Bij hoeveel kilometers distributie vervangen R1200RT?

BMW6267

MF'er
12 okt 2009
112
1
Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk twee vragen: :}
1 Kan iemand mij helpen aan een onderhouds manuel voor een R1200RT?

2 en ik ben opzoek naar de gegevens mbt de kilometers waarbij de vervanging van de distributie gedaan moet worden?

Bvd
BMW6267
 
Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk twee vragen: :}
1 Kan iemand mij helpen aan een onderhouds manuel voor een R1200RT?

2 en ik ben opzoek naar de gegevens mbt de kilometers waarbij de vervanging van de distributie gedaan moet worden?

Bvd
BMW6267

1: Bij de dealer kan je een DVD kopen/bestellen met het complete werkplaatshandboek.

2: Distributie hoeft pas vervangen te worden als er iets mis mee is, m.a.w. nooit. :)

@Martell, ik denk dat jij de dynamoriem (V-snaar) bedoelt, deze moet inderdaad iedere 40.000km vervangen worden. De distrbutie is bij een vierklepsboxer echter gewoon uitgevoerd met twee kettingen, en om de tandwielen en kettingen te kunnen vervangen moet het carter gesplitst worden. :)
 
Laatst bewerkt:
:] iedereen bedankt voor de suggesties en antwoorden. Ik kan hiermee weer verder. Veel fijne kilometers gewenst en een fijne vakantie voor diegene die nog moeten gaan... *D
 
Gisteren nog bij mijn dealer gevraagd wanneer de distributieketting en/of spanners vervangen moeten worden bij een Diversion 900. In principe nooit, totdat deze hoorbaar wordt. Kan niet kwaad om deze te checken bij kleppen stellen.

Waarschijnlijk gaat dit ook op voor andere motoren.
 
1: Bij de dealer kan je een DVD kopen/bestellen met het complete werkplaatshandboek.

2: Distributie hoeft pas vervangen te worden als er iets mis mee is, m.a.w. nooit. :)

@Martell, ik denk dat jij de dynamoriem (V-snaar) bedoelt, deze moet inderdaad iedere 40.000km vervangen worden. De distrbutie is bij een vierklepsboxer echter gewoon uitgevoerd met twee kettingen, en om de tandwielen en kettingen te kunnen vervangen moet het carter gesplitst worden. :)

Ja, klopt, te snel gekeken. Was toch het verkeerde model O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan