Big Brother begint realiteit te worden in Rotterdam???

@je13

MF'er
23 feb 2007
205
0
Het moet niet gekker worden:

Verkeerscontrole via netwerk beveiligingscamera's
Uitgegeven: 30 juni 2007 10:57
Laatst gewijzigd: 30 juni 2007 11:17

ROTTERDAM - De Rotterdamse politie gaat het bestaande netwerk van beveiligingscamera's in de stad inzetten om voertuigen te controleren. Door de beelden te koppelen aan een database van de politie, gaat er na de opname van het kenteken meteen een alarm af als de automobilist iets op zijn kerfstok heeft.

De politie heeft vrijdagavond op de Coolsingel voor het eerst een proef met de camera's gehouden, zo bevestigde een woordvoerder zaterdag een bericht over het systeem in De Telegraaf.



Wanneer er een belastingschuld openstaat, een onverzekerde of gestolen auto langsrijdt, of als een bestuurder nog een boete heeft lopen of te snel rijdt, wordt dit gedetecteerd door de camera's. De 'automatische kentekenplaatherkenning' vindt al in heel Nederland plaats via surveillanceauto's die voorzien zijn van camera's.

Bus

De politie zet ook een bus in die volhangt met camera's. Het voertuig is niet herkenbaar als politievoertuig.

In Rotterdam hangen ruim 140 vaste camera's. Het aantal camera's wordt binnenkort nog uitgebreid met de plaatsing van extra apparatuur in Rotterdam-Zuid.

Signaal

"Het idee is dat we een duidelijk signaal geven: er zijn regels en daar moet je je aan houden. Daar gebruiken we nieuwe technieken voor. En overtreders lopen tegen de lamp", licht de woordvoerder toe.

Medewerkers van de gemeentelijke dienst Stadstoezicht bekijken de camerabeelden 24 uur per dag live op een politiebureau in Rotterdam-Centrum. De politie kan nog niet zeggen op welke termijn de cameracontroles kunnen worden ingevoerd.
Bron: nu.nl

Wellicht goed om onverzekerden enzo eruit te halen, maar als je dalijk ook gewoon een prent kan krijgen omdat je een keertje rechts inhaalt ofzo is het hek echt van de dam... :(
 
Staat toch nergens dat ze alles en overal gaan controleren en verbaliseren hé.

Wanneer er een belastingschuld openstaat, een onverzekerde of gestolen auto langsrijdt, of als een bestuurder nog een boete heeft lopen of te snel rijdt, wordt dit gedetecteerd door de camera's. De 'automatische kentekenplaatherkenning' vindt al in heel Nederland plaats via surveillanceauto's die voorzien zijn van camera's.

Enige wat ze gaan doen is de reeds geverbaliseerde profiteurs er tussenuit gaan plukken en confronteren.
 
Laatst bewerkt:
Plaatje jatten?

Dan ken Johnny weer lekker onverzekerd asociaal rondcrossen....



Fijn, wat extra controle. Maar alle extra controles zijn gebaseerd op de erg makkelijk te stelen kentekenplaatjes. En dan kan ik straks 20 bezwaarbriefjes per week gaan schrijven om uit te leggen dat mijn kentekenplaten gejat zijn en dat ik mijzelf doorgaans wel aan verkeersregels houd. Dat extra 1-tje schildert Johnny er echt wel even op.....

Zo'n camera-systeem moet toch ook te gebruiken zijn om agenten te sturen naar overtreders om deze ter plaatse aan te houden?
 
Dit houdt hiermee echt niet op hoor, zogenaamd ingezet voor de regels, maar de uitkomst is voor extra inkomsten.
 
gelukkig kunnen ze dan ook evt zien hoe de dief met je gestolen motor heeft gereden of nog rijd....er kan dus ook een voordeel aan zitten. Maar ja, de meeste hier zeiken er alleen op
 
ik heb niks gedaan en niks te vrezen maar ik heb geen zin om overal gevolgd en gefilmt te worden, beetje privacy is wel zo lekker. (ook al heb je niks te verbergen!)
 
gelukkig kunnen ze dan ook evt zien hoe de dief met je gestolen motor heeft gereden of nog rijd....er kan dus ook een voordeel aan zitten. Maar ja, de meeste hier zeiken er alleen op

en jij bent zo naief om te denken dat een dief gewoon met de platen blijft rijden die dr op de motor zaten toen hij t ding jatte?
 
en jij bent zo naief om te denken dat een dief gewoon met de platen blijft rijden die dr op de motor zaten toen hij t ding jatte?

Ik denk wel dat het merendeel inderdaad niet al te snugger is nee want meestal word zo'n motor gejat om ff te ''joyriden''. B|

en het is ''plaat'' ;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb niks gedaan en niks te vrezen maar ik heb geen zin om overal gevolgd en gefilmt te worden, beetje privacy is wel zo lekker. (ook al heb je niks te verbergen!)
Ik vind het wel een veilig idee.

Je komt op een hoek af met je mooie gloednieuwe motor en wordt op de camera geregistreerd, maar je wordt op die hoek beroofd van je geld en je motor.

Op de volgende camera staat je berover zonder helm maar maar met je motor op de camera's.

Wat wil je nou:?




Nogmaals, als je niks gedaan hebt heb je niks te .....................
 
Of stel je rijdt ergens 65 levensgevaarlijke km's/uur waar je eigenlijk maar 50km/uur mag.

Er zitten zowel voor als nadelen aan. -O-
 
en jij bent zo naief om te denken dat een dief gewoon met de platen blijft rijden die dr op de motor zaten toen hij t ding jatte?


Nope, denk iets verder zelfs, als een politieagent iemand ziet rijden zonder plaat op een motor...wat gebeurt er dan....
 
ik heb niks gedaan en niks te vrezen maar ik heb geen zin om overal gevolgd en gefilmt te worden, beetje privacy is wel zo lekker. (ook al heb je niks te verbergen!)
:^

En ondertussen mag de overheid steeds meer monitoren. Onder het lekker naieve motto 'als je niks misdaan hebt, heb je niks te vrezen'. Steeds een stapje verder met alle surveillance totdat je binnen afzienbare tijd nog niet meer thuis kunt gaan zitten sch*ten zonder dat de overheid weet hoe laat, hoeveel en wat je gisteravond gegeten hebt.
 
Laatst bewerkt:
:^

En ondertussen wordt mag de overheid steeds meer monitoren. Onder het lekker naieve motto 'als je niks misdaan hebt, heb je niks te vrezen'. Steeds een stapje verder met alle surveillance totdat je binnen afzienbare tijd nog niet meer thuis kunt gaan zitten sch*ten zonder dat de overheid weet hoe laat, hoeveel en wat je gisteravond gegeten hebt.

:^

En voor een leuke toekomstvisie van George Lucas gemaakt in 1971: THX 1138

Gedrogeerde maatschappij die precies doet wat de overheid hen opdraagt. En bij het minste of geringste afwijking van je gedrag van wat de overheid van jou verwacht ben je de lul...

En als we lekker naief met z'n allen naar achteren hangen en dit wel best vinden is hetgeen wat in THX 1138 geschetst wordt echt zo raar niet meer :)
 
:^

En ondertussen mag de overheid steeds meer monitoren. Onder het lekker naieve motto 'als je niks misdaan hebt, heb je niks te vrezen'. Steeds een stapje verder met alle surveillance totdat je binnen afzienbare tijd nog niet meer thuis kunt gaan zitten sch*ten zonder dat de overheid weet hoe laat, hoeveel en wat je gisteravond gegeten hebt.
Hoorde pas dat men een weeggedeelte in de plee wil hebben zodat je (als je meer dan 200 gram door het riool laat verdwijnen) je extra milieuheffing mag dokken :P
 


Niet als je het slim verdeelt. :Y

On topic:
"Niets te verbergen = geen zorgen" fraze is misschien op korte termijn wel geldig, maar als we dat adopteren als vuistregel, dan komt G.O.1984 echt wel.

Ik denk gelijk aan het rekening rijden. Ik vraag me af of die gegevens verkocht gaan worden, zoals het nu gebeurt met adressen en tel.nrs. Dan kan je tenminste het verhaal van je vrouw ff checken :Y
(... en zij dat van jou -O- )
 
Zag vanavond nog een stukje bij het nieuws, er zit continue iemand achter die camera's welke kan inzoomen op het kenteken, kortom, de gewone controle wat er op straat gebeurd ziet niemand meer, want kentekens controleren levert meer op. Jammer dat je net als voetganger berooft wordt.

Daarnaast pak je hier geen grote criminelen mee, die hebben wel een andere plaat, dus is het weer het zoveelste middel om de gewone werkende mens te naaien met een boete.

Elke keer ook dat gelul van meer politie op straat, daarmee bedoelde de bevolking NIET enkel VERKEERSpolitie.

Dat zie je toch aan de straffen die uitgedeeld worden bij de rechtbank, voor een verkeersdelict zijn de straffen torenhoog, vergelijk ze maar eens met andere misdragingen. Waarom, bij zo'n kansloze relschopper valt toch niets te halen.
Daarbij heb je bij de meeste verkeersovertredingen nog niets gedaan waar een ander last van heeft, is puur omdat je iets gedaan heb wat iemand heeft verzonnen dat niet mag. Dat kan je van de meeste andere overtredingen niet zeggen.

Als je wel eens leest wat voor absurd lichte straffen worden uitgedeelt, zeker in vergelijking met snelheidsovertredingen :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan