Bijna compleet blok FZR1000 + FZ delen

yamahafrans2

MF veteraan
9 okt 2004
1.726
8
48
Jirnsum
Bezoek site
Had ik al gezegd dat ze ook op de FZX passen ? Dan heb je dus een mini vmax met minimaal 125pk en 95nm(voor de 911cc) of een 135pk 102nm voor de 989cc ?

Frans
 
Laatst bewerkt:

yamahafrans2

MF veteraan
9 okt 2004
1.726
8
48
Jirnsum
Bezoek site
Hoezo sparen ? Zo duur is het toch ook weer niet ? Doe een bod, vermeld er wel bij of het met of zonder de glimblink carbset is.

Mooi knutselen tijdes die wekenlange regenbuien vant zomer om zoiets te maken







Frans
 
Laatst bewerkt:

yamahafrans2

MF veteraan
9 okt 2004
1.726
8
48
Jirnsum
Bezoek site
Topic start aangepast.
Vrouwtje wordt al blijer.


Oliekoeler(FZR1000 87) 25 euro

cilinderblok met zuigers FZ750/700 30 euro
Cilinderblok FZR1000 met zuigers 40 euro
carterdelen FZ750 + complete krukas met alle lagerschalen op hun plek(nooit eruit geweest) 35 euro
Nog een paar klepdeksels FZR1000/FZ750 10 euro

mandje met 3GM spul >> inlaatkelken,thermostaat 20 euro

Frans
 

Afterburner27

Rookie
6 mrt 2016
10
0
46
Wijchen
Dus al ik het goed begrijp, past van een 2GH kop en cilinders zonder aanpassingen op een FZ750 cq FZX750 blok??

Heb hier nog een complete 2GH motorfiets staan. En een FZX750 die ik wil upgraden...

Mvgr Nico
 

Afterburner27

Rookie
6 mrt 2016
10
0
46
Wijchen
Dat klopt idd.

Frans
Nog even een vraag,

in de gegevens staat dat bij de FZR1000 989cm3 een boring x slag van 75,0 x 56,0mm
en voor de fzx750 749cm3 boring x slag van 68,0 x 51,6mm scheelt toch 4,4mm in slag??
of moet de krukas mee verhuizen naar de 6 bak???

Mvgr Nico

PS wel een super strakke revisie, als ik de foto's zo bekijk.
Petje af hoor!!
 
Laatst bewerkt:

yamahafrans2

MF veteraan
9 okt 2004
1.726
8
48
Jirnsum
Bezoek site
Met de krukas vd 750 en het cilinderblok vd 1000 krijg je een 911cc dacht ik.

Voor de volle 989cc moet je idd de 1000 krukas hebben. Maar dan moet je het blok eronderweg en splitsen. Veel meer werk voor iets meer cc s.

F.
 

Afterburner27

Rookie
6 mrt 2016
10
0
46
Wijchen
Ok,

Maar dan kan ik toch beter de 6 bak overzetten in het 1000 blok.
Dan heb ik en de 6 versn. en de volle 989cc.
dan moet het blok toch open.

jij had verder niets meer liggen van dat spul??
Advertentie is al wat jaartjes oud zag ik...

in ieder geval bedankt voor de info.. kan gewoon de cdi van de fzx750 blijven gebruiken, of moet ik ook de CDI conversie doen?