(bijna) aangereden door bus...aangifte zinvol?

Ik heb ook iets voorgehad met een bus. ik stond voor een gedraaide brug te wachten met al mijn gear af, was snikheet... stond netjes op mijn vak. er komt een bus en die moet de weg opdraaien, maar die haalt zijn bocht niet zonder mij te raken, dus hij stopt. Ik beetje sukkelen met mijn gear en op het moment dat ik mijn motor 1 cm verzet begint meneer te gassen (en ooo ja hij zag me stond oog in oog met hem in zijn rechterzijspiegel, en ik maar roepen dat ie moet stoppen)... gevolg ik kon de motor maar lager en lager laten zakken :X tot ie bijna op de grond lag |( (lang leve de powertraining). hij heeft dan toch nog mijn stepje en mijn uitstaande zijpikkel geraakt :Y maarja geen schade... Nu hadden omstaanders het gezien en ze hadden zijn nummerplaat. Beetje later ben ik er achteraan gereden, weet toch waar de bussen stoppen in het stad. Ja hoor ik trof hem waar ik dacht hem te vinden. Hij stond voor mijn neus, ik had echt goesting om mijn carbonnen handschoen door zijn sigaar te rammen. Toch maar bedacht dat ik geen strafblad meer wil, en ben naar de politie gegaan. De politieagent zei dat ie niks kon doen omdat er geen schade is (wist ik ook wel maarja). Hij zei de volgende keer laat je je motor gewoon staan, als ie er dan tegen rijd wordt het verzekering, als je je motor laten vallen had dan was het ook verzekering maar waarschijnlijk een welles nietes verhaal. De vriendelijke agent heeft telefoonnummer van de busmaatschappij opgezocht, en effe gebeld naar zijn baas, die werd redelijk pissig :Y }) ... ik blij :9

achteraf gemengde gevoelens, soms wel spijt dat ik hem niet op ze bek gegeven heb, had ie waarschijnlijk meer van geleerd...
 
Leuk, dat de baas je dat allemaal aandoet, maar onthoudt wel dat JIJ achter het stuur zit als het fout gaat.
JIJ bent verantwoordelijk als het misgaat omdat de baas je iets onmogelijks wil laten doen.

den weet je dus ook dat je baas vaak een stok achter de deur heeft om je
te laten doen wat HIJ wil..

de eindverantwoording ligt bij de chauffeur maar de baas staat klaar om je
op je falie te geven als je weer eens telaat bij het eindpunt bent.. |(
 
nog een die..........?
.................geen respect voor verkeerslichten heeft?
.................de werkgever de schuld geeft?
verklaar je nader

hij bedoelt: "nog één die.... vaak ziet dat politie zonder optisch of accoutisch door rood rijdt"
dat is wat buschauffeurs nl dagelijks zien :(
 
Voordat ik buschauffeur werd was ik taxi-chauffeur :X
Nu ben ik écht diep gezonken.......
ik ben motor gaan rijden!
Tuig is 't. Zal het ooit nog goed komen? :N
 
den weet je dus ook dat je baas vaak een stok achter de deur heeft om je
te laten doen wat HIJ wil..

de eindverantwoording ligt bij de chauffeur maar de baas staat klaar om je
op je falie te geven als je weer eens telaat bij het eindpunt bent.. |(

En...wat zal voor je gevoel erger zijn...iemand de kreukels in rijden...of... je baas chef die je op je falie komt geven ??

Uiteindelijk is het dus zo dat jullie door de raggen zijn mismanagement goedmaken.
Hij zegt dat het kan, jullie zeggen van niet, maar zorgen ervoor dat hij toch gelijk heeft.
Wie is er nu gekke Henkie ??


Nogmaals: eea in de [advocaat van de duivel-modus], maar het principe blijft overeind !!
 
nog een die..........?
.................geen respect voor verkeerslichten heeft?
.................de werkgever de schuld geeft?
verklaar je nader

inside joke...wat langer rondhangende M-Fers kennen 'm, te veel om uit te leggen ;)

In het kort...er zijn veel mensen die domweg over de politie ( mijn werk) zeiken...terwijl ze er zelf helemaal geen negatieve ervaringen mee opgedaan hebben...gewoon domweg achter de meute aankletsen dus.

Zo heb ik ooit een tijdje overal waar ik kans zag af lopen geven op buschauffeurs...en na niet eens zo lange tijd kwam ik steeds vaker op het forum ook mensen tegen die op busschauffeurs mopperden.
Er was zelfs iemand die poste dat hij niet wist waarom, maar dat hij sinds M-F een hekel aan buschauffeurs begon te krijgen. Mensen zijn dus echt duffe schapen soms....
Sindsdien ben ik er maar mee opgehouden, maar af en toe een kleine kwinkslag blijft leuk ;)
 
hij bedoelt: "nog één die.... vaak ziet dat politie zonder optisch of accoutisch door rood rijdt"
dat is wat buschauffeurs nl dagelijks zien :(

en waarom zouden ze ook niet..??

Omdat de andere weggebruikers niet weten dat het kan en mag als je daar de vereistte rijopleidingen voor hebt gehad ??

Lekker naar kijken en jarloers zijn dus maar... })
 
de conclusie is dus eigenlijk dat als de politie de verkeershandhavings activiteiten wat meer op bussen en goederenvervoer gaat richten dat de chauffeurs daar blij mee zullen zijn en het verkeer er veiliger op wordt.


overigens, de meeste koeriers en bestelwagens hebben een naam van een bedrijf (en soms zelfs een telefoonnummer) achterop geschilderd. kenteken onthouden en even bellen. meestal wordt je dan echt wel netjes te woord gestaan en soms belt de chauffeur even later terug om excuses aan te bieden. (en blijkt weer dat de baas zijn verantwoordelijkheid afgeschoven heeft)
 
Wellicht is het toch niet de buschauffeur.

Bij een kruispunt in Rijswijk heb ik ook een keer iemand er op aangesproken bij het volgende stoplicht. Die beweerde toch echt door groen te rijden. Toen ik er op ging letten bleek inderdaad dat er bij dat bewuste kruispunt er wel heel erg weinig tijd tussen zat. Bovendien staat het stoplicht daar een flink aantal meters voor de kruizing en het kost de meeste auto's toch even om op te trekken en af te slaan. Met als gevolg dat als ik hard optrek ik nog verkeer tegen kom terwijl we wel beide door groen zijn gereden. Neemt niet weg dat ik nog steeds voorang heb, maar iemand die door groen rijdt is over het algemeen niet genegen om voorrang te verlenen. Sindsdien trek ik daar wat minder hard op.

Het kan dus ook wel eens aan de techniek liggen....
 
Buschauffeurs hebben een zeer strak reisschema maar dat mag hun niet toelaten wegpiraten te worden. Ik met een Xsara break wacht als eerste voor een verkeerslicht rood,achter wacht een R5, een lijnbus einde dienst vult snel rijdend zijn logboek in en knalt aan 65-70 de beide wagen totall-loss, inzittenden whiplash en snijwonden . Ander geval: een lijnbus negeert een stopteken, andere weggebruikers met gillende banden, even voorbij het kruispunt stopt de lijnbus, er waggelen enkele reizigers van die bus en bevestigen dat die chauffeur het ganse traject als een gek gereden heeft: ik stuur een mail naar de werkgever "De Lijn": hun antwoord: "De betrokkene verantwoordelijke is in verlof". Voor de firma telt alleen het rendement, een strak rijschema. Voor de chauffeur betekent dat risico-vol racen, zichzelf , passagiers en andere weggebruikers in gevaar brengen.
Besluit; wees op je hoede voor "De Lijn" in Wallonië "TEC". Ik boycot openbaar vervoer.
 
en waarom zouden ze ook niet..??

Omdat de andere weggebruikers niet weten dat het kan en mag als je daar de vereistte rijopleidingen voor hebt gehad ??

Lekker naar kijken en jarloers zijn dus maar... })

niet alleen kijken... ook lachen..
vanmiddag een politiewagen zonder de bijbehorende poespas...
door rood en moet dus uitwijken voor BUS (jawel) stoeprandje meegenomen en
voorwiel afgebroken... _O- _O-
maar anderzijds heb je wel gelijk hoor.. het is alleen zo dat we gewoon bang
zijn voor onze baan |( |(
 
Het is altijd de schuld van de ander nooit die van jezelf onthoud dat maar. Alle buschauffeurs zijn eikelende wegpiraten en ze worden erger naarmate er meer ervaring mee wordt opgedaan. Ze hebben geen enkele respect voor mede weggebruikers (en dat ben jij). En de werkgevers van buschauffeurs zijn uitgerangeerde chauffeurs met een minderwaardigheids complex. Dat helpt dus ook al niet. En dan nog de politie....

Het is een comlot en dat is het!!!


Maar ff serieus:

Het is al vaak gezegd maar zolang je het onverwachtte verwacht zal dit je zovaak niet gebeuren. Zo een beroepschauffeur zal het toch ook niet express doen hoop ik maar.

Daar was zo'n woord voor

ehhmm

tegen dinges en iets met fruit...
 
Het is altijd de schuld van de ander nooit die van jezelf onthoud dat maar. Alle buschauffeurs zijn eikelende wegpiraten en ze worden erger naarmate er meer ervaring mee wordt opgedaan. Ze hebben geen enkele respect voor mede weggebruikers (en dat ben jij). En de werkgevers van buschauffeurs zijn uitgerangeerde chauffeurs met een minderwaardigheids complex. Dat helpt dus ook al niet. En dan nog de politie....

Het is een comlot en dat is het!!!


Maar ff serieus:

Het is al vaak gezegd maar zolang je het onverwachtte verwacht zal dit je zovaak niet gebeuren. Zo een beroepschauffeur zal het toch ook niet express doen hoop ik maar.

Daar was zo'n woord voor

ehhmm

tegen dinges en iets met fruit...

Ik weet het weer


ANTICIPEREN!!!!!!!!!!!!!!
 
Zie het probleem niet ..rij je toch ook door rood en rij je hem aan.


Pfft beetje vent...


Waar zijn ze gebleven, die stoere mannen.
 
Ook zoiets voorgehad met de mensen van De Lijn vorige maand. Met de bestelwagen met een breekbare lading tegen 90km/u op de ring hier. De eikel van dienst kwam gewoon uit een straat die geen voorrang heeft en knalt hem er gewoon op terwijl ik zo een 100 meter van hem verwijderd was. En 100meter is niets als je 90 rijdt, gewoon alles moeten toegooien en met slippende wielen op zo een 10-tal meter tussen beide kunnen stoppen. Mijn hele lading achterin verneukt en waardeloos. Bijgevolg voor 3000 euro schade aan de lading.

Voorbijgestoken en voor de bus gestopt en geblokkeert en de politie gebeld met getuigen. Politie heeft gewoon verklaring opgemaakt mits het niet om een ongeval ging. Advocaat contact genomen met de busmaatschappij en de bestuurder heeft een flinke uitbrander gekregen en de kosten zijn vergoed. Wat een advocaat al niet kan doen })

De zeikerds denken zich meer te mogen permiteren omdat ze met een grote boot rondvaren. De kleine blikjes zullen er echt niet voor het plezier tegenknallen, ze stoppen echt wel.

Nou, deze keer was het toch anders meneer de buschauffeur. :Y
Niet iedereen laat op zen kop schijten :N
 
Ik heb op 2 cijfers na de loterij gewonnen zal ik nou maar meteen die ZX-10R kopen die ik graag wil |(
Het is bijna winter, kan ik morgen al op natuurijs :?
Ik was bijna te laat om te remmen voor die flitspaal, zal ik er nog maar een keer langsrijden zonder te remmen dan maar.....




wat denk je zelf :z
 
Tijdje geleden was een (lijn)bus aan et bumperkleven,
terwijl ik al sneller reed dan toegestaan.
Beetje later stak de bus mij voorbij op een helling en duwde
mij letterlijk van de kant.
Ik heb het uur, nummerplaat, nr van de bus, plaats etc genoteerd.
De dag daarop heb ik een mail gestuurd naar de firma,
en mijn verhaal gedaan.
Weekje nadien kreeg ik bericht dat de bestuurder op het matje geroepen is
en een sanctie gekregen heeft.

Politie erbij halen heeft weinig zin maar de firma zelf aanspreken
is het beste wat je kan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan