Bezwaarschrift zonder foto, kan dat??

Lady j

MF veteraan
29 aug 2002
2.390
0
omgeving den haag
Ik ben bijna 3 maanden geleden geflitst in leiden voor rijden door rood. Nou ik kreeg eind aug. de boete in de bus. Las de plaats en de tijd, hmmm ja daar was ik wel geweest. Dus ik terug denken aan die rit.

Het was op de churhilllaan in leiden ( voor de gene die daar niet bekent zijn, een hele lange rechte weg met overal stoplichten en bij elk stoplicht een kast B| ) Nu was dat de eerste keer dat ik daar reed, maar het is daar zo overzichtelijk dat je de kasten niet kan missen. Dus de twijfel sloeg bij mij direct toe. Ik wist nog wel te herinneren dat ik bij 1 stoplicht een eind voorbij het lijntje stil stond, zou dat misschien........

Mooi, dus ik de foto opgevraagd, netjes bedrag over gemaakt voor de foto en wachten maar. Dat is nu 5 weken geleden en over 6 dagen sluit de termijn voor het bezwaar schrift. Dus ik weer naar de politie hollands-midden gebeld. Krijg zo een ongeinterresseerde .... (vul zelf maar in :P ) aan de lijn. Jaja ze bellen me wel terug. Dat is nu 3 uur geleden, nix meer gehoord.

Ik heb nu echt zoiets van ja hallo zeg, als jullie mij niet kunnen tonen dat ik geflitst ben dat gaat ik ook mooi niet betalen. Nu weet ik dat dit niet zo werkt, dus wil ik een bezwaarschrift indienen. Maar wat zet ik er nu in?? Ik heb werkelijk geen poot om op staan omdat ik die foto dus niet heb :( . Tips anyone??

En denk nou niet dat ik te beroerd ben om te betalen, als ik weet dat ik iets fout gedaan heb betaal ik echt wel, maar ik twijfel nu zo sterk en daarbij 95 pleuro is een hoop geld, kan er een hoop leuke dingen van doen *D
 
Als ze geen foto hebben, waar baseren ze dan dat roodrijden op? Ik denk dat dat jouw poot is om op te staan. Flitsers zetten je wel op midden op de kruising op de kiek. Dus als je het lijntje net even mist, is er niets aan de hand. Ik zou gewoon dat bezwaarschrift indienen en erbij vermelden dat ze (tot op heden) niet in staat blijken je de opgevraagde foto kunnen te kunnen overhandigen.

Sucz.
 
Bezwaar aantekenen kan altijd. En maak de officier van justitie duidelijk dat je de foto reeds enkele weken hebt opgevraagd maar daar tot op heden geen reactie op hebt ontvangen.

Spreek tevens je vermoeden uit dat je denkt dat je geflitst bent omdat je met de motor een stukje over de streep stond. Alhoewel er volgens mij altijd twee foto's worden gemaakt. Twee controle lussen o.i.d..

Ik neem aan dat je naar jou idee echt niet door rood bent gereden toch ? Mocht je jezelf er wel van bewust zijn dat je door rood bent gereden heeft bezwaar geen zin.
 
Tja en als er toevallig 2 agenten in een auto achter je reden en dit hebben gezien dan krijg je dus ook netjes een bekeuring en moet je alsnog dokken.
Oftewel die foto zegt niet zoveel.
 
Misschien moeten er overigens 2 topics bijkomen :

Boete i.v.m. door roodlicht rijden topic
Boete i.v.m. te snel rijden topic

Zijn toch onderwerpen die met enige regelmaat aanbod komen en waar regelmatig iets over wordt gevraagd.
 
Heb je al gevraagd of er een wel een foto is gemaakt?

De constatering van één agent is voldoende om de sanctie op te leggen. Er hoeft dus helemaal geen foto te zijn.

Als je niet stopt voor de stopstreep maar erna dan rijd je formeel door rood, je zult niet de eerste zijn en ook zeker niet de laatste die dan een bon krijgt voor door rood rijden.
 
Heb je al gevraagd of er een wel een foto is gemaakt?

De constatering van één agent is voldoende om de sanctie op te leggen. Er hoeft dus helemaal geen foto te zijn.

Als je niet stopt voor de stopstreep maar erna dan rijd je formeel door rood, je zult niet de eerste zijn en ook zeker niet de laatste die dan een bon krijgt voor door rood rijden.
ja er is een foto gemaakt want in me boete wordt gesproken van: fotofilm nummer bla bla bla, dus er is zekers wel een pic gemaakt. Lijkt mij dus dat ze mij gewoon een pic kunnen overhandigen. Het is mij dan ook een compleet raadsel waarom ze dat niet doen :?
 
ja er is een foto gemaakt want in me boete wordt gesproken van: fotofilm nummer bla bla bla, dus er is zekers wel een pic gemaakt. Lijkt mij dus dat ze mij gewoon een pic kunnen overhandigen. Het is mij dan ook een compleet raadsel waarom ze dat niet doen :?
Dan wordt het tijd voor een beroepsschrift aan de officier van justitie met de mededeling dat ondanks jouw herhaalde verzoek geen kopie van de foto door de politie wordt overlegd en dat je ten zeerste twijfelt dat je door rood licht bent gereden, ten eerste omdat het niet jouw rijstijl is, ten tweede omdat je bekend met met de gevaren van de kruising ter plaatse en ten derde omdat je weet dat er een roodlicht registratie camera staat.
 
Ik zou zonder meer bezwaar indienen.
Het niet toezenden van die foto kan juist in je voordeel werken. Met wat mazzel is er iets fout gegaan en hebben ze de foto helemaal niet (meer)..... In ieder geval heb je er recht op en word je geschaad in je verdediging.
 
Dan wordt het tijd voor een beroepsschrift aan de officier van justitie met de mededeling dat ondanks jouw herhaalde verzoek geen kopie van de foto door de politie wordt overlegd en dat je ten zeerste twijfelt dat je door rood licht bent gereden, ten eerste omdat het niet jouw rijstijl is, ten tweede omdat je bekend met met de gevaren van de kruising ter plaatse en ten derde omdat je weet dat er een roodlicht registratie camera staat.
ok dan ga ik even de brief opstellen, kan ik hem zo hier ff door jou laten keuren?? 8-)


Nou dit is hem geworden:

Geachte Mevrouw/ mijnheer,

Naar aanleiding van de boete die ik heb gehad schrijf ik u.

18 augustus jl. viel bij mij een boete in de bus voor het door rood rijden bij een stoplicht. Dit verbaasdste mij te zeerste aangezien ik op de tijd van de overtreding slecht 10 minuten mijn rijbewijs had. Daarbij is het totaal niet mijn rijstijl om door rood te rijden. Verders ben ik goed bekend op de Churchillaan en weet ik dat er bij ieder stoplicht gecontroleerd wordt. Ik zou dus nooit en te nimmer deze overtreding begaan.

Dus om mijn twijfels weg te nemen heb ik gelijk een dag later, 19 augustus jl. , de foto opgevraagd. Tot op de dag van vandaag heeft de politie hollands-midden mij geen foto kunnen overhandigen en dus ga ik bij deze in beroep tegen de boete.

Graag zie ik uw antwoord binnen 5 werkdagen tegemoet,

Met Vriendelijke Groet teken ik,


En en en? Wat vinden jullie???
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 23 september 2004 14:50 schreef Lady j het volgende:[/url]
[...]
ok dan ga ik even de brief opstellen, kan ik hem zo hier ff door jou laten keuren?? 8-)


Nou dit is hem geworden:

Lady, ik ga niet jouw brief aanpassen, want die moet geschreven zijn in je eigen stijl en bewoording. Ik zal wel wat verbeteringen aanbrengen

Geachte Mevrouw/ mijnheer,

Naar aanleiding van de boete die ik heb gehad schrijf ik u het volgende.

18 augustus jl. viel bij mij een boete in de bus voor het door rood licht rijden bij een stopverkeerslicht. Dit verbaasdste mij ten zeerste, aangezien ik op de tijd van de overtreding slechts 10 minuten mijn rijbewijs had. Daarbij is het totaal niet mijn rijstijlgewoonte om door rood te rijden. Verders ben ik goed bekend op de Churchillaan en weet ik dat er bij ieder stopverkeerslicht met een roodlichtcamera gecontroleerd wordt. Ook kan ik mij niet herinneren dat ik door rood licht zou zijn gereden. Naar mijn beste eer en geweten zou ik dus nooit en te nimmer deze overtreding hebben begaan.

Dus om mijn twijfels weg te nemen heb ik gelijk een dag later, 19 augustus jl. , de foto opgevraagd. Een aantal keren heb ik opnieuw met de politie gebeld, omdat ik geen foto ontving. Tot op de dag van vandaag heeft de politie Hollands-Midden mij geen foto kunnen overhandigen en dus ga ik bij deze in beroep tegen de boete.

Graag zie ik uw antwoord binnen 5 werkdagenspoedig tegemoet,

Met Vriendelijke Groet teken ik,


p.s. Je weet toch wat ik lekker vind? :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op donderdag 23 september 2004 14:50 schreef Lady j het volgende:[/url]ok dan ga ik even de brief opstellen, kan ik hem zo hier ff door jou laten keuren?? 8-)


Nou dit is hem geworden:

Lady, ik ga niet jouw brief aanpassen, want die moet geschreven zijn in je eigen stijl en bewoording. Ik zal wel wat verbeteringen aanbrengen

Geachte Mevrouw/ mijnheer,

Naar aanleiding van de boete die ik heb gehad schrijf ik u het volgende.

18 augustus jl. viel bij mij een boete in de bus voor het door rood licht rijden bij een stopverkeerslicht. Dit verbaasdste mij ten zeerste, aangezien ik op de tijd van de overtreding slechts 10 minuten mijn rijbewijs had. Daarbij is het totaal niet mijn rijstijlgewoonte om door rood te rijden. Verders ben ik goed bekend op de Churchillaan en weet ik dat er bij ieder stopverkeerslicht met een roodlichtcamera gecontroleerd wordt. Ook kan ik mij niet herinneren dat ik door rood licht zou zijn gereden. Naar mijn beste eer en geweten zou ik dus nooit en te nimmer deze overtreding hebben begaan.

Dus om mijn twijfels weg te nemen heb ik gelijk een dag later, 19 augustus jl. , de foto opgevraagd. Een aantal keren heb ik opnieuw met de politie gebeld, omdat ik geen foto ontving. Tot op de dag van vandaag heeft de politie Hollands-Midden mij geen foto kunnen overhandigen en dus ga ik bij deze in beroep tegen de boete.

Graag zie ik uw antwoord binnen 5 werkdagenspoedig tegemoet,

Met Vriendelijke Groet teken ik,


p.s. Je weet toch wat ik lekker vind? :)


:}
 
Nette brief, maar verander Verders ook even naar Verder. Is een beetje te populair taalgebruik :)

Succes met de afhandeling.
 
nou heb bericht gehad van de officier van justitie (wel snel moet ik na geven)

Ze zeggen dat mijn beroep ongegrond is, foto's zitten er nu wel bij (zolang je maar dreigt dan kan het ineens wel) |( . Ze zeggen dat het licht 1.1 sec. op rood stond toen ik er door reedt. Maar hoe wordt dat bepaald dan?? Ja je ziet me op die foto door rood rijden eerlijk is eerlijk. maar bij die foto staat dus geschreven dat op het moment van de foto het licht 1.1 sec op rood stond. Ik ben dus net voorbij dat streepie daar. Maar als het licht dan 1.1 sec. op rood stond, dan kon het toch zo zijn dat het voor mij nog oranje was??

Ik ben de weg nu helemaal kwijt. Want kan ik nu verder nog in beroep gaan?? Of is het nu gewoon einde verhaal en betalen met die hap.

Snap dat het een beetje rommelige uitleg is maar ik snap er helemaal nix van :(
 
Ik ben dus net voorbij dat streepie daar. Maar als het licht dan 1.1 sec. op rood stond, dan kon het toch zo zijn dat het voor mij nog oranje was??

Beetje afhankelijk van hoe snel je reed. Als je 50km/h reed, dan leg je in 1 seconde ongeveer 15 meter af. Als je net voorbij de streep bent, dan was het een dikke 10 meter voor de streep al rood.
Door afleiding zou je het gemist kunnen hebben, maar dat zal in jouw geval niet helpen ben ik bang.
Het zal toch betalen worden.
 
1,1 seconde is bij 50km/u iets meer dan 14 meter en da's dus helaas net wat meer dan net voorbij een streepje. Vrees dat het domweg betalen wordt... Maar je hebt in ieder geval je best gedaan om de onderste steen boven te krijgen.

Edit:Hmm... Peejay was sneller met typen.
 
Ik weet niet hoe hard je daar mag en hoever je op de foto verwijderd bent van het verkeerslicht, maar als je daar 50 km p/u mag rijden, leg je in 1 seconde 13,8 meter af.

Dus als je niet verder als 13 meter van het verkeerslicht verwijderd bent op de foto, ben je door rood gegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan