bibbbbbbbbeeerrrrrrrrrrr

mad2

Die hard MF'er
27 nov 2001
887
0
amsterdam
Na een avontuurlijk ritje van 50 km ben ik nu net een klein half uurtje thuis en ik ben nog steeds lichtelijk bevroren. Maar was wel super om ff te :] vandaag.
Weinig figuren op de motor gezien toen \'t zonnetje weg was, Zwaaien kon ik niet echt meer was bang dat mijn arm zou afbreken.Hebben jullie daar nou ook last van?

 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag veel in het zonnetje gereden maar sommige delen waren toch wel erg koud ja.....
 
Na een avontuurlijk ritje van 50 km ben ik nu net een klein half uurtje thuis en ik ben nog steeds lichtelijk bevroren. Maar was wel super om ff te :] vandaag.
Weinig figuren op de motor gezien toen \'t zonnetje weg was, Zwaaien kon ik niet echt meer was bang dat mijn arm zou afbreken.Hebben jullie daar nou ook last van?

het kan nog kouder hoor, dit was nog niks
 
zolang het niet vriest is het nog wel een uurtje uit te houden, onder de 0 graden probeer ik toch binnen 1/2 uur binnen te zijn (gelukkig, mijn ww verkeer duurt 25 minuten).
 
Wel koud ja, maar met zo\'n \"Halskraus\" van Gericke en een extra trui + onderbroek houd je de boel wel goed warm.
 
Thermisch ondergoed, warm in de winter en in de zomer zweet je minder. Kan je het hele jaar door :]
 
Laatst bewerkt:
tja, mijne is weer aan de hobbymishandeling, dus geen rijden ff
maar als het wel kon dan had ik zeker gereden
 
Vorig jaar naar de motorbeurs in Utrecht gereden.. Op een gegeven moment -2 graden zien staan op zo\'n grote thermometer langs de weg.
En dat op mijn Bandit zonder kuip. Ik had toen ook nog geen winterhandsschoenen.. Toch stug eigenwijs op de motor (+ eigenwijze vriendin achterop).
Dan zie je zo\'n Pan European langskomen en dan wil je ook zo\'n grote kuip.

Sta ik voor een stoplicht vlak bij de jaarbeurs, draait een kerel het raampje van zijn koekblik naar beneden en deelt mede: Ik zit lekker warm, ik zit in mijn auto. Ik heb hem toen in iets minder vriendelijke bewoordingen (hield het nog wel redelijk beschaafd) medegedeeld dat hij dan maar fijn naar de autorai moest gaan de volgende keer.
 
:^ Het was zelfs boven 0 met een lekker zonnetje! Ik rij de hele winter door dus ik vond het nog wel meevallen gisteren.

Valt ook wel mee, maar ik denk dat de meeste ff niet op die kou gerekend hadden en dus gewoon lekker zomerpak aangetrokken hebben met een extra trui of zo. Eenmaal buiten bleek het toch wel koud, maar ach je bent al aangekleed, ga je niet weer doen. Dus rijden maar. Bibber...

Of was alleen ik zou stom?
 
Ik heb een goede kuip en windgeleiders voor de handen, dus kan het aardig volhouden. Moet er niet aan denken, met dit weer op een naked bike te zitten |( .
 
Bij temperaturen onder -5 begint het lastig te wrden bij grote (>100 km) afstanden. Bij hogere temp. gaat het prima.

Idd, heb met mustang sally door engeland gecrossed vorig jaar winter met -10 ( buiten = -20 gevoelstemp). Zonder kuip dat was eruggg koud ja.. in 1 weekendje 1400 km gereden. Is niet meer voor herhaling vatbaar..
 
Nu we het toch over lage temperaturen hebben, wat zijn goede winterhandschoenen???

Wat is beter/meer aan te raden: verwarmde handvaten of verwarmde hanschoenen???
 
Overdag vond ik \'t niet koud \'sochtends ook niet echt maar terug zonder zonnetje was toch wel weer ff wennen. Was er net op in gesteld dat \'t alleen maar warmer zou worden. Dus inderdaad gewoon ff te wienig warms aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan