(bijna) aangereden door bus...aangifte zinvol?

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.491
178
Oss
Gisteren reed ik weg uit DenBosch, via de stadionlaan naar Rosmalen om daar de A59 richting Oss op te rijden. Ik sta voor het stoplicht voor rechtsaf voor rood te wachten. Op het moment dat het groen word rij ik direct aan, ik stond UITERAARD vooraan, om op de kruising een kiepauto van links tegen te komen en nog een auto erachteraan.
Nou realiseer ik me best dat ik als motorrijder vlot weg ben bij de stoplichten en vaak staan voor maximale doorstroming de stoplichten zo afgesteld dat er een beetje overlap is zodat er nog wat verkeer door kan terwijl het verkeer dat groen krijgt nog moet optrekken. Logisch. Dus in laat die twee door. Op het moment dat ik achter de auto wil aansluiten komt er ineens ook nog een bus aangestoven. Gestoven ja, want ik denk dat die nog even flink gas heeft gegeven om nog even snel over te kunnen.
Natuurlijk zag ik de bus op tijd dus ik kon weer stoppen, reed immers nog maar stapvoets maar toch. Inmiddels zijn we overigens dik 15 à 15 seconden na mijn groen.
Onder het viaduct richting Berlicum komt de bus stil te staan dus ik passeer de bus links om even te stoppen bij z'n raampje, want dat had'ie open staan.
ik: "zeg, reed jij nou door rood??"
buschauffeur: "nee"
ik: "nou dan toch heel erg donkerrood zeker?"
buschauffeur: "..." schuift raampje dicht.

Pas toen veranderde mijn stemming van geirriteerd naar boos, dus ik trapte die hele bus in elkaar, trok de chauffeur door zijn raampje en moletreerde hem met z'n ruitewisser....

oh nee

ik besefte de zinloosheid daarvan dus reed ik maar verder, zelfs zonder vingertje op te steken.

Achteraf echter dacht ik, zou aangifte bij de Politie zinvol zijn? Zouden die de betreffende chauffeur aanspreken? Of, stel nou dat de klootzak beste man wél door groen reed, dan moet er iets aan de afstelling van de stoplichten gedaan worden, want een volgende keer wordt ik of iemand anders wellicht echt geschept....
 
Je zou aangifte kunnen doen, alleen niet te hopen dat een motoragent jouw verklaring opneemt. Heb wel eens ergens gehoord dat die jongens samen een complot vormen met buschauffeurs.

:+
 
Aangifte heeft geen nut er is immers niets gebeurd.

Je zou het kunnen melden bij zijn werkgever maar of dat nut heeft....
 
Aangifte is zinloos, er is niets gebeurd! ;)
Je kan wel de busmaatschappij aanschrijven (of bellen) met je klacht. Met de tijd en locatie kunnen ze vast uitvinden wie er reed, maar of ze er wat mee doen? :X
 
Ik heb een soort gelijk geval gehad met lessen,die auto kwam toen ook voluit door rood.
Ik kon em voor blijven door gas te geven,m,n instructeur kwam er achter terecht.
Deze liet de auto stoppen,en vroeg hoe of wat :?
Het waren keurige mensen en ze waren echt van geen kwaad bewust O-) ,ik kon me ook niet voorstellen dat ze het expres deden.
Prettig is het nooit natuurlijk,maar om direkt over een aangifte te beginnen vindt ik wat ver gaan.

Greetz Magnamannetje.
 
Zijn woord tegen jouw woord, zou er geen tijd aan besteden, politie kan hier helaas niets mee.
 
Aangifte heeft geen nut er is immers niets gebeurd.

Je zou het kunnen melden bij zijn werkgever maar of dat nut heeft....
Aangifte heeft misschien niet zo veel zin, contact opnemen met de BBA lijkt me zeker wel zinvol. Als er telkens klachten binnenkomen over dezelfde chauffeur(s) dan zal er best iets mee gedaan worden.

[me]BeemerBeest vindt door rood rijden vele malen gevaarlijker dan (wat) te hard rijden
[/me]

O-)
 
Pas toen veranderde mijn stemming van geirriteerd naar boos, dus ik trapte die hele bus in elkaar, trok de chauffeur door zijn raampje en moletreerde hem met z'n ruitewisser....

oh nee

ik besefte de zinloosheid daarvan dus reed ik maar verder, zelfs zonder vingertje op te steken.

_O-

Ik maak het ook regelmatig mee dat mensen nog ff snel een lichtje meepakken en dat ik vervolgens in de remmen kan. Hou er daarom ook altijd rekening mee en kijk goed om me heen tijdens het optrekken, heb ik nog genoeg tijd om af te remmen. Sukkels :N
 
Aangifte heeft misschien niet zo veel zin, contact opnemen met de BBA lijkt me zeker wel zinvol. Als er telkens klachten binnenkomen over dezelfde chauffeur(s) dan zal er best iets mee gedaan worden.

[me]BeemerBeest vindt door rood rijden vele malen gevaarlijker dan (wat) te hard rijden
[/me]

O-)
Daarom heb ik dus ook een hele verstandige gewoonte om ALTIJD links, rechts, links te kijken als ik een kruising oversteek ook al heb ik gewoon groen. Je weet nooit wat voor idioten er kleurenblind zijn :(
 
Daarom heb ik dus ook een hele verstandige gewoonte om ALTIJD links, rechts, links te kijken als ik een kruising oversteek ook al heb ik gewoon groen. Je weet nooit wat voor idioten er kleurenblind zijn :(
Heel verstandig, het wordt je zo ook, terecht, geleerd met lessen.
Misschien een goed idee om de flitspalen die ze binnenkort over hebben eens te gaan neerzetten op gevaarlijke kruispunten waar veel door rood wordt gereden?

Wat mij betreft mag er veel strenger worden opgetreden tegen knuppels die door rood rijden.
 
Aangifte heeft geen nut er is immers niets gebeurd.

Je zou het kunnen melden bij zijn werkgever maar of dat nut heeft....

Heeft zeer zeker nut..

als je het busnummer en lijn nummer van de bus hebt MOET je zelfs aangifte doen
bij de werkgever...


even ter duidelijkheid
de rijtijden die je als buschauffeur hebt zijn zodanig krap dat je vaak
gedwongen word te hard te rijden om aan de wensen van je werkgever te voldoen.
als de werkgever door een zg buitenstaander erop word gewezen dat de chauffeurs zodanig hard gaan rijden dat het gevaarlijk word, komen ze tot inzicht dat ze de rijtijden wat ruimer moeten gaan zetten zodat de chauffeurs rustiger kunnen gaan rijden..

als de chauffeurs zelf rustiger gaan rijden en zo de rijtijden zelf langer maken krijgen ze vaak te maken met disiplinaire maatregelen van de baas, dus doen ze dat vaak niet..en gaan dus fouten maken in het verkeer
 
Heeft zeer zeker nut..

als je het busnummer en lijn nummer van de bus hebt MOET je zelfs aangifte doen
bij de werkgever...


even ter duidelijkheid
de rijtijden die je als buschauffeur hebt zijn zodanig krap dat je vaak
gedwongen word te hard te rijden om aan de wensen van je werkgever te voldoen.
als de werkgever door een zg buitenstaander erop word gewezen dat de chauffeurs zodanig hard gaan rijden dat het gevaarlijk word, komen ze tot inzicht dat ze de rijtijden wat ruimer moeten gaan zetten zodat de chauffeurs rustiger kunnen gaan rijden..

als de chauffeurs zelf rustiger gaan rijden en zo de rijtijden zelf langer maken krijgen ze vaak te maken met disiplinaire maatregelen van de baas, dus doen ze dat vaak niet..en gaan dus fouten maken in het verkeer
Geldt ook voor goederenvervoer...helaas -O-
 
Het busbedrijf opbellen heeft wél zin.
Altijd even het busnummer noteren!
Anders is moeilijk na te gaan wie het was.
Ik spreek uit ervaring......
als buschauffeur :o
 
Leuk, dat de baas je dat allemaal aandoet, maar onthoudt wel dat JIJ achter het stuur zit als het fout gaat.
JIJ bent verantwoordelijk als het misgaat omdat de baas je iets onmogelijks wil laten doen.

Maar...ik heb zelf ook ooit in het goederenvervoer gezeten, dus ik weet hoe het werkt....
nopompom.gif


Aangifte doen ter zake art 5 WVW zou kunnen, maar dan moet je wel getuigen hebben.
En dan nog...krijgt eea een priorteit nr 84628459016 aangezien er nog genoeg zaken liggen waarbij er behalve schrik ook daadwerkelijk schade of letsel te betreuren is.
Eea melden die de vervoersmaatschappij heeft dan waarschijnlijk idd meer zin, tenzij de telefoniste de boodschap direct in het ronde archief laat vallen... :X :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan