Bij de oud ijzer boer gevonden

Rico-86

MF'er
4 apr 2011
77
0
Almere
Hoi Allemaal, :W

Mijn naam is Ricardo,

Toen ik van de week bij de oud ijzer boer was om wat rotzooi te brengen, zag ik in me ooghoek een vergaande glorie staan een wat lijkt een Honda CB 550 Super sport uit 75' :9~

ik kreeg spontaan de kriebels en jeuk aan me handen. Dit is dat oude brikje wat ik op wil knappen. Ik kan het mis hebben over het model. ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :?


Toch ben ik gaan kijken op internet waar ie het meest op leek, en dan word het toch de

CB 550 Super sport
of
550 four

nu wil ik er een stoere cafe racer van maken, een project waar ik veel zin in heb!
maar dan moet ik natuurlijk wel zeker weten wat het is. kan iemand mij hier helpen?

ondertussen ben ik ook stiekem gaan kijken naar inspiratie op internet. :Y ook die foto's plaats ik wel even.
 
Hoi Allemaal, :W

Mijn naam is Ricardo,

Toen ik van de week bij de oud ijzer boer was om wat rotzooi te brengen, zag ik in me ooghoek een vergaande glorie staan een wat lijkt een Honda CB 550 Super sport uit 75' :9~

ik kreeg spontaan de kriebels en jeuk aan me handen. Dit is dat oude brikje wat ik op wil knappen. Ik kan het mis hebben over het model. ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :?


Toch ben ik gaan kijken op internet waar ie het meest op leek, en dan word het toch de

CB 550 Super sport
of
550 four

nu wil ik er een stoere cafe racer van maken, een project waar ik veel zin in heb!
maar dan moet ik natuurlijk wel zeker weten wat het is. kan iemand mij hier helpen?

ondertussen ben ik ook stiekem gaan kijken naar inspiratie op internet. :Y ook die foto's plaats ik wel even.
full
 
Wat mensen gewoon wegggoiien tegenwoordig!

Het is een CB550F1.

Als je onderdelen zoekt, Renee van Maanen van HONDA4.nl heeft al sinds 1978 ervaring met deze modellen, en zal je graag van onderdelen voorzien.

Zijn shop vind je op HONDA4.nl Shop.

Supershop voor elke CB brikker!

Carl.
 
Wat mensen gewoon wegggoiien tegenwoordig!

Het is een CB550F1.

Als je onderdelen zoekt, Renee van Maanen van HONDA4.nl heeft al sinds 1978 ervaring met deze modellen, en zal je graag van onderdelen voorzien.

Zijn shop vind je op HONDA4.nl Shop.

Supershop voor elke CB brikker!

Carl.


Aha... dus niet wat ik hoopte :P hoop er alsnog een stoere cafe racer van te maken. hier wat inspiratie!
full
 
Zo, welke sukkel heeft besloten dit weg te gooien dan? Zorgen dat je dat ding mee mag nemen voor een krat bier ofzo, en rustig gaan kijken wat nog bruikbaar is.

Misschien heeft de vorige eigenaar hem weg gedaan omdat het blok helemaal aan stront is gelopen?

Gewoon voor weinig geld thuis zien te krijgen, en dan rustig beginnen, dan kun je later wel zien of het echt de moeite waard is.
 
Als ik naar de detail foto's kijk, lijkt met meer een 500Four K1. Het nummer zou in het balhoofd moeten staan.

Carl
 
Zo, welke sukkel heeft besloten dit weg te gooien dan? Zorgen dat je dat ding mee mag nemen voor een krat bier ofzo, en rustig gaan kijken wat nog bruikbaar is.

Misschien heeft de vorige eigenaar hem weg gedaan omdat het blok helemaal aan stront is gelopen?

Gewoon voor weinig geld thuis zien te krijgen, en dan rustig beginnen, dan kun je later wel zien of het echt de moeite waard is.


Nou wat de ijzerboer me vertelde was dat ie werd gebracht door een man waarvan zijn vader overleden was. zijn oude heer was er aan begonnen maar nooit af hebben kunnen maken. het frame zag er nog goed uit en het blok ook. dus dat was het niet. ik ga m ook helemaal na kijken en wat ik niet snap laat ik na kijken :P
 
Dat is geen brik maar een wrak!! romantiseer niet te veel...

Het geld wat je erin gaat of wilt stoppen kan je beter een een goed werkende kopen waarvan je de historie iets meer kent..
Als het blok al werkt dan heb je mazzel... heeft dat ding wel een kenteken etc...

Als je het gewoon leuk vindt, moet je het doen, er is zeker wel wat van te maken.

Leuk die plaatjes van die mooie motoren :9 maar dan ben je al weer honderden euro's verder (en dan druk ik mij denk ik zachtjes uit)

Succes met je keuze....
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen brik maar een wrak!! romantiseer niet te veel...

Het geld wat je erin gaat of wilt stoppen kan je beter een een goed werkende kopen waarvan je de historie iets meer kent..
Als het blok al werkt dan heb je mazzel... heeft dat ding wel een kenteken etc...

Als je het gewoon leuk vindt, moet je het doen, er is zeker wel wat van te maken.

Leuk die plaatjes van die mooie motoren :9 maar dan ben je al weer honderden euro's verder (en dan druk ik mij denk ik zachtjes uit)

Succes met je keuze....
.

Ja, een wrak met vergaande glorie! Dat maakt het juist een mooi project! :D het ding heeft geen kenteken meer of papieren. Dus moet ermee naar het rdw dat kan een nadeel zijn en beperken wat ik ermee wil. Maar ze zeggen toch wel eens hoe harder je ervoor werkt hoe meer plezier je ermee kan hebben? :p
 
:^

Kun je niet beter voor 500 euro een leuk rijdend ding met kenteken ophalen? Want zonder enige ervaring ( heb je die? ) gaat het zeker wel zoveel kosten om hem op kenteken te krijgen + lopend + enigszins toonbaar.

Dat je deze dan gewoon voor onderdelen mee neemt.
 
:^

Kun je niet beter voor 500 euro een leuk rijdend ding met kenteken ophalen? Want zonder enige ervaring ( heb je die? ) gaat het zeker wel zoveel kosten om hem op kenteken te krijgen + lopend + enigszins toonbaar.

Dat je deze dan gewoon voor onderdelen mee neemt.

Ja, dat zou ook kunnen, maar ik haal liever deze voor een paar 10,-tjes waarvan het frame al is gedaan en het motorblok al is na gekeken :P dat hoorde ik van de vorige eigenaar. dus moet ik dat maar geloven, en het is het enigste wat ik ga gebruiken. en als ie niet goed is.. breng ik m weer terug bij waar die vandaan komt :P dan dat ik 500,- moet neerlegen bij een motor die iemand liever kwijt dan rijk is waarvan je vaak te laat merkt dat er een adertje onder het gras zit. en veel werk word het zeker, maar het eind resultaat word prachtig! :D daar ben ik van overtuigd :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan