Bezwaar aantekenen??

Zo had ik eens mijn oto geparkeerd in een straat met 1-richtingsverkeer, maar wel verkeerd om. Er zat later een bekeuring tussen de ruitenwisser: Rijden in strijd met geslotenverklaring oid.

Ik heb hem toch maar betaald.

Ik was allang blij dat ik zo weg kwam met een auto die bijna niet remde, 4 spekgladde banden had, en volledig doorgerot was.

Voor de moraalridders: Dit was niet misdadig want ik was toen nog jong.
Knap dat ze hem hadden zien rijden.........(de verkeerde kant op.....) Hier had je dus gewoon gewonnen. Rechter vindt nu eenmaal gevolgtrekkingen niet erg leuk in PV) :]
In dit geval omdat het een eenrichtingsweg was, was er geen geslotenverklaring voor beide zijden. Je had er per slot van rekening ook gewoon achteruit van de "goede" kant in kunnen rijden....... :]
 
Laatst bewerkt:
Dat gezeur over die paar kilometer hou je toch want als ze pas gaan flitsen vanaf 10 km te snel dan rijdt iedereen standaard 10 km te hard. Dan krijg je weer Ik kreeg een boete omdat ik 112 reedt, nou vraag ik je :? Mierenneukers B|
;)

Veel weggebruikers blijven kleuters in hun gedrag. Valt gewoon onder het fenomeen de grens op blijven zoeken en er (pesterig) een beetje over heen gaan. Waarna ze, als ze gesnaaid worden, een keel opzetten....... :]
 
Zit ook weer wat in.
Al lopen degene wel voorbij aan het feit dat ze al 55 boven de max zaten.

Voor de rest zal het wel aan mij liggen.
Ik ben niet meer van deze tijd.
Niet helemaal. Ik denk als de wetgever redelijke maximale snelheden op basis van daadwerkelijk gevaar zou instellen, dat de mensen zich sneller eraan zullen houden en minder snel in verweer zouden gaan.

Maar verder ben ik het wel met Spider eens: een grens is een grens en daar probeert men altijd overheen te gaan. Je ziet het op TV inderdaad ook nog wel eens: dus ik reed maar 3 KM te hard? KUn je niet iets doen?

Nee, u reedt 53 KM te hard en dat is al gecorrigeerd!!!
 
Zo had ik eens mijn oto geparkeerd in een straat met 1-richtingsverkeer, maar wel verkeerd om. Er zat later een bekeuring tussen de ruitenwisser: Rijden in strijd met geslotenverklaring oid.

Ik heb hem toch maar betaald.

Ik was allang blij dat ik zo weg kwam met een auto die bijna niet remde, 4 spekgladde banden had, en volledig doorgerot was.

Voor de moraalridders: Dit was niet misdadig want ik was toen nog jong.

hier had ik bezwaar tegen ingediend, met als argument...

mijn auto stond in de achter-uit, en de versnellingspook deed het niet meer, dus ben ik maar achteruit naar mijn huis gereden, anders werd de friet koud???
 
Veel weggebruikers blijven kleuters in hun gedrag. Valt gewoon onder het fenomeen de grens op blijven zoeken en er (pesterig) een beetje over heen gaan. Waarna ze, als ze gesnaaid worden, een keel opzetten....... :]
:^ en bij een aanrijding is het altijd de schuld van de ander....

Eigen verantwoordelijkheid dragen :N tot op het zielige af.
 
Niet helemaal. Ik denk als de wetgever redelijke maximale snelheden op basis van daadwerkelijk gevaar zou instellen, dat de mensen zich sneller eraan zullen houden en minder snel in verweer zouden gaan.
:^ :^ daar ben ik het dan weer helemaal mee eens. Het is een typisch Nederlandse oplossing om - alls er gezeurd wordt - de maximum snelheid omlaag te mikken naar een belachelijk niveau. En dan is het natuurlijk makkelijk scoren om dan daar te gaan laseren/flitsen, succes verzekerd.

Volgens mij heeft de overheid erg weinig vertrouwen in het inzicht en verantwoordelijkheidsgevoel van de (meeste) weggebruikers.
 
Laatst bewerkt:
:^ :^ daar ben ik het dan weer helemaal mee eens. Het is een typisch Nederlandse oplossing om - alls er gezeurd wordt - de maximum snelheid omlaag te mikken naar een belachelijk niveau. En dan is het natuurlijk makkelijk scoren om dan daar te gaan laseren/flitsen, succes verzekerd.

Volgens mij heeft de overheid erg weinig vertrouwen in het inzicht en verantwoordelijkheidsgevoel van de (meeste) weggebruikers.

En is daar verbetering in brengen niet voor een groot gedeelte de taak van (semi-)overheidsinstelling CBR? Kort door de bocht hebben ze dus ook weinig vertrouwen in hun eigen instellingen... :?
 
Laatst bewerkt:
Niet helemaal. Ik denk als de wetgever redelijke maximale snelheden op basis van daadwerkelijk gevaar zou instellen, dat de mensen zich sneller eraan zullen houden en minder snel in verweer zouden gaan.

Maar verder ben ik het wel met Spider eens: een grens is een grens en daar probeert men altijd overheen te gaan. Je ziet het op TV inderdaad ook nog wel eens: dus ik reed maar 3 KM te hard? Kun je niet iets doen?

Nee, u reedt 53 KM te hard en dat is al gecorrigeerd!!!
Zo denk ik dus ook en je ziet in Duitsland dat zoiets werkt. Niet betuttelen maar bemoedigen. Nou snap ik best dat onze infrastructuur zich niet helemaal leent voor onbeperkte snelheden, maar iets omhoog mag het wel.


Met je laatste alinea ben ik het wel eens, maar het gaat wel om twee verschillende zaken.
 
Veel weggebruikers blijven kleuters in hun gedrag. Valt gewoon onder het fenomeen de grens op blijven zoeken en er een beetje over heen gaan. Waarna ze, als ze gesnaaid worden, een keel opzetten.......
De grens opzoeken? Je hoeft hier helemaal niet te zoeken ;) De grenzen worden steeds lager gesteld, iedereen komt ze vanzelf tegen.
Dat er grenzen gesteld worden, prima. Maar er zijn wel grenzen!
 
Niet helemaal. Ik denk als de wetgever redelijke maximale snelheden op basis van daadwerkelijk gevaar zou instellen, dat de mensen zich sneller eraan zullen houden en minder snel in verweer zouden gaan.

Maar verder ben ik het wel met Spider eens: een grens is een grens en daar probeert men altijd overheen te gaan. Je ziet het op TV inderdaad ook nog wel eens: dus ik reed maar 3 KM te hard? KUn je niet iets doen?

Nee, u reedt 53 KM te hard en dat is al gecorrigeerd!!!


:^
 
De grens opzoeken? Je hoeft hier helemaal niet te zoeken ;) De grenzen worden steeds lager gesteld, iedereen komt ze vanzelf tegen.
Dat er grenzen gesteld worden, prima. Maar er zijn wel grenzen!

Als men zich daar aan zou houden en niet probeert te (klein) grutteren, dan zou het probleem niet meer aanwezig zijn. En zouden er ook geen aanpassingen meer nodig zijn.
Beetje kip en ei verhaal, maar goed. :]
 
:^ :^ daar ben ik het dan weer helemaal mee eens. Het is een typisch Nederlandse oplossing om - alls er gezeurd wordt - de maximum snelheid omlaag te mikken naar een belachelijk niveau. En dan is het natuurlijk makkelijk scoren om dan daar te gaan laseren/flitsen, succes verzekerd.

Volgens mij heeft de overheid erg weinig vertrouwen in het inzicht en verantwoordelijkheidsgevoel van de (meeste) weggebruikers.

die hebben er dan ook helemaal geen "schuld" aan...... :]
 
Zo denk ik dus ook en je ziet in Duitsland dat zoiets werkt. Niet betuttelen maar bemoedigen. Nou snap ik best dat onze infrastructuur zich niet helemaal leent voor onbeperkte snelheden, maar iets omhoog mag het wel.


Met je laatste alinea ben ik het wel eens, maar het gaat wel om twee verschillende zaken.
Dat het 2 dingen zijn klopt, maar anders gaat mijn banaan score zo snel omhoog :+.

Ik snap niet, dat we inderdaad de snelheid meer omhoog gooien en in de spits of extreme drukte de matrixborden gebruiken om de het maximum aan te passen. Iedereen snapt, dat tijdens de spits het onmogelijk is om 150 bij de grote steden te rijden |(.
 
Als men zich daar aan zou houden en niet probeert te (klein) grutteren, dan zou het probleem niet meer aanwezig zijn. En zouden er ook geen aanpassingen meer nodig zijn.
Beetje kip en ei verhaal, maar goed.
Welk probleem? Het enige probleem wat ik constateer is dat veel weggebruikers slecht kijken (of zelfs een bril of operatie nodig hebben), dus moet de rest maar langzamer gaan rijden ipv de hoofdveroorzaker aan te pakken?

Dat is meer het paard achter de wagen spannen.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet, dat we inderdaad de snelheid meer omhoog gooien en in de spits of extreme drukte de matrixborden gebruiken om de het maximum aan te passen. Iedereen snapt, dat tijdens de spits het onmogelijk is om 150 bij de grote steden te rijden |(.
Ik ook niet. steeds maar dat geknipper in de verte.
Maar waarschijnlijk is dat omdat er een hoop blinden rond rijden.
Er wordt dus voor je geconstateerd ipv zelf te moeten constateren.
Als je scherp rijdt en goed kunt zien zijn al die lapmiddelen niet nodig.
 
Ja en nee. Soms werd je ook wel eens verrast door een file. En ja, ik mis echt wel eens iets in het verkeer. Dan is zo een matrix waarschuwing wel nuttig. Maar inderdaad: er zijn genoeg halve zolen, die bij het eerste zien van zo een knipper, 2 KM weg al op de rem gaan |(. Dan werkt het niet bevordelijk voor de file, nee....
 
Welk probleem? Het enige probleem wat ik constateer is dat veel weggebruikers slecht kijken (of zelfs een bril of operatie nodig hebben), dus moet de rest maar langzamer gaan rijden ipv de hoofdveroorzaker aan te pakken?

Dat is meer het paard achter de wagen spannen.
Wil je niet of kun je niet :]
 
Wil je niet of kun je niet?
Beide.

Wat niet betekend dat ik mijn snelheid niet aanpas aan situaties waar dat is vereist.
Ik houd wel degelijk rekening met mijn medeweggebruiker, maar verkeer is wel teamwork. Dat mis ik vaak.

200 op een bijna lege weg is geen probleem.
Dat wordt het pas als je, waar dat nodig is ( bijv. drukker verkeer,regen,mist e.d. )je snelheid niet aanpast.

Maar bekijk het volgende filmpje en vertel me dan, is dit een gevolg van te snel rijden of je snelheid niet aanpassen aan de situatie?
 
kort en duidelijk.

Nederland is eenbetuttel land en alles moet met regeltje begrensd worden..

Nog even en je krijgt een bekeuring omdat je een scheet heb gelaten in je eigen auto of motorpak :Z

En dat word echt een probleem van iedereen van want;
iedereen krijgt zolangzamerhand de scheit van al die regels...... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan