Bij Enigma in produktie

Onderstaande wordt morgen opgehaald. De eigenaar regelt het spuiten en de keuring bij de RDW

20190802_135116.jpg



20190807_202040.jpg


20190807_202054.jpg
 
Cool! Je eerste Schwenker?
Klopt. De klant bracht alleen de bak, zijspanwiel en de motor. En een hele map met ideeën op papier.
Dus de bevestigingspunten op de motor, zijspanframe-met-wielophanging e.d. zelf moeten verzinnen en maken.
Ook de knipperlichten opnieuw bedraad in de motor. Als het zijspan ernaast zit kunnen de knipperlichten op de motor uit en een weerstand wordt ingeschakeld i.v.m. de led lichten in het zijspan.
 
En vandaag heb ik op bovenstaande schwenker mogen rijden.
Jan belde me met de vraag of ik er eens op wilde rijden want hij vond het zo slingeren.
Na aanpassing van bandenspanning en vering was het naar mijn mening een mooi stabiel geheel.
Ik had in 3 bochten de motor tot de aanslag plat. Jan moet duidelijk nog wennen aan het idee...

Mooi gebouwd Roger, vooral rond het achterste ophangpunt heb je flinke toeren moeten uithalen om het passend te krijgen.
Het zijspanframe zelf is mooi gelukt met die lekkere dikke buis, dat ziet er stoer uit.

De motor is een heerlijke beul die er stevig aan sleurt, dat maakt het rijden een stuk spannender en leuker dan een saaie K100.
Ik ga maar eens snel bouwen aan mijn 1100 KlassiK, dan heb ik ook lekker veel vermogen.
 
En vandaag heb ik op bovenstaande schwenker mogen rijden.
Jan belde me met de vraag of ik er eens op wilde rijden want hij vond het zo slingeren.
Na aanpassing van bandenspanning en vering was het naar mijn mening een mooi stabiel geheel.
Ik had in 3 bochten de motor tot de aanslag plat. Jan moet duidelijk nog wennen aan het idee...

Mooi gebouwd Roger, vooral rond het achterste ophangpunt heb je flinke toeren moeten uithalen om het passend te krijgen.
Het zijspanframe zelf is mooi gelukt met die lekkere dikke buis, dat ziet er stoer uit.

De motor is een heerlijke beul die er stevig aan sleurt, dat maakt het rijden een stuk spannender en leuker dan een saaie K100.
Ik ga maar eens snel bouwen aan mijn 1100 KlassiK, dan heb ik ook lekker veel vermogen.
Dank !!:)

En ik ben blij dat er nu iemand op heeft gereden die ervaring heeft met Schwenkers. Want ik kon Jan geen uitspraak geven over de rijkwaliteiten omdat ik er geen ervaring mee heb.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan