bi-xenon op een r6 van 2000

Yamaha R-Rob

MF'er
22 okt 2002
213
0
Apeldoorn
Ik wil graag bi-xenon op mijn R6 uit 2000 monteren. Gewoon xenon past wel maar bi-xenon lampen zijn wat langer i.v.m. de servo achterop. Kan iemand mij vertellen of de plastic kappen die van de tank naar de lamp lopen (over de air intake) er dan nog oppassen:?

Groeten,

Rob
 
Er is ook nog iets anders dan Bi-xenon
weet de naam ff niet meer B| maar die hebben geen bewegende delen
Maar wel groot licht


PS Dual xenon heet het dacht ik
bi-xenon is met 2 xenon buizen. 1 voor groot licht, en 1 voor dimlicht. Voordeel hiervan is dat je gewoon nog je seinfunctie behoud.

Je hebt ook de Hi/low versie, die heeft een xenon dimlicht buis, en een normale halogeen lamp als grootlicht.

De versie die jij bedoelt heeft een soort kapje die over je xenon heen schuift, zodat je en groot en dimlicht hebt. Je seinfunctie vervalt hierbij.
 
bi-xenon is met 2 xenon buizen. 1 voor groot licht, en 1 voor dimlicht. Voordeel hiervan is dat je gewoon nog je seinfunctie behoud.

Je hebt ook de Hi/low versie, die heeft een xenon dimlicht buis, en een normale halogeen lamp als grootlicht.

De versie die jij bedoelt heeft een soort kapje die over je xenon heen schuift, zodat je en groot en dimlicht hebt. Je seinfunctie vervalt hierbij.


Euhh foutje volgens mij :/

hier staat het
Bi-xenon moet een mechanische deel bewegen voor verschil groot en dim
Dual-xenon heeft 2 xenon buizen.

Dual en Bi-xenon
 
Laatst bewerkt:
Met Bi-xenon kan ik gewoon groot licht gebruiken en ook gewoon seinen. Een relais stuurt de xenon lamp aan en die beweegt op en neer.
Over Xenon weet ik genoeg, ik weet alleen niet of die op mijn r6 2000 past zonder gaten in de lamp-afdekkappen te maken :? :? :?
 
Van wat ik hoor van xenongebruikers is grootlicht overbodig geworden bij xenon dimlicht. Bij het zien van een xenon dimlicht wijkt het verkeer voor je als de Rode Zee voor Mozes. Bij mijn eigen xenon conversie, ooit, laat ik het grootlicht iig. vervallen.
 
Van wat ik hoor van xenongebruikers is grootlicht overbodig geworden bij xenon dimlicht. Bij het zien van een xenon dimlicht wijkt het verkeer voor je als de Rode Zee voor Mozes. Bij mijn eigen xenon conversie, ooit, laat ik het grootlicht iig. vervallen.
Grootlicht gebruik je toch om de weg te verlichten als het echt donker is, niet voor het andere verkeer? Plus, lijkt me nog wel verplicht ook... Niet?
 
Waarom bi xenon? Seinen gaat erg langzaam bij bi xenon en ik rijd met de gewone versie en seinen doe je dan toch niet meer, mensen zien je echt wel! Zou wel voor de 8000k gaan en niet voor de 6000 vind dat blauwe overdag veel beter te zien!
 
dat is niet waar, ik geloof dat 5600k het meeste licht geeft. Alles daar boven nijgt steeds meer naar blauw. Seinen met bi-xenon gaat wel snel, de lamp hoeft er niet voor opgewarmd te worden en springt gelijk aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan