Bezwaar maken loont.

Per definitie voor ALLE boetes ALTIJD bezwaar maken totdat je er echt niet meer onderuit kan.
Als iedereen dat doet dan loop 't het systeem vast en gaan termijnen overschreden worden. Ga je er niet zelf plezier van krijgen, dan zal dat mss voor een ander gelden. Maar natuurlijk ook vice-versa! Als je enig recht van spreken hebt krijg je mss gelijk. Zo niet dan strooi je in zekere zin zand in de raderen van justitie.

Mijn advies: Altijd bezwaar maken tot het maximum!!
 
Mijn advies: Altijd bezwaar maken tot het maximum!!
Zodat ook de multi media automobilisten met telefoon in hun hand door de vertraging voordeel zouden hebben volgens jullie beredenering? Die schoffelen dus jou als motorrijder onderuit omdat Whatsapp Prioriteit genoot..
ik vind de mening absurd. Je maakt bezwaar als je echt van mening bent als de boete onterecht is. Ik heb maar 2 x bezwaar gemaakt, en gegrond verklaard. Ik pleit door deze mentaliteit voor een verhoging als bezwaar ongegrond wordt verklaard.
 
Mag je vinden, ik zelf maak bezwaar tegen alles waar ik niet om heb verzocht en
hoogst waarschijnlijk ongewenst is.

Zo heb je er hier ook bij die in een landelijke omgeving, bezwaar maken tegen een boer die mest het uitrijden is.

Mag..

Helpt niet veel, maar.. het mag .

Als ik een prent krijg voor te hard rijden, dat mag.. maar wat ik ook mag is controleren of de bekeuring wel
op de juiste manier is geschreven..
Of de apparatuur is geijkt zoals voorgeschreven , om een meetfout te voorkomen.
Dat de ambtenaar wel juist is opgeleid om de apparatuur te bedienen
Of de camera wel op een juiste , zoals voorgeschreven manier is opgesteld.
Ook wil ik graag de foto, om te kunnen zien of er geen fout is gemaakt, of dat er niet toevallig met valse platen rondrijd.

Mocht dit allemaal in orde zijn, dan zit er voor mij niks anders op, om te betalen.

De enige manier voor mij is om dit te controleren, is bezwaar indienen.

Net zoals de overheid zegt.. vertrouwen is goed, controle is beter .

Als ik geld van de overheid wil, moet ik ook met bewijs komen.
En het moet ook nog waterdicht zijn ook, op de juiste manier ingediend, en op een vastgesteld termijn.
 
Mag je vinden, ik zelf maak bezwaar tegen alles waar ik niet om heb verzocht en
hoogst waarschijnlijk ongewenst is.

Zo heb je er hier ook bij die in een landelijke omgeving, bezwaar maken tegen een boer die mest het uitrijden is.

Mag..

Helpt niet veel, maar.. het mag .

Als ik een prent krijg voor te hard rijden, dat mag.. maar wat ik ook mag is controleren of de bekeuring wel
op de juiste manier is geschreven..
Of de apparatuur is geijkt zoals voorgeschreven , om een meetfout te voorkomen.
Dat de ambtenaar wel juist is opgeleid om de apparatuur te bedienen
Of de camera wel op een juiste , zoals voorgeschreven manier is opgesteld.
Ook wil ik graag de foto, om te kunnen zien of er geen fout is gemaakt, of dat er niet toevallig met valse platen rondrijd.

Mocht dit allemaal in orde zijn, dan zit er voor mij niks anders op, om te betalen.

De enige manier voor mij is om dit te controleren, is bezwaar indienen.

Net zoals de overheid zegt.. vertrouwen is goed, controle is beter .

Als ik geld van de overheid wil, moet ik ook met bewijs komen.
En het moet ook nog waterdicht zijn ook, op de juiste manier ingediend, en op een vastgesteld termijn.
Je krijgt toch een linkje bij een flitsboete met zo goed als alles erbij.
Maar de opleiding verbalisant en opstelling. Hoe krijg je dat?
 
Je krijgt toch een linkje bij een flitsboete met zo goed als alles erbij.
Maar de opleiding verbalisant en opstelling. Hoe krijg je dat?

Laatste prent die ik kreeg op snelheid had alleen een locatie , gemeten snelheid en sanctie.
Geen foto .

De rest
WOB ( wet openbaarheid van bestuur ) verzoek. ( kan je gewoon samenvoegen met je bezwaar )

"in het kader van WOB ( ehh, ben even de letterlijke tekst vergeten die ik gebruikte ) " , zou ik graag
de volgende informatie verkrijgen om voor mij controle mogelijk te maken:

** en hierbij gevoegd een lijstje met gevraagde informatie **

Zover ik weet , hoeft het niet eens relevant te zijn aan jou zaak, als je het maar aan de goede afdeling richt.


Krijg je , als het goed is, een tijdje later een dikke envelop met alle informatie.. ze zijn verplicht dit te verstrekken.
De laatste keer waren ze wat overdreven, en denk ook een fout gemaakt
Kreeg kopie legitimatie bewijs ( ID kaart ) van de verbalisant binnen. ( inclusief zijn BSN )
-- heb die maar in de fik gestoken -- iets met.. dat was ook wat overdreven om "te gebruiken" .

Sterker nog, als ze hier langer over doen als X periode ( even google'n ) zijn ze verplicht jou een X bedrag te betalen.

* hoe dit verzoek tot betalen werkt weet ik niet precies, aangezien ze bij mij altijd op tijd waren .



Ja, er is hier een verdien model, mensen dienen zoveel WOB verzoeken in dat de betrokken overheidsdienst ze niet allemaal
kan behandelen / ze er overheen kijken.
Deze mensen "cashen" dan hier op.



Er is wel bekend, dat als je te ver gaat met je bezwaar.. ( rechtbank ) , en je overduidelijk het alleen maar laat voorkomen om
te vertragen, de rechter hier niet echt mild in is.
Ook zijn er gemeente's , die , want ze mogen dit blijkbaar, namen publiceren van mensen die een WOB verzoek indienen.
.. ook iets om .. eventueel .. rekening mee te houden.

Maar met een beetje fanatiek op google kijken kom je een hoop tegen over wat je kan , en mag doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan