Big Twin bike show Rosmalen 2014

Ab-Vollegaas

Die hard MF'er
3 jun 2001
718
0
Dit jaar op 7+8+9 November in Rosmalen! Altijd leuk, veel mooie en speciale bikes te zien 8-)

De url: Bigtwin

bbe%202014.jpg
 
zoals elk jaar ga ik dit jaar weer.

ookal is het elk jaar minder voor mijn gevoel vind ik het toch altijd leuk als ik geweest ben, toch weer ff wat mooie motoren gezien en zie het een beetje als het jaar afsluiting op motor gebied.

+ het is 10 min rijden :+
 
Wij rijden zondag met een groepje vanuit Rosmalen naar Bigtwin Bikeshow (Autotron)!
Bedoeling is om eerste ergens te meeten, dan rondje Den Bosch rijden om vervolgens richting de beurs te gassen.

10365493_843771675663146_4383784423284923831_o.jpg



Lijkt het je leuk om mee te rijden, zie: www.Facebook.nl/DuasRotas

1959876_326967340809279_5523356854783951085_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gister ben ik wezen kijken (zaterdag 8 nov)
Eerste beurs waar ik naar toe ben geweest betreft motoren.
Mooie machine's gezien. Alleen vond het stunten beetje tegen vallen. heb ze alleen maar burnouts zien doen.
 
Ben vandaag ook nog even geweest.
Ik vond de hal met al die Harley's erg tegenvallen, maar dan ben ik ook meer van de engelse en japanse fietsen. In de Caféracerhal wel een paar mooie dingen gezien, o.a. Nortons uit jaren 50, ouwe rooi Guzzi, Kawasaki W650 uit 2002, Yamaha (xj650?) met veel koperwerk. En een Puch met een 60cc blokje :} die volgens mijn zoon (ik zelf ook) erg mooi was.
Leuk om geweest te zijn, maar na 1,5 uu ook wel weer gezien.
Had verwacht dat het zeker twee x zo groot zou zijn.....
 
Laatst bewerkt:
vond het tegen vallen,was op zoek na onderdelen voor de motor,dit jaar geen 2de handse onderdelen,dus na 2 uur waren we al weg
 
Vanmiddag heb ik er nog eens rond gekeken. Vergeleken met enkele jaren geleden vond ik dat er juist veel minder Harley's en afgeleiden daarvan stonden, en juist veel meer Japans en anderen.

Ik heb verbouwde motoren gezien op basis van Kawasaki, Guzzi, Honda, Suzuki, Yamaha, Puch, BMW, Jawa, Triumph, Norton, en ik ben er vast nog wat vergeten.
En ook de wat kleinere cilinderinhoud doet tegenwoordig mee. 600CC Shadow blokje, 125CC Rebel blokje, en vele anderen.

Ook viel me op dat het grootste deel van de motoren er uit ziet alsof je er daadwerkelijk een stuk mee kan rijden. In het verleden stonden er vaak zulke radicale choppers, die waren alleen voor de looks.

Het was vanmiddag heerlijk weer, maar de parkeerplaatsen stonden vol met auto's. -O-
Het overgrote deel van de "bikers" was niet met de "bike". :')
 
Hahah, daar heb ik ook nog even hard om gelachen.

heb meerdere mensen met motorjas en helm in de hand uit de auto zien stappen :p
 
haha , gister ook geweest , was van 1 club wel heel veel aanhang op een gegeven moment .
wel sneu trouwens waren ook paar frans sprekende mannen met vesten met club logo enzv.
liepen voor ons uit naar parkeerplaats.
deden hesjes uit shirtje uit blouche aan en gingen weg in een Lupo . mn zoontjes van 13 en 10 vonden ze zelfs sneu
 
Het was niet geweldig moet ik eerlijk bekennen.
Er stonden wel wat toffe zaken tussen hoor, maar het was al snel gedaan.
Om niet binnen een uur weg te zijn hebben we drie keer door elke zaal gelopen en nog een biertje gedronken, maar na 3 uur zijn wij er toch echt tussenuit geknepen.
 
Voor mij de eerste keer geweest dit jaar. Vond met name de café racers zeer interessant om te zien. Hoorde zelfs op een gegeven moment onder het genot van een sigaretje, dat het terrein afgesloten was ivm een bommelding. Geen idee wat er precies van waar was, echter begreep ik dat de persoon berichten binnen kreeg van vrienden die buiten bij de ingang aardig wat politie hadden waargenomen.
 
Dat verhaal van die bommelding klopt. Ik kwam iets voor twaalven aan bij het Autotron, en alles wat er (vast)stond op de toegangsweg werd weer teruggestuurd. Iedereen die binnen was zou naar buiten worden gestuurd, waarna de EOD op zoek zou gaan. Zelf ben ik een stukje gaan rijden in de omgeving, toen en vriendin gebeld die al binnen was, en zij had tot mijn verbazing niks van het verhaal meegekregen. Uiteindelijk was ik tegen half twee binnen, en heb alsnog best een leuke middag gehad. 8-)
 
Reed ook gigantisch veel politie in de buurt rond.

Zal onderandere vanwege de meer dan 200? Leden van satudarah zijn geweest, vermoed ik
 
ik ben op de zaterdag geweest met de motor . bij de kassa de helm en jas afgegeven.
was veel leuks te zien en heeel weinig MC leden in vestjes.
buiten was er ook geen politiecontrolle zoals vorig jaar.
 
Vrijdagmiddag al gegaan, leuke beurs. Voor de mensen die denken dat ze daar 4 uur rond moeten lopen kunnen beter naar Utrecht gaan in mijn optiek. Vrijdag was er een zeer gezellige en gemoedelijke sfeer.
Deed mij ook deugd dat er veel rijdbare bikes , veelal japans, te bezichtigen waren. Ik denk dat de organisatie echt zijn best gedaan heeft een leuke beurs neer te zetten, wat gelukt is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan