Big Brother begint realiteit te worden in Rotterdam???

Ik snap dit gelul allemaal niet. Als er een motor wordt gestolen is het moord en brand en als de politie dan wat heeft om het makkelijk op te lossen is het ook weer niet goed.

Nu even een tegenvraag: Waar tankt de gemiddelde mf'er?
En, als ie het niet lopend doet met een jerrycan en betalend met cash, plak je dan wel je kenteken af?

Bedoel, anders is je kenteken te koppelen aan je bankrekening bij het pinnen en dan weten de dieven van het tankstation precies waar ze je auto en pinpas kunnen halen. De pincode is namelijk ook wel te achterhalen.


Eerst eens ovr die gestolen motor: ALS de politie die nu eens zou terg vinden, DAN zou ik nog niet zo tegenover die camera's staan, MAAR aangezien de politie steeds meer de richting op gaat van een belastinginner, heb ik hier zo mijn twijfels bij.


Over dat tanken: Ja dat zou mij zorgen baren zodra de pompstationhouder zijn camera's idd zou gaan koppelen aan zij computersysteem, en dan nog moet iemand daarbij kunnen. Zodra er ee benzinemaatschappij is die deze gegevens centraal gaat beheren om er iets mee te gaan doen zal het waarschijnlijk wel verboden worden, en dat terwijl die maatschappij niet eens boete's gaat opleggen.

Aangezien mijn mening is dat de politie dit we van plan is heb ik daar zo mijn grote twijfels bij.


Stel nu ens dat over een paar jaar het niet meer mogelijk is om te hard te rijden, aangezien we dan een chip in de auto hebben gekoppeld aan GPS en je auto/motor netjes begrenst wordt. Rijdt niemand meer te hard.

A: dacht je dat er daan geen doden en gewonden meer zouden vallen?
Dacht je dat dat enkel maar door snelheid kwam?
Ongeveer vergelijkbaar gebeurd er ook met cameratoezicht. SCHIJNVEILIGHEID.
En doordat een hoop mensen NOOIT meer eens iets fout mogen/kunnen doen omdat er dan meteen een sanctie volgt, levert dit zoveel frustratie op dat er bv nog meer ouders komen die der kinderen ombrengen oid.

Er is ooit eens een onderzoek gedaan naar gevangenissen: Als er een kans is om te ontsnappen zijn de gevangen over het algemeen rustiger dan in een gevangenis waar het totaal onmogelijk te ontsnappen.

Je kent het wel, zolang er maar een motor in de schuur staat al heb je geen tijd om te rijden voel je je veel beter dan wanneer je niet rijdt en er staat geen motor in de schuur:)
 
Precies,
ik vind de koppeling met de belastingdienst al zeer bedenkelijk.... nu nog BKR erbij halen en de pret is komleet.
 
Eerst eens ovr die gestolen motor: ALS de politie die nu eens zou terg vinden, DAN zou ik nog niet zo tegenover die camera's staan, MAAR aangezien de politie steeds meer de richting op gaat van een belastinginner, heb ik hier zo mijn twijfels bij.


Over dat tanken: Ja dat zou mij zorgen baren zodra de pompstationhouder zijn camera's idd zou gaan koppelen aan zij computersysteem, en dan nog moet iemand daarbij kunnen. Zodra er ee benzinemaatschappij is die deze gegevens centraal gaat beheren om er iets mee te gaan doen zal het waarschijnlijk wel verboden worden, en dat terwijl die maatschappij niet eens boete's gaat opleggen.

Aangezien mijn mening is dat de politie dit we van plan is heb ik daar zo mijn grote twijfels bij.


Stel nu ens dat over een paar jaar het niet meer mogelijk is om te hard te rijden, aangezien we dan een chip in de auto hebben gekoppeld aan GPS en je auto/motor netjes begrenst wordt. Rijdt niemand meer te hard.

A: dacht je dat er daan geen doden en gewonden meer zouden vallen?
Dacht je dat dat enkel maar door snelheid kwam?
Ongeveer vergelijkbaar gebeurd er ook met cameratoezicht. SCHIJNVEILIGHEID.
En doordat een hoop mensen NOOIT meer eens iets fout mogen/kunnen doen omdat er dan meteen een sanctie volgt, levert dit zoveel frustratie op dat er bv nog meer ouders komen die der kinderen ombrengen oid.

Er is ooit eens een onderzoek gedaan naar gevangenissen: Als er een kans is om te ontsnappen zijn de gevangen over het algemeen rustiger dan in een gevangenis waar het totaal onmogelijk te ontsnappen.

Je kent het wel, zolang er maar een motor in de schuur staat al heb je geen tijd om te rijden voel je je veel beter dan wanneer je niet rijdt en er staat geen motor in de schuur:)

:^

Dit voorbeeld in Rotterdam is nu niet het meest angstaanjagende dat er is en vind ik geen ramp eerlijk gezegd.

Alleen het is bepaald niet de enige maatregel die privacy aantast, maar een van de vele stappen in de richting van iets wat we niet zouden moeten willen. Het feit dat het het werk van de overheid makkelijk maakt is geen aantasting van de vrijheid van de gewone mensen waard. Als ik niks gedaan heb hoef ik niet continu bekeken te worden.

Er wordt doorgestoomd op basis van wat technisch kan en niet van wat wenselijk is.

Als je continu gemonitord wordt, op elk moment bestraft kan worden wat je fout doet (hoe klein ook), of er voor je beslist wordt...........wat heb je dan voor 'vrijheid'? :?

Een motorrijder zou dat eigenlijk juist moeten vatten, vrijheid is een van de meest geblèrde redenen om er mee te beginnen.

Is motorrijden straks met samengeknepen billen rondrijden, wetende dat bij een misstap je rekening leeggetrokken wordt door de staat met een gps tracking systeem? Dat als je hem ergens neerzet de parkeermeter ongemerkt gaat lopen? :? :r

Dat lijkt misschien ver weg, maar het is toch echt maar één stap verder dan rekeningrijden/km heffing op galileogps basis..........technisch gezien is het nauwelijks een stap te noemen waarschijnlijk. -O- Hoe dichtbij de kmheffing al is, mag als bekend worden verondersteld. De bedrijven staan al te dringen om te mogen starten........ -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan