biedingen marktplaats na plaatsen link op MF

Skip69

MF veteraan
26 okt 2003
5.674
0
Twente
Op 7 april heb ik mijn FZ1 te koop gezet op MF .. Te Koop: Mijn FZ1-N . Ik had in de eerste post een link geplaatst naar marktplaats waar ik de advertentie had staan. Vanaf dat moment kreeg - en krijg - ik met enige regelmaat mail in mijn mailbox als zou ik op verschillende advertenties op marktplaats hebben geboden wat niet het geval is.
Naar het schijnt zijn er MF-ers die biedingen uitbrengen op marktplaats ineens ingelogd onder mijn naam aldaar en brengen een bod uit die ik vervolgens in mijn mailbox krijg.
Dat het MF-ers zijn weet ik omdat ik door een aantal van hen benaderd ben met de vraag of er iets mis is omdat ze erachter kwamen dat ze onder mijn gegevens zijn ingelogd op marktplaats.
Gevolg is ook dat men gaat experimenteren waardoor ik ineens € 50.000 geboden zou hebben op een motorfiets met een vraagprijs van bijvoorbeeld € 5000. Tevens wordt ik nu met enige regelmaat gebeld door aanbieders die graag zaken met me willen doen.
Marktplaats heb ik inmiddels gevraagd mijn mailadres te blokkeren. Het gekke is dat het een ander mailadres is dan ik hier in mijn profiel - een alias - heb staan.
Ik ben dus benieuwd of er iets mis is met de server van MF misschien? Ik ben maar een leek maar wat ik wel merk is dat als ik mijn mailadres wat ik hier gebruik invoer in google ik uitkom bij motorfreaks
 
nee marktplaats en MF staan helemaal los van elkaar. Heb je misschien een verkeerde link geplaatst in je advertentie naar het beheergedeelte van je marktplaatsadvertentie ofzo waardoor mensen spontaan ingelogged zijn?



dat van freaks klopt, dat is dezelfde database. Gaat bananeman nog fixen
 
Heb je misschien een verkeerde link geplaatst in je advertentie naar het beheergedeelte van je marktplaatsadvertentie ofzo waardoor mensen spontaan ingelogged zijn?

In eerste instantie ja.. na een tip van iemand was dat binnen een paar minuten gefixed maar dat is al een week geleden
 
In eerste instantie ja.. na een tip van iemand was dat binnen een paar minuten gefixed maar dat is al een week geleden

als er in de tussentijd al een aantal mensen op geklikt hebben blijft die cookie bewaard op hun computer geloof ik, dus de volgende keer dat ze weer op marktplaats komen herkent marktplaats jouw login geloof ik.
 
Advertentie verwijderen.
Nieuw email-alias aanmaken en nieuwe registratie op marktplaats doen en advertentie opnieuw aanbieden een idee?
 
Ik heb al mijn advertenties al van marktplaats verwijderd en marktplaats zou mijn emailadres blokkeren. Hoop dat dit werkt want het bieden gaat nog gewoon door. In ieder geval bedankt.. tis me wat duidelijker geworden nu
 
Ik heb al mijn advertenties al van marktplaats verwijderd en marktplaats zou mijn emailadres blokkeren. Hoop dat dit werkt want het bieden gaat nog gewoon door. In ieder geval bedankt.. tis me wat duidelijker geworden nu

En zelf je emailadres verwijderen/opheffen.

Dan zouden cookies hem niet meer moeten herkennen.
 
Hey Skip,

Hoop idd dat het probleem opgelost wordt. Vrijwel gelijkttijdig topicje geopend in Offtopic.

Lees nu dat het wellicht een cookie is. Zou kunnen, want instelling zijn iets veranderd na installatie firewall en ik heb het verkooptopic van je motorfiets inderdaad bekeken.
 
Zover ik kan merken is het probleem opgelost.... ik wilde een advertentie plaatsen maar dat kon niet omdat mijn emailadres was geblokkeerd. Daarna de cookies verwijderd en toen kon ik een advertentie aanmaken met een ander emailadres.

Duss... hier mag wat mij betreft wel een slotje op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan