Bezwaar maken tegen een boete loont wel degelijk !!!

120 toegestaan. 128 gemeten. 135 op je tellertje. 124 gecorrigeerd.
Dan kom je er nog heel goed vanaf!

(Niet direct een reactie richting mean-machine maar meer in het algemeen:)

En dat voor maar 16 eurootjes! Een koopje!
Net als die 96 kmh... dan reed je op je teller meer dan 100 waar je dus 80 mocht. Is dus meer dan 25% overschrijding.
En stel ik jat je portemonnee, haal er 'maar' 5 euro uit en geef de rest terug. Vind je dan ook dat het zonder consequenties mag blijven omdat het maar een klein beetje is?

Ja boetes zijn duur (behalve die van 16 euro) maar het is nog altijd je eigen keus om het risico te nemen. Even de theorie: Risico bestaat uit een kans (in dit geval de pakkans) en een impact (in dit geval de boetebedragen). Pas als het risico te hoog wordt, gaan mensen zich aan de snelheid houden. Dus óf de kans moet omhoog, óf de impact. Het eerste is natuurlijk veel moeilijker en kost de overheid veel meer. Dus doen ze de boetebedragen flink de lucht in. Als we nou met z'n allen ons gewoon aan de snelheid zouden houden, zouden ze het risico ook niet hoeven te verhogen. Het is net als met de discussie over teveel geluid: die 'paar' mensen die zich niet aan de regels kunnen houden verpesten het voor de rest. Overigens is dat ook precies wat er met de administratiekosten aan de hand is: die zeikerds die ook bij terechte boetes bezwaar gaan maken verpesten het weer, dus nu mag iedereen die kosten gaan betalen. En bedankt...
 
Laatst bewerkt:
(Niet direct een reactie richting mean-machine maar meer in het algemeen:)

En dat voor maar 16 eurootjes! Een koopje!
Net als die 96 kmh... dan reed je op je teller meer dan 100 waar je dus 80 mocht. Is dus meer dan 25% overschrijding.
En stel ik jat je portemonnee, haal er 'maar' 5 euro uit en geef de rest terug. Vind je dan ook dat het zonder consequenties mag blijven omdat het maar een klein beetje is?

Ja boetes zijn duur (behalve die van 16 euro) maar het is nog altijd je eigen keus om het risico te nemen. Even de theorie: Risico bestaat uit een kans (in dit geval de pakkans) en een impact (in dit geval de boetebedragen). Pas als het risico te hoog wordt, gaan mensen zich aan de snelheid houden. Dus óf de kans moet omhoog, óf de impact. Het eerste is natuurlijk veel moeilijker en kost de overheid veel meer. Dus doen ze de boetebedragen flink de lucht in. Als we nou met z'n allen ons gewoon aan de snelheid zouden houden, zouden ze het risico ook niet hoeven te verhogen. Het is net als met de discussie over teveel geluid: die 'paar' mensen die zich niet aan de regels kunnen houden verpesten het voor de rest. Overigens is dat ook precies wat er met de administratiekosten aan de hand is: die zeikerds die ook bij terechte boetes bezwaar gaan maken verpesten het weer, dus nu mag iedereen die kosten gaan betalen. En bedankt...

Dat rekensommetje van jou klopt niet,
Je moet die afwijking ook in de 80 km verrekenen, bij 80 op de teller rijd je dus te langzaam.
Overigens wijken de tellers van tegenwoordig nagenoeg niet meer af.
 
Pas als het risico te hoog wordt, gaan mensen zich aan de snelheid houden. Dus óf de kans moet omhoog, óf de impact. Het eerste is natuurlijk veel moeilijker en kost de overheid veel meer. Dus doen ze de boetebedragen flink de lucht in. Als we nou met z'n allen ons gewoon aan de snelheid zouden houden, zouden ze het risico ook niet hoeven te verhogen.


Geloof je het echt zelf?

De enige reden om de boetes elke keer een beetje omhoog te gooien, is alleen maar om nog meer geld binnen te kunnen harken, niet vanwege veiligheidsredenen.
Dus wanneer minder mensen te hard rijden, zal het boetebedrag juist nog verder omhoog gaan, om aan het einde van het jaar minimaal dezelfde "inkomsten" te kunnen genereren.

Stond de roverheid dit jaar niet nog te roepen dat de laatste maanden van dit jaar meer boetes uitgeschreven moesten worden ivm minder "inkomsten" door de politiestaking?


De roverheid heeft het boetegeld keihard nodig om andere gaten te vullen.
Wanneer ze deze niet kunnen verdienen met hardrijders, zoeken ze wel een andere stompzinnige overtreding om uit te melken. Betalen zullen we.
 
Geloof je het echt zelf?

De enige reden om de boetes elke keer een beetje omhoog te gooien, is alleen maar om nog meer geld binnen te kunnen harken, niet vanwege veiligheidsredenen.
Dus wanneer minder mensen te hard rijden, zal het boetebedrag juist nog verder omhoog gaan, om aan het einde van het jaar minimaal dezelfde "inkomsten" te kunnen genereren.

Stond de roverheid dit jaar niet nog te roepen dat de laatste maanden van dit jaar meer boetes uitgeschreven moesten worden ivm minder "inkomsten" door de politiestaking?


De roverheid heeft het boetegeld keihard nodig om andere gaten te vullen.
Wanneer ze deze niet kunnen verdienen met hardrijders, zoeken ze wel een andere stompzinnige overtreding om uit te melken. Betalen zullen we.

Houd toch op met je 'roverheid'... en verdiep je eens in de materie voordat je domme dingen roept.

De overheid kampt al jaren met een begrotingstekort dus er wordt méér geld uitgegeven dan er binnenkomt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ting-en-troonrede/overheidsfinancien-in-beeld en https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ta-rijksbegroting-en-troonrede/huishoudboekje
Van de 264 miljard aan uitgaven is er zo'n 10 miljard (oftewel 4%) voor Justitie en Veiligheid, waaronder de politie. Die wordt dus betaald vanuit de algemene pot, die gevoed wordt door inkomsten uit o.a. belastingen, premies (= sociale lasten) en een heel klein beetje gasopbrengsten. Boetes bedragen jaarlijks ong. 1 miljard, oftewel 0,4% van de totale opbrengstenpot en zelfs nog minder dan het verschil tussen opbrengsten en uitgaven. Dus als de overheid écht de boetes gebruikt om gaten te dichten, zullen ze nog 2x zo hoog moeten worden MINSTENS.

Overigens is het tekort vanwege de staking zoals jij hierboven vermeld, betaald uit de algemene pot dus niks geen extra boete-inningen:
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...XSj5Txl_fAu5Z-QeXGH9fA&bvm=bv.137132246,d.d2s
(pag 12)

Tot slot, ik heb nergens het woord 'veiligheid' genoemd. Waarom boetes worden opgelegd doet namelijk niks terzake voor deze discussie, dat gaat namelijk over het waarom er regels (=maximumsnelheid) zijn. Hier gaat het erom hoe de handhaving van die regels is.

Als je van mening verschilt, prima en laat het hierbij. Als je wél wilt discussiëren, ook prima maar kom dan ajb wel met goede argumenten.
Oh en wees gerust, ik heb gelezen dat jouw belastingcenten allemaal stuk voor stuk zijn gebruikt om de straatverlichting in jouw woonplaats aan te leggen dus dat zit helemaal goed hoor!
 
Laatst bewerkt:
Bij die bonnen fabriek in Leeuwarden zijn ongeveer 1000 werknemers in dienst. Deze functioneren allemaal op mbo/hbo nivo en verdienen dan zeker 30.000 euro per jaar. Daar komen nog de werkgevers kosten zoals pensioen ed over heen Dus in totaal zeker 40.000 euro per jaar per werknemer. Dat is op 1000 mensen dus iig 40 miljoen euro.

Aangezien er nu al jaar op jaar steeds minder boetes binnen komen en die bonnenfabriek wel betaalt moet worden hebben ze administratie kosten bedacht die eerst 6 euro waren en nu 9 euro maar volgend jaar al 12 euro per bekeuring worden.

Dus het begrip (R)overheid is zeker wel kloppend.
 
Bij die bonnen fabriek in Leeuwarden zijn ongeveer 1000 werknemers in dienst. Deze functioneren allemaal op mbo/hbo nivo en verdienen dan zeker 30.000 euro per jaar. Daar komen nog de werkgevers kosten zoals pensioen ed over heen Dus in totaal zeker 40.000 euro per jaar per werknemer. Dat is op 1000 mensen dus iig 40 miljoen euro.

Aangezien er nu al jaar op jaar steeds minder boetes binnen komen en die bonnenfabriek wel betaalt moet worden hebben ze administratie kosten bedacht die eerst 6 euro waren en nu 9 euro maar volgend jaar al 12 euro per bekeuring worden.

Dus het begrip (R)overheid is zeker wel kloppend.

Je kunt je de vraag stellen waarom die bonnenfabriek in het leven is geroepen, in ieder geval niet omdat iedereen netjes betaalde.
Daarna ging men en masse bezwaarschriften sturen wat resulteerde in administratiekosten, dat een deel van die opbrengsten wordt gebruikt voor andere doeleinden tja...

En maar klagen!
 
Laatst bewerkt:
Je kunt je de vraag stellen waarom die bonnenfabriek in het leven is geroepen, in ieder geval niet omdat iedereen netjes betaalde.
Daarna ging men en masse bezwaarschriften sturen wat resulteerde in administratiekosten, dat een deel van die opbrengsten wordt gebruikt voor andere doeleinden tja...

En maar klagen!

Maar of het geholpen heeft, administratie kosten, lees ik nog nergens.
En voorlopig is het in die korte tijd dat het ingevoerd is al 50% meer geworden, jouw salaris ook?
 
Je kunt je de vraag stellen waarom die bonnenfabriek in het leven is geroepen, in ieder geval niet omdat iedereen netjes betaalde.
Daarna ging men en masse bezwaarschriften sturen wat resulteerde in administratiekosten, dat een deel van die opbrengsten wordt gebruikt voor andere doeleinden tja...

En maar klagen!

Nouja, je kunt je ook afvragen waarom de focus qua handhaving zo enorm op snelheidsovertredingen ligt, en nauwelijks op gebruik van een telefoon achter het stuur, geen voorrang verlenen, geen richting aangeven, onnodig linksrijden of rijden met kapotte/verkeerde/verkeerd afgestelde verlichting. Zou dat zijn omdat snelheid zo'n enorm groot aandeel heeft in de ongevallenstatistiek, of heeft het toch meer te maken met het gemak waarmee dat te handhaven valt c.q. kosten/baten? Ik gok het laatste, en daar ligt dan ook een beetje het probleem.

Ik denk dat de verhouding nu meer ligt op 1000 tot 100.000 boetes voor snelheidsovertredingen versus 1 boete voor het niet handsfree gebruiken van een mobiele telefoon. Terwijl de verhouding waarmee beide feiten voorkomen in het verkeer (conservatief maar objectief geschat, ik zit veel achter het stuur op willekeurige tijdstippen op willekeurige wegen) toch echt wel 1:1 is. Ga je handhaven op (aanwijsbare) oorzaken van ongevallen, dan zou het waarschijnlijk nog een paar stappen verder op mogen schuiven richting 1:10 oid. Dat laatste is overigens een gok, ik beschik niet over relevante cijfers. :)

Waar de burger een beetje moe van wordt is de overduidelijke scheve focus, en de realisatie dat, hoewel een paar wereldvreemden en de overheid zelf heel hard roepen dat je hard rijden toch echt helemaal zelf doet (klopt), het toch een verkapte vorm van belasting is geworden. En dat dat enige weerstand oproept kan je mensen niet kwalijk nemen.

Het feit dat 20km/h te hard buiten de bebouwde kom meer kost dan het rijden zonder remlichten zegt natuurlijk ook genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Uhhh ik kan mij nog die discussie herinneren en die bonnen fabriek was in het leven geroepen vanwege de efficiëntie en de kostenbesparing die er gerealiseerd zou gaan worden door alles te centraliseren.
Net zoals de zorg die goedkoper zou gaan worden na invoeren van zelf je ziekenfonds betalen of het privatiseren van het openbaar vervoer wat goedkoper en beter zou worden daardoor enz enz.
Vroeger had je ali baba en zijn 40 rovers maar tegenwoordig lopen er duizenden (struik) rovers rond op kosten van de gewone hardwerkende burgers.
 
En nog even ter overdenking:
85% van de snelheids overtredingen zijn voor overtredingen tot 10km/u te hard.
En juist die overtredingen zijn exponentieel duurder geworden en leveren dus ook heel veel extra administratie kosten inkomen op.
Terwijl hier nauwelijks het verkeer veiliger van wordt
 
Ik zou willen dat ze wat zouden doen aan die mensen die constant met hun auto het kruispunt blokkeren. Echt super irritant dat en wordt weinig aan gedaan
 
Maar of het geholpen heeft, administratie kosten, lees ik nog nergens.
En voorlopig is het in die korte tijd dat het ingevoerd is al 50% meer geworden, jouw salaris ook?

Nee, daarom vond ik het ook vreemd dat de 2e kamer tegen de 10% verhoging was toen het cjib daarover begon.
Dat mocht niet, vervolgens kwam het cjib met adminkosten a 6 euro, wat op kleine boetes van 1 kilometer ineens neerkwam op 60% verhoging.
Een spelletje dus, desalniettemin heeft louter daar naar kijken geen zin, het enige dat je kunt doen is opletten.
Al we allemaal beter op hadden gelet was de helft van de trajectcontroles al niet gebouwd, en als ik er nuchter naar kijk is degene die vandaag nog een boete voor te hard rijden weet scoren iemand die hem verdient, want die is met iets anders bezig dan dat te controleren.

Maar altijd zie ik dan weer andere overtreders die aangewezen worden, jamaar hunnie....
Doodmoe word ik daarvan....
Gewoon opletten en als je eens gesnaaid wordt, betalen en ervan leren beter op te letten.
 
Als gemakzucht en aan snelheidsovertredingen verdienen het doel van overheid zou zijn, waarom verhogen ze dan niet gewoon de wegenbelasting. Dat is veel eenvoudiger :Y
Neemt niet weg dat ik de controles, zo als ze in de regel worden uitgevoerd, nergens op slaan.
Een staandehouding heeft doorgaans toch meer effect.
 
Nee, daarom vond ik het ook vreemd dat de 2e kamer tegen de 10% verhoging was toen het cjib daarover begon.
Dat mocht niet, vervolgens kwam het cjib met adminkosten a 6 euro, wat op kleine boetes van 1 kilometer ineens neerkwam op 60% verhoging.
Een spelletje dus, desalniettemin heeft louter daar naar kijken geen zin, het enige dat je kunt doen is opletten.
Al we allemaal beter op hadden gelet was de helft van de trajectcontroles al niet gebouwd, en als ik er nuchter naar kijk is degene die vandaag nog een boete voor te hard rijden weet scoren iemand die hem verdient, want die is met iets anders bezig dan dat te controleren.

Maar altijd zie ik dan weer andere overtreders die aangewezen worden, jamaar hunnie....
Doodmoe word ik daarvan....
Gewoon opletten en als je eens gesnaaid wordt, betalen en ervan leren beter op te letten.

Echt, wat ben jij een ongelooflijke flapdrol zeg!

Je moet op het overige verkeer letten, of hoe mooi de omgeving is. Niet of je toevallig 5km te hard rijd.
Je bent echt een stomme ambtenaar.
 
Echt, wat ben jij een ongelooflijke flapdrol zeg!

Je moet op het overige verkeer letten, of hoe mooi de omgeving is. Niet of je toevallig 5km te hard rijd.
Je bent echt een stomme ambtenaar.

Als je 5 kilometer te hard rijdt op je teller wordt je niet eens geflitst dus waar heb jij het over?
Tellers wijken altijd naar boven af, zelfs bij moderne voertuigen...

Zo rijd ik altijd 53 km/h over een kruispunt, of daar nou een camera staat of niet, nog nooit een boete gescoord.
Overigens nog tijd zat om ook nog op ander verkeer te letten, daarvan let de helft namelijk helemaal niet op.
Allemaal bezig met andere dingen, ondertussen 62 km/h op het tellertje rijden en vervolgens zeiken dat ze weer voor een lauzie 5 km te snel een bekeuring krijgen van een of andere flitskast. |(
 
Ik zet de cruise control altijd 6 km/u hoger en ben daar nog nooit mee geflitst.
Wel rij je dan net even wat sneller dan gemiddeld. O-) *O*

Ships, nu weet iedereen het.
 
Als je 5 kilometer te hard rijdt op je teller wordt je niet eens geflitst dus waar heb jij het over?
Tellers wijken altijd naar boven af, zelfs bij moderne voertuigen...

Zo rijd ik altijd 53 km/h over een kruispunt, of daar nou een camera staat of niet, nog nooit een boete gescoord.
Overigens nog tijd zat om ook nog op ander verkeer te letten, daarvan let de helft namelijk helemaal niet op.
Allemaal bezig met andere dingen, ondertussen 62 km/h op het tellertje rijden en vervolgens zeiken dat ze weer voor een lauzie 5 km te snel een bekeuring krijgen van een of andere flitskast. |(

Ja tuurlijk, jiij zult wel flitsmeister hebben en een hoop van die palen in de kop hebben.
Ik heb daar helemaal geen zin in in die onzin en een groot deel van de weggebruikers waarschijnlijk ook niet.

Maar ik weet het, jij bent net Spades. Zulke dingen gebeuren jou nooit. En als je je netjes aan alle regels houd dan... :r zo, nu zal ik even kotsen.
 
Ja tuurlijk, jij zult wel flitsmeister hebben en een hoop van die palen in de kop hebben.
Ik heb daar helemaal geen zin in in die onzin en een groot deel van de weggebruikers waarschijnlijk ook niet.

Denk dat daar het grootste probleem zit :t

Maar ik weet het, jij bent net Spades. Zulke dingen gebeuren jou nooit. En als je je netjes aan alle regels houd dan... :r zo, nu zal ik even kotsen.
Veel succes!
 
Nu snap ik ook waarom jou jickname wegmisbruiker is.
Der klopt geen zak van, je bent precies het tegenovergestelde _O-
 
Zijn snelheidslimieten niet voornamelijk ingesteld vanwege milieuzones? Volgens mij komt verkeersveiligheid op een ondergeschikte plaats.
Er zijn natuurlijk een aantal milieuzones..

Maar in het algemeen wordt e.a. bepaald na een analyse van de verkeersveiligheid.

Parameters:
  • Hoeveel ongevallen zijn er geweest; wat voor soort, en wat was de oorzaak?
  • Hoe hoog is het percentage overtredingen: hoeveel mensen rijden er te hard en is de snelheid een probleem?
  • Past de snelheid bij de weg?
 
Houd toch op met je 'roverheid'... en verdiep je eens in de materie voordat je domme dingen roept.

De overheid kampt al jaren met een begrotingstekort dus er wordt méér geld uitgegeven dan er binnenkomt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ting-en-troonrede/overheidsfinancien-in-beeld en https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ta-rijksbegroting-en-troonrede/huishoudboekje
Van de 264 miljard aan uitgaven is er zo'n 10 miljard (oftewel 4%) voor Justitie en Veiligheid, waaronder de politie. Die wordt dus betaald vanuit de algemene pot, die gevoed wordt door inkomsten uit o.a. belastingen, premies (= sociale lasten) en een heel klein beetje gasopbrengsten. Boetes bedragen jaarlijks ong. 1 miljard, oftewel 0,4% van de totale opbrengstenpot en zelfs nog minder dan het verschil tussen opbrengsten en uitgaven. Dus als de overheid écht de boetes gebruikt om gaten te dichten, zullen ze nog 2x zo hoog moeten worden MINSTENS.

Overigens is het tekort vanwege de staking zoals jij hierboven vermeld, betaald uit de algemene pot dus niks geen extra boete-inningen:
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...XSj5Txl_fAu5Z-QeXGH9fA&bvm=bv.137132246,d.d2s
(pag 12)

Tot slot, ik heb nergens het woord 'veiligheid' genoemd. Waarom boetes worden opgelegd doet namelijk niks terzake voor deze discussie, dat gaat namelijk over het waarom er regels (=maximumsnelheid) zijn. Hier gaat het erom hoe de handhaving van die regels is.

Als je van mening verschilt, prima en laat het hierbij. Als je wél wilt discussiëren, ook prima maar kom dan ajb wel met goede argumenten.
Oh en wees gerust, ik heb gelezen dat jouw belastingcenten allemaal stuk voor stuk zijn gebruikt om de straatverlichting in jouw woonplaats aan te leggen dus dat zit helemaal goed hoor!


Leer eerst eens lezen voordat je de bovenstaande onzin uitkraamt.
Ik heb toch nergens gezegd dat het geld dat met boetes wordt binnen geharkt gebruikt wordt om ELKE pot in de begroting te dichten? :?
Of slechts 1 pot? Het gaat gewoon op de grote hoop.

Oh ja, het ministerie van veiligheid en justitie heeft de politie niet gevraagd/opgedrongen meer boetes uit te schrijven?
Lees onderstaande links even....

http://www.elsevier.nl/nederland/ac...rsboetes-agenten-zijn-geen-kasvullers-364809/

Automobilist moet bloeden


Dus volgende keer graag eerst goed lezen wat iemand schrijf, feiten checken en dan pas reageren aub.
En dan noem je mij dom _O-

Reageer maar niet, met jouw argumenten kan ik je niet echt serieus nemen :W
 
Als je 5 kilometer te hard rijdt op je teller wordt je niet eens geflitst dus waar heb jij het over?
Tellers wijken altijd naar boven af, zelfs bij moderne voertuigen...

Zo rijd ik altijd 53 km/h over een kruispunt, of daar nou een camera staat of niet, nog nooit een boete gescoord.

Overigens nog tijd zat om ook nog op ander verkeer te letten, daarvan let de helft namelijk helemaal niet op.
Allemaal bezig met andere dingen, ondertussen 62 km/h op het tellertje rijden en vervolgens zeiken dat ze weer voor een lauzie 5 km te snel een bekeuring krijgen van een of andere flitskast. |(

levensgevaarlijk om op je teller te letten als je een kruispunt overgaat....

Maar moraalridders als jij zul je altijd houden, dus ga lekker door zo....

Ben wel eens met een groep op weg gegaan en bij het eerste tankstation begon er ook al een te zeiken , niet elkaar inhalen op dezelfde rijstrook, meer knipperen enz enz...gelijk omgedraaid, jullie vergallen elk plezier...

Als landen om ons heen boetes uitdelen voor dezelfde overtredingen die een factor 5-10 lager zijn, betaal je die zonder morren, hier vullen ze de gaten in de schatkist, nix veiligheid, nix millieu, naar MEER gsaan uitschrijven dit jaar, de mensen gaan voorzichtiger rijden, dus nog strenger controleren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan