bigend

Janspo

MF'er
25 jul 2003
40
0
Amsterdam
Waaraan kun je merken of je bigend kaput is?
Wat hoor je/voel je?
stationair of alleen tijdens rijden?
koud of warm of allebei? etc.
 
jij had het over een niet origineel oliefilter, wat de oorzaak
zou zijn.
ik ben overigens wel nieuwsgierig naar andere fireblade bezitters
over dit probleem. (ik geloof niet in die 95%)
ik heb hier nog nooit iets over gehoord.

Dat niet originele oliefilter had betrekking op de RC30, niet op de Blade...

Ik denk wel dat die 95% aardig kan kloppen, als ik de banden en voetsteunen bekijk van veruit de meeste Blade rijders dan zie ik maagdelijke voetsteunen en schaamranden zo breed dat wil je niet weten. Een aan beide zijden beschadigde onderkuip zie je al helemaal zelden/nooit. Kijk naar het icoontje, zó plat gaat het toch niet? Wel de kuip aan de grond.
Vraag je de meesten of ze wel eens topsnelheid rijden of ook zo irritant vaak in de begrenzer rijden dan kijken ze je aan met de vraag "dat komt toch nooit voor?" Het is eveneens hoogstzelden dat iemand een volledig systeem monteert en in combinatie met een PowerCommander IIIr laat afstellen. Hij is mij persoonlijk domweg te langzaam en dan rijd je steeds de begrenzer in, een R1 of R1000 kan daar gewoon tegen dus ik stap over naar een sportieve motor...

V.w.b. de olie indicatie, persoonlijk vind ik het niet slim zoals Yamaha het heeft gedaan, het olie niveau zie je in één oogopslag door het glaasje en mocht het verbruik zo laag zijn als bij een Blade - hooguit 0,2 L op 10.000 km - dan is dit een nutteloze aanduiding.
Bij Honda is het oliedruk en dat is natuurlijk wél interessant om te weten, die zie je immers niet vanaf de buitenkant...
 
Blade, kweenie waarom maar ik mag je posts altijd graag lezen. :P

Maar ff een vraagje, je hebt nu een 2000 (of 2001?) Blade, zou een nieuwe 954RR niet sportiever zijn en beter bij je rijstijl passen denk je?
 
Blade, kweenie waarom maar ik mag je posts altijd graag lezen. :P

Maar ff een vraagje, je hebt nu een 2000 (of 2001?) Blade, zou een nieuwe 954RR niet sportiever zijn en beter bij je rijstijl passen denk je?

Dankuwel...

Ik heb het 2000 model en wel eentje van de allereerste serie, vandaar dat ik de pech zal hebben!? Je hoort nooit iemand over klachten zoals ik die heb, nou zou je kunnen stellen dat dit aan mij - of mijn rijstijl - ligt, maar dat denk ik niet. Per slot van rekening heb ik in 27 jaar nog nooit problemen gehad (op de RC30 na maar dat was verklaarbaar, de bigend lagers waren eruit gelopen door een ondeugdelijk oliefilter). Feit is in mijn optiek wel dat het koelertje wel erg dun is en het frame mee functioneert als koelelement, bij andere motoren is dit in véél mindere mate het geval. Mijn idee zal wel kloppen want je hoort het van elke Dyno specialist, een Blade wordt al snel te heet...

Ik heb nooit op de 954cc versie gereden maar zie op de Nürburgring hetzelfde probleem als mijn versie, te weinig grondspeling (dat lees je ook in vergelijkingstests). Je ziet dus seat rizers, andere rem-schakelsets etc. Qua frame en motorkarakter ontlopen ze elkaar niet zoveel wanneer je er een PC en Akra op zet. Het is lood om oud ijzer dus ik stap van het 'brave' concept af en zal wat nieuws kopen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan