Bij het stoplicht aangereden

Politie niet laten komen?
Kan stom klinken, maar ik heb ook al enkele slechte ervaringen met mensen die hun verklaring in trekken op aanraden van anderen B|
Uiteindelijk zijn die gevallen na verloop van tijd wel in orde gekomen, en ben ik netjes vergoed, maar één van die zaken heeft maar liefst anderhalf jaar geduurd!
Ik hal er dus voortaan steeds de politie bij.
Maar zoals al zo veel gezegd, hij heeft je langs achter aangereden, dus sowieso in fout.
Wellicht beseffen zijn ouders dat ook, en weten ze maar al te goed dat het in jouw voordeel uitdraait, maar wilden ze niet dat hij bekende op zijn tomtom bezig te zijn geweest, want nu kunnen ze zeggen "het is dat hij nog niet veel ervaring heeft, en niet snel genoeg kon reageren op het brute rem manoeuvre van de motorrijder" ... of zoiets.
Daarmee weten ze nog steeds dat hun verzekering jou moet betalen, maar bestempelen ze jou als roekeloze rijder, en de jongen als het slachtoffer door zijn onervarenheid ... ocharme die jongen toch ...
om maar een van de vele mogelijke denkpistes op te noemen die door hun hoofd gaat.

Maar zeker is dat ze gewoon niet willen toegeven dat hij aan het tomtommen was, omdat ze wellicht vrezen om daar dan ook nog op beboet te worden, of de verzekering dat niet leuk vind en meer zal stijgen dan zonder die verklaring.

Over je been:
Mee naar de dokter of hospitaal gaan!, zoals al velen hier hebben gezegd!
Zo heb je later een been om op te staan* als er toch meer aan de hand blijkt te zijn dan momenteel :Y

* sorry voor de woordspeling :P
 
Ik ben vandaag aangereden bij t stoplicht. Een jonge knul zat op z'n tomtom te letten en knalde gewoon achterop! Schadeformulier ingevuld maar alle getuigen zijn doorgereden ;( . De jongen was wel ok en schreef alles netjes op, hij bekende dat ie op z'n tomtom had zitten te loeren. Na een telefoontje met zijn ouders kraste hij het weer weg omdat die dat blijkbaar geen goed idee vonden. Dat geeft toch geen goed gevoel, misschien willen die er onderuit komen en zo min mogelijk meewerken.

Kan de verzekering in zo'n geval nog moeilijk doen? Zonder getuigen sta je niet zo sterk natuurlijk.

Achterop is altijd fout en wel of geen schuld bekennen verandert daar weinig aan.
De reden waarom iemand je van achteren aanrijdt is niet zo belangrijk, dus geen zorgen.

Mocht je meer zekerheid willen, raad ik je aan om een advertentie te plaatsen waarin je een oproep doet aan getuigen zich te alsnog melden.

[edit] En neem rechtsbijstand erbij, voor die €1.50 die dat per maand meer kost hoef je niet te tobben! [/edit]
 
Laatst bewerkt:
...
Mocht je meer zekerheid willen, raad ik je aan om een advertentie te plaatsen waarin je een oproep doet aan getuigen zich te alsnog melden.
Niet dat de kans groot is dat iemand zich meldt, maar idd, je kan maar proberen.
Nee heb je, ja kan je krijgen.
Er moest maar eens iemand zijn die het gezien heeft en eerst dacht, "hij loopt nog rond, ziet er ok uit, is achteraan aangereden, komt wel in orde ...", maar door zulk een bericht wroeging krijgt en zich alsnog meldt.
 
Niet dat de kans groot is dat iemand zich meldt, maar idd, je kan maar proberen.
Nee heb je, ja kan je krijgen.
Er moest maar eens iemand zijn die het gezien heeft en eerst dacht, "hij loopt nog rond, ziet er ok uit, is achteraan aangereden, komt wel in orde ...", maar door zulk een bericht wroeging krijgt en zich alsnog meldt.

Bij mij meldde zich destijds ook niemand, en toch had ik daarna 3 getuigen. ;)
 
Daarom dat ik ook zeg, nee heb je, ja kan je krijgen :Y

Je begrijpt me verkeerd, ook op de advertentie meldde zich destijds niemand, terwijl het kruispunt megadruk was.

Je kunt in ieder geval verklaren hoe je dan aan die getuigen komt. ;)
 
Politie niet laten komen?
Kan stom klinken, maar ik heb ook al enkele slechte ervaringen met mensen die hun verklaring in trekken op aanraden van anderen B|
Uiteindelijk zijn die gevallen na verloop van tijd wel in orde gekomen, en ben ik netjes vergoed, maar één van die zaken heeft maar liefst anderhalf jaar geduurd!
Ik hal er dus voortaan steeds de politie bij.
Maar zoals al zo veel gezegd, hij heeft je langs achter aangereden, dus sowieso in fout.
Wellicht beseffen zijn ouders dat ook, en weten ze maar al te goed dat het in jouw voordeel uitdraait, maar wilden ze niet dat hij bekende op zijn tomtom bezig te zijn geweest, want nu kunnen ze zeggen "het is dat hij nog niet veel ervaring heeft, en niet snel genoeg kon reageren op het brute rem manoeuvre van de motorrijder" ... of zoiets.
Daarmee weten ze nog steeds dat hun verzekering jou moet betalen, maar bestempelen ze jou als roekeloze rijder, en de jongen als het slachtoffer door zijn onervarenheid ... ocharme die jongen toch ...
om maar een van de vele mogelijke denkpistes op te noemen die door hun hoofd gaat.

Maar zeker is dat ze gewoon niet willen toegeven dat hij aan het tomtommen was, omdat ze wellicht vrezen om daar dan ook nog op beboet te worden, of de verzekering dat niet leuk vind en meer zal stijgen dan zonder die verklaring.

Over je been:
Mee naar de dokter of hospitaal gaan!, zoals al velen hier hebben gezegd!
Zo heb je later een been om op te staan* als er toch meer aan de hand blijkt te zijn dan momenteel :Y

* sorry voor de woordspeling :P

De politie komt niet meer als het een ongeval is zonder letsel. Dan is het schadeformulier invullen en doorrijden. (en terecht). Als de politie zich hier de hele dag mee bezig gaat houden hebben we aan de huidige politieagenten tekort.
 
Achterop is altijd fout en wel of geen schuld bekennen verandert daar weinig aan.
De reden waarom iemand je van achteren aanrijdt is niet zo belangrijk, dus geen zorgen.

Mocht je meer zekerheid willen, raad ik je aan om een advertentie te plaatsen waarin je een oproep doet aan getuigen zich te alsnog melden.

[edit] En neem rechtsbijstand erbij, voor die €1.50 die dat per maand meer kost hoef je niet te tobben! [/edit]

denk meer aan 15 euro per maand ;)
 
Kan er wel enigszins inkomen, misschien is dit ook wel gunstiger voor jouw dat die verklaring niet opgeschreven is. Want als die jongen in zijn verklaring zet ja ik zat op mijn tomtom te loeren, zegt de verzekering dadelijk ja maar dan betaal ik niet uit. Dus gewoon niet te veel motiveren iemand die ergens achterop rijdt is altijd schuldig dusja. Dit is gunstiger voor je want als de verzekering van hem niet betaald kun je het persoonlijk met hem afwikkelen en dat wil je niet(overigens zelf geen ervaringen mee). Dus stel je maar gerust als iemand bij jouw achterop rijdt is deze altijd schuldig aangezien ik aanneem dat op je motor geen achteruit op zit haha:)
 
Fijn dat ik me geen zorgen hoef te maken over de schuldvraag.
De motor is echter wel economisch total loss.
De schade gaat richting de 2000!
Krasjes op de akra demper, kuipdelen.

Maar aan de andere kant zaten al krassen dus hij was zowieso al vrijwel economisch total loss.
Echt bizar hoe dat werkt, dan krijg ik dalijk een klein bedrag van wat de motor nog waard was zeker?..
We zullen het zien
 
Laatst bewerkt:
Kan er wel enigszins inkomen, misschien is dit ook wel gunstiger voor jouw dat die verklaring niet opgeschreven is. Want als die jongen in zijn verklaring zet ja ik zat op mijn tomtom te loeren, zegt de verzekering dadelijk ja maar dan betaal ik niet uit. Dus gewoon niet te veel motiveren iemand die ergens achterop rijdt is altijd schuldig dusja. Dit is gunstiger voor je want als de verzekering van hem niet betaald kun je het persoonlijk met hem afwikkelen en dat wil je niet(overigens zelf geen ervaringen mee). Dus stel je maar gerust als iemand bij jouw achterop rijdt is deze altijd schuldig aangezien ik aanneem dat op je motor geen achteruit op zit haha:)
De verzekering zal altijd uitbetalen, daarom is het een verzekering. Ze zullen de kosten alleen terug verhalen op de veroorzaker
 
Fraude werkt inderdaad erg goed in dit soort gevallen. Maar je moet iets als ze in eerste instantie niet willen betalen he.

Klopt, was in mijn geval een ambulance die een beetje hard door de bocht kwam, achter een tram langs en zo de tegengestelde richting koos, waar ik reed.
Aangezien ambulance altijd moeilijk verhaal is heb ik hier toen voor gekozen, en met succes!
 
Fijn dat ik me geen zorgen hoef te maken over de schuldvraag.
De motor is echter wel economisch total loss.
De schade gaat richting de 2000!
Krasjes op de akra demper, kuipdelen.

Maar aan de andere kant zaten al krassen dus hij was zowieso al vrijwel economisch total loss.
Echt bizar hoe dat werkt, dan krijg ik dalijk een klein bedrag van wat de motor nog waard was zeker?..
We zullen het zien
Je krijgt schadebedrag betaald, tenzij dagwaarde van de motor vlak voor schade minder was. Dan krijg je namelijk dát betaald.

En dan motor weg, of houden, maar dan met aftrek van restwaarde.
 
Je krijgt schadebedrag betaald, tenzij dagwaarde van de motor vlak voor schade minder was. Dan krijg je namelijk dát betaald.

En dan motor weg, of houden, maar dan met aftrek van restwaarde.

Ok, dat kan best nog alle kanten op gaan. Geen idee wat de dagwaarde gaat worden.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dat kan best nog alle kanten op gaan. Geen idee wat de dagwaarde gaat worden.
Een verzekeraar zal zo min mogelijk willen uitbetalen.

Dus dagwaarde vinden ze lager en restwaarde hoger. Soort handjeklap, alsof je op een markt staat :')
 
Dan is het toch altijd handig om een rechtsbijstandverzekering te hebben die je dan helpt. Ik was zo stom om te denken dat een assurantiekantoor dit deed, niet genoeg in verdiept.
Maar waar ik zit hebben ze iig geen juristen.. *facepalm*
 
nee hoor, ik heb al 2x mee gemaakt dat de tegen partij het verhaal kompleet omdraaide na afloop en da werd knap lastig schade formulier zegt niks!

Nog erger, bij mij werd door de tegenpartij, het schade formulier niet eens ingeleverd bij zijn verzekeraar. Na 3 weken ging ik bellen. Niets aan de hand, ze zouden het forumulier opvragen bij hun klant.
Na 2 weken weer niets, weer bellen en toen was het verhaal omgedraaid: Wij hebben geen bewijs dat er een aanrijding heeft plaatsgevonden. Succes ermee............ :(
En dat terwijl de tegenpartij ALLES keurig ingevuld en ondertekend had! Uiteindelijk, na een jaar, met hulp van mijn rechtsbijstand, mijn geld gekregen. Maar wat een gezeik |( |(

Ohja, politie kwam inderdaad niet opdagen, want geen gewonden.

Marc
 
Terug
Bovenaan Onderaan