bij welke verzekering zitten jullie?

nuri

MF'er
19 mei 2017
134
0
Haarlem/Amsterdam
hoi,

Ik dacht zelf aan om mijn (toekomstige) motor bij UNIVE te verzekeren omdat het toch wel lekker voordelig is maar nadat ik de reviews van hun klanten heb gelezen zit ik toch te twijfelen om toch maar ergens anders te verzekeren maar waar?

mijn vraag aan jullie, bij welke verzekering zitten jullie en wat vinden jullie van jouw verzekering? (werd je goed behandeld toen je een ongeluk kreeg of bij diefstal bv. ?)

alvast bedankt.
 
5 motoren en 3 auto's op rij bij "De Nederlanden van nu". Supergoedkoop en communicatie gaat prima en snel. Wel internet-only. Geen ervaring met schade of diefstal.
 
Unive, geen klachten ook niet na 2 ongelukken, behalve dan dat mn premie sky-high werd :/
Betaalden snel uit, directe contactpersoon na melding etc.
 
Knmv. Geen bijzonderheden want nooit schade gehad.

*Afkloppen*
 
zit ook bij univé en heb er tot nu toe geen klachten over ook niet na schade. en je leest altijd meer slechte verhalen over elke maatschappij op het internet als goede verhalen. de goede zijn altijd wat stiller. ik zou vooral de voorwaarden goed lezen voordat je een verzekering kiest. dingen zoals stallingseisen maken heel veel uit maar kom je bijna nooit tegen op vergelijkingssites. en ja ze hebben bij univé een maximum bedrag voor de nieuwwaarde van je motor. en dat is ook waarom ze soms zo goedkoop zijn omdat niet het hele bedrag verzekert is. gewoon goed lezen van alle voorwaarden en dan een keuze maken. dan weet je waar je voor kiest en die paar slechte ervaringen op het internet zou ik me niet door laten lijden. ze hebben zeer veel klanten en de meesten hebben geen klachten. die paar waarbij wat is fout gegaan roeren zich op het internet.
 
Bij Centraal Beheer (even Apeldoorn bellen). Geven goede collectiviteit en stapelkorting. Geen idee hoe de schade-afhandeling is.
 
Unive, geen klachten ook niet na 2 ongelukken, behalve dan dat mn premie sky-high werd :/
Betaalden snel uit, directe contactpersoon na melding etc.
Hier het zelfde 1 keer schuiver gemaakt kreeg niks uitgekeerd maar dit lag aan de manier waarop ik verzekerd was.
zaterdag langs geweest(was avond er voor gebeurd) en zou binnen 7 werk dagen gebeld worden.
Was dus algelijk op maandag kortom je weet snel waar je aan toe bent.
 
zit ook bij univé en heb er tot nu toe geen klachten over ook niet na schade. en je leest altijd meer slechte verhalen over elke maatschappij op het internet als goede verhalen. de goede zijn altijd wat stiller. ik zou vooral de voorwaarden goed lezen voordat je een verzekering kiest. dingen zoals stallingseisen maken heel veel uit maar kom je bijna nooit tegen op vergelijkingssites. en ja ze hebben bij univé een maximum bedrag voor de nieuwwaarde van je motor. en dat is ook waarom ze soms zo goedkoop zijn omdat niet het hele bedrag verzekert is. gewoon goed lezen van alle voorwaarden en dan een keuze maken. dan weet je waar je voor kiest en die paar slechte ervaringen op het internet zou ik me niet door laten lijden. ze hebben zeer veel klanten en de meesten hebben geen klachten. die paar waarbij wat is fout gegaan roeren zich op het internet.
Dit dus, Plus wie zegt dat die mensen die het hardst schreeuwen zelf niet goed gekeken hebben.
Het beste in jouw geval vraag een paar polissen op en vergelijk die (LEES VOORAL DE VOORWAARDEN GOED).
En kies met je verstand en niet alleen met je portemonnee ;)
 
Ook unive, eenmaal schade uitstekend geholpen, snel en zonder een enkel probleem. (wel all-risk)

Dat je in premie omhoog gaat bij 2 schades is helaas bij elke maatschappij, kijk maar eens in de no-claim tabellen.
Opbouwen duurt een eeuw en afbouwen kan heel, maar dan ook heel snel....

Bikerpolis reageerde bij mij heel bot, zuur iemand aan de telefoon gehad. (zal wel haar dag niet gehad hebben, blijft moment opname maar ik was er al weer klaar mee)
KNMV wilde niet zakelijk verzekeren, maar daar hoor je ook steeds meer stiekeme verhogingen enz over.
ANWB wilde eerst intern overleg omdat ik toch wel op een hele zware motor reed voor acceptatie :') laat maar dus.

Kortom al jaren Unive, ook met de rest van de verzekeringen ondertussen en nog steeds tevreden.
 
zit ook bij univé en heb er tot nu toe geen klachten over ook niet na schade. en je leest altijd meer slechte verhalen over elke maatschappij op het internet als goede verhalen. de goede zijn altijd wat stiller. ik zou vooral de voorwaarden goed lezen voordat je een verzekering kiest. dingen zoals stallingseisen maken heel veel uit maar kom je bijna nooit tegen op vergelijkingssites. en ja ze hebben bij univé een maximum bedrag voor de nieuwwaarde van je motor. en dat is ook waarom ze soms zo goedkoop zijn omdat niet het hele bedrag verzekert is. gewoon goed lezen van alle voorwaarden en dan een keuze maken. dan weet je waar je voor kiest en die paar slechte ervaringen op het internet zou ik me niet door laten lijden. ze hebben zeer veel klanten en de meesten hebben geen klachten. die paar waarbij wat is fout gegaan roeren zich op het internet.


Eens, maar die stallingseisen zijn bijna altijd belachelijk.

Diefstalverzekering, uitsluitend gedekt als je brommer met 12 kettingen aan 3 lantaarnpalen en 2 grondankers vast zit. (bij wijze van spreken ;) ).

Bij je auto gebruik je toch ook geen aanvullende wielklem elke keer als je uitstapt bij de supermarkt of op je oprit....


Wordt eens tijd dat dit soort uitsluitingen bij wet verboden worden.
 
ZLM, daar zit ik al vanaf mijn 16de toen ik brommer begon te rijden,en ik betaal nu maar 30 euro per motor per jaar,heb maximaal aantal schadevrije jaren en de hoogste korting en in heel mijn leven nog nooit schade gereden,

inmiddels 3 motoren, Honda Fireblade 954, Honda CBR1000F,Honda XR600R
 
Eens, maar die stallingseisen zijn bijna altijd belachelijk.

Diefstalverzekering, uitsluitend gedekt als je brommer met 12 kettingen aan 3 lantaarnpalen en 2 grondankers vast zit. (bij wijze van spreken ;) ).

Bij je auto gebruik je toch ook geen aanvullende wielklem elke keer als je uitstapt bij de supermarkt of op je oprit....


Wordt eens tijd dat dit soort uitsluitingen bij wet verboden worden.
en dan moet je toch echt eens gaan lezen. zo zijn er een heel aantal maatschappijen die binnen 5 km (of een ander arbitrair getal) vanaf je woon adres binnen stalling verplichten met een bepaald slot op de deur. erg grappig als je in een flat woont waar die optie niet voorhanden is. of als je boodschappen gaat doen met je motor. o wat jammer meneer is uw motor gestolen bij de supermarkt dat is heel spijtig maar dat dekken we niet want dat is te dicht bij uw huis dus uw motor had binnen moeten staan achter een 2 sterren slot aan de muur vast.
 
Het grootste zorg is dat ik in een appartementje woon en niet in staat ben om mijn motor binnen te zetten in schuur bv.
Ik zal het dus voor t appartement op slot zetten in eeb parkeervak of aan een lantaarnpaal. Aangezien in het verleden een aantal keren bij ons in de buurt motors zijn gestolen heb ik een goede verzekering nodig die niet al te moeillijk zal doen. (Ik zal mijn motor dan op slot zetten met art 5 slot en boss schijfremslot)
 
Ik ben verzekerd bij Truckstarverzekeringen, al jaren ook. Met de motor een klein jaar en bevalt prima. Gelukkig nog niet modig gehad en de premie is laag. Krijg wel korting omdat ik lid ben van Truckstar.
 
Het grootste zorg is dat ik in een appartementje woon en niet in staat ben om mijn motor binnen te zetten in schuur bv.
Ik zal het dus voor t appartement op slot zetten in eeb parkeervak of aan een lantaarnpaal. Aangezien in het verleden een aantal keren bij ons in de buurt motors zijn gestolen heb ik een goede verzekering nodig die niet al te moeillijk zal doen. (Ik zal mijn motor dan op slot zetten met art 5 slot en boss schijfremslot)
dan moet je echt heel goed de voorwaarden lezen. ik zat jaren geleden in de zelfde situatie en kwam toen bij Univé uit. daar hoefde je toen niet binnen en er werden geen hele achterlijke eisen aan sloten gesteld. en zonder alarm had je een hoog eigen risico met had je een veel lager eigen risico bij diefstal. maar hoe het bij een nieuwe polis nu zit weet ik even niet. is te lang geleden voor mij dat ik geswitched ben en ik kan tegenwoordig binnen stallen in de garage.
 
Laatst bewerkt:
Het grootste zorg is dat ik in een appartementje woon en niet in staat ben om mijn motor binnen te zetten in schuur bv.
Ik zal het dus voor t appartement op slot zetten in eeb parkeervak of aan een lantaarnpaal. Aangezien in het verleden een aantal keren bij ons in de buurt motors zijn gestolen heb ik een goede verzekering nodig die niet al te moeillijk zal doen. (Ik zal mijn motor dan op slot zetten met art 5 slot en boss schijfremslot)
Wanneer deze niet te duur is is een art 4 of 5 slot voldoende.
Vanaf bepaalde waarde moeten ze vast staan (aan een paal of zo) of zelfs binnen in een afgesloten ruimte staan.
 
Eens, maar die stallingseisen zijn bijna altijd belachelijk.

Diefstalverzekering, uitsluitend gedekt als je brommer met 12 kettingen aan 3 lantaarnpalen en 2 grondankers vast zit. (bij wijze van spreken ;) ).

Bij je auto gebruik je toch ook geen aanvullende wielklem elke keer als je uitstapt bij de supermarkt of op je oprit....


Wordt eens tijd dat dit soort uitsluitingen bij wet verboden worden.
Doet parkeer beheer wel voor je :+
 
Ik zit bij Verzekeruzelf. Bij niet al te dure motoren is een ARTslot voldoende.
Ik vraag me trouwens wel af hoe ze dat controleren bij diefstal...
 
Ik zit bij Uniegarant met motor (WA plus), een auto (WA), een camper (All Risk) en een oldtimer bus (WA plus). De gecombineerde premie was in 2009 de laagste. Prima ervaringen met schadeafhandeling.

@Lady-Di ik heb van de vaste parkeerplek van mijn motor gewoon foto's gemaakt (ook van de sloten).
Als er ooit wat gebeurt, heb ik in ieder geval foto's van hoe de situatie is/was en uiteraard alle sleutels.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles bij Unive, motoren, auto, huis, zorg, rechtsbijstand, reis en vast nog wel iets. Krijg collectiviteitskorting via de FNV en daarnaast pakketkorting omdat ik meerdere verzekeringen bij Unive heb. Ik heb er geen klagen over. Schadeafhandeling is gelukkig al een tijd geleden dat ik dat heb meegemaakt.
 
Belachelijke eis dat extra slot, je wilt juist een diefstalverzekering voor het gemak dat je juist niet met extra sloten etc. hoeft te zeulen.....

Conclusie: verzekeraars zijn ratten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan