(bezochte) motorhotels duitsland

sjengske

Die hard MF'er
30 dec 2009
305
1
Zuid limburg
Motorhotel Vulkanberg,

Weer eens , een weekendje weg. Deze keer eens richting vulkaan eifel. Naar wat rond gemaild te hebben, kwam ik bij motorhotel vulkaneifel terecht. De site eens bekeken, het gastenboek en de foto’s(what the hell is this?!?!?!?) S’morgens vroeg de bike ingepakt, tanken en yeehaa!!! Via voeren, richting onze tussen stop, bikercafe griesdeck in nidrum. Een gezellig restaurantje c.q cafe. Hier de traditie getrouwe currywurst gescoord. Van hier een leuke route uitgezet richting manderscheid. Over de veelal autoloze Duits wegen, door dorpjes, waar ieder huishouden een tractor voor de deur lijkt te hebben staan. De door mij met zorg uitgezette route sneuvelde echter jammerlijk, in de aanloop naar een dorp(1 ingaande, 1 uitgaande weg) bleek deze weg afgezet door wegwerkzaamheden. Dus dat hele stuk weer terug(opzich niet erg, zaten leuke slingerwegen in). Onze(alternatieve) weg vervolgt. Wat mij wel opviel, is het mooie duitse landschap op veel plaatsen, ontsierd word door gigantische windmolens, eeuwig zonde van de vergezichten. Onze weg verliep veelvuldig door duistere bossen met een hoog “Ewig Singen die Wälder” gevoel. Toen we in manderscheid aankwamen, een naar mijn verbazing levendig dorpje, effe moeten zoeken naar het hotel. Het ligt niet echt aan de doorgaande weg, maar goed aangegeven via bordjes. Bij het hotel aangekomen, gelegen aan een doodlopende weg. Werden we meteen opgevangen door de gastheer wim, die ons meteen met naam kende(van de mail) Binnen effe wat gedronken met gast heer en gast vrouw marja, echt super gezellige mensen die eens wat anders in hun leven wilden. En uit eindelijk hun droom waar hebben kunnen maken. Het hotel is nu 4 maanden open, nadat het 2 jaar heeft leeggestaan. Wim en Marja hebben het in mei 2009 gekocht, en na grondig opknapwerk snel geopend. Er moet nog veel gebeuren, echter alles is netjes en schoon. Na een tijdje te hebben geouwhoerd, kwam ik er achter dat we 1,5u verder waren. Je had er meteen een welkom/huiselijk gevoel. Echt super relaxt. Nadat we ons geinstallerd hadden op onze kamer, effe wat opgefrist. Gezien het hotel op een berg ligt, heeft het een geweldig uitzicht over bergen en dalen. Je loopt vrijwel meteen, vanuit het hotel het bos in. Na een stevige wandeling door het dorp, hadden we zicht op de burcht. We besloten om eens een kijkje te gaan nemen, de afdaling liep echter via smalle(20 a 30cm) paadjes. Waar je,je echt niet mocht verstappen. De burcht was echt schitterend, echter tegenover de burcht lag een cafe wat zelfs nog meer trok. Nadat we wat gedronken hadden kwam het zwaardere werk, terug omhoog. Eenmaal terug bij het hotel, geprobeerd het verloren vocht terug aan te vullen.
In het hotel stond s’avonds een gourmet avond gepland, een lange tafel met meerdere setjes met alle gasten te samen. Qua eten niets te klagen, alles was ruim in overvloed. over het gezelschap des te meer, er was een groep brabanders, en 3 vrouwen alleen op de motor. Die volgens mij “de eens per jaar uitstapje zonder de vrouw/man” uitstapje hadden. En wilde dit aan iedereen nadrukkelijk laten merken. Zelfs onze gastheer verontschuldigde zich, voor hun gedrag. Na een goede nachtrust, s’morgens vroeg weer op voor het ontbijt. Geen ontbijt met veel toeters en bellen, maar gewoon goed!. Voor ons vertrek werd van iedereen nog eens een foto gemaakt, en werden we Uitgezwaait door Wim, Marja en hans hun jongste zoon.
Dit hotel is echt een aanrader, zonder dat het je meteen een rib uit je lijf kost. Wim, Marja en hun kinderen doen echt hun best om het iedereen naar de zin te maken. Wij gaan er zeker nog eens terug.

http://www.motorhotelvulkanberg.com/index.htm (Welkom bij motorhotel Am Vulkanberg)

IMG_1402.jpg


Wim, marja en Hans de nieuwe uitbaters van het hotel.(sinds 4 maanden) in totaal 12 kamers beschikbaar.

IMG_1404.jpg


uitzicht vanuit het hotel, jammergenoeg bewolkt op dat moment.

IMG_1395.jpg


Het ontbijt

IMG_1401.jpg


Ipv de standaard BBQ werd nu eens ge-gourmed

IMG_1398.jpg


Eenvoudig maar schoon

IMG_1377.jpg


IMG_1378.jpg


IMG_1379.jpg


IMG_1382.jpg


IMG_1385.jpg


IMG_1389.jpg


IMG_1390.jpg


IMG_1391.jpg


IMG_1376.jpg


Vogtshof von Wetteldorf in Schönecken

Ook een leuke locatie is;Vogtshof von Wetteldorf in Schönecken
leuke tussenstop(http://www.biker-ranch-eifel.de/ranch2/index.htm) Leuke tent met sfeer Onze tocht vervolgt, echt schitterend om te rijden! Mooie slingerbochten afgronden en meren. Ik heb mijn vrouw meerdere malen achterop voelen knijpen, als we weer een 180graden bocht in gingen.
Naar ruim 2 uurtjes rijden aangekomen in Schönecken. Bij ons motorhotel Vogtshof von Wetteldorf.( Vogtshof von Wetteldorf - Motorradtouren durch die Eifel - 500 km ohne Staus und Ampeln) De motor kon in de garage deze had plaats voor een motor of 8, en daarbij lag er volgens mij nog eentje naast. De hotel eigenaar stephan, was in de eerste instantie weinig spraakzaam, maar naar later bleek, had hij de dag van te voren een feestje gehad, en was nog niet helemaal bij. Wel een sympathieke gast. De kamers, in ons geval in het gasten verblijf aan de overkant waren eenvoudig doch netjes. In ons hotel was de tafel al gedekt voor ons, en we konden aanschuiven voor een jeagershnitsel met salat en pom frites. Het komt niet snel voor dat ik iets moet laten staan, maar was dit het geval. Na het eten nog geprobeerd om het er weer af te lopen door naar die burcht op de berg te klimmen, van onderaf leek het imposant, maar naar meerdere trappen te hebben bestegen, en we eindelijk boven waren(naar enkele adem pauzes) bleek dit een stuk minder te zijn de muren waren van hieraf niet te zien, en de toren bleken maar alleen uit een voorhelft te bestaan. Daarvoor dat hele f*cking stuk geklommen!! Na de afdaling nog even op het terras van het hotel bijgekomen, alvorens we ons te ruste leggen. S’ochtends was de tafel alweer voor ons gedekt, en stond er niet een zeer uitgebreid, maar ruimvoldoende ontbijt ter beschikking, broodjes,zwartbrood, roerei, gekookt ei, verschillende soorten beleg, en een thermoskan koffie op de tafel. Nee, over het ontbijt was niet te klagen.
Na het ontbijt op het gemak ingepakt, en eens gaan kijken wat de rekening was. Ook hierover niet te klagen, overnachting pp voor 30euro incl ontbijt, en een jeagershnitsel voor 7,5euro.
We hebben weer eens 2 fijne dagen kunnen rijden, zeker voor herhaling vatbaar.

weekendeifel001.jpg


weekendeifel3.jpg


weekendeifel5.jpg


Weekendeifel7.jpg


weekendeifel11.jpg





Bike-inn treis karden mosel

bij herman en petra doorgebracht in treis karden(bike inn), schitterend gebied om te rijden.
Herman en petra zijn zeer vriendelijk. Ook het hotel is dik in orde. Op zaterdag een bar-b-q buffet gehad, met dikke lappen vlees, worsten, hamburgers, schasliks enz. diverse salades en sauzen, anything you want. Ook het ontbijtbuffet is dik in orde. Daarbij een grote garage voor +/- 35 motoren, zodat ook deze veilig stonden.
Super locatie, aanrader!!

Afbeelding005.jpg


Afbeelding004.jpg


Afbeelding019.jpg


Afbeelding020.jpg



Afbeelding007.jpg



Afbeelding011-1.jpg


Afbeelding009.jpg


Afbeelding014.jpg


Afbeelding021.jpg


Afbeelding016.jpg


Afbeelding017-1.jpg


Afbeelding008-1.jpg


Afbeelding018.jpg




landgasthofgrevenstein sauerland

tijd geleden een weekend weer eens een nieuw(voor ons) gebied gaan ontdekken. Deze keer richting sauerland. We vertrokken tegen de middag vanuit maastricht. Aangezien de route binnendoor tot aan keulen niet zo boeiend is, zijn we het eerste gedeelte maar over de autoweg gereden. Vanaf keulen zijn we van er vanaf gekomen, en binnendoor richting Sauerland. Het klopt wat ze zeggen(vrijwel) geen rechte stukken, geen enkele weg is recht!
Je rijdt over bergen, en door dalen. Smalle wegen waar je direct in de afgrond kijkt.
Bij de biggesee, Zijn we gestopt voor de koffie,Na de koffie op het gemak richting het hotel, toch de route maar een beetje ingekort gezien het al laat in de middag begon te worden. Het laatste gedeelte voor het dorp waar ons hotel lag, kwamen we nog effe op een gedeelte waar de weg was open gebroken, waardoor we nog een stukje off road moesten.
Bij het hotel aangekomen, geheel in de stijl van de omgeving, werden we bij het uitpakken al opgevangen door de dochter des huizes. Na het in-chekken ben ik de motor in de schuur bij de buren gaan zetten, die zij huurden om de bikes zetten. En ook hun eigen motoren, een goldwing en een dragstar geparkeerd stonden. Het hotel ziet er authentiek uit, wit gestuucte muren met donker hout, het heeft iets gezelligs. De kamers zijn netjes, en schoon.De badkamers zijn, luxe met bad en douche. Na het installeren zijn we nog een blokje gaan lopen in de omgebung, berg op, berg af, ik had de pijpleeg. Wat betreft het eten had je keuze om a la card, of met de B-b-q mee te doen, natuurlijk wel binnen gezien de temperaturen. De B-b-q bestond uit sate’s, hamburgers, steak, braadworst. Daarbij frieten, stokbrood met kruidenboter en saladebuffet. Hongerlijden was geen optie!
Nog wat gedronken als afsluiter, en dan lekker onder de wol. S’morgens vroeg v.a 8.00u was het ontbijt buffet, wederom alles wat je maar kon wensen. Onze spulletjes bij elkaar gepakt HD uit de garage, en navigatie ingesteld. Ik had de avond ervoor al een route uitgezet. Gaan met die banaan. Echt geweldig om daar te rijden, een XL uitvoering van de eifel. Ondanks dat ze in sauerland zo motorminded zijn, heb ik toch wat aanmerkingen. Sommige wegen waren er zo slecht, gaten en stukken bijgemaakt, dat belgie erbij een pretje is om te rijden. Daarbij veel putdeksels kwamen zo ver uit de bestrating, of lagen zo diep, dat je maar beter kon slalommen wilde je, je schokdempers niet omzeep helpen. Maar het klapstuk vond ik toch wel de fijne split(grind) die ze net in de bochten gooien, waardoor je bijna op je b*k gaat.
Desalniettemin mooie omgeving met eindeloze routes. Zeker het herhalen waard.
Al bij al een geweldig weekend geweest, tegen de 600km gereden. dus! Als iemand eens die richting uit wil?

http://www.landgasthofgrevenstein.de/Bikerstreff.htm
Afbeelding013.jpg


Afbeelding011.jpg


Afbeelding008.jpg


Afbeelding012.jpg


Afbeelding015.jpg


Afbeelding017.jpg


Afbeelding002.jpg


sauer005.jpg



bikerhotel sonnenblick

dit is zeer de moeite waard!! Het hotel ligt in een dal niet ver van de moezel(3km) en treis karden. Alles aan het hotel is netjes verzorgd. En het personeel, en eigenaar bernd is zeer vriendelijk. De bikes kunnen aan de achterzijde van het hotel geparkeerd worden op een separate parkeerplaats met afdak. Er is een computer waarvan je routes kunt downloaden(garmin) en bernd staat altijd terbeschikking met raad en daad, eventueel met bike terughaal dienst waar we jammergenoeg gebruik van hebben moeten maken(niet mijnbike) er is eventueel gereedschap en motorbrug aanwezig.Het eten en drinken is ook volgens duitse standaard, in 3 gangen buffetvorm met verschillende keuzemogelijkheden, die muttie verzorgd dit nog zelf. Op zaterdag is er een bar-b-q waar ik veel moeite heb moeten doen om alles weggewerkt te krijgen(qua hoeveelheid) met penspijn tot gevolg. Er zijn verschillende soorten wijnen en bieren te verkrijgen, en regelmatig krijg je een moselfeuer onder je neus geschoven. Zaterdag avond verzorgd de eigenaar zelf de live muziek, echter dit had voor mij niet gehoeven.Dus buiten op het terras blijven zitten is een betere optie. De omgeving is schitterend om te rijden, bochten tot het je strot uit komt. Of gewoon langs de moezel af knallen en de verschillende leuke steden bezoeken.Een van deze steden is cochem, leuk om effe rond te lopen of terrasje te pikken. Onder de brug staat altijd een ruime verzameling motoren, dus altijd wat te zien. Ook hier lunchen kost je geen rib uit je lijf, een curryworst met pomfrits 4,60, snitsel met frit en salat va 5,50euro. Betaal je hier het 3 dubbele voor. Ook een boottochtje over de moezel is een aanrader(treis-cochen 11 euro pp) ongeveer 45 min op de boot, lekker op het bovendek, waar je tevens wat kunt bestellen.
Enig nadeel aan het hotel is; omdat het in een dal ligt heb je absoluut geen bereik op je gsm, met veel geluk boven op de berg of half uit het raam hangend kun je misschien net een smsje verzenden, maar eens een keer niet gebeld worden is ook wel eens lekker. Buiten de lutz heb je overigens wel
gewoon bereik.

http://www.sonnenblick-luetz.de/

dit youtube filmje wat ik online vond was wel handig, hadden de route op de kaart uitgestippeld.(niet op navi) en omdat ik dit filmpje gezien had kon ik het fijlloos vinden

100.jpg


101.jpg


079.jpg


080.jpg


047.jpg


045.jpg


041.jpg


054.jpg


059.jpg



Niet in duitsland maar wel intressant.

Auberge Taverne au Bon Vivant,

Na negatieve recentie mbt houding Dirk op Plan your motorcycle holiday or ride: find a biker hotel or motorcycle friendly accommodation, beetje nieuwsgierig naar de ontvangst, en idd Dirk loopt in de eerste instantie niet over van spraakzaamheid. Echter na effe met hem kennisgemaakt te hebben. Is hij behulpzaam en vriendelijk.(stress??) Ann daar en tegen is vanaf het eerste moment gastvrouw in hart en nieren. Niets is te veel.De garage waar de motoren in gestald worden is krap, Nadat we de bike in de garage geplaatst hadden werden we verzocht ze te verzetten, want er gingen toch echt 21 bikes in de garage(vloer afgetekend op formaat,snorfiets) en onze motoren(HD) met veel passen en meten ze toch erin gekregen.Op ons verzoek werd er een (erg eenvoudige)BBQ georganiseerd, alles was voldoende.(Kippepootje,spare rib,worst, koude bloemkool, sla zonder dressing,droge pasta en gekookte aardappel)
De bar zou tot 02.30u open zijn, echter om 02.00u kregen we al niets meer te drinken.
De kamer(stapelbedden) was netjes en schoon, de bedden waren goed. Nadeel was, dat alles op bewegingssensors werkt, incl de stopcontacten, met tot gevolg dat het niet mogelijk was om mijn TT urban(geen stroompunt op bike) te laden. Daarbij gaat de verlichting bij de wastafel, ook op de bewegingsmelder. Met tot gevolg dat elke keer als iemand naar bed ging(10 pers kamer),of naar toilet ging het licht aangaat.
Het ontbijt s'ochtends is netjes verzorgt, alles staat klaar op tafel(geen buffet vorm) het enige wat ik miste was een eitje, echter dit is natuurlijk geen noodzaak. Al met, al was alles goed meegevallen. Ondanks het sfeervol aangeklede café, hangt er weinig gezelligheid. Dus zul je deze zelf moeten meenemen.

IMG_0066.jpg

IMG_0056.jpg

IMG_0040.jpg

IMG_0038.jpg

IMG_0037.jpg




HOTEL MULLER, KYLLBURG

Na een korte zoektocht (qua beschikbaarheid) zijn we bij Hotel Muller, in Kyllburg terecht gekomen. Kyllburg ligt op relatief korte afstand, en leuke routes binnendoor via eifel of ardennen. Of op 1/12 uurtje rijden via snelweg via maastricht. Vanaf kyllburg zit je ook snel aan de moezel of Luxemburg.
IMG_0188.jpg


Het hotel is niet specifiek een motorhotel, maar beschikt wel over 2 grote garages waar je motor veilig staat over de nacht. Op moment dat wij er waren, verbleef er ook nog een groep motorrijders, Vissers,wielrenners en een groep gepensioneerden.(ouderen dus)
Het hotel is geheel in oud duitse stijl, en maakt een gezellige indruk. En word beheerd door Uli en Marion die proberen het je naar wens te maken. De hotelkamers zijn netjes, en ook hier alles in Duitse stijl(en dat in Duitsland?) Vanuit de hotelkamer hebben wij zicht op de Kyll en sloss Malberg.

IMG_0189.jpg


Vrijwel alle kamers hebben balkon, echter gezien onze late boeking dat van ons niet. Men kan zich terug trekken in de huiskamer, waar een goed gevulde koelkast en drankenkabinet, waar men (zelf) uit mocht pakken wat je wilde drinken. Mits je het maar zelf opschreef. Hier was nog eens sprake van goed vertrouwen. Maar gezien de uiters vriendelijk Uli en Marion, komt het niet in je op om er misbruik van te maken. Voor de groep wielrenners/vissers durf ik niet mijn hand in het vuur te steken, qua misbruik, gezien de koele houding van de beheerdersvrouw naar hun toe.

IMG_0182.jpg


Het dorpje Kyllburg is zelf niet veel te doen, buiten een supermarkt, een schlecker en Kababtent en een pizzaria was er verder niets(meer) Bij vele zaken(hotels,pensions, bakker enz) prijkt er “zum verkauf” op de ruit, en gezien de hoeveelheid stof, in de etalage zijn ze al lang dicht.
Opzich kan men alles vinden in het hotel. Aan de voorzijde is een gezellig terras, direct aan de kyll. En vanuit je stoel kun je vissen zien zwemmen(had ik toch mijn hengel meegenomen)
Vanaf het terras loop je zo de “kneipe” binnen, die beheerd word door Uli de eigenaar. En gezien er verder niet veel te beleven is in Kyllburg word deze ook veel bezocht door locale bevolking. Op verzoek kan men een kamer boeken op HP basis en eet je s’avonds mee in de eetzaal. Dit maal geen keuze menu of lopend buffet. Maar gewoon een 3 gangen menu. En volgens duitse maatstaven zéér smakelijk en veel.


IMG_0196.jpg


S’nachts slaap je zoals overal in Duitsland, op 2enkele matrassen met 2 dekbedden, en kussens die na opvouwen nog een formaat van een 30x30.

IMG_0176.jpg

IMG_0179.jpg

IMG_0177.jpg


S’ochtends word ook het zéér uitgebreide ontbijt geserveerd in de eetzaal, compleet met (veel) verschillende kazen, en een gekookt eitje.

IMG_0197.jpg


Hotel Muller is zeker een aanrader, mocht je eens die richting uitgaan en een slaapplek nodig hebben.
IMG_0178.jpg

IMG_0187.jpg

IMG_0190.jpg

IMG_0191.jpg

IMG_0192.jpg

IMG_0193.jpg

IMG_0200.jpg


Filmpje


Briedelerhaus mosel
weekend 2012, wederom met de motor naar een voor mijn favoriete motorgebieden Namelijk de mosel.

Naar een belrondje(het is hoogseizoen) terecht gekomen bij Bridaler haus een B&B van het nederlands koppel Frans en Ingrid. In Briedel(mosel)
De B&B ligt niet meteen aan de mosel maar achter een rij huizen, je kunt wel vanaf het terras de wijnbergen zien.
Je motor kun je parkeren in een garage die nadien afgesloten word. Er is plek voor +/- 6 motoren.
Er zijn maar een beperkt aantal kamers(4 of 5) allemaal met een eigen thema. De kamers zijn zeer netjes, en de badkamer is geheel vernieuwd.
Er is een klein overdekt terras waar je iets kunt nuttigen tegen schappelijke prijzen (bier 1,5euro, koffie 1euro)
Gezien het een B&B is en geen hotel is het niet mogeljk om er te eten.(muv het ontbijt natuurlijk) In de directe regio zijn er een paar restaurants waar je terecht kunt. Waarvan de steakhouse eentje is waar je zeker niet moet zijn.(zijn we weggelopen) Waar je zeker wel terecht kunt is dorfsgasthof musikalischer-wirt op loopafstand (+/- 100m) van de B&B. Goed eten voor weinig.
Het ontbijt(incl) is ruim en geeft een goede bodem voor de dag die komen gaat.
Kosten 30euro p/p per nacht incl ontbijt.
Briedel zelf is weinig te beleven en doet soms aan als een spookstadje, zoek je een gezellig cafe of winkeltjes zul je een stukje verder moeten.
Op zich een aanrader als je bv van wandelen houd en niet te veel eisen hebt.

IMG_0204.jpg

IMG_0207.jpg

IMG_0205.jpg

IMG_0217.jpg

IMG_0213.jpg

IMG_0214.jpg

IMG_0222.jpg

IMG_0221.jpg



Grillhutte schneiders Beuren

pinksteren 2012 met de vrouw op pad geweest. Dit keer wederom regio Eifel/moezel.

Omdat we elke keer een ander (motor) hotel nemen(vooronderzoek ;) ) zijn we deze keer bij Maria en Jozef (ja, zo heten ze echt) Schneiders terecht gekomen. Samen runnen ze Grillhutte schneiders.
Ik moet zeggen dit is mij niet tegen gevallen. Voor 35euro p/p per nacht op halfpension basis kun je terecht.
Oké het is wat gedateerd maar alles is schoon en netjes, het zijn kleine appartementjes waar je verblijft met keukentje. En wij hadden zelfs een klein balkon

IMG_0513.jpg


IMG_0600.jpg


IMG_0603.jpg


De motor kun je veilig parkeren in een grote schuur

IMG_0509.jpg


IMG_0506.jpg


IMG_0507.jpg


In de eetzaal serveerd Maria lekkere maaltijden, normaal aan tafel, maar bij volledige bezetting in buffetvorm. En in de bar of op het terras kun je een pintje drinken

IMG_0561.jpg


Op de weg erheen stop je natuurlijk om iets te eten/drinken

IMG_0502.jpg


Aan de moezel rijdt je natuurlijk mooie routes

IMG_0514.jpg


En bezoekt moeie steden

IMG_0545.jpg


In Cochem heb je zelfs een speelgoed winkel voor volwassenen, je mag er alleen niets meenemen. Daar is de pliesie hier niet blij mee.

IMG_0544.jpg


Na natuur mooie routes gereden te hebben zet je, je even op je bakonnetje en neem je een snack. In het kader van de continuiteit

IMG_0560.jpg


Een zekere aanrader is om een stukje via de moezel te rijden, en via hunsruck naar de Rijn te rijden.
Daar steek je met het Veer over.

IMG_0564.jpg


Als je langs de Rijn omhoog rijdt, heb je kompleet om elke hoek wel een leuk dorpje, kasteel/burcht.

IMG_0594.jpg


Op een gegeven moment kom je langs Benno's truck stop. Het heet wel zo maar er staan alleen vette bikes voor de deur. En er komt vette blues uit de speakers.

IMG_0581.jpg


IMG_0577.jpg


En je eet er.......natuurlijk

IMG_0580.jpg


IMG_0585.jpg


In die "nahe" van koblenz, daal je dan weer langs de moezel af. (na veelvuldige terrasjes) richting Beuren.

IMG_0515.jpg





Hotel brauer treis karden
September 2014 met groepje (motor) vrienden een weekend richting mosel. Dit keer hotel brauer in treis karden. Op internet wisselende berichten over dit hotel, maar overwegend positief. Het e-mail verkeer met hotel verliep altijd vlot en correct. Wat ik veel andere hotels vaak niet kan zeggen. Vrijdag namiddag bij hotel aangekomen, vriendelijk ontvangen door eigenaar. Kamers werden snel toegewezen. Wel er even aan denken(uit vooronderzoek ondekt) een kamer aan moselzijde te boeken. Dit ivm de spoorlijn die meteen achter het hotel loopt. Trein blijft desondanks hoorbaar echter niet storend. Motoren kunnen in de grote garage geparkeerd worden, met zowel poort aan in en uitgang. Waardoor geen moeilijk gemaneuvreer met uitrijden. Maaltijden zijn van goede kwaliteit en hoeveelheid. Maar vooral het saladebuffet was bij ons favoriet. Mocht je niet in het hotel willen eten. Op korte afstand is een (goed) Grieks restaurant en ook in treiskarden zelf zijn goede restaurants en een lekkere ijssalon.
Toch is er altijd weer iemand (Nederlander) die de boel weer op scherp weet te zetten. Door met zijn ktm sm de moselstrasse op zijn achterwiel op en neer te rijden om 07.00u sochtends en later in de ochtend nog een keer. Dit soort motorrijders geven met hun aso gedrag motorrijders een slechte naam. Veel Duitsers hebben al de schijt van (m'n nl) motorrijders en hun gedrag. Dit bleek ook alweer door een grote motorcontrole in die regio. Die wij gelukkig net gemist hebben.





Gasthaus Schöne Aussicht
Moselufer 1, 56332 Löf, Duitsland

Leuk pension met garage. Mogelijkheid tot eenvoudige maaltijd. Beetje gedateerd. Maar daar is de prijs ook na.





Hotel Restaurant Forsthaus Schlich

Nettestraße 12, 56745 Volkesfeld, Duitsland





Al een tijdje terug geweest, maar interessant om te delen.

Hotel Unterwirt (beieren)
Kirchpl. 8, 83125 Eggstätt, Duitsland

Ruime garage voor de motoren. En niet onbelangrijk een goed restaurant.

 
Laatst bewerkt:
Niet in duitsland maar wel intressant.

8&9 Oktober verbleven bij Dirk en ann,

Na negatieve recentie mbt houding Dirk op Plan your motorcycle holiday or ride: find a biker hotel or motorcycle friendly accommodation, beetje nieuwsgierig naar de ontvangst, en idd Dirk loopt in de eerste instantie niet over van spraakzaamheid. Echter na effe met hem kennisgemaakt te hebben. Is hij behulpzaam en vriendelijk.(stress??) Ann daar en tegen is vanaf het eerste moment gastvrouw in hart en nieren. Niets is te veel.De garage waar de motoren in gestald worden is krap, Nadat we de bike in de garage geplaatst hadden werden we verzocht ze te verzetten, want er gingen toch echt 21 bikes in de garage(vloer afgetekend op formaat,snorfiets) en onze motoren(HD) met veel passen en meten ze toch erin gekregen.Op ons verzoek werd er een (erg eenvoudige)BBQ georganiseerd, alles was voldoende.(Kippepootje,spare rib,worst, koude bloemkool, sla zonder dressing,droge pasta en gekookte aardappel)
De bar zou tot 02.30u open zijn, echter om 02.00u kregen we al niets meer te drinken.
De kamer(stapelbedden) was netjes en schoon, de bedden waren goed. Nadeel was, dat alles op bewegingssensors werkt, incl de stopcontacten, met tot gevolg dat het niet mogelijk was om mijn TT urban(geen stroompunt op bike) te laden. Daarbij gaat de verlichting bij de wastafel, ook op de bewegingsmelder. Met tot gevolg dat elke keer als iemand naar bed ging(10 pers kamer),of naar toilet ging het licht aangaat.
Het ontbijt s'ochtends is netjes verzorgt, alles staat klaar op tafel(geen buffet vorm) het enige wat ik miste was een eitje, echter dit is natuurlijk geen noodzaak. Al met, al was alles goed meegevallen. Ondanks het sfeervol aangeklede café, hangt er weinig gezelligheid. Dus zul je deze zelf moeten meenemen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed en gezellig uit, maar het eitje is wel jammer :+
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend zijn we weer eens voor een weekend rijden, naar het eifel/mosel gebied getrokken. (zie begin reactie)
 
Laatst bewerkt:
Weekend in Vogtshof von Wetteldorf bij Stephan geweest in Schonecken, 4 uur van Zwolle.

2e keer, ga volgend jaar weer naar heb. Prachtige omgeving, prima kerel, goede slaapplek + douchen en ontbijten voor € 30.
Vanaf Schonecken kun je mooi allerlei kanten in de Eifel op.

Wat wil je nog meer ? Weer was ook lekker, dus heerlijk vermaakt 3 dagen :P

Maurice, dan zaten we niet ver van elkaar af trouwens ;)
 
Leuke info, mooie tips!
Komende hemelvaart waarschijnlijk in een bungalow, of hotel doorbrengen, ipv op de camping.
 
Gasthaus Schöne Aussicht
Moselufer 1, 56332 Löf, Duitsland

Leuk pension met garage. Mogelijkheid tot eenvoudige maaltijd. Beetje gedateerd. Maar daar is de prijs ook na.



 
Al een tijdje terug geweest, maar interessant om te delen.

Hotel Unterwirt (beieren)
Kirchpl. 8, 83125 Eggstätt, Duitsland

Ruime garage voor de motoren. En niet onbelangrijk een goed restaurant.

 
Net een weekend in hotel Maas geweest in Lutzerath.
In motorwereld erg bekend.

Wij waren met een groep van 11 mensen.
Tesamen met nog 30 belgen was iedereen niet echt tevreden.
Meeste kamers ouwe meuk rook onfris op de kaners, kamers waren vies.
Eten was zozo....niets bijzonders..ongelooflijk zoute groenten en kleffe schnitzels en bratwursten..
Eetzaal met die lange tafels leek wel op een kazerne.
Geen gezelkige sfeer..
Wel alleen maar motorrijders....
 
Net een weekend in hotel Maas geweest in Lutzerath.
In motorwereld erg bekend.

Wij waren met een groep van 11 mensen.
Tesamen met nog 30 belgen was iedereen niet echt tevreden.
Meeste kamers ouwe meuk rook onfris op de kaners, kamers waren vies.
Eten was zozo....niets bijzonders..ongelooflijk zoute groenten en kleffe schnitzels en bratwursten..
Eetzaal met die lange tafels leek wel op een kazerne.
Geen gezelkige sfeer..
Wel alleen maar motorrijders....

Ah, mijn zwager en ik hadden ook geprobeerd voor vorig weekend, maar zat al vol.
Gelukkig konden we wel bij Sonnenblick terecht, voor de 5e keer geweest en blijft toch een van mijn favorieten.
Verder wel grappig om in dit topic veel dingen te herkennen.
 
Motorhotel am Tunnel geneuveld ;(

Kwam er ook achter afgelopen zaterdag. Was er ff langs gereden om hoi te zeggen en toen vertelden ze het. Voor ons jammer maar voor hen hartstikke fijn natuurlijk :)
Achja, weer een extra reden om een enduro tocht te gaan boeken in Spanje of Portugal, zij organiseren dat ergens bij de Costa Brava waar ze nu naar gaan emigreren. Hun plan is om daar vakantiehuisjes te gaan verhuren en enduro ritten te organiseren :)


Overigens was ik afgelopen weekend met 3 vrienden in Pension Rodenburg in Duppach. Is van een Nederlandse familie, zeer goedkoop en een goede uitvalsbasis voor de Eifel en Luxemburg. Bij voorkeur rechtstreeks boeken ipv via Booking, dan hoeven zij niet 12% courtage af te staan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan