bij welke verzekering zitten jullie?

5 motoren en 3 auto's op rij bij "De Nederlanden van nu". Supergoedkoop en communicatie gaat prima en snel. Wel internet-only. Geen ervaring met schade of diefstal.

Even een schopje voor dit onderwerp. Vandaag kreeg ik bericht van de Nederlanden van Nu dat "wegens tegenvallend schaderesultaat" de premie van de verzekering van mijn auto omhoog gaat met maar liefst 40% |( Voor de volledigheid: dat gaat dus niet om schade die ik heb gereden, maar vanwege het totaal aan schades dat zij als bedrijf het afgelopen jaar hebben moeten uitkeren.
Dat is voor mij het einde van mijn klandizie bij NvN. :W Ik ga nu over naar Zekur, dat scheelt aanzienlijk (blijkt nog goedkoper dan NvN voor de prijsverhoging was)
 
Laatst bewerkt:
Verzekering uitzoeken en geen reviews lezen.

Een verzekeraar zal niet uitkeren als ze niet echt moeten en dan krijg je ontevreden reviews.

Edit:
Unive. 3 motoren, circuitmotor op inboedel, auto, rechtsbijstand, huis, enz...
Geen klachten, alleen 1x eigen schuld brommer kapot gemaakt maar allrisk.
 
Laatst bewerkt:
OHRA. Geen winterstop, en goedkoper dan een heleboel zonder bij een onbekende kleine partij te komen. Het was mijn eerste motorvoertuigverzekering en bij OHRA kreeg ik nog aardig wat no-claim korting voor een eerste jaar. Ik wou ook per se volledig casco want eerste motor.
 
Motor via een tussenpersoon bij Allianz, Allrisk voor 18 per maand (ben 24 jaar, dus dat is wel prima lijkt mij zo)
Maar via die zelfde tussenpersoon een verzekering (niet bij Allianz) voor een bestelbusje afgesloten. Wacht nu al 3 weken op de polisvoorwaarden, eerst na 1 week gebeld: "Polis komt wel, u bent gewoon verzekerd hoor"
Nu een mail gestuurd: "Bedankt voor uw herinnering. Wij hebben de maatschappij verzocht om een polis af te geven. De aanvraag staat nog steeds in de “wacht”. Wij komen er zo spoedig mogelijk op terug."


Heb trouwens al 10 schadevrije-jaren, dus op elke website waar ik dit invul krijg ik een foutmelding dat dat niet mogelijk is....
 
Zat bij centraal beheer maar tegenwoordig bij unive.
Begin vorig jaar aangereden op de motor en het duurde 3 maanden voordat ze de andere partij hadden gevonden (ondanks kenteken, foto's, schade formulier, getuige, visitekaartje van andere partij etc) waarna ik zelf een half jaar overal achteraan moest voordat ik een deel van de schadevergoeding kreeg (3x per week fysio etc uit eigen zak moeten betalen al die tijd), omdat de rechtsbijstand doos constant grove fouten bleef maken waaronder iemand anders z'n dossier uit 2014 met die van mij samengevoegd etc. Afhandeling heeft nu uiteindelijk ruim 1,5 jaar geduurd. Dag na de afhandeling alles opgezegd en weggegaan daar.
 
Belachelijke eis dat extra slot, je wilt juist een diefstalverzekering voor het gemak dat je juist niet met extra sloten etc. hoeft te zeulen.....

Conclusie: verzekeraars zijn ratten.

Je hoeft de sloten ook niet te gebruiken.
Je moet alleen een bewijs van aankoop van de sloten hebben en alle sleuteltjes kunnen laten zien.

Nergens heb je een bewijsplicht om aan te tonen dat ze ook werkelijk gebruikt zijn.
 
Axa, gewoon via mijn verzekeringsagent. Nog geen aanspraak op moeten doen gelukkig.
Ik moet wel even nuanceren trouwens.
Ik betaal nu zo'n 170 euro voor een jaar BA (WA in Nederland) omdat ik kan aantonen dat de motor mijn "tweede voertuig" is. Anders zou ik ergens rond de 700 euro moeten betalen.
Mijn primaire voertuig is een autootje van de zaak die toevallig ook bij Axa verzekerd is. Door mijn naam te linken aan de auto (dank u baas!) werd de motor dus ineens een stuk goedkoper.
 
Zit bij ASR, 10€ p/m voor wa+ zonder verdere opties. Prima tarief voor mij als 21 jarige met 2 schadevrije jaren denk ik.
 
Ik zit bij KNMV. Wat betreft de prijs zijn ze wel een van de beste. Als je motor wordt gestolen, moet je wel een beetje achter ze aan zitten. En ze doen minder voor je dan de duurdere verzekeringen. Maar je krijgt voor wat je betaald. Ik ben er wel tevreden mee!
 
Zat bij centraal beheer maar tegenwoordig bij unive.
Begin vorig jaar aangereden op de motor en het duurde 3 maanden voordat ze de andere partij hadden gevonden (ondanks kenteken, foto's, schade formulier, getuige, visitekaartje van andere partij etc) waarna ik zelf een half jaar overal achteraan moest voordat ik een deel van de schadevergoeding kreeg (3x per week fysio etc uit eigen zak moeten betalen al die tijd), omdat de rechtsbijstand doos constant grove fouten bleef maken waaronder iemand anders z'n dossier uit 2014 met die van mij samengevoegd etc. Afhandeling heeft nu uiteindelijk ruim 1,5 jaar geduurd. Dag na de afhandeling alles opgezegd en weggegaan daar.

Hier ook van CB naar Univé.

Volgens CB valt mijn KTM Adventure in de risico categorie mbt diefstal.
Gevolg: premie wa+ €22 pm.
Bij Univé ben ik voor precies dezelfde dekking een tientje kwijt.
 
Ik zit bij Truckstarverzekeringen. 11 schadevrije jaren en ik betaal inclusief pechhulp door heel Europa, maar zonder opzittenden verzekering ongeveer €12 per maand voor WA.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[..] (ben 24 jaar,Heb trouwens al 10 schadevrije-jaren, dus op elke website waar ik dit invul krijg ik een foutmelding dat dat niet mogelijk is....
24-10=14..? Als je zegt dat je er 8 hebt kan het nog, dan worden de jaren van je brommer erbij geteld, maar vanaf je 14e? Ik ben benieuwd naar de redenatie hierachter.

Verzekeringen zijn in Nederland blijkbaar goedkoper als België.
Zit er in België een (verkapte) mobiliteitsbelasting op de verzekering? In NL in ieder geval niet, maar ik weet dat in andere landen (bijv Oostenrijk) via de verzekering een subtantieel deel belasting geheven wordt (los van de assurantiebelasting die wij hier ook hebben).
 
Laatst bewerkt:
Nergens heb je een bewijsplicht om aan te tonen dat ze ook werkelijk gebruikt zijn.

Zeker wel, als in de polisvoorwaarden staat dat je een extra slot moet gebruiken dan heb je ook de plicht dat te gebruiken.

In eerste instantie is het voldoende bewijs alle sleutels te overleggen en een aankoopbewijs, maar als je met een 10 jaar oud aankoopbewijs vergezeld van ongebruikte sleutels komt aanzetten zal de verzekeraar dat niet accepteren.

Daarnaast worden veel motoren gestolen om de dure onderdelen te strippen en wordt het restant dan vaak ergens teruggevonden (al dan niet in brand gestoken). Als dan je ketting om het bagagerek is gebonden of je remschijfslot hangt aan het frame in een houder dan gaat de verzekeraar ook niet uitkeren, want je hebt niet aan de voorwaarden voldaan.
 
Al jaren naar tevredenheid bij Centraal Beheer. Dit ivm geen alarm eisen en goede schade afhandeling.

Heb daarnaast nog een losse rechtsbijstand bij de ARAG.
 
Univé. Nog geen schade gehad, gelukkig.

Bij het aanmelden is de aanvraag dubbel verwerkt en had ik 2 verzekeringen op 1 motor lopen. Dit was gelukkig met 1 telefoontje snel opgelost.
 
Allianz via tussenpersoon. En toen kocht ik een auto er bij. Andere verzekeraars zeiden: u had de afgelopen jaren geen auto dus waardeloos aanbod. Bij Allianz gewoon erbij tegen dezelfde voorwaarden (80% no-claim).
 
Ongeveer 25 jaar bij: Polisdirect.nl.


Polisdirect was ik ook jaren.
Prima voorwaarden.
Geen alarmplicht, enkel ART goedgekeurd slot.

Overigens heeft Combimotors dit nu overgenomen.
Kreeg automatisch bericht hier van.
Voorwaarden en premie zijn gewoon hetzelfde gebleven.
 
Zeker wel, als in de polisvoorwaarden staat dat je een extra slot moet gebruiken dan heb je ook de plicht dat te gebruiken.

In eerste instantie is het voldoende bewijs alle sleutels te overleggen en een aankoopbewijs, maar als je met een 10 jaar oud aankoopbewijs vergezeld van ongebruikte sleutels komt aanzetten zal de verzekeraar dat niet accepteren.

Daarnaast worden veel motoren gestolen om de dure onderdelen te strippen en wordt het restant dan vaak ergens teruggevonden (al dan niet in brand gestoken). Als dan je ketting om het bagagerek is gebonden of je remschijfslot hangt aan het frame in een houder dan gaat de verzekeraar ook niet uitkeren, want je hebt niet aan de voorwaarden voldaan.


Ik kan je standpunt prima begrijpen.
Maar toch zal een verzekeraar dat niet zo makkelijk kunnen eisen.
Stel je voor dat iemand enkel woonwerk verkeer doet.
En hij rijdt die motor meteen in een afgesloten hal of garage die meteen dicht gaat met een roldeur.
Het simpele gevolg is dan dat het slot nooit ( hoeft ) te worden gebruikt....
Als er dan NIET vermeld staat in je polis dat je motor ook binnen op slot dient te staan....
En ja, er bestaan verzekeringen die dat eisen, maar normaal is dat niet .
Waarom niet ?
Als er hier in mijn garage ingebroken wordt, is de inboedelverzekeraar in eerste instantie aansprakelijk :Y
Ook bij brand bijvoorbeeld.
Fikt je motor af als die binnen in huis staat ?
Inboedelverzekering !
 
Als er hier in mijn garage ingebroken wordt, is de inboedelverzekeraar in eerste instantie aansprakelijk :Y
Ook bij brand bijvoorbeeld.
Fikt je motor af als die binnen in huis staat ?
Inboedelverzekering !

eh..nee :')

Wat dekt uw inboedelverzekering nooit?
Uw verzekering dekt NOOIT:
een motorrijtuig, caravan, aanhanger, vaartuig, luchtvaartuig of onderdeel dat hierbij hoort;
Inboedelverzekering sluit motorvoertuigen uit
Motors en andere motorvoertuigen zijn uitgesloten op de inboedelverzekering.

etc.
 
Laatst bewerkt:
Als er hier in mijn garage ingebroken wordt, is de inboedelverzekeraar in eerste instantie aansprakelijk :Y
Ook bij brand bijvoorbeeld.
Fikt je motor af als die binnen in huis staat ?
Inboedelverzekering !

De meeste inboedelverzekeringen sluiten schade aan motorrijtuigen uit, soms met een uitzondering voor brom-/snorfietsen.

En natuurlijk, als jij weer een goede verklaring weet te geven waarom je zo goed als ongebruikte sleutels inlevert maar toch je motor die ene keer wel daarmee op slot hebt gezet, dan zal de verzekering daar uiteindelijk genoegen mee nemen. Het is alleen wel een ingewikkeld verhaal aan het worden dat lang kan gaan duren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan