Bijladen Honda Super magna VF 700

Thijskuhhh

Die hard MF'er
11 okt 2006
463
0
VLijmen
Hallo.

Ik heb een Honda VF 700 Super Magna.

Nou is het probleem dat hij niet bijlaadt. Ik ben daar achter gekomen door dat ik ben stil gevallen. Wat heb ik gedaan en gemeten.

Accu geladen getest --> niet goed --> nieuwe gemonteerd.
Bijladen meten --> 13.1 Volt --> niet goed.

Dynamo gemeten --> op alle drie de gele draden op toeren minimaal 100volt wissel spanning = Oke.

Dan blijft spannings regelaar over die heb ik vervangen --> geen verbetering.

Zit er in dit circuit nog iets wat ik over het hoofd zie of is het toeval en is de nieuwe spannings regelaar niet goed?

Alvast bedankt.
 
kom eens naar het magna topic. Ikzelf, vf700c supermagna. Controleer de stekker van de dynamodraden. Kan vies zijn/geoxideerd zijn. Massa is idd ook mogelijk. Ik had zelf een draadbreuk achter het hitteschildje naast de dynamo. Dus belangrijk is waar je de draad meet. Massa van de accu stevig aangesloten?
 
Het zal je dynamo zijn. Een spoel doorgebrand. Heb het zelf ook gehad en gelukkig op loopafstand van huis. En zoals lynx84 al zegt; de stekker zal ook niet fris meer zijn.
 
Ja zijn idd drie metingen elk tussen de spoelen.

Stekker verbindingen zijn 100% oke.

Het gaat mij er eigenlijk om dat er niet nog ergens een ( speciaal / apart ) component tussen zit wat ik over het hoofd zie.
 
Nope... Je ziet het goed..

Er gaan 3 gele draadjes vanaf de dynamo in de regelaar.
Vanaf de regelaar komen 4 draadjes twee maal groen =massa meestal naar het frame en kabelboom en twee maal rood/wit naar het startrelais.. Soms nog een vijfde zwarte draad, de terug geregelde spanning waar de regelaar mee moet werken.

Probleemgebieden zijn meestal de connector van de dynamo en de connector op het startrelais.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan