Big bore kit laten plaatsen cbr125r

aron3010

MF'er
1 aug 2019
40
4
Beste leden,

Ik ben in het bezit van een honda cbr125r uit 2004 (dit is de versie met carburateur). Het viel mij op dat er big bore kits voor deze motor te krijgen zijn van malossi en athena, 166cc, deze kosten tussen de 300 en 400 euro. Graag zou ik wel zo'n big bore kit erop willen laten zetten, en ja ik weet hoe het zit met de verzekering etc, dus dat mag me bespaard worden.

Ik vraag mij dus af hoeveel het ongeveer zou kosten om dit erop te laten zetten, ga er vanuit dat mijn carburateur niet vervangen hoeft te worden. Wat er dan gedaan moet worden is:
- de big bore kit laten plaatsen
- eventueel luchtfilter vervangen door een die meer lucht doorlaat
- laten afstellen op de testbank

Iemand enig idee hoeveel dit zou kosten bij de gemiddelde motorgarage?
 
Beste leden,

Ik ben in het bezit van een honda cbr125r uit 2004 (dit is de versie met carburateur). Het viel mij op dat er big bore kits voor deze motor te krijgen zijn van malossi en athena, 166cc, deze kosten tussen de 300 en 400 euro. Graag zou ik wel zo'n big bore kit erop willen laten zetten, en ja ik weet hoe het zit met de verzekering etc, dus dat mag me bespaard worden.

Ik vraag mij dus af hoeveel het ongeveer zou kosten om dit erop te laten zetten, ga er vanuit dat mijn carburateur niet vervangen hoeft te worden. Wat er dan gedaan moet worden is:
- de big bore kit laten plaatsen
- eventueel luchtfilter vervangen door een die meer lucht doorlaat
- laten afstellen op de testbank

Iemand enig idee hoeveel dit zou kosten bij de gemiddelde motorgarage?
Je kunt dat het beste vragen aan de motorgarage.
 
Mijn vraag is niet hoeveel pk ik eruit haal, of dat ik reële verwachtingen heb, maar hoeveel het zou kosten. Alleen negatief commentaar heb ik niet veel aan, ik heb zelf al onderzoek gedaan naar welke getallen ik eruit zou moeten krijgen en daar ben ik tevreden mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ik ben geen expert, maar als ik hier de reacties lees gaat het hje niet veel winst op leveren en zijn de kosten eigenlijk best hoog. Je geeft zelf aan dat je dat weet en het je niet uit maakt.

Ik zou een motorzaak bij je in de buurt bellen of ze het voor je willen doen. Wellicht heb je de grootste kans bij een motorzaak die ook aan brommers werkt.

Je kunt het ook zelf doen, dat scheelt geld en je leert er wellicht wat van.

Het risico is wel dat je hierna toch je carburateur moet aanpassen en zo voorts.



Ik zou zelf niets aan de motor doen en eventueel iets snellers kopen...
 
Ik ben geen expert, maar als ik hier de reacties lees gaat het hje niet veel winst op leveren en zijn de kosten eigenlijk best hoog. Je geeft zelf aan dat je dat weet en het je niet uit maakt.

Ik zou een motorzaak bij je in de buurt bellen of ze het voor je willen doen. Wellicht heb je de grootste kans bij een motorzaak die ook aan brommers werkt.

Je kunt het ook zelf doen, dat scheelt geld en je leert er wellicht wat van.

Het risico is wel dat je hierna toch je carburateur moet aanpassen en zo voorts.



Ik zou zelf niets aan de motor doen en eventueel iets snellers kopen...
Ja ik zou een 2 takt kunnen kopen, maar daar heb ik in het verleden slechte ervaring mee gehad. Ik heb nog het A1 rijbewijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan