Bezwaar maken tegen een boete loont wel degelijk !!!

Het is wel bewezen dat naarmate je je veiliger voelt, je meer bereid bent risico's te nemen.
Ook is vastgesteld dat met een airbag bestuurders net even iets meer risico nemen, omdat ze zich beter beschermd voelen.

dat was toch met abs het geval??? dat zou ook betekenen dat het verkeer veiliger wordt als je je gordel niet om mag doen. en ook veiliger als je zonder helm op de motor stapt.

Dat is alleen niet in de statistieken terug te vinden.......
 
Hoi Baksteen.

Wat ik eerder zei is niet persoonlijk bedoeld he ;)

Maar goed. Nu word er weer iets "beweerd" waar ik helemaal _niets_ over terug kan vinden. Door wie zijn die tests gedaan? Hoe was de testomgeving. Hoe onafhankelijk is zon test? Waarom zie je vaak golf2's met scheve petten in het straatbeeld gekke dingen doen?

Ik leg de link op maatschappelijk vak. Als je maatschappelijk gezien ver komt is de kans kleiner dat je een sjonnie bent (ook maar een aanname, gedachtespinsel hoor).
Het zijn vaak de Sjonnie's die hun geld aan drank & drugs uitgeven die zich zodanig gedragen in het verkeer (Ja uitzonderingen daargelaten maar dat hou je toch)...

Misschien zie jij dit beeld ook in je werk terug?

dit is wel een hele erge aanname,
je klinkt nu als mijn kunstmoeder die vroeger alles een beurt gaf en mijn zusje verweet dat ze alleen maar op vakantie ging om jongens te versieren. iets van pot verwijt de ketel

Er is wel degelijk onderzoek geweest(nee, kan k zo ook niet boven water toveren) waarin mensen een schij nveiliger gevoel hadden in een auto met ABS. Alleen maar omdat ze dachten dat de auto dan een kortere remweg zou hebben.

(helaas gebruiken mensen de ABS in de meeste gevallen niet correct, waardoor er een langere remweg is dan optimaal) dat is ook de reden voor fabrikanten om met een brake assist te komen.
 
Laatst bewerkt:
er is maar 1 wegenbelasting, toch :?

das eigenlijk niet waar. Wegenbelasting bestaat niet meer, het heet nu motor rijtuigen belasting. of houderschapsbelasting o.i.d. om maar te voorkomen dat mensen kunen zeggen" ik betaal toch belasting voor de wegen, doe er dan ook iets aan." als je nu roept ik betaal houderschapsbelasting kunnen ze ook bevestigen dat je hem mag houden _O- _O-

ja klopt, maar veel mensen halen deze door elkaar.
 
Laatst bewerkt:
bezwaar maken tegen een terechte boete vind ik zielig :)

Bovendien benadeel je daarmee ook mensen die wel om gegronde redenen bezwaar maken, alle bezwaarschriften worden namelijk standaard afgewezen omdat er te weinig tijd is ze inhoudelijk te behandelen.
Vergeet niet de de graaiwet van Mulder (Wet Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersvoorschriften) een grove aantasting van een rechtsysteem is oa door omkering van de bewijslast.
Dan maar zielig, maar voor deze wet heb ik nooit gekozen.
 
das eigenlijk niet waar. Wegenbelasting bestaat niet meer, het heet nu motor rijtuigen belasting. of houderschapsbelasting o.i.d. om maar te voorkomen dat mensen kunen zeggen" ik betaal toch belasting voor de wegen, doe er dan ook iets aan." als je nu roept ik betaal houderschapsbelasting kunnen ze ook bevestigen dat je hem mag houden _O- _O-

ja klopt, maar veel mensen halen deze door elkaar.
Je bent de 2e al die het aangeeft
 
Als er genoeg back up was geweest had het de veroorzaker van de misstanden de kop gekost en niet jou.

Maar iedereen is tegenwoordig zo met zijn eigen belangen bezig dat ze op het moment dat ze een klokkeluider zouden moeten steunen liever even op de achtergrond blijven omdat ze zich afvragen of de klokkeluider het wel gaat redden en ze anders wellicht ook "negatief" opvallen.

Let maar eens op wat er gebeurd als een klokkeluider wel duidelijk zoveel in handen heeft dat het overduidelijk word dat hij absoluut gaat "winnen" ... dan komen plotseling overal WEL mensen tevoorschijn die m "steunen"..... oftewel: mee willen liften in het succes...


Nee, da's volgens mij grote onzin. In Nederland ontbreekt het aan wettelijke bescherming en een financieel vangnet voor klokkenluiders.

Lees dit artikel maar eens. Deze man (Ad Bos) heeft een grote fraude aan het licht gebracht die ons (NL) een hoop geld heeft bespaard op termijn. In bijvoorbeeld de USA hebben ze een wet dat klokkenluiders een vast percentage van de aangetoonde schade ontvangen. En dat werkt echt een stuk beter.

Edit: typo's
 
Laatst bewerkt:
In bijvoorbeeld de USA hebben ze een wet dat klokkenluiders een vast percentage van de aangetoonde schade ontvangen. En dat werkt echt een stuk beter.

Goed dat je het zegt.

Dan wacht ik even met de beerput opentrekken tot het schadebedrag wat (een flink eind) verder is opgelopen. 8-) 8-)



;)
 
Wat hier zo scheef aan is.....

voorbeeld....
Wij als motorrijders kopen zandvoort, met z'n allen, en betalen daar jaarlijks allemaal aan mee....
Dan kom je daar aan , als eigenaar, en als je dan een rondje wilt rijden, moet je daarvoor betalen

Zo zit het ook met de gemeente.....
Wij betalen met z'n allen de ambtenaren,
en als we daar dan een printje van pak 'm beet 0,03 eurocent van willen hebben, moeten we daar dus een tientje voor betalen en iedereen doet dat lachend....

Wie heeft er belasting terug gekregen toen de straatverlichting om 21:00 uur werd gedimd om energie te sparenwie krijgt er korting omdat het onderhoud in de straten is verminderd.../
Wie betaald minder in de dorpen omdat de veldwachter is verdwenen, en alle politieposten zijn verdwenen....
Waar blijft dat geld, wat doen ze daar mee

Moet je eens thuis proberen....
Schat je huishoudgeld wordt gekort, maar ik wil er niets van merken hoor



Hahaha wat een ongelooflijk gelul!!! Gewoon genant zeg haha!!!
 
dit is wel een hele erge aanname,
je klinkt nu als mijn kunstmoeder die vroeger alles een beurt gaf en mijn zusje verweet dat ze alleen maar op vakantie ging om jongens te versieren. iets van pot verwijt de ketel

Er is wel degelijk onderzoek geweest(nee, kan k zo ook niet boven water toveren) waarin mensen een schij nveiliger gevoel hadden in een auto met ABS. Alleen maar omdat ze dachten dat de auto dan een kortere remweg zou hebben.

(helaas gebruiken mensen de ABS in de meeste gevallen niet correct, waardoor er een langere remweg is dan optimaal) dat is ook de reden voor fabrikanten om met een brake assist te komen.


Vertel eens wat meer over je kunstmoeder...
 
Door zeer integere burgers met zeer integere bedoelingen :Y
Ah. Dan zal de nederlandse overheid inderdaad flink corrupt zijn. :Y

:?

de bpm is verlaagd maar de mrb is met 7,2% gestegen.

of bedoel je de bijtelling?
Van de site van de belastingdienst: "Halftarief voor personenauto’s met een lage CO2-uitstoot
Vanaf 1 april 2008 betalen bezitters van personenauto's met een lage CO2-uitstoot minder motorrijtuigenbelasting. Zij betalen de helft van het tarief voor personenauto's met dezelfde massa en dezelfde soort brandstof die niet aan de eis voldoen."
en de gemeente is geen overheid?
Wel overheid (een andere weliswaar), geen staat.
 
Bestaat toch niet meer? Is toch houderschapsbelasting?
Wat!? Ik betaal om zo'n hoopje schroot voor de deur te hebben staan!? Net alsof het er voor de sier staat, ofzo! Het moet ook niet gekker worden in dit land! Wat is die kiesdrempel ook alweer? Ik geloof dat ik mijn verkiezingsprogramma wel zo'n beetje voor ogen heb.

:+

Eh ... dat wist ik inderdaad niet. Ik kende het overigens alleen als motorrijtuigenbelasting. :$
 
Goed idee om bezwaarschriften in te dienen om onder een boete uit te komen, boete die enkel wordt uitgedeeld om centen op te brengen voor de staatskas.
Als dieven en moordenaars alle bestaande middelen mogen uitputten om onder een diefstal of moord uit te komen, dan mag een snelheidsovertreder dat van mij ook doen.
 
vandaag kreeg ik n boete binnen,60 gereden waar 50 mag.een misdrijf!
nu klopt m,n naam en adres niet ik ga dus protesteren iedereen kan wel op m,n postcode wonen.
wat denken jullie maak ik kans om er onderuit te komen.
 
Nee, da's volgens mij grote onzin. In Nederland ontbreekt het aan wettelijke bescherming en een financieel vangnet voor klokkenluiders.

Lees dit artikel maar eens. Deze man (Ad Bos) heeft een grote fraude aan het licht gebracht die ons (NL) een hoop geld heeft bespaard op termijn. In bijvoorbeeld de USA hebben ze een wet dat klokkenluiders een vast percentage van de aangetoonde schade ontvangen. En dat werkt echt een stuk beter.

Edit: typo's

Ik heb het over "gewone" klokkeluiders.
Gewoon zoals in iedere bedrijf en gemeente voorkomen, niet over op dat soort niveaus.









vandaag kreeg ik n boete binnen,60 gereden waar 50 mag.een misdrijf!
nu klopt m,n naam en adres niet ik ga dus protesteren iedereen kan wel op m,n postcode wonen.
wat denken jullie maak ik kans om er onderuit te komen.

Nee, geen misdrijf, zelfs geen overtreding......gewoon een administratieve sanctie.



In hoeverre kloppen naam en adres niet ??
 
Laatst bewerkt:
Goed idee om bezwaarschriften in te dienen om onder een boete uit te komen, boete die enkel wordt uitgedeeld om centen op te brengen voor de staatskas.
Als dieven en moordenaars alle bestaande middelen mogen uitputten om onder een diefstal of moord uit te komen, dan mag een snelheidsovertreder dat van mij ook doen.

Toch wel een rare zin, om onder een moord uit te komen :) , dan mag vanzelfsprekend een snelheidsovertreder ook wat doen. :+

Leg is uit zrex :? :)
 
dit is wel een hele erge aanname,
je klinkt nu als mijn kunstmoeder die vroeger alles een beurt gaf en mijn zusje verweet dat ze alleen maar op vakantie ging om jongens te versieren. iets van pot verwijt de ketel

Er is wel degelijk onderzoek geweest(nee, kan k zo ook niet boven water toveren) waarin mensen een schij nveiliger gevoel hadden in een auto met ABS. Alleen maar omdat ze dachten dat de auto dan een kortere remweg zou hebben.

(helaas gebruiken mensen de ABS in de meeste gevallen niet correct, waardoor er een langere remweg is dan optimaal) dat is ook de reden voor fabrikanten om met een brake assist te komen.

Ik zeg ook dat het in mijn straatbeeld zo is, of dat ik het zo ervaar in mijn straatbeeld.

Kom jij aan: Dat is een aanname B|

Tuurlijk is het een aanname. Ga je ook in elk topic posten "Dit is een topic".

Ik zeg alleen, dat het volgens mij meer verband heeft met maatschappelijke ontwikkeling dan met schijnveiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde ermee te zeggen dat het nu blijkbaar houderschapsbelasting heet.
Eerder was het wegenbelasting voor gebruik vd wegen. Nu is het een belasting voor het houden van een voertuig.

Ik meen me te herinneren dat de overheid een aantal jaar terug kilometerheffing ipv wegenbelasting wou.

Wat ik nu denk is dat ze misschien kilometerheffing bovenop de "houderschapsbelasting" gaan doen. Waarom zou je anders de naam veranderen? (En dus eigenlijk niet alleen de naam maar ook de volledige "inhoud").

Maar goed,b en hier niet zo goed op de hoogte van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan