Bijna ... bijna van m'n motor gereden

E.r.w.i.n

Die hard MF'er
6 mrt 2005
558
2
Rotterdam
A13, tegen half vijf 's middags, richting Rotterdam.

Ik rij tussen de file door en net als ik langs een Mercedes (CLS 320 CDI; COUPE) wil, komt deze naar rechts zetten. De Mercedes rijdt op de linkerbaan. De bestuurder van de Mercedes zit te bellen met een telefoon aan een draadje. Ik kom nog net langs de Mercedes en als ik ten hoogte van z’n motorkap ben, sla ik op de motorkap om te zeggen: "Hee, kijk uit man!”. Ik zie de man in m'n spiegel nog met z’n lichten seinen en ik rij verder: niks aan de hand.

Een minuut later rij ik voorgesorteerd om richting de Stadhoudersweg te gaan. Links van me zijn twee banen richting de A20 richting Dordrecht/van Brienenoord, rechts van me een baan richting de A20 richting Europoort. Tussen mijn baan de de baan links van me: blokmarkering.

Ik rij daar op m’n gemak, haal auto’s in en net als ik bijna ter hoogte rij van een auto op de baan links van me hoor ik een auto stevig remmen. In m’n spiegel zie ik de Mercedes weer. Hij komt op dusdanige afstand achter me rijden dat ik maar niet moet remmen en bij de volgende opening probeert hij weer voor me te komen. Ik blijf rustig midden op mijn baan constant 80 rijden, met de inschatting dat hij het weer niet gaat halen en inderdaad: kansloos. Volgens mij heeft hij het drie keer geprobeerd.

Dan is er rechts genoeg ruimte en hij haalt me in. Althans, hij rijdt half op mijn baan en doet alsof hij me wel even van m’n motor af zal rijden en komt steeds verder naar links. Links van me is ondertussen niks meer dan vangrail en daar kan ik dus niet heen.. Ik rem flink, zit dan achter hem en hij gaat boven op z’n rem staan. Ondertussen heb ik teruggeschakeld en om van hem te ontsnappen geef ik flink gas, haal hem snel in en hij neemt de afslag richting de Europoort. Ik ga richting Stadhoudersweg .

Nu vraag ik me af: is er voor mij een mogelijkheid om deze man ter verantwoording te roepen? Ik weet het kenteken van de auto en op dat stuk snelweg staan ongetwijfeld meerdere camera’s.

Ik vind het niet zo erg als iemand me per ongeluk bijna van m’n motor af rijdt: risico van het vak en zelf doe ik ook weleens wat stoms, maar iemand zo moedwillig aan willen rijden gaat me toch te ver.

De balie bij het politiebureau bij de Coolsingel was akelig donker en stil, vandaar dat ik het nu hier even vraag. :)

lokatie
 
Beetje kansloos om meteen op die motorkap te meppen.. Niet iedereen ziet alles en hoeft dat te bekopen met een pak slaag.. Hij doet in feite hetzelfde als jij namelijk wraak nemen voor een eerdere actie van de ander..

KORTOM! Eigen schuld dikke bult.
 
Eens met bovenstaande post! :)
Trouwens, je had niet bij mij op de motorkap moeten slaan :N Maargoed, dan weet je het voor de volgende keer :W
 
als jij het recht aan je kant hebt staan en de automobilist 100% fout was dan denk ik nog niet dat ze er iets mee zullen doen, hooguit die gast opbellen en zijn verhaal laten horen.

als politie daar een zaak van moet maken kost dat teveel tijd en geld en zullen ze niet aan beginnen.
 
Tering, wat een zieke vent... Dan ben je toch niet goed wijs?! :N
Als je zeker weet dat er camera's staan is het helemaal niet raar dit even bij de politie aan te kaarten. Kijk hoe ze hier tegenover staan. Echter, denk wel aan hoe jij je toen gedroeg. Heb je zelf helemaal niets gedaan om hem hiertoe aan te zetten? Heb je geen starfbare feiten gepleegd. Zo niet, zie ik geen probleem...

PS: Die tik op zijn motorkap zie ik niet als strafbaar feit :)
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je gewoon aangifte kunt doen, maar of het zin heeft. Je kunt je er ook gewoon bij neerleggen dat die kerel een sukkel is en verder gaan met je leven.
 
Beetje kansloos om meteen op die motorkap te meppen.. Niet iedereen ziet alles en hoeft dat te bekopen met een pak slaag.. Hij doet in feite hetzelfde als jij namelijk wraak nemen voor een eerdere actie van de ander..

KORTOM! Eigen schuld dikke bult.

Je overziet slechts een kleinigheidje....

In het 1e geval was het een tik op een motorkap.
In het 2e geval was het een poging iemand van de weg te rijden met mogelijk zwaar lichamelijk letsel (zo niet erger) tot gevolg :X
 
Beetje kansloos om meteen op die motorkap te meppen.. Niet iedereen ziet alles en hoeft dat te bekopen met een pak slaag.. Hij doet in feite hetzelfde als jij namelijk wraak nemen voor een eerdere actie van de ander..

KORTOM! Eigen schuld dikke bult.
Ben ik niet helemaal met je eens. toegegeven: die klap is niet netjes, maar da's niet hetzelfde als moedwillig iemand in gevaar brengen.

@ ts: melding maken bij de politie. Wordt in zijn dossier opgenomen. Wanneer er eens iets gebeurt, zal er bij hem ook melding van gemaakt worden.
 
Laatst bewerkt:
In elk geval was het niet slim om op de motorkap van zijn auto te slaan, dat zou niemand leuk vinden en ik zou er zelf ook boos om worden. Dat hij vervolgens probeert om jou van de motor te rijden is natuurlijk niet normaal, maar ik denk niet dat je er wat bereikt als je dit bij de politie neerlegt.
 
Eens met bovenstaande post! :)
Trouwens, je had niet bij mij op de motorkap moeten slaan :N Maargoed, dan weet je het voor de volgende keer :W

Dus iemand die (door jouw onoplettendheid) op je motorkap slaat moet/kan dat eventueel met de dood bekopen? :?

Je bent geestesziek denk ik....
 
A13, tegen half vijf 's middags, richting Rotterdam.

Ik rij tussen de file door en net als ik langs een Mercedes (CLS 320 CDI; COUPE) wil, komt deze naar rechts zetten. De Mercedes rijdt op de linkerbaan. De bestuurder van de Mercedes zit te bellen met een telefoon aan een draadje. Ik kom nog net langs de Mercedes en als ik ten hoogte van z’n motorkap ben, sla ik op de motorkap om te zeggen: "Hee, kijk uit man!”. Ik zie de man in m'n spiegel nog met z’n lichten seinen en ik rij verder: niks aan de hand.

...vergelijkbare situatie al meerdere malen meegemaakt...uitgezonderd jouw actie dan!
Als ik door de file heen rij,...ga ik er al van uit dat ik niet gezien wordt,...
Heb dus al een paar maal zo'n hele verre omhaal naar rechts mogen maken, met uitlopers op de vluchtstrook....
Geen kwaad woord,...gewoon handje omhoog en verder gaan.

;)


Maar dan....vervolgactie bestuurder... :N ...is niet goed te praten....
Je zou het kunnen melden,....en eventueel via de Politie een gesprekje aanvragen mbt zijn bedoelingen.
 
Laatst bewerkt:
Dus iemand die (door jouw onoplettendheid) op je motorkap slaat moet/kan dat eventueel met de dood bekopen? :?

Je bent geestesziek denk ik....

Ik ben het ook met je eens! Het is toch te gek voor woorden als iemand in z'n luxe mercedes (fiat punto had hetzelfde geweest, maakt niets uit) eventjes besluit dat 'ie een poging gaat doen jou van je tweewieler af te rijden. Of in ieder geval het je even heel moeilijk te maken door allerlei levensgevaarlijke manouvres.
Tuurlijk, dat tikje op de motorkap hoort niet. Maar naar mijn mening is de tegenactie die de koekblikker in dit geval uitvoert vele malen gevaarlijker en absoluut niet in vergelijking te stellen met die motorkap-tik. :N
 
Beetje kansloos om meteen op die motorkap te meppen.. Niet iedereen ziet alles en hoeft dat te bekopen met een pak slaag.. Hij doet in feite hetzelfde als jij namelijk wraak nemen voor een eerdere actie van de ander..

KORTOM! Eigen schuld dikke bult.

Je gaat niet serieus menen dat je het slaan op een motorkap (overigens ook min of meer om een aanrijding voortkomend uit zijn gedrag te voorkomen) gelijk stelt aan het moedwillig iemand van een motor af te willen rijden?

Nou ja, da's misschien een andere discussie die ik niet met je ga voeren.

@ ts: melding maken bij de politie. Wordt in zijn dossier opgenomen. Wanneer er eens iets gebeurt, zal er bij hem ook melding van gemaakt worden.

Dat ga ik sowieso doen, had ook al niet gedacht dat ik ook ergens formeel aangifte van zou kunnen doen. :)

...vergelijkbare situatie al meerdere malen meegemaakt...uitgezonderd jouw actie dan!
Als ik door de file heen rij,...ga ik er al van uit dat ik niet gezien wordt,...
Heb dus al een paar maal zo'n hele verre omhaal naar rechts mogen maken, met uitlopers op de vluchtstrook....

Ik rij elke dat tussen Rotterdam en Zoetermeer op en neer, ik schrik er dan ook echt niet heel erg van als iemand me niet ziet en een hele verre omhaal naar rechts gaat soms even niet. ;) Als er echter iemand overduidelijk niet op zit te letten, omdat hij met een telefoon aan z'n oor zit ... tja.
 
Laatst bewerkt:
Dus iemand die (door jouw onoplettendheid) op je motorkap slaat moet/kan dat eventueel met de dood bekopen? :?

Je bent geestesziek denk ik....
Nee hoor, maar door agressief te reageren 'vraag' je om een agressieve reactie. Als je vraagt of de betreffende persoon even aan de kant wil komen om te praten bereik je een heel hoop meer.

De actie van de persoon in de Mercedes keur ik echt niet goed, verre van zelfs. Maar kan zeer zeker wel begrijpen dat meneer de Koekblikker agressief reageert... :)
 
Beiden fout maar jou actie kan als uitlokking worden ervaren...Als je het ooit weer eens wilt doen stap dan af en ros de des betreffende bestuurder gewoon goed in elkaar , weet je in iedergeval dat hij je niet achterna komt.
 
Jij was fout door op de motorkap te slaan. Je zou moeten weten dat mercedes rijders vaak arrogante peniscompensators zijn. Door op hun auto te slaan wek je agressie op. Je wekt overigens ook agressie op als je dit bij anderen doet... Volgende keer kan je beter een duim opsteken (inderdaad, duim, niet middelvinger, duim is effectiever). Verder over zijn andere acties: Door jouw reactie heb je hem als het ware gevoed met agressie waardoor hij dit deed, als je hem voor laat komen zal hij zeggen dat jij begon en is het een niet in te schatten situatie... Laat het rusten en reageer zelf voortaan niet op de manier waarop je reageerde... Duimpje > agressie.
 
Allebei fout, jij al meppende, hij al irritant zijnde. Jij en je motor zijn nog heel, niet mouwen verder.....
 
Nee hoor, maar door agressief te reageren 'vraag' je om een agressieve reactie. Als je vraagt of de betreffende persoon even aan de kant wil komen om te praten bereik je een heel hoop meer.

De actie van de persoon in de Mercedes keur ik echt niet goed, verre van zelfs. Maar kan zeer zeker wel begrijpen dat meneer de Koekblikker agressief reageert... :)


ja hoor, alsof de typische arrogante mercedes rijder aan de kant komt als een motorrijder hem netjes op zijn fouten wil wijzen :')

voor hetzelfde geld had hij door zijn onoplettenheid ook een ernstig ongeluk veroorzaakt dus zo'n klap kan hem ff goed laten schrikken en zijn fout inzien.
als je daarna zo hondsbrutaal bent om iemand nog van zijn motor af te rijden vraag ik me af of hij in eerste instantie al niet zoiets had van "laat die motorrijder maar uitkijken voor mijn dure mooie auto"
 
Nee hoor, maar door agressief te reageren 'vraag' je om een agressieve reactie. Als je vraagt of de betreffende persoon even aan de kant wil komen om te praten bereik je een heel hoop meer.

De actie van de persoon in de Mercedes keur ik echt niet goed, verre van zelfs. Maar kan zeer zeker wel begrijpen dat meneer de Koekblikker agressief reageert... :)

Mensen die zó reageren zijn óók in staat je tijdens dat z.g. gesprekje(?) een mes tussen je ribben te duwen. Sterker nog, door zijn reactie/gedrag heeft ie dat min of meer bewezen. En jij denkt dan nog handjes te kunnen schudden? :?
 
ja hoor, alsof de typische arrogante mercedes rijder aan de kant komt als een motorrijder hem netjes op zijn fouten wil wijzen :')

:D Dat idee had ik ook niet en met nog twee banen file rechts naast me was het ook niet echt een optie.

voor hetzelfde geld had hij door zijn onoplettenheid ook een ernstig ongeluk veroorzaakt dus zo'n klap kan hem ff goed laten schrikken en zijn fout inzien.

Jeps, een opvoedende tik. En zo hard sloeg ik nou ook weer niet met m'n leren zomerhandschoentjes. :)
 
Mensen die zó reageren zijn óók in staat je tijdens dat z.g. gesprekje(?) een mes tussen je ribben te duwen. Sterker nog, door zijn reactie/gedrag heeft ie dat min of meer bewezen. En jij denkt dan nog handjes te kunnen schudden? :?
Je bent toch geen pussy, of wel soms? |(
Handschoenen met carbon knokkels en een helm komen hard aan hoor :W

ja hoor, alsof de typische arrogante mercedes rijder aan de kant komt als een motorrijder hem netjes op zijn fouten wil wijzen :')
Zet je hem toch op de snelweg stil :? Denk dat wij als motorrijder toch wel iets sneller weg zijn dan hij in z'n blikje ;)
 
Formeel zou je aangifte kunnen doen van art 5 WVW, het al vaak besproken artikel dat zegt dat je een weggebruiker niet in gevaar mag brengen.
Nut heeft het echter alleen als je getuigen kunt aanleveren.

Als het een moord zou betreffen zou men idd al die camerabeelden uitkijken, nu is er eigenlijk geen gevolg van de actie's en zal men het niet in verhouding vinden die tijd en moeite erin te stoppen, in verhouding tot andere zaken waar wel letselschade's zijn ontstaan en er meerdere aanwijzingen zijn om op verder te rechercheren.

Als je het meld, zal het vastgelegd worden dat je gebeld hebt, om welke kenteken het gaat en jou kant van het verhaal. En daar zal het bij blijven.


De klap op de motorkap is idd not done je blijft met je poten van andersmans spullen af, maar wat de mercedes doet is net zo min ..of nog veel meer... not done.



En je moet je schamen dat hij in langzaamrijdend verkeer je bij heeft kunnen halen in een autow... :P ;)
 
Je bent toch geen pussy, of wel soms? |(
Handschoenen met carbon knokkels en een helm komen hard aan hoor :WZet je hem toch op de snelweg stil :? Denk dat wij als motorrijder toch wel iets sneller weg zijn dan hij in z'n blikje ;)

Grote jongen... :Z




Op de snelweg stilzetten... met het risico dat je het op je geweten hebt dat er iemand achterop knalt, of bij jullie of verder naar achter in de file die je veroorzaakt ??
Op de rijbaan van de snelweg je voertuig stilzetten is iid een reden voor een PV, en een flinke ook, als het aan mij ligt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan