Big Brother

'Veiligheid' is het excuus dat de leiding van dit land kennelijk nodig heeft om de controle over haar onderdanen te [edit]kunnen[/edit] handhaven. *

En een manier om zich niet met de oorzaken van problemen bezig te houden. Een bewakingsstaat bestrijd eigenlijk alleen de symptomen. En geeft veel mensen dan het gevoel dat ze zekerder en veiliger zijn. In veel gevallen de beter gesitueerden. Maar een verroeste auto een nieuw lakje geven verhelpt niet de roest.
 
En een manier om zich niet met de oorzaken van problemen bezig te houden. Een bewakingsstaat bestrijd eigenlijk alleen de symptomen. En geeft veel mensen dan het gevoel dat ze zekerder en veiliger zijn. In veel gevallen de beter gesitueerden. Maar een verroeste auto een nieuw lakje geven verhelpt niet de roest.


10 points 4 frances (100= koelkast)
 
Nee, in eerste instantie niet, nee. Dat komt na verloop van tijd wel, zodra ze er een goed excuus voor gevonden hebben. En als het er is, zal de overheid het ongetwijfeld uitbuiten en er misbruik van maken.

In eerste instantie is het om dingen achteraf na te kunnen kijken. Volgende stap is het op voorhand volgen voor preventie.

Nog afgezien daarvan hebben ze er geen zak mee te maken waar ik ben en wanneer ik daar ben.

Ik vind dit soort systemen écht angstaanjagend. Véél beangstigender dan het risico op een aanslag of ongeval of wat dan ook. Ik kan er ook gewoon niet bij dat mensen er mee in zouden stemmen dat ze overal gevolgd kunnen worden.
:^

Als ik hoor dat vorig weekend een stukje A1 tot "risicogebied" werd uitgeroepen enkel en alleen om iedereen te kunnen fouilleren en auto's te kunnen doorzoeken dan zakt m'n juridische broek af :N Hier wordt een wet met oorspronkelijk goede bedoelingen (orde handhaving in probleemwijken) 100% omgedraait om op illegale wijze onschuldige mensen te kunnen fouilleren :N En dan moet ik vertrouwen hebben dat de overheid niet op slinkse wijze alle andere middelen misbruikt die tot haar beschikking staan ...
 
natuurlijk precies hetzelfde als de identificatie plicht: was alleen bedoeld bij verdenkingen en wat zie je: boetes worden uitgedeeld bij het ontbreken van fietsverlichting :N . terwijl dat ik mee nog kan herinneren dat een zekere Donner de zekerheid had gegeven dat er geen exces zouden kunnen onstaan :r

al met al, als jij een zak snoep op tafel legt, kun je niet verwachten dat een kind er vanaf blijft.. |(
 
[ zelfde modus aan ] Baksteen, je hebt me overtuigd. Zo had ik het nog nooit bekeken. [me]tom tailor schaamt zich diep dat ie het leven van zijn medemens in gevaar heeft gebracht en vraagt aan Baksteen: wat moet ik gaan stemmen ??? tom tailor adviseert in ieder geval aan Baksteen om een politieke partij te starten. :Y [ zelfde modus uit [/me]
]


Djiezus...jij bent makkelijk....zo is er geen lol aan... -O-
 
En een manier om zich niet met de oorzaken van problemen bezig te houden. Een bewakingsstaat bestrijd eigenlijk alleen de symptomen. En geeft veel mensen dan het gevoel dat ze zekerder en veiliger zijn. In veel gevallen de beter gesitueerden. Maar een verroeste auto een nieuw lakje geven verhelpt niet de roest.

Klinkt verstandig.

Het probleem bij de voorkant aanpakken dus, ipv erachteraan te hobbelen...??
:} :}


Dan hebben we ook geen camera's nodig om als afschrikmiddel te dienen om de illusie te wekken dat je als je zelfmoordaanslag is gelukt, nog opgespoort en gestraft kan worden...



Iemand een idee hoe we het probleem effectief vanaf de voorkant aanpakken ??
 
natuurlijk precies hetzelfde als de identificatie plicht: was alleen bedoeld bij verdenkingen en wat zie je: boetes worden uitgedeeld bij het ontbreken van fietsverlichting :N . terwijl dat ik mee nog kan herinneren dat een zekere Donner de zekerheid had gegeven dat er geen exces zouden kunnen onstaan :r



Je hoort ook gewoon verlichting op je fiets te hebben dus logisch dat ze je daarvoor bekeuren :Z maar wat dat nou met de indentificatieplicht te maken heeft... :?
 
natuurlijk precies hetzelfde als de identificatie plicht: was alleen bedoeld bij verdenkingen en wat zie je: boetes worden uitgedeeld bij het ontbreken van fietsverlichting :N . terwijl dat ik mee nog kan herinneren dat een zekere Donner de zekerheid had gegeven dat er geen exces zouden kunnen onstaan :r

al met al, als jij een zak snoep op tafel legt, kun je niet verwachten dat een kind er vanaf blijft.. |(

Iedere bekeuring hoort voorzien te zijn van de juiste personalia, en daarvoor moet je je dus identificeren.
En daar was van te voren rekening mee gehouden en dat was een van de redenen van invoer. Het opgeven van valse namen begon een beetje een volkssport te worden, nou werden vaak alsnog wel de juiste persoon achterhaalt, maar wel ten kostte van arbeidsuren die beter gebruikt kunnen worden.
 
Voor wie het gemist heeft gister; Joost heeft gewonnen! :P

Hoever staat de discussie nu? -- iets van: politite en justitie is symptoombestrijding, maar hoe we de oorzaken bestrijden weten we nog niet echt?

Ik denk ook dat criminaliteit een maatschappelijk vrij diepgeworteld probleem is dat je niet zomaar bestrijdt. Met het huidige justitiële apparaat lukt het iig niet echt goed, het is een placebo zeg maar. Als je er in gelooft zal het wel een btje (lijken te) helpen, maar ik heb er mijn twijfels bij.
 
Op donderdag 22 december 2005 17:34 kwakte Baksteen het volgende neer:


[Advocaat van de duivelmodus]

Ik offer graag een beetje van jouw privacy op voor mijn veiligheid.

Fijn dat de politiek dat regelt, daar betaal ik ze tenslotte voor!!! :W

[/Advocaat van de duivelmodus]

"Those who would give up essential liberty for temporary
safety deserve neither liberty nor safety."
-Ben Franlin
 
Iedere bekeuring hoort voorzien te zijn van de juiste personalia, en daarvoor moet je je dus identificeren.
En daar was van te voren rekening mee gehouden en dat was een van de redenen van invoer. Het opgeven van valse namen begon een beetje een volkssport te worden, nou werden vaak alsnog wel de juiste persoon achterhaalt, maar wel ten kostte van arbeidsuren die beter gebruikt kunnen worden.

In principe is dit een goed argument voor de invoer van de identificatieplicht, maar helaas zijn 'we' ook hier weer ons doel voorbij geschoten. Er wordt bekeurd omdat iemand z'n identificatie niet bij zich heeft en niet omdat iemand een strafbaar feit gepleegd heeft.

'We' hebben het hier dus nu eigenlijk alweer over symptoombestrijding. B|

De middelen (lees: identificatieplicht) schieten het doel (lees: boeven vangen) voorbij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan