Bij het stoplicht aangereden

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.348
313
Ik ben vandaag aangereden bij t stoplicht. Een jonge knul zat op z'n tomtom te letten en knalde gewoon achterop! Schadeformulier ingevuld maar alle getuigen zijn doorgereden ;( . De jongen was wel ok en schreef alles netjes op, hij bekende dat ie op z'n tomtom had zitten te loeren. Na een telefoontje met zijn ouders kraste hij het weer weg omdat die dat blijkbaar geen goed idee vonden. Dat geeft toch geen goed gevoel, misschien willen die er onderuit komen en zo min mogelijk meewerken.

Kan de verzekering in zo'n geval nog moeilijk doen? Zonder getuigen sta je niet zo sterk natuurlijk.
 
nouja, aan de andere kant, waar hij ook naar zat te kijken, verandert niets aan de zaak dat je door hemt bent aangereden... ;). Gaat er uiteindelijk om dat je je schade vergoed krijgt lijkt me. Waar zijn blik op dat moment stond maakt volgens mij niet uit.

Zelfs niks eraan overgehouden?
 
Als jij aan het stoplicht stond en hij je vanachter aanreed dan is hij per definitie schuldig lijkt mij, denk dat je niet zoveel zorgen hoeft te maken alhoewel het gewoon lullig is dat iemand niet gewoon eerlijk meewerkt. Geef je fouten gewoon toe, werk mee en dan wordt het voor beide partijen zo snel mogelijk opgelost, daar help je de mensheid mee vooruit :P
 
Zolang er nog steeds staat dat jij (bijna) stil stond en hij achterop reed zal de schuldvraag vrij duidelijk zijn.
 
Mensen die hun ouders nodig hebben om een schadeformulier in te vullen zouden niet moeten rijden B| O-)
 
van achteren aangereden, dan istem zowieso schuldig. hij kan doorkrassen wat hij wilt.
heb je wel foto's gemaakt van hoe het er na het ongeluk uitziet enzo? Goed gegevens invullen.

Jij ok? jongen ook ok?
 
Van achter vrijwel altijd schuldig. Laatst aangereden in koekblik toen vrouwlief de auto liet afslaan met optrekken. Netjes uitgekeerd gekregen
 
Ok, de tekeningen op het schadeformulier waren ook wel duidelijk. Met de kruisjes was ook alles juist aangegeven. Dan is dat wel bindend denk ik. Als ze toch gaan zeggen dat ik een noodstop heb gemaakt oid komt dat iig niet overeen met het schadeformulier. Blijft toch wel spannend, het assurantiekantoor was niet al te optimistisch omdat ik geen rechtsbijstandverzekering heb.

Zelf werd ik over m'n motor gegooit maar ik bleef op 1 of andere manier toch op m'n benen staan. Onderweg kwam m'n been wel ergens tegen en die is wel wat dik maar niets ernstigs.

De motor lijkt niet veel te hebben, maar morgen rijd ik hem voor het zekere toch maar naar de dealer.
Op zich zitten er wel wat krassen op de akra demper en kuipdelen. Ook het kuipruitje is gebarsten. Nu zaten er al wel wat krassen op. Ik weet niet of alles dan gespoten/vervangen gaat worden?
Maar extra krassen op de demper en kuipdelen halen wel de waarde omlaag bij evt. verkoop etc. En het is toch wel zonde.
 
van achteren aangereden, dan istem zowieso schuldig. hij kan doorkrassen wat hij wilt.
heb je wel foto's gemaakt van hoe het er na het ongeluk uitziet enzo? Goed gegevens invullen.

Jij ok? jongen ook ok?

Idd, ik heb meteen foto's genomen.
Die jongen was alleen geschrokken (terecht!), maar hij had geen letsel.
Zelf heb ik dus alleen een zeer been.
 
Zolang alles netjes is opgeschreven is er niet zoveel aan de hand. Zelfs als jij een bwv spreken een noodstop hebt moeten maken en hij klapt achterop je is hij nog iig aansprakelijk, aangezien hij dan te dicht op je heeft gezeten en/of niet heeft op zitten letten.

Gaat de verzekering het uitpluizen komt er toch wel uit dat meneer met zn tomtom zat te klooien, want ze zijn echt niet gek bij de verzekering.
Rechtsbijstand heeft hier niet zo veel mee van doen, meer aansprakelijkheidsverzekering en volgens mij hebben tegenwoordig alle verzekeringen dit er gewoon bij in zitten.

Houd dat been van je wel ff in de gaten. Word erger gewoon ff naar de dokter gaan.

succes en keep us posted
 
Is het niet sowieso een goed idee om nu alvast naar de dokter te gaan? Zoiets dacht ik een keer hier gelezen te hebben.

Na een seconde googlen:

Belangrijk voor het claimen van letselschade is dat als u lichamelijk en geestelijk letsel heeft opgelopen dit aantoonbaar in verband kunt brengen met de aanrijding. Wat te doen na auto ongeval is ook uw medische klachten goed documenteren. Hiervoor is het noodzakelijk bij klachten u te melden bij uw huisarts of de arts bij de huisartsenpost of de Spoed Eisende Hulp van een ziekenhuis. Als u dit doet worden de bevindingen van de arts in uw medisch dossier opgeschreven. Hiermee kan u aantonen dat de direct na het auto ongeluk geconstateerde letsels hiermee verband houden. Indien u zich na een aantal dagen bij een arts meldt, is dit verband in een juridische procedure minder goed aan te tonen. Zorg er dan ook voor dat uw behandelend arts zijn bevindingen ook nauwgezet noteert. Ook als u de dagen erna klachten heeft is het voor de letselschade procedure belangrijk om een arts te raadplegen. Wacht daar niet mee.
 
Laatst bewerkt:
Ook kleine dingen zoals krasjes worden vergoed. Dus reparatie of vervanging van het beschadigde onderdeel.

Je stond stil en de ander reed je van achter aan, dit is een simpele zaak. Zou niet weten waarom dit een moeilijke zaak zou moeten worden.
 
Inderdaad,ga naar de huisarts,zoals Kapitein Koek schrijft,vervolg letsel is dan beter in kaart te brengen,en geef alles op,ook schade aan kleding of helm,als je dat hebt.Mijns inziens heb je geen extra rechtsbijstand nodig in dit geval,je staat volledig in het gelijk.Succes ermee.
 
Ik zie geen probleem. Er is iets weggekrast door hem.. Is het nog wel leesbaar?

En al zou je een noodstop hebben gemaakt, ook daar hoort hij rekening mee te houden door voldoende afstand te bewaren..

1-2tje dit...
 
Idd, ik heb meteen foto's genomen.
Die jongen was alleen geschrokken (terecht!), maar hij had geen letsel.
Zelf heb ik dus alleen een zeer been.

Naar de huisarts gaan en een melding van laten maken,
als je over 5 jaar aan het ongeluk gerelateerde klachten krijgt heb je geen poot om op te staan.
 
Ok, de tekeningen op het schadeformulier waren ook wel duidelijk. Met de kruisjes was ook alles juist aangegeven. Dan is dat wel bindend denk ik. Als ze toch gaan zeggen dat ik een noodstop heb gemaakt oid komt dat iig niet overeen met het schadeformulier. Blijft toch wel spannend, het assurantiekantoor was niet al te optimistisch omdat ik geen rechtsbijstandverzekering heb.

Zelf werd ik over m'n motor gegooit maar ik bleef op 1 of andere manier toch op m'n benen staan. Onderweg kwam m'n been wel ergens tegen en die is wel wat dik maar niets ernstigs.

De motor lijkt niet veel te hebben, maar morgen rijd ik hem voor het zekere toch maar naar de dealer.
Op zich zitten er wel wat krassen op de akra demper en kuipdelen. Ook het kuipruitje is gebarsten. Nu zaten er al wel wat krassen op. Ik weet niet of alles dan gespoten/vervangen gaat worden?
Maar extra krassen op de demper en kuipdelen halen wel de waarde omlaag bij evt. verkoop etc. En het is toch wel zonde.

vreemde tussenpersoon heb jij.
 
Weinig schade aan de motor lijkt onwaarschijnlijk. Ik heb hetzelfde type aanrijding gehad waarbij ik keurig op de motor bleef zitten en niet viel. De motor (net nieuw en met 2000 km op de teller) was echter economisch total loss. Succes met de afwikkeling.
 
Oei, dan heb je een harde tik gekregen of erg pech gehad?
Ik hoop dat bij jou alles goed is gekomen.
 
Na een telefoontje met zijn ouders kraste hij het weer weg omdat die dat blijkbaar geen goed idee vonden.
Kan aan mij liggen, maar dat is poging tot valsheid in geschrifte, wat ook nog een strafbaar feit is...

"1. Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken, wordt als schuldig aan valsheid in geschrift gestraft, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie."

Succes met de afhandeling iig...ik heb inmiddels bijna een half jaar moeten wachten op mn geld, dus ik hoop dat het bij jou sneller gaat -O-
 
Laatst bewerkt:
Na een telefoontje met zijn ouders kraste hij het weer weg omdat die dat blijkbaar geen goed idee vonden.
Kan aan mij liggen, maar dat is poging tot valsheid in geschrifte, wat ook nog een strafbaar feit is...-O-
Hij verandert iets in z'n eigen verklaring die nog niet was ondertekend! Kom he. Poging tot ...grapjas.
 
Ben vorig jaar april ook aangereden van achteren terwijl ik voor het stoplicht stond. Motor moest afgesleept worden en had 1.750,- euro schade. Is nooit een probleem geworden en had alles snel terug van de verzekering. Gezien hij jou van achteren aanrijd is de schuld vraag geen hele lastige maar voelt toch fijner als alles afgewikkeld is.

Van je been wel even melding maken inderdaad en mocht je met de motor blijven rijden ook bij de verzekering goed laten aangeven voor eventuele vervolgschade.

Succes met de afwikkeling.
 
Ok, de tekeningen op het schadeformulier waren ook wel duidelijk. Met de kruisjes was ook alles juist aangegeven. Dan is dat wel bindend denk ik. Als ze toch gaan zeggen dat ik een noodstop heb gemaakt oid komt dat iig niet overeen met het schadeformulier. Blijft toch wel spannend, het assurantiekantoor was niet al te optimistisch omdat ik geen rechtsbijstandverzekering heb.

Zelf werd ik over m'n motor gegooit maar ik bleef op 1 of andere manier toch op m'n benen staan. Onderweg kwam m'n been wel ergens tegen en die is wel wat dik maar niets ernstigs.

De motor lijkt niet veel te hebben, maar morgen rijd ik hem voor het zekere toch maar naar de dealer.
Op zich zitten er wel wat krassen op de akra demper en kuipdelen. Ook het kuipruitje is gebarsten. Nu zaten er al wel wat krassen op. Ik weet niet of alles dan gespoten/vervangen gaat worden?
Maar extra krassen op de demper en kuipdelen halen wel de waarde omlaag bij evt. verkoop etc. En het is toch wel zonde.

Zoizo is een schadeformulier niks bindenend en niks zeggend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan