bijna dood ervaring in tunnel

CBAS

MF'er
8 okt 2003
96
0
Antwerpen (Belgie)
Ik rij rustig de Craeybeckx-tunnel (ja, in iedere bijna dood ervaring komt een tunnel voor) in vanmorgen op de linkerrijstrook en er rijdt een opel astra station koekblik voor me. Die zet z'n richtingaanwijzer naar rechts aan om me door te laten (dacht ik) en ik ga er netjes langs... bedenkt die gast zich toch opeens en zet z'n wagen terug naar links. Klein pittig detail: ik reed dus nog links van hem, met geen uitwijkmogelijkheid, want ik werd zowat geplet tussen een astra en een betonnen tunnelwand.
2 opties: gas bij geven of remmen. Ik heb voor de tweede optie gekozen omdat ik op een Deauville rij en die beestjes trekken niet zo hard. Maar goed, want door die snelle redenering ben ik nog in de mogelijkheid dit te typen.
Ik had veel te veel adrenaline in mijn bloed om kwaad te zijn op de bestuurder en hij was er blijkbaar ook van geschrokken en ben maar uit zijn buurt gebleven.

(extract uit mijn blogje) http://cbas.blogspot.com
 
Klote situaties :( ... schele !@#@#$#^$$*&

Gas erop moet toch wel lukken? (Paar) versnelling(en) terug en GAAAAAN!!!!!!!
 
Gelukkig is het goed afgelopen!

Zo zie je maar dat je altijd van het ergste uit moet gaan.
Zelfs in een tunnel...
 
tja , gisteren werd ook ook de vluchtstrook opgedrukt door een camper.
Die eikel pleurt zo dat ding naar de andere baan waar ik mij bevond.
Lang leve de vluchtstrook. :}
 
de laatste tijd heb ik meer last van mensen die afremmen voor oom agent.. schijnbaar is het herfst/winter en dan moeten ze nog genoeg bekeuringen uitschrijven voor een voldoende op hun rapport.
nou vind ik afremmen logisch (zelfs als je niet eens te snel rijdt ofzo) maar niet leuk, der zal maar eens een koekblik of nog erger, vrachtwagen achter je zitten die met z'n koffiezet apparaat of aan het internetten is op het intranet van z'n baas.
 
alle problemen die ik ervaar met blikken hebben te maken met het veranderen van rijstrook en heel soms eentje die in m'n kont zit te duwen... wat een haast hebben die mensen met duitse auto's toch altijd! :(
 
ze drukken mij zelfs soms met massieve Dodge en al bijna van de weg in de vroege ochtend en die zie je toch moelijk over het heufd, die lui slapen volgens mij nog ofzo....... |(

En de verwarming lekker hoog, dat is ook goed voor de oplettendheid!
 
Erg dom van de astra bestuurder. gelukkig kan je het nog op het MF zetten.

olé
bye.gif

wanneer gaan we weer ff stukkie fahren :? :P

ontopic:
maar inderdaad wees blij dat je het nog kan navertellen, tunnels zijn nooit relaxed wat betreft vallen e.d. (toch Stafford :+ )
 
hmmm. vorig jaar in de Schipholtunnel was er niemand maar wel iemand voor me die olie voor me op het wegdek had gesmeerd.
Ik lag stil, zonder motor, bij 7.1 (het motortje klapte onder mij vandaan bij 6.7 :( )
Ik liep er van weg maar is absoluut niet voor herhaling vatbaar.
Ook die serene stilte in het kwartier dat de hulpdiensten moesten komen was net als in de film Vanilla Sky.
Welgeteld maar 3 auto's gezien
 
Gelukkig goed afgelopen vriend. Domme fout van die ander, maar sja hè, in het verkeer kun je alles verwachten.
Wat heb je er van geleerd? Dat als je anticipeert op een handeling van een mede weggebruiker (hij/zij gaat dit of dat doen) .... je toch nog altijd een stukje zeg maar "reserve", "veiligheid" voor jezelf inbouwt. Dat is weliswaar niet zo op het scherp van de snede rijden (zoals ik vroeger deed), ... het is wel een stuk rustiger voor je gemoed.
 
Gelukkig goed afgelopen vriend. Domme fout van die ander, maar sja hè, in het verkeer kun je alles verwachten.
Wat heb je er van geleerd? Dat als je anticipeert op een handeling van een mede weggebruiker (hij/zij gaat dit of dat doen) .... je toch nog altijd een stukje zeg maar "reserve", "veiligheid" voor jezelf inbouwt. Dat is weliswaar niet zo op het scherp van de snede rijden (zoals ik vroeger deed), ... het is wel een stuk rustiger voor je gemoed.
:^

Grote kans dat het Dory-effect hier de oorzaak van is (Finding Nemo gezien?)
Blik ziet een motor, gaat naar rechts, en ten tijde van het naar rechts gaan ga je al in z'n blinde hoek zitten. Blik ziet geen motor meer, denkt terug aan de veeg die 'ie moeder de vrouw gisteravond heeft gegeven of iets in die strekking en is je al helemaal vergeten.

Vandaar altijd er voor zorgen dat je zo kort mogelijk in iemands dode hoek zit. Als hij je niet ziet kan het ook betekenen dat jij je niet goed zichtbaar heb gemaakt.
 
Gelukkig is het goed afgelopen :} , ik heb het zelf ook een keer in de botlektunnel bij rotterdam meegemaakt met een vrachtwagen. ik reed zelf in het midden van de vrachtwagen, toen ik hem met een aardig tempo naar me toe zag schuiven :X . Gelukkig dat mijn VF750s :} :} fel was, hierdoor kon ik hem er net uittrekken. Zo gauw ik er voorbij was ging de middelvinger de lucht in.

Je hebt er af en toe personen bijzitten waarvan ze het rijbewijs in moetten nemen.

gr william
 
zet voortaan tijdens het passeren in de tunnel je grootlicht erop,van mij mag het 8-)
klacson knoppie evenzo :+
 
Klote situaties :( ... schele !@#@#$#^$$*&

Gas erop moet toch wel lukken? (Paar) versnelling(en) terug en GAAAAAN!!!!!!!

Terugschakelen kost te veel tijd. In de ankers is dan de oplossing.

@TS: heb dit soort shit ook al een paar keer meegemaakt. Je moet alert blijven rijden en het onmogelijke blijven verwachten. Gelukkig kan je het navertellen. Laatst ook een bestelauto die me op de Ring A10 van amsterdam bijna de vangrail in drukte... Snel het anker uit en de claxon in... Toen ik de man inhaalde zag ik een verschrikt koppie die zich meer dan duidelijk verexcuseerde... Dan kan ik op dat moment ook wel weer lachen... om de situatie... Maar het duurt even voordat je bloeddruk weer normaal is ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan