Bandito
MF'er
Heb een Suzuki Bandit 600N uit \'96. Nu begonnen voor de winter mijn remblokjes (voor) een schurend geluid te maken en heb ik ze losgehaald. Ze waren inderdaad bijna versleten. Nieuwe gehaald bij Hein Gericke en deze gemonteerd.
Nu heb ik er een stuk meegereden (40 km) en is er een vreemd geluid te horen. Een soort pulserend geluid dat harder en hoger van toon wordt naar mate ik harder ga rijden. Om er zeker van te zijn dat het de remblokken zijn heb ik ze losgehaald en heb ik een klein stukje gereden, op de busbaan, zonder remblokjes (voor). Toen was het geluid weg.
De nauwlijks gebruikte blokjes zijn nog niet over het totale oppervlak afgesleten en vertonen hele lichte groefjes op de plekken waar mijn schijven die ook hebben.
Hoe kan dit?
Moet ik soms:
-iets insmeren met kopervet (wat, waar?)
-de randjes van de blokjes afschuinen met vijl ?
Iemand andere ideeen ?
Nu heb ik er een stuk meegereden (40 km) en is er een vreemd geluid te horen. Een soort pulserend geluid dat harder en hoger van toon wordt naar mate ik harder ga rijden. Om er zeker van te zijn dat het de remblokken zijn heb ik ze losgehaald en heb ik een klein stukje gereden, op de busbaan, zonder remblokjes (voor). Toen was het geluid weg.
De nauwlijks gebruikte blokjes zijn nog niet over het totale oppervlak afgesleten en vertonen hele lichte groefjes op de plekken waar mijn schijven die ook hebben.
Hoe kan dit?

Moet ik soms:
-iets insmeren met kopervet (wat, waar?)
-de randjes van de blokjes afschuinen met vijl ?
Iemand andere ideeen ?