Big Brother begint realiteit te worden in Rotterdam???

Nope, denk iets verder zelfs, als een politieagent iemand ziet rijden zonder plaat op een motor...wat gebeurt er dan....


De dief rijdt gewoon rond met platen, die hij tegen betaling kan laten maken, bij het tuig, dat een maand geleden een complete kentekenplaat pers met alle benodigdheden heeft gestolen, bij een bedrijf. Dus net als vroeger aan de andere kant van het land kentekens van auto's en motoren noteren en platen laten persen. Vervolgens krijgt de echte houder van het kenteken de ene na de andere prent volautomatisch thuisgestuurd en moet maar zien te bewijzen, dat er een valse plaat werd gebruikt.

En aangezien het platenperssysteem volgens de bureau ridders waterdicht is ...... |( |( |( *O* *O* *O* mag jij verzinnen, hoe leuk het wordt om de boel recht te zetten.
 
:^

En voor een leuke toekomstvisie van George Lucas gemaakt in 1971: THX 1138

Gedrogeerde maatschappij die precies doet wat de overheid hen opdraagt. En bij het minste of geringste afwijking van je gedrag van wat de overheid van jou verwacht ben je de lul...

En als we lekker naief met z'n allen naar achteren hangen en dit wel best vinden is hetgeen wat in THX 1138 geschetst wordt echt zo raar niet meer :)

En dus de film maar gelijk besteld ! ( bol.com staat ie gewoon tussen ! )

Uit mijn geboorte jaar...... dus wel grappig, net als: Clockwork Orange,

ook heel appart en zeker voor die tijd.

OT: camera's ter controle = camera's ter cashing :r

Het foute volk verhuist dan wel buiten de camera gebieden..... en dan ?

Grtzzz Simon. 8-)
 
Clockwork Orange is een fascinerende film.
Erg passend in de sfeer van dit topic, over Kubrick en zijn in scene gezette verfilming van de landing op de maan, lees en huiver:
Moon landing conspiracy theories - Wikipedia

Leden van de filmcrew zijn op mysterieuze wijze verdwenen/ vermoord/ achtervolgd, enz.
Kubrick heeft jaren in een "gevangenis" gewoond.
De overheid (lees geheime dienst) is je vriend niet :N
 
Kubrick heeft jaren in een "gevangenis" gewoond.

Dzjeezus, mafkees, ga gewoon naar zapruder.nl, daar gelooft iedereen dit soort nonsens.

Ok, ik word beetje te emotioneel als m'n favoriete regisseur in fantasiecomplotten verwerkt wordt. Ik snap de motivatie van mensen die willen dat de maanlanding niet echt is, gewoonweg niet.

/ontopic
Het argument "platen gaan nu gekloond worden, dus doe camera's weg" klopt natuurlijk niet, dan zouden gewoon alle platen weg moeten en da's ook niet geniaal?
Steekproef onderzoek in mijn buurt (oost-london) heeft getoond dat in sommige wijken ervan 10% van de auto's onverzekerd rondrijden, en dat zijn niet de beste 10 chauffeurs op de honderd... Daar wil je dus wel wat aan doen.
Het BigBrother argument kwam sterk naar voren zo'n 20j geleden toen de politie z'n computertje in z'n busje kreeg en plots rijbewijzen/openstaande boetes/nummerplaten kon checken; handen omhoog wie dat nu weer weg wil? Voor zover ik kan zien, pakt een geintegreerde aanpak als in Rotterdam een soort criminaliteit aan, dat verstrekkende gevolgen heeft (handicap na botsing met onverzekerde armelui --> ?) en je niet echt anders aan kan pakken.

/offtopic
Er zijn wel problemen met de maanlanding. Namelijk dat ze moet worden overgedaan voor het Mars programma, maar een groot deel van de technologie is verloren gegaan. Wetenschapshistorici zijn het aan het uitzoeken, door het interviewen van bejaarde ingenieurs etc. Maar een hoop oplossingen moeten worden her-uitgevonden, wegens gebrek aan documentatie.

/dieper offtopic
THX is ook leuk, en naam van Lucas' effectenfirma nu (altijd die intro's in de cinema); veel geluidsfragmenten ["what's wrong?", "Take four red pills", ... ] ervan komen door heel de "Kapital" cd van Laibach.
 
De dief rijdt gewoon rond met platen, die hij tegen betaling kan laten maken, bij het tuig, dat een maand geleden een complete kentekenplaat pers met alle benodigdheden heeft gestolen, bij een bedrijf. Dus net als vroeger aan de andere kant van het land kentekens van auto's en motoren noteren en platen laten persen. Vervolgens krijgt de echte houder van het kenteken de ene na de andere prent volautomatisch thuisgestuurd en moet maar zien te bewijzen, dat er een valse plaat werd gebruikt.

En aangezien het platenperssysteem volgens de bureau ridders waterdicht is ...... |( |( |( *O* *O* *O* mag jij verzinnen, hoe leuk het wordt om de boel recht te zetten.
Hoe vreselijk vast zitten jouw platen? Hoeveel kentekenplaten ben jij ooit "verloren" in het pre-gaik tijdperk en hoeveel daarna?
Er zijn mensen die al met een 6-je en hoger rondrijden......

Ik heb een tijdje geleden mijn kentekenplaten (motor en koekblik) vastgekit. Dat heeft mij wel een hoge rekening opgeleverd van een monteur die meende dat een of ander zegel in de plaat niet goed leesbaar was (APK-afkeur). Sindsdien doe ik er maar M6-boutjes doorheen met een beetje locktite.
 
Dzjeezus, mafkees, ga gewoon naar zapruder.nl, daar gelooft iedereen dit soort nonsens.

Ok, ik word beetje te emotioneel als m'n favoriete regisseur in fantasiecomplotten verwerkt wordt. Ik snap de motivatie van mensen die willen dat de maanlanding niet echt is, gewoonweg niet.

/ontopic
Het argument "platen gaan nu gekloond worden, dus doe camera's weg" klopt natuurlijk niet, dan zouden gewoon alle platen weg moeten en da's ook niet geniaal?
Steekproef onderzoek in mijn buurt (oost-london) heeft getoond dat in sommige wijken ervan 10% van de auto's onverzekerd rondrijden, en dat zijn niet de beste 10 chauffeurs op de honderd... Daar wil je dus wel wat aan doen.
Het BigBrother argument kwam sterk naar voren zo'n 20j geleden toen de politie z'n computertje in z'n busje kreeg en plots rijbewijzen/openstaande boetes/nummerplaten kon checken; handen omhoog wie dat nu weer weg wil? Voor zover ik kan zien, pakt een geintegreerde aanpak als in Rotterdam een soort criminaliteit aan, dat verstrekkende gevolgen heeft (handicap na botsing met onverzekerde armelui --> ?) en je niet echt anders aan kan pakken.

/offtopic
Er zijn wel problemen met de maanlanding. Namelijk dat ze moet worden overgedaan voor het Mars programma, maar een groot deel van de technologie is verloren gegaan. Wetenschapshistorici zijn het aan het uitzoeken, door het interviewen van bejaarde ingenieurs etc. Maar een hoop oplossingen moeten worden her-uitgevonden, wegens gebrek aan documentatie.

/dieper offtopic
THX is ook leuk, en naam van Lucas' effectenfirma nu (altijd die intro's in de cinema); veel geluidsfragmenten ["what's wrong?", "Take four red pills", ... ] ervan komen door heel de "Kapital" cd van Laibach.
je ben zelf een mafkees :P


sweet dreams :Z
Van jou is de geheime dienst wel een vriend, mij best, maakt me niet zoveel uit hoor.
Slaap je tenminste lekker... want wat je nou precies gelooft of niet; maakt niet zo heel veel uit.

Kubrick is niet mijn grote idool; ik weet wel dat hij goede films heeft gemaakt; en eerlijk gezegd denk ik dat ook zijn streven was om de geest van de kijker te verontrusten, zoals het alle goede kunst betaamt.
 
Laatst bewerkt:
En nu een voorbeeld, waar deze camera;s wel heel erg mooi zouden kunnen uitkomen.

Afgelopen weekend is er op de Coolsingel een aanrijding geweest. De automobilist is hierna doorgereden. Het aangereden slachtoffer, een 22-jarige voetganger is aan zijn verwondingen overleden.

Dan zou het wel erg mooi zijn als middels dit systeem achterhaald kan worden welke auto's die aan de omschrijving van de vluchtauto voldoen op dat tijdstip daar in de directe omgeving zijn geweest om daar vervolgens verder op te speuren.

Ik vind het prima. Niks privacyschending. Elke agent kan jouw nu al waarnemen als je de straat opgaat en je auto na laten trekken. Zolang alles niet aan elkaar gekoppeld is zie ik geen probleem. En dan bedoel ik dus dat niet al je gangen nagegaan kunnen worden (zolaat was ie hier, tien minutne later daar, om vervolgens 3 uur later in Groningen te zijn, blabla.) Maar om gestolen, onverzekerde of wanbetalers aan te pakken vind ik het perfect.

Overigens, dat deed de politie in Rotterdam al vaker. In samenwerking met douane, belastingen, enz. Werkt prima!
 
En nu een voorbeeld, waar deze camera;s wel heel erg mooi zouden kunnen uitkomen.

Afgelopen weekend is er op de Coolsingel een aanrijding geweest. De automobilist is hierna doorgereden. Het aangereden slachtoffer, een 22-jarige voetganger is aan zijn verwondingen overleden.

Dan zou het wel erg mooi zijn als middels dit systeem achterhaald kan worden welke auto's die aan de omschrijving van de vluchtauto voldoen op dat tijdstip daar in de directe omgeving zijn geweest om daar vervolgens verder op te speuren.

Ik vind het prima. Niks privacyschending. Elke agent kan jouw nu al waarnemen als je de straat opgaat en je auto na laten trekken. Zolang alles niet aan elkaar gekoppeld is zie ik geen probleem. En dan bedoel ik dus dat niet al je gangen nagegaan kunnen worden (zolaat was ie hier, tien minutne later daar, om vervolgens 3 uur later in Groningen te zijn, blabla.) Maar om gestolen, onverzekerde of wanbetalers aan te pakken vind ik het perfect.

Overigens, dat deed de politie in Rotterdam al vaker. In samenwerking met douane, belastingen, enz. Werkt prima!
Als mensen nou eens hun verantwoordelijkheid namen.... Coolsingel! Dat moet toch iemand gezien hebben? Zoniet; meer politie op straat!
Politie niet vervangen door camera's :N
 
En nu een voorbeeld, waar deze camera;s wel heel erg mooi zouden kunnen uitkomen.

Afgelopen weekend is er op de Coolsingel een aanrijding geweest. De automobilist is hierna doorgereden. Het aangereden slachtoffer, een 22-jarige voetganger is aan zijn verwondingen overleden.

Dan zou het wel erg mooi zijn als middels dit systeem achterhaald kan worden welke auto's die aan de omschrijving van de vluchtauto voldoen op dat tijdstip daar in de directe omgeving zijn geweest om daar vervolgens verder op te speuren.

Ik vind het prima. Niks privacyschending. Elke agent kan jouw nu al waarnemen als je de straat opgaat en je auto na laten trekken. Zolang alles niet aan elkaar gekoppeld is zie ik geen probleem. En dan bedoel ik dus dat niet al je gangen nagegaan kunnen worden (zolaat was ie hier, tien minutne later daar, om vervolgens 3 uur later in Groningen te zijn, blabla.) Maar om gestolen, onverzekerde of wanbetalers aan te pakken vind ik het perfect.

Overigens, dat deed de politie in Rotterdam al vaker. In samenwerking met douane, belastingen, enz. Werkt prima!


Dat is nu juist het probleem, dat kon al lang met de camera's.
Echter nu zag die camera dat ongeluk niet, omdat die ingezoomd stond op een kentekenplaat omdat er misschien nog een rekening openstond.
Kortom, veiligheid gaat omlaag, maar ze hebben wel weer een boete binnen kunnen halen..

Dan wil je ook nog dat de systemen niet gekoppeld worden, dat is nu juist wat wel gebeurd, camera's worden gekoppeld aan database's van politie, justitie, belastingdienst en verzin alvast de volgende instantie maar.

Het heeft helemaal niet met veiligheid te maken, maar met cashen voor de overheid.
 
Dat is nu juist het probleem, dat kon al lang met de camera's.
Echter nu zag die camera dat ongeluk niet, omdat die ingezoomd stond op een kentekenplaat omdat er misschien nog een rekening openstond.
Kortom, veiligheid gaat omlaag, maar ze hebben wel weer een boete binnen kunnen halen..

Dan wil je ook nog dat de systemen niet gekoppeld worden, dat is nu juist wat wel gebeurd, camera's worden gekoppeld aan database's van politie, justitie, belastingdienst en verzin alvast de volgende instantie maar.

Het heeft helemaal niet met veiligheid te maken, maar met cashen voor de overheid.

Mee eens, behalve dat het niet gaat om de cash maar om de macht en de controle.

Die paar rottige centen gaat het niet om.
 
Dit gaat natuurlijk succesvol werken, zo goed dat het idd door heel Nederland komt.
Tis maar te hopen dat we in Nederland geen politieke ommezwaai gaan maken naar e.o.a. geloofskleur. (als u uitgelachen bent, kunt u nu weer doorlezen...)

Dan ligt er wél ineens een tracking en tracing systeem voor het grijpen die op die manier ongelovigen, anders geaarden, anders denkenden etc. kan volgen.....
 
Laatst bewerkt:
Als mensen nou eens hun verantwoordelijkheid namen.... Coolsingel! Dat moet toch iemand gezien hebben? Zoniet; meer politie op straat!
Politie niet vervangen door camera's :N
Wat dacht je van politie aanvullen met camera's?
Oftewel 1 centrale kamer met camera schermen en een aantal vliegende patroulle's die op meldingen af gaan.. beste van 2 werelden.
 
Wat dacht je van politie aanvullen met camera's?
Oftewel 1 centrale kamer met camera schermen en een aantal vliegende patroulle's die op meldingen af gaan.. beste van 2 werelden.


nogmaals, zo werkt het nu, en nu gaan ze de camera's ook voor andere dingen gebruiken, waardoor de camera's dus niet of iig een stuk minder gebruikt gaan worden waarvoor ze oorspronkelijk bedoelt waren.
 
Dit gaat natuurlijk succesvol werken, zo goed dat het idd door heel Nederland komt.
Tis maar te hopen dat we in Nederland geen politieke ommezwaai gaan maken naar e.o.a. geloofskleur. (als u uitgelachen bent, kunt u nu weer doorlezen...)

Dan ligt er wél ineens een tracking en tracing systeem voor het grijpen die op die manier ongelovigen, anders geaarden, anders denkenden etc. kan volgen.....
WTF!?
We hebben notabene een Christelijke regering.... of is dat geen "geloofskleur" :?

Het heeft niet met geloofskleur te maken, maar met macht....
Wie heeft welke touwtjes in handen....
Denk aan militairen, bedrijven, wapenindustrie, geheime dienst....
Geloof is echt alleen maar een middel om meer macht uit te kunnen oefenen over mensen.

En een combinatie van die twee; nee... interactie met een agent is iets heeeel anders dan digitaal geregistreerd materiaal, vastgelegd voor de eeuwigheid.
 
Dit systeem op zich lijkt vrij onschuldig, in plaats van agenten op straat zitten ze nu veilig achter een stel beeldschermen. De camera's zullen wel blauw zijn, is er toch nog blauw op straat....

Maar je kunt er op wachten dat het uitgebreid gaat worden met kentekenherkenning en daarna met gezichtsherkenning en wat ze allemaal nog meer verzinnen.
Natuurlijk komen dergelijke systemen ook in andere delen van het land, daarna worden al die systemen aan elkaar gekoppeld.

Het is dezelfde discussie als die over de "DNA databank", op zich is er best wat voor te zeggen maar het gevaar dat er aan kleeft is levensgroot. Voor je het weet wordt het misbruikt door een of andere overheidsinstantie en dan is er geen weg terug.
 
:^

En ondertussen mag de overheid steeds meer monitoren. Onder het lekker naieve motto 'als je niks misdaan hebt, heb je niks te vrezen'. Steeds een stapje verder met alle surveillance totdat je binnen afzienbare tijd nog niet meer thuis kunt gaan zitten sch*ten zonder dat de overheid weet hoe laat, hoeveel en wat je gisteravond gegeten hebt.

:^ helaas.

De overheid moet gewone mensen niet continu monitoren.

Er wordt flink doorgestoomd op basis van wat technisch mogelijk is. Grootste probleem daarbij zie ik in rekeningrijden. Stap 1 is betalen per km. De volgende stappen zijn parkereren betalen, snelheid monitoren, ingrijpen....allemaal mogelijk met Galileo en je onboardkastje straks.

De politie rotterdam spaart ook al hangjongerengegevens, ook als ze nooit wat gedaan hebben.........

Het lijkt ver weg, dat big brotheren, maar is het niet. En met elke stap lijkt de volgende ook minder groot, dus slikken de mensen het wel. Een kikker kun je pijnloos koken als je de temperatuur langzaam opschroeft.......
 
WTF!?
We hebben notabene een Christelijke regering.... of is dat geen "geloofskleur" :?

Het heeft niet met geloofskleur te maken, maar met macht....
Wie heeft welke touwtjes in handen....
Denk aan militairen, bedrijven, wapenindustrie, geheime dienst....
Geloof is echt alleen maar een middel om meer macht uit te kunnen oefenen over mensen.

En een combinatie van die twee; nee... interactie met een agent is iets heeeel anders dan digitaal geregistreerd materiaal, vastgelegd voor de eeuwigheid.


Ik had het over een ommezwaai naar e.o.a. geloofskleur.
Zoals het nu is, kan het goed werken.
Waar het omgaat is, als er in Nederland een regering komt (gekozen of opgelegd) die aan oud boekje in de hand hun het recht gaat ontlenen en gaat zeggen dat homosexuelen gestenigd moeten worden?

Alles wat jij opsomt zijn de "instrumenten" van de politiek, en daar zit dus de kneep.

(shit ben ik het toch weer aan het uitleggen)
 
Laatst bewerkt:
Ik had het over een ommezwaai naar e.o.a. geloofskleur.
Zoals het nu is, kan het goed werken.
Waar het omgaat is, als er in Nederland een regering komt (gekozen of opgelegd) die aan oud boekje in de hand hun het recht gaat ontlenen en gaat zeggen dat homosexuelen gestenigd moeten worden?

Alles wat jij opsomt zijn de "instrumenten" van de politiek, en daar zit dus de kneep.

(shit ben ik het toch weer aan het uitleggen)
Geloof dat we langs elkaar heen praten... wat heb je nou uitgelegd :?

Nee, dit zijn niet de instrumenten van de politiek!
Bedrijfsleven een instrument van de politiek? :N
Geheime dienst :N
Wapenindustrie.... :N
Hoe kom je erbij?
 
Er is hier nog wat nagezocht over het Kubrick-verhaal... zou best kunnen dat het niet helemaal klopt dat verhaal..... neemt niet weg dat de wereld bizar in elkaar zit....

Macht en geld doen rare dingen met mensen, ook met mensen met een "christelijk geloofs-sausje" ....
 
Ligt het nou aan mij of is de paranoia in NL de laatste tijd enorm toegenomen??
[me="ToolkiT"]woont al 7 jaar niet meer in NL en het valt me de laatste tijd op dat ik meer en meer van dit soort achterdochtige gedachtes verspreid zie worden...[/me]
Hoe komt dat?

Ik woon in de UK in de buurt van London en hier schijnt de camera dichtheid een van de hoogste ter wereld te zijn en hebben we ook nog eens echte terrorisme dreiging maar de mensen hier zijn veel minder paranoia, ik vraag me af waar dat aan ligt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan