Bijna dood ervaring....

SlideR6

MF'er
11 aug 2003
89
0
Hilversum
Deze topic staat onder motrsport algemeen. Fout gepost, maar wel benieuwd naar jullie ervaringen. Komt vast omdat het al laat is.....
 
Mag ik er maar 1 doen??? Oké een paar:
Op een stoplicht afrijden, groen zien, streepje bij en met ongeveer 200 op het licht af (in de stad), gaat er een auto inhalen, kon nog net tussen de auto en de middenberm. Pfff.
:+
Op een polderweg blijven inhalen met tegenliggers, wordt op een gegeven moment mijn achterknipperlicht eraf gereden, mijn stuur bleek óvér zijn spiegel te zijn gegaan.. Pfff.
:+
Lekker in de polder aan het raggen, ligt er ineens op een bekend stuk weg een hoop zand. Ik kon de boom net raken, gelukkig. Weer revalidatie.
:+
Assen: Het meeuwenmeer volgas pakken (FZR600 '92) .. jammer net niet. (200km/u) auw
:+
Handschoen blijft "plakken" tijdens wheelie, heeeel hooog en ver, geen schade en veel applause. Pffff... gelukkig had ik een helm over mijn rode wangen.
:+
Jumpen in onbekend terrein met crosser van vriend, achter de dijk lag het kanaal. Ben 2 uur bezig geweest om motor boven te krijgen. Ergo: Nooit op motor van vriend rijden.
:+
Schoenveter aan schakelpookje vast: Heel langzaam voor een héél druk kruispunt omvallen. Dat deed meer pijn dan menig ander ongeluk...
:+
En zo nog een stuk of wat.
Heb ongeveer 10 á 15 ongelukken gehad en een veelvoud aan hartslagverhogers.
Dit soort dingen houdt het motorrijden leuk.
Motto: Joe Bar evenaren.... O-)
 
Mag ik er maar 1 doen??? Oké een paar:
Op een stoplicht afrijden, groen zien, streepje bij en met ongeveer 200 op het licht af (in de stad), gaat er een auto inhalen, kon nog net tussen de auto en de middenberm. Pfff.

Pff, ken dat ding niet harder??? :X
 
Moet het met motoren zijn :?

ik heb wat met water...

tijdens het surfen loeihard op je bek gaan, op je zeil vallen dat loskomt en rond je draait waarna je onder gaat...na enkele momenten paniek rustig uitgeraakt

Militaire dienst: uit een rubberboot springen met 60kg bepakking en in een put neerkomen, kopje onder...en zwemt klote :(

In noorwegen tijdens een oefening op een boorplatform bij het quickropen 20 meter naar beneden flikkeren; door impact de reddingsvest kapot en ff alle richtingsgevoel kwijt...eruit gehaald door marine duikers :} en vier dagen tussen de Noorse verplegsters :}
 
Sorry, ik had het best harder gewild, was ik ook nog vóór die auto gegaan.
Ik denk dat ik gewoon bang was. 'k was nog jonger...
Geen excuus, gewoon geen held.

Water is toch koud?? Brrr.. Dan maar een boompje meer.
 
Sorry, ik had het best harder gewild, was ik ook nog vóór die auto gegaan.
Ik denk dat ik gewoon bang was. 'k was nog jonger...
Geen excuus, gewoon geen held.

Water is toch koud?? Brrr.. Dan maar een boompje meer.

Je weet wel dat bomen hard zijn he???

Dus probeer ze te vermijden, beter is om een crimineel te pakken.
Raak hem wel goed, anders moet je betalen omdat die dan invalide is ;)
 
Lang geleden las ik iets over stro-halmen die tijdens orkanen puntgaaf dwars door raamsponningen vlogen. "Versnelling" is toch het bestuderen waard.

Eveneens lang geleden brak ik voor de eerste keer, op een niet (noemenswaardig) opgevoerde Zündapp brommer, tamelijk wat ribben enzo tegen een auto, fout nooit opgehelderd maar het was on-aangenaam om wakker te worden gemaakt uit een kwartiertje bewusteloos.

Kruispunten zijn ENG; beter wegwezen vóór de Klap.
 
Op dinsdag 28 oktober 2003 04:10 schreef willem1940 het volgende:
Lang geleden las ik iets over stro-halmen die tijdens orkanen puntgaaf dwars door raamsponningen vlogen. "Versnelling" is toch het bestuderen waard.

Eveneens lang geleden brak ik voor de eerste keer, op een niet (noemenswaardig) opgevoerde Zündapp brommer, tamelijk wat ribben enzo tegen een auto, fout nooit opgehelderd maar het was on-aangenaam om wakker te worden gemaakt uit een kwartiertje bewusteloos.

Dus bewusteloos zijn was wel fijn :+ Alleen het wakker maken niet })
 
Wellicht een idee om Topics van deze toon even te laten rusten.

Ik snap jou reactie.

Maar deze topic is niet zo heel erg serieus bedoeld volgens mij.
En je moet er dus ook niet TE serieus op in gaan.

Ik neem aan dat je dit zegt ivm met Marco?

Zo kunnen we elke dag wel denken. Als ik alleen al zie hoeveel schade motoren bij mijn broer op de zaak komen, en als je dan ook nog eens die verhalen hoor...

Snap me niet verkeerd aub. In zijn topic was ik wel serieus. Maar in een topic als deze komen gewoon de ''grote'' verhalen naar voren.

Groeten Arjan.
 
Het gaat tuurlijk wel om bijna dood ervaringen op de motor!!
Het is best wel serieus, als je maar 1 leven hebt....... :?
Dat is het verschil met een videospel. Als je je daar op een hoop rijdt, ga je met een nieuw leven weer verder. :}
 
Mag ik er maar 1 doen??? Oké een paar:
Op een stoplicht afrijden, groen zien, streepje bij en met ongeveer 200 op het licht af (in de stad), gaat er een auto inhalen, kon nog net tussen de auto en de middenberm. Pfff.
:+
Op een polderweg blijven inhalen met tegenliggers, wordt op een gegeven moment mijn achterknipperlicht eraf gereden, mijn stuur bleek óvér zijn spiegel te zijn gegaan.. Pfff.
:+
Lekker in de polder aan het raggen, ligt er ineens op een bekend stuk weg een hoop zand. Ik kon de boom net raken, gelukkig. Weer revalidatie.
:+
Assen: Het meeuwenmeer volgas pakken (FZR600 '92) .. jammer net niet. (200km/u) auw
:+
Handschoen blijft "plakken" tijdens wheelie, heeeel hooog en ver, geen schade en veel applause. Pffff... gelukkig had ik een helm over mijn rode wangen.
:+
Jumpen in onbekend terrein met crosser van vriend, achter de dijk lag het kanaal. Ben 2 uur bezig geweest om motor boven te krijgen. Ergo: Nooit op motor van vriend rijden.
:+
Schoenveter aan schakelpookje vast: Heel langzaam voor een héél druk kruispunt omvallen. Dat deed meer pijn dan menig ander ongeluk...
:+
En zo nog een stuk of wat.
Heb ongeveer 10 á 15 ongelukken gehad en een veelvoud aan hartslagverhogers.
Dit soort dingen houdt het motorrijden leuk.
Motto: Joe Bar evenaren.... O-)
Gaat denk ik tijd voor je worden om na te denken....!!!!!
 
vooruit dan maar, de mijne:

op een bijna lege tweebaans weg (ik zat er namelijk wél op) draait een auto de weg op (de uitrit van het benzinestation is precies dat, net een garage uitrit)

kom aan met 60 en ga van het gas af. auto neemt een zeer royale bocht en denkt waarschijnlijk iets van 'ik ben niet gek ik ben een vliegtuig; precies op die witte streep blijven'

ik in dubio: blijf ik links (daar zat ik nl al in het kader van defensief rijden, grotere afstand van uitrit, eerder zicht erop enz.) en gaat hij naar links dan ben ik de lul. ga ik naar rechts en hij maakt zijn bocht wel af dan ben ik ook het haasje (en ook nog eens fout).

nou ja, sowieso maar remmen. = links blijven, want remmen en sturen is geloof ik niet zo'n geweldig idee. maar jahoor zal je net zien, die lul gooit die bak een seconde of wat later alsnog naar links. met piepende achterband (ja, remactie was niet optimaal) uit zijn achterbumper gebleven. maar het zweet stond me wel op het voorhoofd.

echt als ik een uzi had gehad had ik em doorzeefd.
 
Met 200 km/h en nog aan het acceleren, totdat het duikertje waar ik overheen reed toch best wel hoog was, een onverwachte wheelie was het gevolg, schrok me lam.

Laten we het maar op onveraverenheid houden.
 
Hard (!!!) op landweg lange rij met auto's inhalen (rijden achter een trekker) kom ik bij de trekker ( met dorsvlegel??? weet niet hoe je dit speld ik werk niet i.d landbouw) gaat die linksaf!........engeltje........wauw.......gehaald......peuk.

Maar de meeste momenten zijn nog wel met niet voorlangverlenende automobilisten.
( leer je wel goed een rijdende stoppie te maken.)

Maar ook door bijv. Vriendin staat op straat te wachten, motor en banden zijn koud en je denkt, wheelie en een stoppie!! moet wel leuk zijn...hup op je achterwiel...la, la, la en nu een stoppie........glip.....oef bijna...

Of net je rijbewijs.....je maat rijdt al 10 jaar erg hard....... maar je denkt in die bocht steek ik 'm voorbij.......niet dus......gras......gras......gras (gelukkig maar)

Of die vrachtauto rijdt op mijn ideale lijn.....vluchtstrook voorbij.....wiel op de witte streep...........glip.......bats...vrachtauto komt op je afrijden......gemist......PAALTJES.....klap....

ETC......ETC.........is allemaal lang geleden en het beetje verstand komt met de tijd (zeggen ze).........maar deze dingen blijven je wel bij!!! :Z
 
:} :} :} Telt het ook mee als je op de operatietafel ligt, en je ziet jezelf daar liggen, gezien vanuit een hoekje onder het plafond, Het lijkt wel een soap-serie zoals die zusters en dokters dan om je heen rennen en vanalles met je doen :o :o :?

:} gr. fr.
 
M'n eerste rit al gelijk bijna met m'n leven moeten bekopen!
Reed achter een vrachtauto (eigenlijk te kort erachter) er kwamen al tegenliggers aan maar ik dacht: dat moet wel lukken,toen zat ik dus bijna bij de cabine van de vrachtwagen reden er nog twee auto's kort voor.......Oef!
Het lukte net met heftig toeterende en seinende tegenliggers,ben gelijk omgedraaid en heb thuis een bak bier op om bij te komen! :o
 
Tijdens het klaverblad racen in apeldoorn. bijna op 5-10cm na op de vangrail geknalt met 140km per uur.. ging dus net iets te hard voor me.
en bij afslag apeldoorn / teuge. de bocht uitgevlogen. (koude banden) tussen de vangrails door de snelweg op |(
 
Een lekkere linker nemen met 110, er bij het uitkomen van de bocht achter komen dat dat toch iets te hard was. Bij het uitkomen vervolgens rechtuit kijken ipv naar de linkerberm/weghelft en op 2cm na de berm (rechts natuurlijk) missen.

Nou, dan springt je hartslag wel ff omhoog, vooral als je bedenkt dat die berm vol met bomen staat.
 
"echt als ik een uzi had gehad had ik em doorzeefd."


Dus niet alleen jij, maar ook de bestuurder van die wagen had een bijna dood ervaring :)

ja idd. en nou had ik toevallig niks bij me , maar maat heeft het weleens geflikt hoor, met de uzi op de motor.

en dan niet in een plastic tasje onder een bagagenetje, nee gewoon met een touwtje door ik denk de richtmiddelen en zo over zijn rug geslingerd *D

wordt ie aangehouden door de kit (duh) zegt ie doodleuk 'ja ze (defensie) hebben er geen foudraal bij gegeven en ik moet dat ding toch echt meenemen'.

schitterend :} :} :} :} :} :} :} :} :}

ik had dat gezicht van die agenten wel willen zien en ook van de andere weggebruikers. volgens mij gaat iedereen voor je opzij en zit er niemand te bumperkleven :)
 
Begin dit jaar op weg naar Egmond.
240 op de A-4 richting Amsterdam en 160 door de Schiphol tunnel
Dat was ook gelijk de plek waar olie op het wegdek lag.
Stuur stond compleet naar links en dat met 160.....
400 meter glijden is een eeuwigheid.
de motor lag doodstil op de 4e rijstrook, ikzelf op de 2e.
Ik keek naar rechts maar er was geen verkeer.
Het leek net die film Vanilla Sky waarbij er totaal niemand was in de stad.
Ik stond op en zag de motor met gedoofde lichten op de linkerbaan liggen.
Alsof het wilde zeggen dat het pijn had maar niks meer kon doen.
Gauw naar de kant gelopen, maar er was geen vluchtstrook.
Heel koeltjes bellen met 112, en al snel werden de rijstroken afgekruist.
Dit keer zat ik echt in een tunnel maar kon de uiteinden niet zien.
Het duurde maar 10 minuten maar het leek wel 10 uur voordat de eerste hulp aanwezig was.

Waar ik nog wel mee zit, is waarom ik er totaal niks aan over gehouden heb.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan