Bijna ... bijna van m'n motor gereden

Als je het meld, zal het vastgelegd worden dat je gebeld hebt, om welke kenteken het gaat en jou kant van het verhaal. En daar zal het bij blijven.

Okee, dank je wel. :)


De klap op de motorkap is idd not done je blijft met je poten van andersmans spullen af, maar wat de mercedes doet is net zo min ..of nog veel meer... not done.

In theorie waar, aan de andere kant heb ik hem misschien wel behoed van een botsing met de meneer op de rechterbaan. Dat zullen we nooit weten. ;)

En je moet je schamen dat hij in langzaamrijdend verkeer je bij heeft kunnen halen in een autow... :P ;)

Kun je nagaan hoe hij heeft gereden.. Het is er namelijk heel erg druk daar (altijd) en bovendien trajectcontrole. Dat is dus geen stuk snelweg waar ik als een idioot ga rijden. :)
 
Laatst bewerkt:
Grote jongen... :Z
Zit 'ie in ieder geval niet aan andermans spullen :')


Op de snelweg stilzetten... met het risico dat je het op je geweten hebt dat er iemand achterop knalt, of bij jullie of verder naar achter in de file die je veroorzaakt ??
Op de rijbaan van de snelweg je voertuig stilzetten is iid een reden voor een PV, en een flinke ook, als het aan mij ligt.
Heb je ook weer een punt :/
 
Je bent toch geen pussy, of wel soms? |(
Handschoenen met carbon knokkels en een helm komen hard aan hoor :WZet je hem toch op de snelweg stil :? Denk dat wij als motorrijder toch wel iets sneller weg zijn dan hij in z'n blikje ;)

Je wilt het niet zien denk ik. Hoe denk je die geplande actie (op de snelweg stilzetten) te kunnen uitvoeren? Mogelijk heeft meneer Mercedes er wel een beschadigde linkerkant van z'n bumper voor over teneinde TS de vangrail in te jagen!

Lekker gemakkelijk praten van achter een keyboard. Ik herinner me nog dat zélfs een motoragent op deze wijze te pletter werd gereden door een of andere crimmineel...
 
Je hebt hoe dan ook verkeerd gehandeld door een klap op de motorkap te geven.
Dat is niet netjes.
Een fikse kopstoot met je helm was meer op zijn plaats geweest met het bijkomende voordeel dat hij na afloop niet in staat zou zijn geweest om je je bedreigen.
Twee vliegen in een klap eigenlijk. O-)
Bovendien zou dit een eerste stap voor hem zijn geweest in de bewustwording van het bestaan van motorrijders en het besef dat een dure auto niet automatisch voorrang en persoonlijke veiligheid garandeert. :(
 
Je wilt het niet zien denk ik. Hoe denk je die geplande actie (op de snelweg stilzetten) te kunnen uitvoeren? Mogelijk heeft meneer Mercedes er wel een beschadigde linkerkant van z'n bumper voor over teneinde TS de vangrail in te jagen!
Dan staat dat op video neem ik aan en kun je dat aanvechten.


Lekker gemakkelijk praten van achter een keyboard. Ik herinner me nog dat zélfs een motoragent op deze wijze te pletter werd gereden door een of andere crimmineel...
Meneer de motorrijder zal ook niet de eerste zijn geweest die een kogel door z'n kop kreeg doordat hij iemand probeerde te 'corrigeren' d.m.v. een tik tegen de auto :N
 
Dan staat dat op video neem ik aan en kun je dat aanvechten.Meneer de motorrijder zal ook niet de eerste zijn geweest die een kogel door z'n kop kreeg doordat hij iemand probeerde te 'corrigeren' d.m.v. een tik tegen de auto :N

Dit laatste had ik nog nergens gelezen... :N

De meningen zijn klaarblijkelijk verdeeld (helaas) en ik moet zo de deur uit.

Ik lees vanavond laat de diverse reacties nog wel. Bonjour ;) :W
 
Laatst bewerkt:
Dát kunnen nou de consequenties zijn van FF leuk op iemands motorkap rammen omdattie iets stoms doet :/
Dat kuiken heeft ws ook niet in de gaten dat 'ie daarmee poging doodslag/ zware mishandeling pleegt met zijn auto als wapen, maar die zit ws net zo vol adrenaline als jij op dat moment ervoor toen je op zijn dure motorkappie ramde.

Persoonlijk had ik als ik op jouw zadel zat ;

1: niet op die motorkap geramd

2: had ik een glimmend objekt als souvenier gehad, meteen al zodra ie serieus dreigend mijn baan op kwam :Y

Volgende keer misschien gewoon FF tot 2000 tellen (of tot de volgende blinde vink zich aandient) is op termijn een beter plan denk ik ;)

Als ik in dat koekblik had gezeten was je ook ernstig den l^l geweest denk ik... fout is fout, krijg je een handje of een duim, maar je gaat net als wat Bak zegt, niet op mijn spullen rammen... ik was gewoon lief achter je aan gereden tot je ergens afstapt, of ik je mooi klem kon rijden, en dan hadden we het nog FF face to face over gehad, en als er ook maar een minuscuul krassie op, of deukie in m'n kap zat, werd je benzinebudget voor deze maand drastisch verlaagd kan ik je wel vertellen :)

Let it be.. niet iedere blikker rijdt je expres van je sokken, de meesten hebben het gewoon te druk met bellen enzow, tis kut, maar het is niet anders.. 'zelf rekening mee houden en relaxed eromheen sturen ;)

my 2 cents..
 
Laatst bewerkt:
Je gaat niet serieus menen dat je het slaan op een motorkap (overigens ook min of meer om een aanrijding voortkomend uit zijn gedrag te voorkomen) gelijk stelt aan het moedwillig iemand van een motor af te willen rijden?

Nou ja, da's misschien een andere discussie die ik niet met je ga voeren.

Als je geen discussies wilt voeren waarom post je dan, of bedoel je eenzijdige discussie waarin alleen jij je mening ventileert...?

Onzin met die aanrijding. Als je tijd hebt om erop te meppen en bovendien op de motorkap was je er allang voorbij en was dus ontwijken niet eens nodig. Lijkt me niet dat je een tijdens een gevaar op leven en dood manouvre nog motorkappen kan gaan tikken.

Je blijft me je jatjes van andermans spullen af, klaar. Je lokt op deze manier reacties uit en dat weet je zelf ook wel.

Alleen maakt meneer mercedes dat op een verkeerde manier duidelijk, maar misschien onthou je het de volgende keer wel...
 
Laatst bewerkt:
Het slaan op de motorkap om gevaar af te wenden vind ik nog verdedigbaar. Poging tot doodslag niet.
 
Poging tot doodslag nou nou.

Nogmaals het is absoluut een gek die Mercedes alleen TS schuift alles op die vent terwijl hij een reactie uitlokt.

Als ik in de kroeg bier over iemand gooit omdat hij op mijn tenen staan kan ik een klap op mijn bek verwachten. Je zou ook kunnen denken: Misschien stond hij per ongeluk op mijn tenen en doe je normaal ipv meteen te handelen.

Dat is mijn punt.
 
zo een reactie van de automobilist was natuurlijk te verwachten...

Al doende leert men, hoop ik voor je...



:W


edit: En als je toch weer besluit om iemand op zijn motorkap te tikken, zorg er dan voor dat je de automobilist niet meer tegen gaat komen :X
 
Laatst bewerkt:
Mensen die niet handsfree bellen in een auto --> 1 jaar rijbewijs intrekken.

Die tik op de motorkap was misschien niet slim, maar elke actie heeft een reactie tot gevolg. En iedereen die me wijs wil maken dat hij in zo een situatie nog tot 3 kan tellen is meer paranormaal dan Uri Geller _O- .
 
Poging tot doodslag nou nou.

Nogmaals het is absoluut een gek die Mercedes alleen TS schuift alles op die vent terwijl hij een reactie uitlokt.

Als ik in de kroeg bier over iemand gooit omdat hij op mijn tenen staan kan ik een klap op mijn bek verwachten. Je zou ook kunnen denken: Misschien stond hij per ongeluk op mijn tenen en doe je normaal ipv meteen te handelen.

Dat is mijn punt.

Er zijn al uitspraken hierover en daar werd inderdaag poging tot doodslag aangenomen.
 
Poging tot doodslag nou nou.

Als ik in de kroeg bier over iemand gooit omdat hij op mijn tenen staan kan ik een klap op mijn bek verwachten.

Kan. Hij kan ook een pistool uit z'n binnenzak trekken en je overhoop schieten.

Tja, had je natuurlijk aan kunnen zien komen. Moet je maar geen bier over hem heen gooien.

Dat iemand me bijna per ongeluk van m'n motor af rijdt: prima, beroepsrisico en kan gebeuren.

Dat iemand me als een idioot achterna komt zetten en me moedwillig van m'n motor wil rijden, dat gaat me veel te ver.

Jij vindt dat alleen een vanzelfsprekende reactie. Jij vind het best normaal dat als er iemand op je motorkap slaat, dat je hem doodrijdt. De zwaarte van de beide acties komt volgens jou best overeen.

Daar ga ik dus niet over discusieren. :)
 
Kan. Hij kan ook een pistool uit z'n binnenzak trekken en je overhoop schieten.

Tja, had je natuurlijk aan kunnen zien komen. Moet je maar geen bier over hem heen gooien.

Dat iemand me bijna per ongeluk van m'n motor af rijdt: prima, beroepsrisico en kan gebeuren.

Dat iemand me als een idioot achterna komt zetten en me moedwillig van m'n motor wil rijden, dat gaat me veel te ver.

Jij vindt dat alleen een vanzelfsprekende reactie. Jij vind het best normaal dat als er iemand op je motorkap slaat, dat je hem doodrijdt. De zwaarte van de beide acties komt volgens jou best overeen.

Daar ga ik dus niet over discusieren. :)

Waarom niet? Bovendien mis je mijn punt dus je hoeft er niet over te discussieren! :j

Ik snap niet waar jij vandaan haal dat ik de Merc actie rechtvaardig, waar heb ik dat gezegd???

Ik zeg alleen je lokt een bepaalde reactie uit. Je zou ook kunnen toeteren of je middelvinger opsteken. Maar nee jij gebruikt "geweld". Dat je dan een agressievere reactie kan terug verwachten tja....

1 op de 1000 mensen zal reageren als die mercedes, daarentegen zal 1 op de 1000 motorrijders een klap op die auto hebben gegeven. Alles is relatief.
 
Gevoelsmatig begrijp ik je wel dat je een tik op die motorklep geeft maar denk de volgende keer eens wat er bij die koekblikker gebeurt als jij dat hebt gedaan en hij ziet weer een motorrijder dat kan je zelf ook wel bedenken denk ik.
Bovendien zal hier het bekende spreekwoord ook wel op z'n plaats zijn (Wie zonder zonde is werpe de eerste steen)!
Dus gewoon doorrijden en denk bij jezelf, phhff dat ging weer net goed.
Anders zit je thuis op de bank nog te kankeren op die koekblikker in die rode auto.
 
A13, tegen half vijf 's middags, richting Rotterdam.

Ik rij tussen de file door en net als ik langs een Mercedes (CLS 320 CDI; COUPE) wil, komt deze naar rechts zetten. De Mercedes rijdt op de linkerbaan. De bestuurder van de Mercedes zit te bellen met een telefoon aan een draadje. Ik kom nog net langs de Mercedes en als ik ten hoogte van z’n motorkap ben, sla ik op de motorkap om te zeggen: "Hee, kijk uit man!”. Ik zie de man in m'n spiegel nog met z’n lichten seinen en ik rij verder: niks aan de hand.

Een minuut later rij ik voorgesorteerd om richting de Stadhoudersweg te gaan. Links van me zijn twee banen richting de A20 richting Dordrecht/van Brienenoord, rechts van me een baan richting de A20 richting Europoort. Tussen mijn baan de de baan links van me: blokmarkering.

Ik rij daar op m’n gemak, haal auto’s in en net als ik bijna ter hoogte rij van een auto op de baan links van me hoor ik een auto stevig remmen. In m’n spiegel zie ik de Mercedes weer. Hij komt op dusdanige afstand achter me rijden dat ik maar niet moet remmen en bij de volgende opening probeert hij weer voor me te komen. Ik blijf rustig midden op mijn baan constant 80 rijden, met de inschatting dat hij het weer niet gaat halen en inderdaad: kansloos. Volgens mij heeft hij het drie keer geprobeerd.

Dan is er rechts genoeg ruimte en hij haalt me in. Althans, hij rijdt half op mijn baan en doet alsof hij me wel even van m’n motor af zal rijden en komt steeds verder naar links. Links van me is ondertussen niks meer dan vangrail en daar kan ik dus niet heen.. Ik rem flink, zit dan achter hem en hij gaat boven op z’n rem staan. Ondertussen heb ik teruggeschakeld en om van hem te ontsnappen geef ik flink gas, haal hem snel in en hij neemt de afslag richting de Europoort. Ik ga richting Stadhoudersweg .

Nu vraag ik me af: is er voor mij een mogelijkheid om deze man ter verantwoording te roepen? Ik weet het kenteken van de auto en op dat stuk snelweg staan ongetwijfeld meerdere camera’s.

Ik vind het niet zo erg als iemand me per ongeluk bijna van m’n motor af rijdt: risico van het vak en zelf doe ik ook weleens wat stoms, maar iemand zo moedwillig aan willen rijden gaat me toch te ver.

De balie bij het politiebureau bij de Coolsingel was akelig donker en stil, vandaar dat ik het nu hier even vraag. :)

lokatie



degene die op mijn motorkap slaat krijgt een rotschop ( als ik de kans krijg) ....
Een middelvinger of vuist is net op het randje, maar blijf van andermans spullen af joh !
 
Mensen die niet handsfree bellen in een auto --> 1 jaar rijbewijs intrekken.

Die tik op de motorkap was misschien niet slim, maar elke actie heeft een reactie tot gevolg. En iedereen die me wijs wil maken dat hij in zo een situatie nog tot 3 kan tellen is meer paranormaal dan Uri Geller _O- .

Dan heeft iedereen een cursus anger management nodig.. Wat een simpele zielen om meteen agressief te doen om zo'n actie. Ik rij maar 200km per week en dan heb ik minstens 1 zo'n incident. Leuk als iedereen zo gaat reageren...

Je hoeft ook niet tot 3 te tellen maar gewoon normaal doen ipv meteen uit te halen.
 
Is het gedrag van de automobilist in deze niet te kenmerken als:

Poging tot moord met voorbedachte rade? (langere celstraf dan poging tot doodslag)

Moedwillig iemand snijden plus brake test lijkt mij (= een mening) duidelijk dat je iemand naar het hiernamaals wilt sturen. De automobilist heeft eerst kunnen nadenken voordat hij de achtervolging inzette, lijkt mij. Bij doodslag moet er toch sprake zijn van een plotselinge opwelling of een ongelukje. Hoe denkt de rechter daar over? Als je getuigen kunt vinden die willen zeggen dat het gedrag van de automobilist lijkt op een poging tot moord dan is dat toch een stevig bewijs tegen de automobilist?

Oh, volgens mijn beperkte juridische inzicht is een poging tot geweldpleging niet strafbaar.
 
Ik snap niet waar jij vandaan haal dat ik de Merc actie rechtvaardig, waar heb ik dat gezegd???

KORTOM! Eigen schuld dikke bult.

Ik zeg alleen je lokt een bepaalde reactie uit. Je zou ook kunnen toeteren of je middelvinger opsteken. Maar nee jij gebruikt "geweld". Dat je dan een agressievere reactie kan terug verwachten tja....

Als de man fiks getoeterd had of met z'n middelvinger gezwaaid had: prima. Dit staat alleen in geen enkele relatie tot het slaan op een motorkap.

1 op de 1000 mensen zal reageren als die mercedes, daarentegen zal 1 op de 1000 motorrijders een klap op die auto hebben gegeven. Alles is relatief.

Misschien moet je 'es wat vaker in de spits gaan rijden. ;)
 
Laatst bewerkt:
Bovendien zal hier het bekende spreekwoord ook wel op z'n plaats zijn (Wie zonder zonde is werpe de eerste steen)!

Oh, ik ben verre van heilig hoor. Ik doe ook weleens dingen waarvan ik later denk "nou, dat moeten we misschien maar niet meer doen". Daarnaast wordt ik ook zeker vaker bijna aangereden, geeft niks.

Maar als er zo'n klootviool op het dunste stuk van de A13 (niet eens een vluchtstrook) al bellende mijn kant op komt surfen, dan schud ik 'em wel wakker.

En laten we nou eerlijk zijn, een klap met een vlakke hand op een motorkap, daar kan een CV2 nog wel tegen.
 
Laatst bewerkt:
Mensen die niet handsfree bellen in een auto --> 1 jaar rijbewijs intrekken.
.

Echt in welk paasei heb jij de afgelopen 10 jaar gezeten! We leven in een mobiel tijdperk, iedereen is voorzien van een mobiele telefoon en gebruikt deze! Een radio leidt ook af, moet iedereen die een radio aan heeft staan ook 3 maanden zijn rijbewijs inleveren, lijkt me niet!

Natuurlijk vinden alle moraal ridders hier dat je handsfree moet bellen maar ik durf te zeggen dat 90%van de mensen die hier post en actief auto rijdt wel eens niet handsfree heeft gebeld. Al was het maar om te zeggen; bel je zo terug!

Wat ze wel moeten bestraffen is agressie in het verkeer! Hiervoor mogen ze van mij best het rijbewijs 1 jaar in trekken+ agressie cursus volgen! TS heeft dus duidelijk verkeerd gehandeld maar de actie van de mercedes is nog erger en beide dienen ze wmb bestraft te worden als een agent dit gezien had!
 
Oh, ik ben verre van heilig hoor. Ik doe ook weleens dingen waarvan ik later denk "nou, dat moeten we misschien maar niet meer doen". Daarnaast wordt ik ook zeker vaker bijna aangereden, geeft niks.

Maar als er zo'n klootviool op het dunste stuk van de A13 (niet eens een vluchtstrook) al bellende mijn kant op komt surfen, dan schud ik 'em wel wakker.

En laten we nou eerlijk zijn, een klap met een vlakke hand op een motorkap, daar kan een CV2 nog wel tegen.


Vooral op de motorkap van auto's blijven 'klappen'. Vroeg of laat zal een of andere 'klootviool' je inderdaad het ziekenhuis in rijden. :Y
 
En laten we nou eerlijk zijn, een klap met een vlakke hand op een motorkap, daar kan een CV2 nog wel tegen.

ben benieuwd hoe jij reageert als iemand op je motor slaat.
Misschien iets overdreven van die bestuurder, Oke best wel. Maar als iemand op mijn motor slaat zal ik als ik een klote bui heb hem ook achterna gaan, en van het een komt het ander.
 
Terug
Bovenaan Onderaan