Bij hoeveel km revisie gemiddeld

helijan

MF'er
19 mrt 2008
133
0
Hallo ben in het bezit van een peugeot vivacity 100cc 2t,mijn vraagje heb zelf geen idee bij gemiddeld hoeveel km moet de zuiger ,lagers,eventueel krukas vervangen worden.
Ik heb hem wel pittig ingereden,rijd de eerste 5min rustig tot het motortje warm is en krijgt zijn beurtjes op tijd.
 
Met een zuiger kun veel langer hoor. 20-25k km. En idd lagers als het nodig is.
 
Als je toch zover bent zou ik serieus overwegen om het hele spulletje aan te pakken; dus krukas ,lagers,keerringen en zuiger en cilinder.
De materiaalkosten valt dat nog wel mee; het is meestal het uurloon wat het duur maakt.
Maar dat was je vraag niet en valt ook moeilyk te beantwoorden.
Het is net hoe je met de scooter om gaat en als je een zog. maandagmorgenscooter hebt kan dat veel eerder zyn dan een ander van het zelfde type.
Als je hem compleet wegbrengt om hem te laten reviseren zit je zo op 500 euro en als je alleen het blok wegbrengt zo'n 150 schat ik.
Nogmaals er valt weinig van te zeggen en een vivacity wordt eerder volgas belast dan byf. een 250cc dus zal wat meer te verduren krygen. Maar je warmryden is best wel goed.
 
Mwah, ik heb weleens opgevoerde bromscooters gehad, ook van Peugeot, met meer dan 40.000km op de teller. Die gingen zeker even snel als een Viva 100, maar revisie ho maar. Ok, nieuw zuigertje. Maar bij goed onderhoud, goed warmrijden en op tijd de juiste olie bijvullen zal het zeker niet zo'n vaart lopen. Denk ik.

Groeten, Karl
 
Nou in ieder geval een leidraad zou het ook nog veel verschil uitmaken of je er een dure 2t olie erin gooit.
 
Volgens mij huist er op het Forum iemand met een 180cc 2takt Hexagon met meer dan 100.000km op de teller zonder revisie. Come to think of it.

Maar inderdaad, goed warmrijden, op tijd de gode 2 taktolie en goed onderhoud zijn the key.

Groeten, Karl
 
Dat zuigerverhaal gaat volgens mij alleen maar op voor extreem hoogtoerige 2takt racertjes als de Aprilia RS en de Cagiva Mito; daar moet je tussen de 20- en 30dkm de zuiger vervangen maar bij [normaal bereden, niet getunede] scooters is dat geen issue.
 
Terug
Bovenaan Onderaan