bij welke verzekering zitten jullie?

Uitsluitingen geven eventueel andere uitkomsten op.
Maar een feit is dat die beide verzekeraars gegarandeerd met elkaar aan de slag gaan kwa aansprakelijkheidstelling.
Is ook wel te begrijpen.
Stel je voor dat iemand zijn huis volledig plat brand, inclusief inpandige garage.
Tuurlijk gaat dan de motorverzekeraar roepen dat hij daar niets mee van doen heeft...
Die roept meteen: uw huis is verzekerd tegen brandschade.
Het is dan duidelijk “ een gevolg van “
 
Laatst bewerkt:
Nog een voorbeeldje van “ kwestie inboedel “ :

Ik heb jaren bij een grote woningbouwcorporatie gewerkt.
Als er dan (bijvoorbeeld een keukenmonteur) werd ingeschakeld voor bepaalde werkzaamheden te verrichten en die boort door de waterleiding ?
Dan zouden de meesten mensen denken : die keukenman schakelt zijn verzekeraar in .
MIS !

Gevalletje inboedelverzekering van de bewoner !
 
Nog een voorbeeldje van “ kwestie inboedel “ :

Ik heb jaren bij een grote woningbouwcorporatie gewerkt.
Als er dan (bijvoorbeeld een keukenmonteur) werd ingeschakeld voor bepaalde werkzaamheden te verrichten en die boort door de waterleiding ?
Dan zouden de meesten mensen denken : die keukenman schakelt zijn verzekeraar in .
MIS !

Gevalletje inboedelverzekering van de bewoner !
Die dan weer de keukenmonteur aansprakelijk stelt, die daarop zijn verzekering inschakelt...
Zo werkt het systeem nu eenmaal.
 
Die dan weer de keukenmonteur aansprakelijk stelt, die daarop zijn verzekering inschakelt...
Zo werkt het systeem nu eenmaal.


De keukenboer wordt niet aansprakelijk gesteld voor de gevolgschade.
Bijvoorbeeld schade aan de parketvloer welke veroorzaakt door de waterschade.
De verzekering vergoed dus hooguit het repareren aan de waterleiding niet.
De rest, de gevolgschade, wel.

En bij het volledig platbranden van een huis in het eerder gestelde voorbeeld:
Het eveneens volledig afbranden van je motor is dus ook : gevolgschade.
En ja, dat wordt vaak vergoed.
 
Laatst bewerkt:
Begrijpend lezen is soms moeilijk he _O-

Uw verzekering dekt NOOIT: een motorrijtuig
voorbeeld bron: https://www.abnamro.nl/en/images/Ge...rzekering/Voorwaarden_Inboedelverzekering.pdf

nooit (bijwoord)
1
op geen enkel ogenblik; = nimmer: nooit heb ik hem gezien; nooit ofte nimmer versterking van nooit; zeg nooit nooit er kunnen altijd omstandigheden optreden waarin je doet wat je normaliter nooit zou doen
2
in geen geval: de minister had nooit moeten ingrijpen beslist niet
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net gebeld met FBTO aangezien ik daar al mijn woonverzekeringen heb. Dit naar aanleiding van de discussie hier en omdat ik thuis in de schuur een circuitmotor heb staan zonder kenteken.

Deze is dus niet meeverzekerd en ook op geen enkele manier bij hen te verzekeren.

Ik moet dus op zoek naar een andere verzekeraar die dit wel mee wil verzekeren wanneer deze thuis staat.

Mijn voertuigen zijn bij Univé verzekerd dus die ga ik als eerstvolgende bellen.
 
Is gewoon algemeen iets vanuit de algemene verzekeraars branche:

Een motorvoertuig of een caravan behoren niet tot de inboedel. Schade als gevolg van een aardbeving, vulkanische uitbarsting, atoomkernreactie, overstroming of (burger)oorlog (catastroferisico) is altijd uitgesloten.
 
Maar toch hoor ik en heb ik wel eens vaker gelezen dat men deze wel bij de inboedel heeft kunnen verzekeren.

Ik heb het net nagevraagd bij een maat en hij beweert dat zijn circuitmotor wel is meeverzekerd met zijn inboedel.

Nu is de vraag of hij dat denkt of dat het ook daadwerkelijk zo is.
 
Even een schopje voor dit onderwerp. Vandaag kreeg ik bericht van de Nederlanden van Nu dat "wegens tegenvallend schaderesultaat" de premie van de verzekering van mijn auto omhoog gaat met maar liefst 40% |( Voor de volledigheid: dat gaat dus niet om schade die ik heb gereden, maar vanwege het totaal aan schades dat zij als bedrijf het afgelopen jaar hebben moeten uitkeren.
Dat is voor mij het einde van mijn klandizie bij NvN. :W Ik ga nu over naar Zekur, dat scheelt aanzienlijk (blijkt nog goedkoper dan NvN voor de prijsverhoging was)

Ik kreeg een vergelijkbaar bericht van mijn verzekering, bikerpolis (intrasurance)

"Waarom moeten wij uw premie verhogen?
De afgelopen jaren hebben verzekeraars honderden miljoenen euro’s verlies gemaakt op motorrijtuigenverzekeringen. Om ervoor te zorgen dat wij kunnen blijven uitkeren bij schades, moeten wij onze premies nu aanpassen. "

Dus ja, ook maar even gaan vergelijken of ik niet ergens anders goedkoper uit ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan