al over min punten mag spreken.
1. Bijzonder dat benelli er voor heeft gekozen om het gereedschap weg te stoppen achter een zijkap naast het zadel, terwijl je een steek of ring sleutel nodig hebt om de zadel los te maken.
2. Bij hoge snelheid, bv snelweg, wel veel toeren en meer trillingen. Zal wel wennen denk ik.

Groet Victor
Wat een mooi verhaal! Het blijft ook echt een heerlijke en prachtige motor die vaak wel de aandacht trekt heb ik gemerkt. Omdat ik in de gelegenheid was om over te stappen op mijn all-time droommotor, de BMW R1250 GS Adventure, zal ik vanochtend bij de dealer in Amersfoort mijn Benelli TRK 502 X na bijna drie jaar achterlaten en de overstap maken. Had ik die gelegenheid niet, dan zou ik nog vele jaren blijven rijden op die prachtige fiets!
 
Terug
Bovenaan Onderaan