Bij elke rit bijna onderuit gereden worden...

Zelden ergens last van, dus ligt het aan jou... ;)

Vooruit zien is regeren, dus probeer ik zoveel mogelijk te anticiperen. Maar oogkappen opzetten wil ook wel eens helpen. See no evil, hear no evil... :) :) :)
 
Ik heb er niet al te vaak last van, maar het is me al een paar keer overkomen dat ze de auto de rotonde op knallen zonder te kijken. Of nog erger, gisteren zat ik op een rotonde, komt er een auto aan, ik zie die vent kijken (ik keek em recht in ze ogen) en zou zo die wagen in me zijkant planten. En dan staan ze nog vreemd te kijken als je toetert. maarjah het gebeurt gelukkig niet al te vaak :)
 
je irriteert ook andere motorrijders...

je bent niet goed wijs als je denkt dat je daarmee de verkeersveiligheid dient.

tis fokking irritant en behoorlijk egoistisch....

:^
Nog sterker: juist omdat het zo irriteert probeer ik niet naar diegenen te kijken met groot licht op...
 
Hmm, nee. Geen last van, eigenlijk. Gebeurd wel es een enkele keer, maar iedere rit? Nou nee.

Misschien ietsje beter anticiperen op (domme) acties van je medeweggebruikers?

Je bent wendbaar en snel en dat kan je helpen. Het is misschien niet toegestaan maar maakt het motorleven een stuk aangenamer.
Wendbaar? Je hebt minder ruimte nodig, maar je bent (op snelheid) echt niet wendbaarder dan een auto, hoor. Een auto kan veel sneller uitwijken of van richting veranderen dan jij.
 
Ligt denk ik aan jou :P

[me]Phr3ak heeft ook een zwarte motor ...
[/me]


+ zwarte kleding, en maak om nou eerlijk te zijn nooit de dingen mee die jij beschrijft :)

Dus zal wel weer zon broodje-aap verhaal zijn ofzo ;)
 
Niet echt last van... met de zeldzame uitzondering van mensen die gewoon niet op zitten te letten uiteraard.

Om de een of andere manier zien ze die luidruchtige gele kanarie toch elke keer wel weer aankomen... O-)


Het toppunt was toch wel toen ik (op een stuk wat van stoplicht naar stoplicht rechtdoor is) redelijk hard van achteren naar een auto toe rijd die voor het rode licht stilstaat. De vriendelijke meneer schrok blijbaar ofzo, want hij gaf gas met een flinke draai aan het stuur zodat ie een moment later weer stilstond, een metertje of twee naar voren, en een metertje of twee opzij.
Hij zal de remkracht wel onderschat hebben en gedacht hebben dat ik achterop de auto zou gaan knallen...
Dankbaar gebruik van gemaakt omdat het licht meteen op groen stond en ik dus zonder volledig vertraagd te moeten hebben mijn weg kon vervolgen. ;)
 
heb ik niet vaak.
ik rij ook ALTIJD met groot licht.

Ah jij bent dus 1 die fijne gozer die me 's nachts inhaalde op de snelweg met groot licht aan, waardoor ik 10 minuten lang geen flikker achter me zag en je behoorlijk wat vrienden maakte op de tegemoetkomende baan?

Voor de topic starter, sinds ik me op sommige punten iets meer aan de snelheid houd en mijn kijktechniek heb aangepast(na de VRO) hoef ik iets minder vaak de remproef uit te voeren. Blijkbaar lag het ook een béétje aan mij toen :)
 
Sinds ik de motoren beplakt heb met die ambergele retroreflecterende 3m tape aan de zijkant (niet goedkoop) heb ik er niet zoveel last meer van.


Daarvoor wel, dat was ook de reden om die tape te plakken. Een pan moet je toch zien, zou je zo zeggen.

Overigens is dat ambergele retroreflecterende materiaal er, behalve in tape van verschillende breedtes, ook in vellen. Dan kun je er bij een reclamestickerbedrijf voor vrachtwagens een logo of ander model uit laten snijden en dat op de zijkant van je motor plakken.

Mijn ervaring: het helpt echt.

Voor de wet: aan de zijkant is alleen ambergele reflectie toegestaan; aan beide kanten gelijk; en niet op het voorspatbord zodat de indruk kan ontstaan dat het een bromfiets betreft. Verder zijn er geen beperkingen in maatvoering, model of plaats.
 
Sinds ik de motoren beplakt heb met die ambergele retroreflecterende 3m tape aan de zijkant (niet goedkoop) heb ik er niet zoveel last meer van.

Overigens is dat ambergele retroreflecterende materiaal er, behalve in tape van verschillende breedtes, ook in vellen. Dan kun je er bij een reclamestickerbedrijf voor vrachtwagens een logo of ander model uit laten snijden en dat op de zijkant van je motor plakken.
Dat is een goed plan... laat ik mijn motor nog geler maken... :+
 
Ik heb er niet zoveel last van eigenlijk. Ligt misschien ook aan het gebied waar je woont/routes die je rijdt. Anticiperen is het sleutelwoord. Bovendien kom ik dat soort mensen ook wel eens tegen als ik in de auto zit.
 
Ik heb er zelden tot nooit last van en toch rij ik knap veel (~3000km/maand. Soms wat meer, soms wat minder).

Tuurlijk, er slaat wel eens een muts voor m'n neus af ('ojee, hier moet ik zijn' Hup het stuur om), maar dat valt vaak best te voorspellen. En als ik de medeweggebruiker niet naar me zie kijken, dan hou ik er rekening mee dat er rare dingen kunnen gebeuren.

Tijdig iets de plaats op de rijbaan veranderen helpt ook. Niet als een dronken tor over de weg zwalken, maar bij een zijstraat van rechts ietsjes links gaan rijden bijvoorbeeld.

Waar ik nog het meeste last van heb zijn mensen die op de snelweg naar de linker/rechterbaan gaan, precies op de plek waar ik rij. Achja, dotje gas erbij, probleem opgelost. Als het goed is had je ruimte zat voor je neus. Remmen kan regelmatig niet omdat er weer een of andere malloot veel te dicht op je kont zit.

Het valt me wel op dat de meeste motorrijders die ik noodgedwongen een uitwijkmanouvre of stop zie maken vaak nog niet gehoord hebben van afstand houden :X

Hou nu gewoon een metertje of 30 (30-80km/u) of een seconde of twee (snelweg) afstand, en je hebt zeeen van tijd, en zeeen van ruimte om te reageren op fouten van je medeweggebruikers. Je word er wel ziek van dat iedereen die ruimte een mooi gat vind om in te voegen/tussen te schieten, maar da's gewoon de prijs die je betaalt. De eerstkomende file/stoplicht haal je ze toch weer in :)
 
Mijn ervaring: het helpt echt.
Mensen kijken wel, maar de hersenen filteren een heleboel 'gedoe' uit die beelden voordat deze hersenen het verder verwerken.

Voor een automobistist vallen motoren helaas wel eens onder gedoe.


Een felle koplamp kan soms vast wel helpen, net zoals slingeren, felle kleuren en uitlaatherrie. Maar dan nog zul je af en toe niet opgemerkt worden.


[me]Met groot licht rijden vinnik trouwens zoiets als de goeien met de kwaaien straffen. B| [/me]
 
Sinds ik de motoren beplakt heb met die ambergele retroreflecterende 3m tape aan de zijkant (niet goedkoop) heb ik er niet zoveel last meer van.


Daarvoor wel, dat was ook de reden om die tape te plakken. Een pan moet je toch zien, zou je zo zeggen.

Overigens is dat ambergele retroreflecterende materiaal er, behalve in tape van verschillende breedtes, ook in vellen. Dan kun je er bij een reclamestickerbedrijf voor vrachtwagens een logo of ander model uit laten snijden en dat op de zijkant van je motor plakken.

Mijn ervaring: het helpt echt.

Voor de wet: aan de zijkant is alleen ambergele reflectie toegestaan; aan beide kanten gelijk; en niet op het voorspatbord zodat de indruk kan ontstaan dat het een bromfiets betreft. Verder zijn er geen beperkingen in maatvoering, model of plaats.


moet je je Pan eens wit spuiten, en dan blauw/rode stickers plakken... moet je eens opletten wat dát helpt.... :+


maar on-topic....
Toen ik 2 maanden m'n rijbewijs had (begin 1989 :) ) begon het op te vallen dat ik bijna elke rit wel een keer zowat van de sokken werd gereden... ben maar eens serieus aan een defensievere rijstijl gaan werken, en nu (15 jaar en een paar VRO's later) komt het eigenlijk nog maar weinig voor dat ik echt verrast wordt... ik ben ook wel eens verbaasd over de actie's van medeweggebruikers, maar echte noodstops komen er meestal niet meer aan te pas... (uiteraard geld ook hier dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst zijn... ik maak ook fouten)

M'n buurman rijd in een knal-oranje Iveco bus (TNT-expresse) en een paar maanden geleden rijd 'een heer op leeftijd' de volledige zijkant uit het ding... hij stopte in eerste instantie voor m'n buurman die al op de rotonde reed, maar draaide dus alsnog de weg op... z'n commentaar "Ik had je niet gezien" |( Er zijn dus altijd mensen waarbij groot licht (erg fout) en gele jas en helm , of PanRider z'n strepen niet zullen helpen...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je toch eens moet letten op je plaats op de weg en anticiperender moet rijden. Koplamp goed afstellen (nét niet verblindend) wil ook wel iets helpen trouwens.

En voor de rest, ook in m'n koekblik moet ik wel eens vol in de remmen omdat er een idioot niet zit op te letten.
 
heb ik niet vaak.
ik rij ook ALTIJD met groot licht.

Slim joh, kunnen ze je snelheid al helemaal niet meer inschatten |( .

Ik heb er trouwens ook niet zo'n last van over het algemeen, komt ws door de kutherrie van de motor en de rijstijl (zicht halen enzo).
Meeste last heb ik nog van mensen die je snelheid verkeerd inschatten en dan, als ze midden op de weg zitten zich realiseren dat je toch wat harder gaat dan ze dachten en dan als een op hol geslagen koe gas geven.

Maar verder, neuh, mij valt het heel erg mee tot nu toe.
 
Idd, dagelijks wordt je voor je flikker gereden, ook al rij je maar 10km.
Nu heb ik zelf een best opvallende gele fiets, rij altijd met groot licht aan, die ik iets naar beneden heb gericht om verblinding te voorkomen. Ook maak ik nog een beetje geluid, niet aso, maar wel hoorbaar...

Nix helpt ;(

Ik heb hier nog wel eens een topic voorbij zien komen met een mooi oranje vlaggetje achterop, net als al die kinderfietsen. Dat ga ik ook binnenkort maar proberen. B|
 
Ook ik heb regelmatig dat ik met m'n 1 cil kanariegele herrie brommert stil sta op rotondes
meestal kijken die aanstormende auto's gewoon door je heen. zal wel door het saaie woonwerk verkeer komen, de meeste rijden dan op de auto piloot.

mischien helpt het idd een paar db's en zwaailicht erbij 8-)
 
Niet elke rit last van...

Goed anticiperen en er vanuit gaan dat ieder ander blind is wil ook wel eens helpen. Maar dan nog kom je voor verassingen soms :(
 
heb er niet echt zo'n last van,.. als er 1tje vervelend doet ff koppeling in en ff klein beetje hoger in de toeren kruipen,.. verder met mijn postuur en motor kijken ze wel uit,. dat willen ze echt niet op der dure autootje hebben 8-) (maar zeker in de binnenstad van den haag kijk ik soms wel 5 keer voor dat ik iets afwijkends doe,.. :X , je hebt altijd van die zandkamelen die niet opletten daar,.. )

maar mijn vriendin daar in tegen heeft al een keer bijna een moeder + kinderen + kinderwagen van het voetgangerspad afgereden, wij hadden groenlicht, voor mij blijven ze wachten en ik ben voorbij en ze steken vlak voor haar neus over,... |( gelukkig kan ze aardig sturen en remmen,.. en de dame in kwestie die overstak heeft een lesje plat haags schelden gehad van haar,.. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan