Bij dit weer een pak drooghouden

Leongraphics

MF'er
27 jun 2004
104
0
Belgie
tja ik weet het, het is pokkeweer :(

Stilaan begint het water in de vouw van de mouwen binnen te komen in mijn motorjas en daar dit pak nogal dik is ,droogt hij ook niet snel.

ik had dan ook graag geweten met wat of hoe jullie het pak drooghouden, of (terug) watervast maken.

ik heb geprobeert met een waterbestendige product in een bus voor schoenen maar dit werkte onvoldoende.

ook voor de handschoenen.

Alvast dank. :}

/edit : of hoe hou je goed zicht met gesloten vizier, want bij dit weer zie ik bijna niets door mijn vizier, en openlaten is ook niet echt een optie bij dit weer.
 
Laatst bewerkt:
Niks blijft waterdicht met zo een weer...regenpak over doen

Maar dan zweet je je weer te pletter met dit weer
 
Op een gegeven moment raakt de waterdichte liner van je jas toch een beetje lek, voornamelijk op de plekken waar hij vast zit (naden). En daar doe je verrekte weinig tegen. Je jas inspuiten kan vast wel, maar dan is ook gelijk het ademende eraf. En of dat nou een verbetering is?

Mocht iemand wel een goede oplossing hebben, dan wil ik het ook weten. Mijn jas heeft ook last van langzaam doorlekken :(
 
Tussen de druppels door rijden wil wel eens helpen :+

Maar even serieus, er zijn speciale spray's om textiel pakken water afstotend te maken maar meestal zal je het pak meerdere keren goed moeten inspuiten om wat resultaat te hebben en dan is ook vaak nog maar tijdelijk.
Ik heb trouwens ook het idee dat dan de ademende werking verloren gaat.
Na dat ik een paar maal mijn laarzen had bewerkt met zo'n goedje kreeg ik in eens last van zweet kakken en daar voor nooit geen last van gehad.
Het beste is nog steeds een regenoveral en dan het zweten maar voor lief nemen.
 
Wat Sigma zegt, goede regenoverall kopen. Niet zo'n ding van €3,50 van motozoom, maar ff wat meer uitgeven voor een goedzittende. Houdt je gegarandeerd droog, maar kan wel wat zweterig zitten als het warmer weer wordt
 
Bij verschillende buiten sport zaken heb je een goedje dat men gebruikt om tenten te impregneren. Oplossen in emmer water, met spons aanbrengen op kleding, paar keer herhalen en klarie.
Verschillende versies.. voor katoen, kunststof ed.

Gebruik het altijd voor mijn werkkleding...
Zelfs mijn katoenen werk broeken zijn momenteel goed waterafstotend. (totdat je gaat liggen :( )

heb zelf een regenoveral over mijn leren pak.. zelf dus het goedje nog niet uitgeprobeerd op pak.
 
/edit : of hoe hou je goed zicht met gesloten vizier, want bij dit weer zie ik bijna niets door mijn vizier, en openlaten is ook niet echt een optie bij dit weer.

Rain-X
rain-x.jpg

Verkrijgbaar bij o.a. automaterialen zaak
 
als je een ademend textiel pak hebt (bv gore-tex)is het misschien verstandig om het een keer te wassen. het ademende membraam slipt namelijk langzaam dicht.
bij veel buitensportzaken kun je hiervoor een speciaal wasmiddel halen, ook ff checken bij de fabrikant van je jas of het waslabel. hierdoor wordt alles weer lekker schoon en werkt het weer prima. mijn gore-tex bergsportjas gaat inmiddels al 7 jaar mee en is nog steeds prima waterdicht. in m'n motorjack zit ook zo'n membraam, dus dat werkt hetzelfde.

rainx is idd briljant spul voor je vizier!
 
Ik heb met dit product van Nikwax mijn broek gisteren ingespoten. Het bestaat ook in een andere versie voor in de wasmachine.

full


Wellicht dat het werkt, maar gebruik het niet op je broek!!!! Zitvlak van mijn broek is nu belachelijk glad - bij iedere keer remmen moet ik me behoorlijk schrap zetten omdat ik alle kanten op schuif |(
 
Rain-X
http://www.rqriley.com/images/rain-x.jpg ((Afbeelding))
Verkrijgbaar bij o.a. automaterialen zaak
Je vizier en helm insmeren met autowas (turtle etc.) doet ook de druppels er af parelen, en in was zitten minder weekmakeroplossers, zoals wel een beetje in RainX en zeker in glassex :X .
Dat laatste spul nooit gebruiken om je vizier te reinigen, kan die van versplinteren, barsten etc. :X |(
 
Je vizier en helm insmeren met autowas (turtle etc.) doet ook de druppels er af parelen, en in was zitten minder weekmakeroplossers, zoals wel een beetje in RainX en zeker in glassex :X .
Dat laatste spul nooit gebruiken om je vizier te reinigen, kan die van versplinteren, barsten etc. :X |(


OEPS!
Heb ik al een keer heel uitgebreid gedaan met een goedkope kloon van Glassex, gelukkig nog zonder negatieve gevolgen.
Thx 4 the warning!

Verder heb ik geen waterproblemen met mijn leren jas & laarzen en Goretek kraag, behalve dat het vanaf mijn broekspijpen naar beneden mijn laarzen in loopt soms. De helm is verreweg het grootste probleem; ik zie amper wat door het vizier bij regen, en hij zit altijd op een kiertje aangezien de Roof Boxer geen ventilatie-roostertjes heeft, dus regent mijn bril ook nog eens helemaal nat. Dubbel slecht zicht dus!
 
Laatst bewerkt:
ik rij altijd met leren jas en spijkerbroek.
als het ECHT gaat regenen ,doe ik een regenbroek aan.
m`n laarzen zijn waterdicht.

na 30 minuten gaat m`n leren jas lekken ,maar dan ben ik al thuis.
M`n handschoenen leg ik achter mijn ijskast om te drogen.
Leren jas is de volgende dag wel weer droog.
 
Niks blijft waterdicht met zo een weer...regenpak over doen

Maar dan zweet je je weer te pletter met dit weer
:^ Alleen je handschoenen moet je dan ff te drogen leggen...

Van m'n vizier heb ik weinig last. Pinlock of fog city tegen het beslaan en gewoon af en toe even naar links en naar rechts kijken om de druppels er af te laten waaien.
 
De helm is verreweg het grootste probleem; ik zie amper wat door het vizier bij regen, en hij zit altijd op een kiertje aangezien de Roof Boxer geen ventilatie-roostertjes heeft, dus regent mijn bril ook nog eens helemaal nat. Dubbel slecht zicht dus!

kan er in je vizier geen pinlock? de mijne heeft dat wel en dat is ideaal. mijn vriend z'n helm heeft die mogelijkheid niet maar die heeft een soort anti-fog plaksticker aan de binnenkant geplakt en dat werkt briljant. binnenkant is nu nooit meer beslagen.
 
Heeft er iemand ervaring met het smeren van rainX op een uvex vizier?
Gebruik rainX al jaren op de autoruit :} en vroegah ook op het brommer vizier.
Werkt echt super.
Alleen stond er bij aankoop van mijn uvex helm en bij het extra vizier specifiek vermeld dat erg GEEN rainX gebruikt mocht worden. :?
 
behalve dat het vanaf mijn broekspijpen naar beneden mijn laarzen in loopt soms.

Broekspijpen OVER laarzen dragen, wellicht een oplossing?
Hetzelfde geldt voor de handschoenen... je mouwen van je jas niet erin steken, maar eroverheen... loopt het ook niet zo snel je handschoen in.

@rest

ik kan alleen maar toevoegen: regenoveral , werkt bij mij het beste.
je voelt je in een condoom zitten, maar het zit wel droog. 8-)
 
Verder heb ik geen waterproblemen met mijn leren jas & laarzen en Goretek kraag, behalve dat het vanaf mijn broekspijpen naar beneden mijn laarzen in loopt soms. De helm is verreweg het grootste probleem; ik zie amper wat door het vizier bij regen, en hij zit altijd op een kiertje aangezien de Roof Boxer geen ventilatie-roostertjes heeft, dus regent mijn bril ook nog eens helemaal nat. Dubbel slecht zicht dus!

ik weet niet of die dingen nog te koop zijn , maar ik had altijd van die plastic overlaarzen aan, die kon je zo over de laarzen trekken, en dan had je ook geen last van dat het water in de laarzen kwam.
 
ik weet niet of die dingen nog te koop zijn , maar ik had altijd van die plastic overlaarzen aan, die kon je zo over de laarzen trekken, en dan had je ook geen last van dat het water in de laarzen kwam.

:^

Die heb ik! Zijn te koop bij de halfords, en wellicht ook iedere fietswinkel. De goeie van Halfords kosten iets van 11 euro. Wel opletten dat je niet bij het wegrijden of aankomen met je voeten over de grond heen sleept, daar kunnen die laarsjes bijzonder slecht tegen :X
 
thanks guys voor de tips :}
ik heb al rainx in huis gehaald..
en nu regent het niet meer..lol...had dat eerder in huis moeten halen.

voor zo een plastiek regenpak en/of producten ga ik dit weekend eens rondkijken.

veel dank, :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan