Bijgeluid na montage nieuwe remblokjes

Bandito

MF'er
4 jul 2001
66
0
almere/amsterdam
Heb een Suzuki Bandit 600N uit \'96. Nu begonnen voor de winter mijn remblokjes (voor) een schurend geluid te maken en heb ik ze losgehaald. Ze waren inderdaad bijna versleten. Nieuwe gehaald bij Hein Gericke en deze gemonteerd.

Nu heb ik er een stuk meegereden (40 km) en is er een vreemd geluid te horen. Een soort pulserend geluid dat harder en hoger van toon wordt naar mate ik harder ga rijden. Om er zeker van te zijn dat het de remblokken zijn heb ik ze losgehaald en heb ik een klein stukje gereden, op de busbaan, zonder remblokjes (voor). Toen was het geluid weg.

De nauwlijks gebruikte blokjes zijn nog niet over het totale oppervlak afgesleten en vertonen hele lichte groefjes op de plekken waar mijn schijven die ook hebben.

Hoe kan dit? :?

Moet ik soms:
-iets insmeren met kopervet (wat, waar?)
-de randjes van de blokjes afschuinen met vijl ?

Iemand andere ideeen ? :?
 
Wat voor remblokken heb je? Gesinterde of koolstof (grafiet) pads. Vooral die koolstof pads moet je de eerste 100 km niet te heet laten worden, want dan verglazen ze en zullen die nooit meer goed remmen.
Gesinterde pads mogen in het begin ook niet te heet worden. Stel dat het wel gebeurd dan zal de toplaag er gewoon afslijten en zullen ook die te heet geworden remblokken weer gewoon remmen.

edit: gesinterde remblokken klinken bijna als ijzer op ijzer. Dat is wel wennen in het begin.
 
Laatst bewerkt:
Je kan het best je remblokken invetten met kopervet tegen het piepen, maar dan wel de achterkant natuurlijk! Als je remt kunnen zuigers en blokken enigszins gaan trillen, wanneer je hier dan geen vet hebt zitten resulteert dit in een hoog gepiep.
 
ik wil wel meer stoppiepower.... wat voor blokken zijn dan het beste ff niet op geld lettend??? ik kreeg van een gast veel smallere (minder oppervlak :? ) maar die pakken dus wel de uiterste rand van de schijven.... al met al zou je het dus gewoon moeten proberen..........

maar heb iemand er al ervaring mee vraag ik me af :)

laat maar ff weten als je wil wat is nou de beste remblok set voor mijn SM etje? ze hoeven niet lang mee te gaan maar wel gruwelijk remmen :9


[edit]godverdomme ik ken er maar niet aan wennen dat ze aan me pc zit... :( [edit]
 
ik wil wel meer stoppiepower.... wat voor blokken zijn dan het beste ff niet op geld lettend??? ik kreeg van een gast veel smallere (minder oppervlak :? ) maar die pakken dus wel de uiterste rand van de schijven.... al met al zou je het dus gewoon moeten proberen..........

maar heb iemand er al ervaring mee vraag ik me af :)

laat maar ff weten als je wil wat is nou de beste remblok set voor mijn SM etje? ze hoeven niet lang mee te gaan maar wel gruwelijk remmen :9


[edit]godverdomme ik ken er maar niet aan wennen dat ze aan me pc zit... :( [edit]

Dunloppads (tegenwoordig DP: www.dp-brakes.com) ... ik heb nu nog EBC maar als die over 2000 km naar de knoppen zijn dan komen er DP remblokken op.
 
ik wil wel meer stoppiepower.... wat voor blokken zijn dan het beste ff niet op geld lettend??? ik kreeg van een gast veel smallere (minder oppervlak :? ) maar die pakken dus wel de uiterste rand van de schijven.... al met al zou je het dus gewoon moeten proberen..........

maar heb iemand er al ervaring mee vraag ik me af :)

laat maar ff weten als je wil wat is nou de beste remblok set voor mijn SM etje? ze hoeven niet lang mee te gaan maar wel gruwelijk remmen :9


[edit]godverdomme ik ken er maar niet aan wennen dat ze aan me pc zit... :( [edit]
Ik dacht al; ze pikt het aardig snel op :+
 
Ik hoor het geluid dus continue. Niet persé tijdens het remmen.
Het zijn de \'eigen merk\' blokjes van Hein Gericke (die goed getest waren) zonder sintermetaal erin, dus dat zal dan wel gewoon kevlar zijn.

Zal eens kopervet gaan scoren en hier en daar een héééeeeel dun laagje op smeren.
(achterkant en montagepunten vd blokjes)

Helaas kan ik het pas 9 maart proberen ivm met vakantie.....
 
Op maandag 18 februari 2002 18:04 schreef Joris het volgende:Vooral die koolstof pads moet je de eerste 100 km niet te heet laten worden, want dan verglazen ze en zullen die nooit meer goed remmen.

In mijn werkplaatshandboek staat dat je de blokken met een vijltje wel weer in orde kunt krijgen als dit gebeurt. Maar beter is om het te voorkomen inderdaad...
 
Terug
Bovenaan Onderaan