Bezwaar maken tegen een boete loont wel degelijk !!!

Bij die bonnen fabriek in Leeuwarden zijn ongeveer 1000 werknemers in dienst. Deze functioneren allemaal op mbo/hbo nivo en verdienen dan zeker 30.000 euro per jaar. Daar komen nog de werkgevers kosten zoals pensioen ed over heen Dus in totaal zeker 40.000 euro per jaar per werknemer. Dat is op 1000 mensen dus iig 40 miljoen euro.

Aangezien er nu al jaar op jaar steeds minder boetes binnen komen en die bonnenfabriek wel betaalt moet worden hebben ze administratie kosten bedacht die eerst 6 euro waren en nu 9 euro maar volgend jaar al 12 euro per bekeuring worden.

Dus het begrip (R)overheid is zeker wel kloppend.

HELEMAAL MEE EENS :Y :Y :Y
 
Bij die bonnen fabriek in Leeuwarden zijn ongeveer 1000 werknemers in dienst. Deze functioneren allemaal op mbo/hbo nivo en verdienen dan zeker 30.000 euro per jaar. Daar komen nog de werkgevers kosten zoals pensioen ed over heen Dus in totaal zeker 40.000 euro per jaar per werknemer. Dat is op 1000 mensen dus iig 40 miljoen euro.

Aangezien er nu al jaar op jaar steeds minder boetes binnen komen en die bonnenfabriek wel betaalt moet worden hebben ze administratie kosten bedacht die eerst 6 euro waren en nu 9 euro maar volgend jaar al 12 euro per bekeuring worden.

Dus het begrip (R)overheid is zeker wel kloppend.


Wat moeten ze met 1000 mensen, alles is toch geautomatiseerd :?
 
Houd toch op met je 'roverheid'... en verdiep je eens in de materie voordat je domme dingen roept.

De overheid kampt al jaren met een begrotingstekort dus er wordt méér geld uitgegeven dan er binnenkomt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ting-en-troonrede/overheidsfinancien-in-beeld en https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ta-rijksbegroting-en-troonrede/huishoudboekje
Van de 264 miljard aan uitgaven is er zo'n 10 miljard (oftewel 4%) voor Justitie en Veiligheid, waaronder de politie. Die wordt dus betaald vanuit de algemene pot, die gevoed wordt door inkomsten uit o.a. belastingen, premies (= sociale lasten) en een heel klein beetje gasopbrengsten. Boetes bedragen jaarlijks ong. 1 miljard, oftewel 0,4% van de totale opbrengstenpot en zelfs nog minder dan het verschil tussen opbrengsten en uitgaven. Dus als de overheid écht de boetes gebruikt om gaten te dichten, zullen ze nog 2x zo hoog moeten worden MINSTENS.

Overigens is het tekort vanwege de staking zoals jij hierboven vermeld, betaald uit de algemene pot dus niks geen extra boete-inningen:
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...XSj5Txl_fAu5Z-QeXGH9fA&bvm=bv.137132246,d.d2s
(pag 12)

Tot slot, ik heb nergens het woord 'veiligheid' genoemd. Waarom boetes worden opgelegd doet namelijk niks terzake voor deze discussie, dat gaat namelijk over het waarom er regels (=maximumsnelheid) zijn. Hier gaat het erom hoe de handhaving van die regels is.

Als je van mening verschilt, prima en laat het hierbij. Als je wél wilt discussiëren, ook prima maar kom dan ajb wel met goede argumenten.
Oh en wees gerust, ik heb gelezen dat jouw belastingcenten allemaal stuk voor stuk zijn gebruikt om de straatverlichting in jouw woonplaats aan te leggen dus dat zit helemaal goed hoor!
Misschien moet het koningshuis er maar eens af veel te duur voor wat ze doen. :X
 
levensgevaarlijk om op je teller te letten als je een kruispunt overgaat....

Maar moraalridders als jij zul je altijd houden, dus ga lekker door zo....

Ben wel eens met een groep op weg gegaan en bij het eerste tankstation begon er ook al een te zeiken , niet elkaar inhalen op dezelfde rijstrook, meer knipperen enz enz...gelijk omgedraaid, jullie vergallen elk plezier...

Als landen om ons heen boetes uitdelen voor dezelfde overtredingen die een factor 5-10 lager zijn, betaal je die zonder morren, hier vullen ze de gaten in de schatkist, nix veiligheid, nix millieu, naar MEER gsaan uitschrijven dit jaar, de mensen gaan voorzichtiger rijden, dus nog strenger controleren...

Nederland staat in de top wat betreft verkeers veiligheid. Ook vergeleken met omliggende landen. Die landen met veel lagere snelheid boetes. Wellicht heeft een en ander met elkaar te maken?

Ik heb nog nooit een snelheidsovertreding gehad. Of wat dat betreft überhaupt een boete met de auto of motor. Ook nog nooit een aanrijding gehad met een ander voertuig.

Ben ik nou een moraalridder, of kijk ik wel goed uit m'n doppen?

Wel mag er wat mij betreft een stuk meer gecontroleerd worden op gebruik van de telefoon in de auto, negeren van rood licht, links rijden en het niet verlenen van voorrang. Blokkeren van een kruispunt is ook zoiets dat de meeste mensen vergeten na het behalen van de roze pas.

Maar of er daadwerkelijk zoveel en genoeg op de maximum snelheid gecontroleerd wordt? Ik kan mijn dorp niet uitrijden zonder dat mensen massaal de maximum snelheid overtreden.
 
Er zit zeker wat in wat je zegt maar ik zie heel vaak dat mensen ook buiten de spits ver onder de maximum snelheid rijden of zeer traag invoegen of inhalen. Of stug blijven rijden op een linker baan terwijl er rechts een zeer van ruimte is.
Ook al rij je zelf onder de max, je moet nog steeds hoog in de ankers.

Best wel lichtelijk irritant (je went er wel aan) voor andere weggebruikers die op tijd op hun werk moeten wezen enz.
Ik moet al dik een uur rijden en als het toevallig stikt van de treuzelaars en angsthazen, dan kom ik nog te laat ook al ga ik ruim op tijd weg.
 
Kan je gerust mij tegen komen in een koekblik..
100, hard zat..
Rij per uur/kilometer ( en brandstof is voor mezelf )

Ok, zit wel op de rechter baan.. maarja.. moet ook af en toe wel eens inhalen.

Je MAG 130 ( of 120 ) ...
Hoeft niet..

Zodra iemand m'n benzine gaat betalen, praten we nog een keer.
 
Maarja wat kost dat nu aan benzine als je even gas bijgeeft met inhalen, en dan weer afzakt?
Er moeten wel 20 ? auto s achter jouw in de ankers (beetje overdreven misschien maar vooral in de spits veroorzaak je dan files en gevaarlijke situaties. Ook voor jezelf )
 
Maarja wat kost dat nu aan benzine als je even gas bijgeeft met inhalen, en dan weer afzakt?
Er moeten wel 20 ? auto s achter jouw in de ankers (beetje overdreven misschien maar vooral in de spits veroorzaak je dan files en gevaarlijke situaties. Ook voor jezelf )

De NL snelwegen hebben de grootste capaciteit als iedereen 90km/u zou rijden.

Hij kan dus niet de factor zijn die files veroorzaakt, dat zijn degene die sneller rijden en iedere keer afremmen.
 
Oké, Ik ga morgen gelijk 100 rijden.
Dat heb ik tenminste geleerd met rijles, 30 jaar geleden.

Zonder gein, toch ben ik nog niet helemaal overtuigd.
Ik denk dat de 90 rijders de hele boel ophouden, er word een onderxoekje gehouden en daar rolt uit dat 90 de ideale snelheid is.

Beetje hetzelfde als met Maurice de Hond, als je het maar aan de goeie personen vraagt dan blijft de VVD altijd koploper in de peilingen.
 
Nederland staat in de top wat betreft verkeers veiligheid. Ook vergeleken met omliggende landen. Die landen met veel lagere snelheid boetes. Wellicht heeft een en ander met elkaar te maken?

Ik heb nog nooit een snelheidsovertreding gehad. Of wat dat betreft überhaupt een boete met de auto of motor. Ook nog nooit een aanrijding gehad met een ander voertuig.

Ben ik nou een moraalridder, of kijk ik wel goed uit m'n doppen?

Wel mag er wat mij betreft een stuk meer gecontroleerd worden op gebruik van de telefoon in de auto, negeren van rood licht, links rijden en het niet verlenen van voorrang. Blokkeren van een kruispunt is ook zoiets dat de meeste mensen vergeten na het behalen van de roze pas.

Maar of er daadwerkelijk zoveel en genoeg op de maximum snelheid gecontroleerd wordt? Ik kan mijn dorp niet uitrijden zonder dat mensen massaal de maximum snelheid overtreden.

Dan rijd ik zeker op een anders tijdstip want ik ervaar dat anders.
De Drechtelandse weg bv, daar mag je maar 80, maar schijnbaar is dat voor velen nog te hard.
Persoonlijk vind ik het een drama om als je al maar 80 mag dan nog achter zo'n sukkel te rijden die niet boven de 70 komt.
 
De NL snelwegen hebben de grootste capaciteit als iedereen 90km/u zou rijden.

Hij kan dus niet de factor zijn die files veroorzaakt, dat zijn degene die sneller rijden en iedere keer afremmen.

Dat ben ik niet helemaal met je eens,
als zo iemand eens in zijn spiegel kijkt en de moeite neemt om even te kijken wat ongeveer het snelheidsverschil is kan hij/zij ook even wachten om in te halen.Scheelt ook een hoop irritatie.
 
Ik heb helemaal geen probleem met mensen die onder de max rijden.
Dat doe ik zelf ook als ik de tijd heb en er zit iemand naast mij. Zo gauw iemand sneller gaat ga ik aan de kant of geef ik gas bij.
Het ligt aan de situatie. Ik rij wel liever wat boven de max om de ruimte op te zoeken ipv dat ik mezelf vast rij.

Ik vind persoonlijk juist de mensen die de tijd hebben en andere mensen in de weg rijden , de grootste aso s.

Rij je achter iemand op een 60km weg die 50-55 rijd. Ik haal zulke mensen gelijk in als het kan want die zijn toch 1 grote ergenis.
En dat blijkt dan ook wel weer, je haalt ze met een onwaarschijnlijke snelheid in van 70 kmp, en dan gaan de handjes in de lucht en word er geflikkerd met grootlicht.

Ongeveer dezelfde personen dus die hun auto naar links gooien als ze ingehaald worden door een motorrijder bij een doorgetrokken streep.
Dat zijn de echte aso's in mijn ogen. Bemoei je lekker met je eigen moeilijke leven en val een ander niet lastig met onzin.
 
Dan rijd ik zeker op een anders tijdstip want ik ervaar dat anders.
De Drechtelandse weg bv, daar mag je maar 80, maar schijnbaar is dat voor velen nog te hard.
Persoonlijk vind ik het een drama om als je al maar 80 mag dan nog achter zo'n sukkel te rijden die niet boven de 70 komt.

De drechtelandse weg is een erg grote uitzondering ja :+ Ik heb het meer over binnen bebouwde kom. Het begint bij mij helemaal te jeuken als een bestuurder binnen bebouwde kom te hard rijdt en vervolgens op de provinciale 80 en 100 wegen ver onder de maximum snelheid gaat zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb helemaal geen probleem met mensen die onder de max rijden.
Dat doe ik zelf ook als ik de tijd heb en er zit iemand naast mij
waarom dan wel?
. Zo gauw iemand sneller gaat ga ik aan de kant
dus je reed onnodig links?
of geef ik gas bij.
sneller dan max want diegene betaald de boete?
Het ligt aan de situatie. Ik rij wel liever wat boven de max om de ruimte op te zoeken ipv dat ik mezelf vast rij.

Ik vind persoonlijk juist de mensen die de tijd hebben en andere mensen in de weg rijden , de grootste aso s.
dat vind ik nou van mensen die te laat vertrekken en dan vinden dat iedereen voor hen aan de kant moet, je kent ze vast wel, die koning ik figuren
Rij je achter iemand op een 60km weg die 50-55 rijd. Ik haal zulke mensen gelijk in als het kan want die zijn toch 1 grote ergenis.
En dat blijkt dan ook wel weer, je haalt ze met een onwaarschijnlijke snelheid in van 70 kmp, en dan gaan de handjes in de lucht en word er geflikkerd met grootlicht.

Ongeveer dezelfde personen dus die hun auto naar links gooien als ze ingehaald worden door een motorrijder bij een doorgetrokken streep.
Dat zijn de echte aso's in mijn ogen. Bemoei je lekker met je eigen moeilijke leven en val een ander niet lastig met onzin
verbeter de wereld en begin bij jezelf
 
Wanneer je geen rekening houdt met andere verkeersdeelnemers, omdat jij onder de max snelheid rijdt, waar/waardoor anderen niet kunnen inhalen, dan ben je gewoon net zo'n aso zoals andere verkeershufters die denken dat de weg van hun is (ervan uitgaande dat je niet sneller kan/mag).
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je geen rekening houdt met andere verkeersdeelnemers, omdat jij onder de max snelheid rijdt, waar/waardoor anderen niet kunnen inhalen, dan ben je gewoon net zo'n aso zoals andere verkeershufters die denken dat de weg van hun is (ervan uitgaande dat je niet sneller kan/mag).

Met dát verschil dat er geen minimumsnelheid bestaat, en wel een maximum. In jouw voorbeeld is dus één die zich aan de regels houdt, en één die dat niet doet. Misschien zijn ze beide irritant, maar er is er maar ééntje een 'aso' en een 'hufter' hoor. Best sneu als je dat niet inziet...

Houd toch op met je 'roverheid'... en verdiep je eens in de materie voordat je domme dingen roept.

De overheid kampt al jaren met een begrotingstekort dus er wordt méér geld uitgegeven dan er binnenkomt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ting-en-troonrede/overheidsfinancien-in-beeld en https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ta-rijksbegroting-en-troonrede/huishoudboekje
Van de 264 miljard aan uitgaven is er zo'n 10 miljard (oftewel 4%) voor Justitie en Veiligheid, waaronder de politie. Die wordt dus betaald vanuit de algemene pot, die gevoed wordt door inkomsten uit o.a. belastingen, premies (= sociale lasten) en een heel klein beetje gasopbrengsten. Boetes bedragen jaarlijks ong. 1 miljard, oftewel 0,4% van de totale opbrengstenpot en zelfs nog minder dan het verschil tussen opbrengsten en uitgaven. Dus als de overheid écht de boetes gebruikt om gaten te dichten, zullen ze nog 2x zo hoog moeten worden MINSTENS.

Overigens is het tekort vanwege de staking zoals jij hierboven vermeld, betaald uit de algemene pot dus niks geen extra boete-inningen:
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...XSj5Txl_fAu5Z-QeXGH9fA&bvm=bv.137132246,d.d2s
(pag 12)

Tot slot, ik heb nergens het woord 'veiligheid' genoemd. Waarom boetes worden opgelegd doet namelijk niks terzake voor deze discussie, dat gaat namelijk over het waarom er regels (=maximumsnelheid) zijn. Hier gaat het erom hoe de handhaving van die regels is.

Als je van mening verschilt, prima en laat het hierbij. Als je wél wilt discussiëren, ook prima maar kom dan ajb wel met goede argumenten.
Oh en wees gerust, ik heb gelezen dat jouw belastingcenten allemaal stuk voor stuk zijn gebruikt om de straatverlichting in jouw woonplaats aan te leggen dus dat zit helemaal goed hoor!


Leer eerst eens lezen voordat je de bovenstaande onzin uitkraamt.
Ik heb toch nergens gezegd dat het geld dat met boetes wordt binnen geharkt gebruikt wordt om ELKE pot in de begroting te dichten? :?
Of slechts 1 pot? Het gaat gewoon op de grote hoop.

Oh ja, het ministerie van veiligheid en justitie heeft de politie niet gevraagd/opgedrongen meer boetes uit te schrijven?
Lees onderstaande links even....

http://www.elsevier.nl/nederland/ac...rsboetes-agenten-zijn-geen-kasvullers-364809/

Automobilist moet bloeden


Dus volgende keer graag eerst goed lezen wat iemand schrijf, feiten checken en dan pas reageren aub.
En dan noem je mij dom _O-

Reageer maar niet, met jouw argumenten kan ik je niet echt serieus nemen :W

En om hier toch ook nog maar eens even op in te haken (sorry voor de vertraging, ik heb meer dingen te doen dan dagelijks op M-F rond te hangen):

Elsevier en Telegraaf staan nou niet echt bekend om hun onpartijdigheid richting de overheid, dat heet met een duur woord "populisme". Kijk eens, heb ik je alwéér wat geleerd!

Natúúrlijk zal er door het openbaar ministerie (wat het ministerie van veiligheid en justitie er mee te maken heeft is mij een raadsel? Die maken de regels, maar het OM ism de politie voert ze uit en het ministerie van Financiën gaat over de verdeling van de centen) aangestuurd zijn op betere controle op naleving van regels, dat is al járen zo. Maar nogmaals, dat is niet iets uitzonderlijks maar gewoon de politie die haar werk zo goed mogelijk moet doen.

Kijk, je mag van mij een grote jongen zijn hoor op je brommer en zo hard rijden als je wilt, maar ga alsjeblieft niet als een klein meisje lopen janken als je gepakt wordt... de regels zijn voor iedereen hetzelfde en voor iedereen duidelijk.
 
Met dát verschil dat er geen minimumsnelheid bestaat, en wel een maximum. In jouw voorbeeld is dus één die zich aan de regels houdt, en één die dat niet doet. Misschien zijn ze beide irritant, maar er is er maar ééntje een 'aso' en een 'hufter' hoor. Best sneu als je dat niet inziet...

Aan deze reactie alleen al laat je zien wat voor persoon je bent. De regels zijn zo dus dan is dit goed en dat fout... Nooit geleerd om zelf na te denken en een mening te hebben? Beetje sneu als je niet in ziet dat die ander die te langzaam rijdt wel degelijk asociaal is omdat hij door zijn gedrag anderen ophoudt. Jij vindt dat meteen prima omdat het niet verboden is. Jij vindt het ook niet asociaal als mensen op vakantie om 06:00 ff naar het zwembad lopen om hun handdoek op een stoeltje te leggen en vervolgens de halve dag weg zijn waardoor andere niet meer kunnen liggen? Dat is niet verboden dus niet asociaal toch? :r
 
Aan deze reactie alleen al laat je zien wat voor persoon je bent. De regels zijn zo dus dan is dit goed en dat fout... Nooit geleerd om zelf na te denken en een mening te hebben? Beetje sneu als je niet in ziet dat die ander die te langzaam rijdt wel degelijk asociaal is omdat hij door zijn gedrag anderen ophoudt. Jij vindt dat meteen prima omdat het niet verboden is. Jij vindt het ook niet asociaal als mensen op vakantie om 06:00 ff naar het zwembad lopen om hun handdoek op een stoeltje te leggen en vervolgens de halve dag weg zijn waardoor andere niet meer kunnen liggen? Dat is niet verboden dus niet asociaal toch? :r

BAM
 
Aan deze reactie alleen al laat je zien wat voor persoon je bent. De regels zijn zo dus dan is dit goed en dat fout... Nooit geleerd om zelf na te denken en een mening te hebben? Beetje sneu als je niet in ziet dat die ander die te langzaam rijdt wel degelijk asociaal is omdat hij door zijn gedrag anderen ophoudt. Jij vindt dat meteen prima omdat het niet verboden is. Jij vindt het ook niet asociaal als mensen op vakantie om 06:00 ff naar het zwembad lopen om hun handdoek op een stoeltje te leggen en vervolgens de halve dag weg zijn waardoor andere niet meer kunnen liggen? Dat is niet verboden dus niet asociaal toch? :r

Ja die regels zijn er niet voor niks, dus je vat het goed samen. Enne... vind jij het dan ook asociaal om die mensen hun handdoekje aan de kant te leggen als ze er toch niet zijn? Ik namelijk niet. Wél irritant, maar da's wat anders...
 
Ja die regels zijn er niet voor niks, dus je vat het goed samen. Enne... vind jij het dan ook asociaal om die mensen hun handdoekje aan de kant te leggen als ze er toch niet zijn? Ik namelijk niet. Wél irritant, maar da's wat anders...


Nou kijk, nu ga je zelf nadenken en bekijkt het reëel.
Als je dat nu ook eens zou doen met verkeersregels, even reëel bekijken. Iedereen overtreed wel eens een regeltje.
 
Maarja wat kost dat nu aan benzine als je even gas bijgeeft met inhalen, en dan weer afzakt?
Er moeten wel 20 ? auto s achter jouw in de ankers (beetje overdreven misschien maar vooral in de spits veroorzaak je dan files en gevaarlijke situaties. Ook voor jezelf )

Dan gaat ie helemaal zuipen ,

Auto gebruikt 1/11 bij 130
Auto gebruikt 1/17 bij 100

Ik word voor 1/10 vergoed.
Hoe zuiniger ik rij, hoe meer ik overhoud .
( tikt aan, zijn weken van 800 kilometer bij )

JUIST bij het optrekken verbruik je een extra slok
( ben geïndoctrineerd door meerdere eco-rij cursussen :) )
Beste resultaten haal je door een zo stabiel mogelijke snelheid te rijden.

Als de mede weggebruikers afstand houden, zoals ze moeten , is er geen risico..
( anders, zou elke vrachtwagen die 80 - 90 rijd ook een risico zijn )


Maar meer op het punt, betalen die 20 andere mijn benzine ?
Nee..
Dus, voor mij totaal niet relevant.
Dan had je, net als mij, maar een kwartiertje eerder moeten vertrekken , om die
paar tientjes in de week in je zak te kunnen houden

( daar is het mij om te doen, ben geen moraal ridder, het gaat mij puur om de euro's )



Wil je van file's af ?
Moet je tank kaarten afschaffen..

Moet jij opletten hoe braaf iedereen rijd.
Kunnen ze meteen ook het CJIB opdoeken.
 
Dat is toch het nieuwe rijden?
Schakelen,schakelen, schakelen, tot je in 5 zit.

Blij dat ik dat nooit meegemaakt heb.
Ik heb met wintersport 1 keer een stukje gereden in zo'n Golf blue motion.
Dat ding trok op de autobahn geen worst van tafel als ik terugschakelde om in te halen. Vooral bergop was een drama.
Enigste wat ie deed was zuipen, je zag de meter zakken als je niet op de 2200 toeren bleef.

Ik heb gesmeekt om het stuur weer te mogen afgeven.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, rij een oud hok van '96 :)
Die nieuwe hokken , kan die toch niet betalen..
Wil ze niet betalen ( fuck afschrijving, die van mij is afbetaald als ik hem afreken )
Wil ze niet ( kan niks meer zelf maken met die klote computers en sensoren )
En zit d'r voor geen meter in, veel te klein.
Zit je dan in een nieuwe auto, met je knie tussen het toetsenbord/stuur en de tv/middenconsole klem.

Stap je uit schop je een of andere hendel d'r af, of stoot je je harses aan die A-stijl die
zo lekker "kek" is weggewerkt .

Truttenschudders


Zo'n eco-ford-clio is trouwens best vooruit te branden, als je de eco uitzet..
Dan zuipt ie ook meteen meer diesel, als m'n ouwe bmw benzine gebruikt..

Ja... zo kan ik het ook...

* troep *
474989-statler-and-waldorf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd toch wel aardig door met de mercedes citan, gemiddeld 5,1 ltr/100km.
Rijd geen topsnelheden maar op de snelweg probeer ik altijd wel 130 te rijden, en optrekken doe ik vlot. Niet tot het uiterste maar niet bij 80 al in 5 of zo.
Vind het best knap dat verbruik.

Ik reed trouwens met de peug 206CC gemiddeld 1 op 15 naar Italie, maar wel de hele rit achter mijn zwager gehangen die de kar met motoren moest trekken. })

Ik bedoel maar, je hoeft helemaal niet als een slome duikelaar te rijden om zuinig te rijden.
 
Ik rijd toch wel aardig door met de mercedes citan, gemiddeld 5,1 ltr/100km.
Rijd geen topsnelheden maar op de snelweg probeer ik altijd wel 130 te rijden, en optrekken doe ik vlot. Niet tot het uiterste maar niet bij 80 al in 5 of zo.
Vind het best knap dat verbruik.


Ik reed trouwens met de peug 206CC gemiddeld 1 op 15 naar Italie, maar wel de hele rit achter mijn zwager gehangen die de kar met motoren moest trekken. })

Ik bedoel maar, je hoeft helemaal niet als een slome duikelaar te rijden om zuinig te rijden.

Das netjes :Y Daar zitten renault dieselmotoren dacht ik?
 
Terug
Bovenaan Onderaan