Bij elke rit bijna onderuit gereden worden...

KappieAppie

MF'er
18 jul 2004
241
12
Wedde?
Hebben jullie dat nou ook?

Eigenlijk elke keer als ik een stukje ga toeren, ook al is het maar even een half uurtje, moet ik altijd wel of even de remproef in praktijk brengen, of een uitwijk manouvre uitvoeren... :(

Op rotondes kan ik er op wachten dat er een koekblikker op komt rijden terwijl ik nog geen 10 meter van hem vandaan ben... Straatje van rechts evenzo...

OK, ik heb een zwarte motor, maar natuurlijk wel altijd mijn verlichting aan... :]

Laatst in de Groningse polders... Welke kant je ook opkeek, je kon zeker een km of 3 wegkijken. Straat van links.... Auto stopt, ik denk ah die ziet me, dus rustig aan kilometertje of 90 doorrijden. Nee hoor, toch er nog ff voorzetten. Dus maar uitgeweken naar de linker weghelft en met een aanzienlijk snelheidsverschil de auto ingehaald.

Vanavond in Sodom, weg van rechts, een koekblikker zonder te remmen de weg op. Maar weer naar de andere weghelft....

Ligt het nou aan mij of overkomt jullie vaak hetzelfde...
 
Of ze zien je niet of je ziet er niet gevaarlijk genoeg uit of je rijd niet doortastend genoeg...

Want ik heb het enkel als ik als een dodo rij.
 
Of ze zien je niet of je ziet er niet gevaarlijk genoeg uit of je rijd niet doortastend genoeg...

Want ik heb het enkel als ik als een dodo rij.

Heb zeer sterk de drang om op elke rotonde de nopjes aan de onderkant van mijn steps over het asfalt te luciferren... Kreeg eigenlijk meer het idee dat ze over me heen keken... ;)
 
VRO'tje??

Het gebeurt vaker dan je denkt dat ze je niet zien.
Hou daar dan ook rekening mee, laat je niet verrassen door automobilisten, fietsers en ander gespuis op de weg. Die zien je gewoon niet.

Neem eens de moeite om een VRO te volgen. Leer je een boel van.
Zonder dollen.
Ik leed hier te vaak dat een collega motorrijder onderuit is gegaan doordat de ander m niet zag.

Zorg dat je zelf wel opvalt, knipper met je lichten, zlinger ene beetje over je weghelft zodat je koplamp niet in 1 lijn over de weg beweegt. Dat soort dingen.

Succes!
 
Vanmiddag nog... Onoverzichtelijk kruispunt in woonwijk, rij ik gewoonlijk met zo'n 20 km/h overheen. Maar goed ook, want er kwam een glimmend gepoetste Citroën DS van links, opgetuigd als bruidswagen. De chauffeur kon kennelijk niet over het bloemstuk op de motorkap heen kijken (en heeft niet eens gemerkt dat ik bijna in z'n rechterportier zat |( |( |( )

't Bruidspaar zat er niet in, overigens.
 
VRO'tje??

Het gebeurt vaker dan je denkt dat ze je niet zien.
Hou daar dan ook rekening mee, laat je niet verrassen door automobilisten, fietsers en ander gespuis op de weg. Die zien je gewoon niet.

Neem eens de moeite om een VRO te volgen. Leer je een boel van.
Zonder dollen.
Ik leed hier te vaak dat een collega motorrijder onderuit is gegaan doordat de ander m niet zag.

Zorg dat je zelf wel opvalt, knipper met je lichten, zlinger ene beetje over je weghelft zodat je koplamp niet in 1 lijn over de weg beweegt. Dat soort dingen.

Succes!

Thanks, de eerst VRO al achter de rug... Idd zeer leerzaam... Tweede ga ik zeker volgend voorjaar doen...

Door de VRO is het remmen/uitwijken idd bijna een automatisme... (mentale training, je weet het nog wel...)
 
...of gewoon een fatsoenlijke demper monteren zonder e-keur dan horen ze je tenminste aankomen ;)

Og, heb een 1 pitter waarbij de demping inmiddels wel uit de knalpijp zal zijn geweekt... Als ik het gas loslaat bij 5000rpm geeft hij ook nog een leuk knalletje na... Is in het donker ook nog zichtbaar....
 
..heb een dame meegemaakt die me er op een rotonde bijna afreed...verhaal gaan halen bij het stoplicht. Zegt ze doodleuk:"Moet je maar remmen in plaats van gas te blijven geven in een bocht..." Ik was rustig, maar ben daarna zóóóó verschrikkelijk uit mijn Lederhosen gegaan! Hoezo, je niet kunnen verplaatsen in de (on)mogelijkheden van een ander voertuig (de voorrangsregels ff daargelaten zelfs...).

Punt is natuurlijk dat de meeste motorrijders ook auto rijden...en dus weten wat je met zo'n ding wel of niet kan. Laat alle automongolisten nou ook es een motorrijlesje nemen...VERPLICHT! Dan dender ik wel met een Hummer de rotonde op, lijkt me lachen.
 
Hebben jullie dat nou ook?

Eigenlijk elke keer als ik een stukje ga toeren, ook al is het maar even een half uurtje, moet ik altijd wel of even de remproef in praktijk brengen, of een uitwijk manouvre uitvoeren... :(

Op rotondes kan ik er op wachten dat er een koekblikker op komt rijden terwijl ik nog geen 10 meter van hem vandaan ben... Straatje van rechts evenzo...

OK, ik heb een zwarte motor, maar natuurlijk wel altijd mijn verlichting aan... :]

Laatst in de Groningse polders... Welke kant je ook opkeek, je kon zeker een km of 3 wegkijken. Straat van links.... Auto stopt, ik denk ah die ziet me, dus rustig aan kilometertje of 90 doorrijden. Nee hoor, toch er nog ff voorzetten. Dus maar uitgeweken naar de linker weghelft en met een aanzienlijk snelheidsverschil de auto ingehaald.

Vanavond in Sodom, weg van rechts, een koekblikker zonder te remmen de weg op. Maar weer naar de andere weghelft....

Ligt het nou aan mij of overkomt jullie vaak hetzelfde...


heb ik niet vaak.
ik rij ook ALTIJD met groot licht.
 
Je blijft kwetsbaar........het is anticiperen en zorgen dat je wordt gezien.

Het wordt pas echt zuigen als er een koekblikker op je spatbord gaat hangen als je achter een truttebol op de linkerbaan zit. Dan wordt ik pas echt link.......ik zeg afstand houden met dat kippehok!!!! :( Remedie: truttebol rechts voorbij O-)
 
Je bent wendbaar en snel en dat kan je helpen. Het is misschien niet toegestaan maar maakt het motorleven een stuk aangenamer.

P.S. ik ben geen asorijder........maar ik hou wel rechts als het kan en dat doen de meeste koekblikkers niet. Al maak je de snelweg 8 banen breed dan is er altijd een flapdrol die uiterst links preekt dat je maar 120 mag O-) en frusto wordt als je hem rechts pakt.

Maar fatsoenlijk spiegelen en aan de kant gaan ho maar.....

Maar goed het is jouw topic....toch frustratie |(
 
Ze zien je wel.. maar ze willen je niet zien. Een beetje van "ik ben toch steviger met mijn koekblik dus hij stopt maar voor me".
 
wat mij op valt is dat het allemaal met vlagen gebeurt.
zo kan ik weken rijden zonder mijn rem te hoeven aanraken (behalve als ik stop voor een verkeerslicht of mijn garage).

hoogte (of diepte-) punten vind ik altijd:

* de eerste 3-4 weken als het "goed weer" gaat worden, dus net als de lente/zomer begint.
* als het benauwd is (70%+ luchtvochtigheid en 25 graden celcius+)
* de eerste 3 weken NA de vakantie
* de eerste sneeuwdag
 
Terug
Bovenaan Onderaan