Bijna dood ervaring?

Spider

A dirty mind is a joy forever!
Donateur
17 aug 2001
98.214
243
Vlakbij Utrecht
Ik lees weer van die fijne verhalen over 'bijna dood ervaringen' op de motor en vraag me af hoe vaak jullie die ervaring van bijna aanrijding of onderuit eigenlijk hebben?
Ik heb het zelf gelukkig 'pas' 1 keer gehad in anderhalf jaar tijd en het ging toen allemaal net goed.

[edit]
Dus hoe vaak denk je 'dat ging met net goed met dat koekblik' of 'dat had niet veel gescheeld of ik gleed maakte een total down op het asfalt of in de berm'?
[edit]
 
Laatst bewerkt:
Behalve een "bijna uit de bocht vlieg ervaring" op klaverblad Hoevelaken ben ik nog niet verder gekomen. Was er toen wel gelijk flauw van...
 
Laatst bewerkt:
Ach...bijna dood is relatief...zoals een bijna crash...iets wat de een als een achterkant ziet wat een stappie opzij zet, en that´s it, ziet de ander als een mega glijpartij die hij maar net onder controle heeft kunnen houde, en bijna onderuit was gegaan enzo...bla bla bla dus...snappie?
 
Ik lees weer van die fijne verhalen over 'bijna dood ervaringen' op de motor en vraag me af hoe vaak jullie die ervaring eigenlijk hebben?
Ik heb het zelf gelukkig 'pas' 1 keer gehad in anderhalf jaar tijd en het ging toen allemaal net goed.

[edit]
Dus hoe vaak denk je 'dat ging met net goed met dat koekblik' of 'dat had niet veel gescheeld of ik gleed maakte een total down op het asfalt of in de berm'?
[edit]

Waar heb je het over???? :?
 
Gewoon: hoe vaak heb jij het idee dat je bijna een aanrijding had of dat je onderuit ging?
 
de opties waaruit je kan kiezen geeft wel een hoog brokkenpilootgehalte aan....

ik denk ook wel es "oeps", maar als dat zo vaak zou zijn als in 1 van die opties zou ik opnieuw motorrijlessen moeten nemen....

ken je limiet.
 
Dat hoeft ook niet, dat onthou je toch gewoon? Je weet toch wel het verschil tussen iedere week of bijna nooit?
'(
 
Wat ik al zei meiske...zoiets kan je niet meten...dus is het zo relatief als de nete...achterwiel wat 5 cm opzij stapt=voor de een nix, en voor de ander bijna dood ervaring...hoe wil je dat opvangen?
 
gisteren op de terugweg van de pinksterraces in oss...

een eikel op een motorfiets met iemand achterop gaat vlak voor een rlx oprit van de snelweg me aan de buitenkant inhalen, die ik dus gereserveert }) had om de bocht in te knallen...

scheelde volgens kubiekdriehoekje een paar centimeter anders was het fout geweest....

ja motorrijders kunnen ook eikels zijn :j :j
 
Wat ik al zei meiske...zoiets kan je niet meten...dus is het zo relatief als de nete...achterwiel wat 5 cm opzij stapt=voor de een nix, en voor de ander bijna dood ervaring...hoe wil je dat opvangen?

Nu, als het wiel opzij stapt is dat voor jouw geen bijna doodervaring dus... :P

Als mijn VOORwiel 10cm opzij stapt is dat voor mij er wel een... :)
 
Is lastig te beantwoorden. Is met een blokkerende rem enkele cm voor een auto stilstaan een bijna-dood ervaring? Effe wat hartkloppingen, maar meer niet. Kan het dus niet echt beantwoorden, denk dat alleen flinke klappers daartoe gerekend mogen worden, andere ben je zo weer vergeten.

Maar goed... "net goed gegaan"-gevoel? 1 keer maand of zo.
 
Op dinsdag 21 mei 2002 11:35 schreef Fastcruiser het volgende:
...verhaaltje...
Jullie hebben gewoon een cyberrelatie :P Op een forum met je partner communiceren...Wanneer komt de topic over wie er 2nite kookt en wat er wordt klaargemaakt? :P :+
 
Bedoel je nou over wat jullie vanavond eten of wie er moet koken? :P :P :P

Dat soort oppervlakkige zaken lukken nog wel. Zijn aan elkaar gelieerd... als ik kook wordt het diepvriespizza :P .

Zodra het echter over diepzinnige zaken als motorrijden gaat moet ik het allemaal hier lezen '( . Ook wel logisch, het is of werken of motorrijden en onder het motorrijden klets je niet zoveel ;) (geen intercom e.d.)
 
Laatst bewerkt:
de opties waaruit je kan kiezen geeft wel een hoog brokkenpilootgehalte aan....

ik denk ook wel es "oeps", maar als dat zo vaak zou zijn als in 1 van die opties zou ik opnieuw motorrijlessen moeten nemen....

ken je limiet.

:^

Eigenlijk heb ik tot nu ook geen echte bijna-dood-ervaringen gehad. Soms wel van die momentjes. Dan denk je: "netjes opgelost" en doe je een paar honderd meter rustig aan.

De meeste bijna-dood-ervaringen ontstaan volgens mij toch door slecht anticiperen en omdat mensen zich op laten fokken en boven hun kunnen gaan rijden.
 
Echt grove fouten van mijn kant komen gelukkig niet meer voor, vroeger wel.

Met Hemelvaart wel een strakke actie van een togemoetkomende groep motorrijders, voorste gaat inhalen, maar blijft dicht bij middenstreep, ikke een beetje naar rechts, maar knakker erachter had mij niet gezien waarschijnlijk en zwaait inne ne heel mijn rijbaan op, tsja, als ik hem niet gezien had, tsja, was slecht afgelopen, maar ik schrik niet meer zo snel en ging maar nog iets verder naar rechts, die ruimte is er meestal wel.
Kan niet zeggen dat ik erg onder de indruk was, maar ik ken een paar mensen, die zouden zijn opgenomen van schrik.

ach, ik heb het naar me zin, lot ontloop je toch niet, verander je iets aan, zie het wel als het zover zou komen.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk heb ik tot nu ook geen echte bijna-dood-ervaringen gehad. Soms wel van die momentjes. Dan denk je: "netjes opgelost" en doe je een paar honderd meter rustig aan.
Hmmz, meestal denk ik dan niet: "netjes opgelost", maar meer iets van: "hoe kwam dat nou? zou ik eens iets rustiger aan moeten dan en meer na moeten denken?"
 
Als ik het elke maand of 2 maanden zou hebben, zou ik stoppen met motorrijden denk ik.

Ik heet geen Maximum :P :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan