Bij warm blok komt koppeling niet vrij

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Het koppelingsprobleem blijft naijlen...

Van de zomer heb ik de gevoerde + stalen koppelingsplaten en veren vervangen omdat de koppeling slipte. Sindsdien hakkelt/hapert de koppeling met wegrijden uit stilstand, als je eenmaal rijdt geen problemen. Alleen, sindskort het volgende probleem:

Bij koude motor, dus tot zo'n 7km, komt de koppeling gewoon vrij maar schokt nog wel soms bij wegrijden. Echter, wanneer het blok warmer is en ik sta stil in zijn versnelling met ingeknepen koppeling en ik geef een beetje gas, voel ik de motor vooruit gaan, dus de koppeling ontkoppelt niet helemaal.

Ik heb na het vervangen vd koppeling wel de koppeling opnieuw moeten afstellen bij het tandwiel omdat ik anders niet goed uitkwam met de speling op de koppelingshendel. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
Laatst bewerkt:
Het voorste tandwiel, daar kan je afstellen hoe dicht het "koppelingspennetje" tegen de koppeling aanzit, ofzoiets ;) Ben niet heel technisch. Maar in een how-to hier op MF staat dat je die zo moest afstellen dat 'ie NET niet het onderdeel erachter raakt, en dan een kwart terug.
 
Gooi die EBC rommel eruit,en monteer orginele platen,er zitten niet
voor niets verschillende platen in het orginele pakket,en heb je de stalen platen
wel goed gemonteerd met de bolle kant naar buiten?
 
De dikte van de platen zou ook verschillend kunnen zijn,
heb je die EBC platen eerst een tijd in de motorolie
gelegd voor de montage,of ze er droog ingestopt?
 
Stalen platen hebben geen bolle kant, wel 1 kant waarvan de rand afgerond is. En die kant moet juist naar binnen.
Ook goed, ik heb het in elk geval hetzelfde gedaan als de platen die eruit kwamen ;) En de de gevoerde platen in de olie gelegd ja.

Net ontdekt dat het euvel na 20km stevig doorgassen over is. Erg vreemd, als 'ie koud is is het niet, istie net warm is het wel, wordt ie nog warmer is het weg.

Ik ga er lekker niks meer aan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan