Jochem - SOHC4
MF veteraan
- 24 apr 2002
- 4.290
- 1
Medebrikkers! Ik heb toch eens even wat hulp nodig.
Van mijn laatste brikkie (een CB550F) laadt de accu niet bij tijdens het rijden. Je kan dus lekker rijden met een volgeladen acccu, tot ie leeg is. Eertse idee: gelijkrichter kapot. Bleek aardig te kloppen:" 't ding ontbrak in z'n geheel. Ik heb dus een werkend exemplaar op de kop getikt, maar helaas: 't euvel doet zich nog steeds voor. De accu is ook nieuw, dus daar ligt 't ook niet aan. De dynamo lijkt me sterk, want het is gewoon een simpel sohc4 geval, zonder koolborstels oid. Iemand nog ideen? Of plaatsten waar ik 't geheel eens door zou kunnen meten? Ik ben op elektronisch gebied niet echt ervaren... (heb wel een huis-tuin-en-keuken multimetertje...)
Oh en een broodnodig piccie, uiteraard:
Oh, ik weet dat 't eigenlijk een 'techniek' vraagje is, maar ik verwacht met zo'n oud barrel wat meer respons bij B&K. Maggie blijven staan?
Van mijn laatste brikkie (een CB550F) laadt de accu niet bij tijdens het rijden. Je kan dus lekker rijden met een volgeladen acccu, tot ie leeg is. Eertse idee: gelijkrichter kapot. Bleek aardig te kloppen:" 't ding ontbrak in z'n geheel. Ik heb dus een werkend exemplaar op de kop getikt, maar helaas: 't euvel doet zich nog steeds voor. De accu is ook nieuw, dus daar ligt 't ook niet aan. De dynamo lijkt me sterk, want het is gewoon een simpel sohc4 geval, zonder koolborstels oid. Iemand nog ideen? Of plaatsten waar ik 't geheel eens door zou kunnen meten? Ik ben op elektronisch gebied niet echt ervaren... (heb wel een huis-tuin-en-keuken multimetertje...)
Oh en een broodnodig piccie, uiteraard:
Oh, ik weet dat 't eigenlijk een 'techniek' vraagje is, maar ik verwacht met zo'n oud barrel wat meer respons bij B&K. Maggie blijven staan?
Laatst bewerkt: