Bezwaar maken loont.

Han S

MF veteraan
11 apr 2015
33.023
72.762

Laat je niet naaien, je krijgt eerst een standaardbrief waarin staat dat je gewoon moet betalen, maar als je geen schuld hebt, gewoon doorgaan.
 
Altijd bezwaar maken.

Verdienen ze er aan arbeidsloon er al geen kloot meer aan.

WOB'je .. bezwaar.. nét voor het moet voorkomen stoppen als je niet zeker bent van je zaak
of gewoon de zooi t vertragen bent.
 
Altijd bezwaar maken.

Verdienen ze er aan arbeidsloon er al geen kloot meer aan.

WOB'je .. bezwaar.. nét voor het moet voorkomen stoppen als je niet zeker bent van je zaak
of gewoon de zooi t vertragen bent.

En daarna zeiken over het feit dat de belastingen weer omhoog gaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Altijd bezwaar maken.

Verdienen ze er aan arbeidsloon er al geen kloot meer aan.

WOB'je .. bezwaar.. nét voor het moet voorkomen stoppen als je niet zeker bent van je zaak
of gewoon de zooi t vertragen bent.

Altijd bezwaar maken als je vind dat de bekeuring onterecht is !

Het "arbeidsloon' wat je veroorzaakt word gewoon door jezelf betaald hoor, worden de administratiekosten gewoon 10 euro ipv 9.
Of 11. Of 12.

Helaas betaal ik dan ook 10/11/12 euro terwijl ik nooit onterechte bekeuringen krijg.

Oftewel, niemand word er beter van.

Behalve dan die extra medewerkers die men in dienst nemen.
 
Betalen kan altijd nog :)

Ow .. wacht.. - moet -


Deze discussie is al een paar keer omhoog gekomen , bijna action olie achtig !
( en , welke motor als beginner )


Zal het samenvatten :

- Een enkel vind bezwaar maken schandalig, hoe durf je
- Een enkel vind bezwaar maken onzin, het werkt toch niet
- Een enkel vind bezwaar maken zijn burger plicht

De kans dat de 3 groepen het eens worden ... is niet zo heel groot :)


In ander nieuws, gras is groen , het is vrij fris vandaag , en het is donderdag !
( in deze statement, is maar 1 ding objectief waar ) .. tenzij je in een andere tijdzone leeft.. ik ga uit van Nederlandse tijd
 
Daar is die 9 euro voor bedoeld. Administratiekosten

👍

Geheel ook mijn visie.
Bij administratie kosten, moeten er dus ook administrative werkzaamheden verricht worden.

En als ik dan een CJIBtje op de mat krijgT van een paar tientjes, dan hou ik voor dat bedrag graag een paar man aan het werk.

Zij bedrag verhogen, ik nog meer poppetjes bezig houden ervoor
 
Betalen kan altijd nog :)

Ow .. wacht.. - moet -


Deze discussie is al een paar keer omhoog gekomen , bijna action olie achtig !
( en , welke motor als beginner )


Zal het samenvatten :

- Een enkel vind bezwaar maken schandalig, hoe durf je
- Een enkel vind bezwaar maken onzin, het werkt toch niet
- Een enkel vind bezwaar maken zijn burger plicht

De kans dat de 3 groepen het eens worden ... is niet zo heel groot :)


In ander nieuws, gras is groen , het is vrij fris vandaag , en het is donderdag !
( in deze statement, is maar 1 ding objectief waar ) .. tenzij je in een andere tijdzone leeft.. ik ga uit van Nederlandse tijd

Je vergeet nog een stukje.
Het is momenteel nog donker😁
 
👍

Geheel ook mijn visie.
Bij administratie kosten, moeten er dus ook administrative werkzaamheden verricht worden.

En als ik dan een CJIBtje op de mat krijgT van een paar tientjes, dan hou ik voor dat bedrag graag een paar man aan het werk.

Zij bedrag verhogen, ik nog meer poppetjes bezig houden ervoor
Alleen als je het er niet mee eens bent natuurlijk,, in beroep gaan alleen omdat het kan is weer iets anders. Dat zou ik niet doen.
 
Alleen als je het er niet mee eens bent natuurlijk,, in beroep gaan alleen omdat het kan is weer iets anders. Dat zou ik niet doen.
Er niet mee eens zijn, is ook vaak een kwestie van de snelheidslimiet ter plekke onzin vinden. Mocht je bijvoorbeeld twintig jaar geleden honderd, toen tachtig en nu zestig.
Of gewoon volledig oneens met elke snelheidslimiet. Dat bestaat ook.
 
Er niet mee eens zijn, is ook vaak een kwestie van de snelheidslimiet ter plekke onzin vinden. Mocht je bijvoorbeeld twintig jaar geleden honderd, toen tachtig en nu zestig.
Of gewoon volledig oneens met elke snelheidslimiet. Dat bestaat ook.
Je bent het niet eens met de veranderende wereld om je heen? Ok maak daar bezwaar tegen.
 
Je bent het niet eens met de veranderende wereld om je heen? Ok maak daar bezwaar tegen.
Ik persoonlijk vind het allemaal best. Ga wel op de trap fiets als eenmaal harder dan 30kmu nergens meer mag.

Veranderde wereld? Heb ik een nihilistische kijk op. Een grote veranderende chaos, zonder bedoeling, waarin wij een stukje complexiteit zijn, die zichzelf vanalles wijs maakt. O-)

Maar ik bedoelde mijn reactie in de algemene zin. Je kunt bezwaar maken als je de bekeuring onterecht vind. En je kunt het onterecht vinden ook al zat je boven de geldende max snelheid.
 
Net zo iets als op het fietspad rijden, omdat je dat veiliger acht dan op de 'gewone weg'..

Huh? Wat? Wrom????
Nou....

Nog niet zo gek lang geleden, in mijn buurt, een veilig wegdek (asfalt) en een wat knellerig kruispunt , en 50km weg.
Gemeente besloot dat maar is aan te passen.

Huidige situatie:

Gevaarlijk wegdek, vooral bij vochtigweer (van die mooie rode klinkerstenen, en in het midden van de rijbaan breekt het alweer open) en 30km zone.
Veilige voorrangsweg geworden...

Fietspad wat er aan paralel loopt, wel gewoon asfaltB|

Tja!!!!!!
 
Inderdaad vooral allemaal zinloos bezwaar maken.. heel goed idee, dan zien ze dat het ambtelijk apparaat meer geld nodig heeft en maken we de bekeuringen dus weer duurder...

Heel nuttig voor iedereen, dus vooral doen.
 
Geef het liever uit aan werkvoorziening voor ambtenaren,
Daar moet de kachel thuis ook branden .
Voor je het weet moet je nog meer belasting betalen omdat ze niet meer nodig zijn en met wachtgeld van een ton
een ander baantje kan aannemen..
Dubbel geld.. omdat het kan.

** maar zo kan je wel bezig blijven **


Mijn houding is vrij makkelijk , als je me ongevraagd en zonder bestelling een factuur stuurt ..
Of je nu overheid , een bedrijf of particulier bent , zal je toch wel even met wat papierwerk over de brug moeten
komen om mij te overtuigen dat ik het écht moet betalen.

Lijkt me ook niet meer als normaal.
 
ik heb geen bezwaar gemaakt .............

bekeuring2.jpeg
 
Er is een aantal jaar gelden iemand geweest, die een rechtzaak beggon tegen de administratie kosten, die hoorde volgens hem niet bij de boete/straf, en die kreeg gelijk van de rechter.


Ik heb ook wel eens gehoord dat boetes ongeldig verklaard werden, omdat er geen geldig eikraporten getoond konden worden van flitskasten.

Aangezien in bezwaar gaan niks kost, en je een reden kunt bedenken om in bezwaar te gaan, zou ik het altijd proberen.

Ik heb zelf een keer een uitlaat decibel meeting gehad langs de kant van de weg, in bezwaar gegaan en niks hoeven betalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan