Bij deze een poll over muziek tijdens het rijden

Luister jij weleens muziek op de motor?

  • Altijd

    Stemmen: 15 8,8%
  • Nooit

    Stemmen: 72 42,1%
  • Muziek? motorsound is genoeg voor mij

    Stemmen: 36 21,1%
  • Wablief?

    Stemmen: 5 2,9%
  • Soms

    Stemmen: 43 25,1%

  • Totaal aantal stemmers
    171
sinds ik mn multitec heb kan t niet meer....

maar had vaak OF rijbewijskwijtnummers aanstaan, of redelijke "tour"nummers... waar je gewoon uren op door kunt gaan :)
 
Soms, eigenlijk zowat nooit meer omdat ik tegenwoordig voor m'n werk in het koekblik zit. Toen ik nog aan het woon / werken op de motor was had ik wel muziek aan staan. Saaie snelweg kilometers worden er wat dragelijker hoor plus je oren zijn beschermt tegen de windruis met in-ear doppen.
 
Ik rij inderdaad woon - werk en dan is een beetje muziek wel prettig.
Gewoon een radio-tje en dan gaan.
Ik mis trouwens de optie 'vaak'. Want ik rij elke dag woon - werk en in het weekend toer ik met mijn vriendin. Dan heb ik weer geen muziek, beetje lastig verstaan wat zij dan zegt als we stil staan. (afgezien van de gehoorafwijking die ik al heb.)
 
muziek op de moto??

de sound van een dikke sporttwin is toch voldoende?

in de 4 cilinder/4wieler mag ik graag o.a. SRV, de Allison broertjes, Tinsley Ellis, Angela Brown, Coco montoya enz. enz. horen...blues-style dus :)

trouwens, wat voor topic krijgen we straks?
lekkerste standje op de moto, wat rook je tijdens het motorrijden, welk biermerk drink je tijdens het rijden, met welke hand leg je je leuter goed als ie tijdens het rijden in de knel komt enz.
 
NOOIT gedacht dat ik ooit muziek zou luisteren op de motor. Iedereen die dat wel deed was in mijn ogen "raar". Maar ooit een keer uitgeprobeerd met de Zumo en sindsdien, als ik de Zumo bij mij heb, staat ook altijd de muziek aan. Heerlijk :).
 
Nog nooit geprobeerd. Als ik meezing heb ik mijn volle concentratie bij de muziek nodig, niet echt handig in de file.
 
Ja, lekker muziekje aan als je relaxed aan het toeren bent.

Maar als er geconcentreerd moet worden gereden liever uit.
De bochies willen dan niet zo goed meet vlotten. :N
 
Op mijn vorige motor had ik altijd de radio aan. Via een headset.

Nu heb ik een andere motor en heb ik de mogelijkheid gemaakt om een mp3 speler te gebruiken. Alleen ik heb dit nog nooit gedaan. Ik ben te druk met mij te concentreren op het rijden en het weer leren goed de bochten te maken.
 
Ik luister nooit muziek op de motor. Ik heb een Duc. Geen mooier geluid dan via de uitlaten.
Maar ik snap best dat er mensen zijn die dat wel doen. Maar dan wel het liefst via een headset o.i.d.

Ik heb altijd last van plaatsvervangende schaamte als er een motor langskomt met een autoradio erin geschroefd en gewone speakers die dan heel hard staan omdat ze boven het geluid van de motor en de demping van de helm uit moeten komen.
Dat zijn ook meestal motoren van het type en soort dat mij niet aanspreekt.

(en voordat er mensen gaan reageren die zich storen aan het harde geluid van een Ducati; de mijne blijft bij de decibel test precies binnen de norm)
 
Zo af en toe heb ik wel muziek aan.. ligt ook helemaal aan de rit, als ik rustig wil rijden verveel ik me minder snel met muziek aan, dus dan doe ik het nog wel eens...
 
als ik van A naar B moet altijd muziek bij me, tenzij ik mijn mp3-speler ben vergeten (op te laden).

plezier ritjes doe ik zonder muziek :)
 
Ik heb nog nooit met muziek gereden en ben dat ook niet meteen van plan. Het zou me maar afleiden denk ik, en ik heb er nog nooit gehoefte aan gehad. Ik heb genoeg aan het geluid van m'n motor.

Tijdje geleden met zo'n supergeïsoleerd (en stil) koekblik gereden, was vreselijk lastig. Ik kon gewoon de motor niet horen en moest zowaar op de toerenteller kijken :o
 
Yep, als ik zelf een stuk moet doen lekker muziekje erbij. Archos Gmini media speler met Sennheiser CX-300 in-ears perfect.

De in-ears sluiten perfect af ivm de windgeruis, en zet hem altijd zo dat ik nog wel iets kan horen qua claxons of alarmsignalen. M'n twin klinkt heerlijk, maar muziekje is wel er relaxed op lange saaie ritten. En als je het volume gewon normaal hebt staan zeker niet gevaarlijk.
 
Soms, eigenlijk zowat nooit meer omdat ik tegenwoordig voor m'n werk in het koekblik zit. Toen ik nog aan het woon / werken op de motor was had ik wel muziek aan staan. Saaie snelweg kilometers worden er wat dragelijker hoor plus je oren zijn beschermt tegen de windruis met in-ear doppen.


:^ -O-


Maar heb wel van de week, de radio ingebouwd in me moto dus als k plezier ritjes gaat maken of me broertje opzoeken en samen touren kan ik radio of mp3tjes luisteren *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan