bijna dood

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enneh ... Van VVN ...

Hoe moet je voorsorteren?
•omkijken (Wil iemand jou inhalen? Blijf dan rechts. Stop eventueel. Kijk opnieuw achterom als het verkeer voorbij is.)
•linkerhand uitsteken
•naar het midden van de weg gaan of naar het voorsorteervak of de voorsorteerstrook gaan.
•op het kruispunt:
- eventueel stoppen voor rood licht
- goed uitkijken
- voorrang geven als dat moet
•linksaf slaan met een grote bocht
 
TS had knipperlicht aan en ging vlot naar links, volgens eigen verhaal. Daar zit geen voorsorteren aan.

Blijft natuurlijk dat die *@#(#)# helemaal niet had mogen inhalen.

true, maar jij stelde dat je op dezelfde rijbaan niet kunt voorsorteren, dit is wel degelijk zo..

en ach 't blijft een eenzijdig verhaal, feit is dat TS geen schrammetje heb en dus niet moet huilen, we worden allemaal wel eens bijna van ons fiets gereden :P

kijken kijken kijken en als je het dan zeker weet, nog eens kijken
 
TS had knipperlicht aan en ging vlot naar links, volgens eigen verhaal. Daar zit geen voorsorteren aan.

Blijft natuurlijk dat die *@#(#)# helemaal niet had mogen inhalen.
ehh..wat is precies het verschil tussen "met knipperlicht aan vlot naar links gaan" en 'links voorsorteren"?? :?
 
Mijn punt was, dat het mij vaker opvalt dat die mini-knipperlichten bijna niet of heel slecht te zien zijn.

Al had TS zijn knipperlicht naar links aan (en het was inderdaad zo'n mini-geval), dan hoeft de automobilist het niet gezien te hebben.
Als hij het knipperlicht niet gezien heeft en is begonnen met inhalen terwijl TS tegelijkertijd naar de wegas stuurde, dan is de schuldvraag bij een eventueel ongeval helemaal nog niet zo duidelijk....
 
Afgezien van common sense (vertragen naast een afslag?) en de observatie (dat zou in zo'n geval onderzocht zijn) dat het blik veel te hard reed... Je vertraagd om af te slaan, verkeer dat jou zo nodig voor het vertragen in moet halen heeft echt geen voorrang, kun je mij nog meer vertellen.

Wel met je eens dat die LED dingen niet te zien zijn, vooral overdags. Heb zelf wel kleine knippers, maar na een stapel LED modellen te hebben geprobeerd zijn het gewoon gloeiers, die zie je 10x beter.
 
Mijn punt was, dat het mij vaker opvalt dat die mini-knipperlichten bijna niet of heel slecht te zien zijn.

Al had TS zijn knipperlicht naar links aan (en het was inderdaad zo'n mini-geval), dan hoeft de automobilist het niet gezien te hebben.
Als hij het knipperlicht niet gezien heeft en is begonnen met inhalen terwijl TS tegelijkertijd naar de wegas stuurde, dan is de schuldvraag bij een eventueel ongeval helemaal nog niet zo duidelijk....

:^

Dat van mij is wel een mini-led geval en is wel duidelijk zichtbaar ... Dat kostte alleen wat meer.
 
Mijn punt was, dat het mij vaker opvalt dat die mini-knipperlichten bijna niet of heel slecht te zien zijn.

Al had TS zijn knipperlicht naar links aan (en het was inderdaad zo'n mini-geval), dan hoeft de automobilist het niet gezien te hebben.
Als hij het knipperlicht niet gezien heeft en is begonnen met inhalen terwijl TS tegelijkertijd naar de wegas stuurde, dan is de schuldvraag bij een eventueel ongeval helemaal nog niet zo duidelijk....
Dan ben ik toch benieuwd waar die dubbele doorgetrokken streep voor dient die in het verhaal omschreven wordt... :?
Zo'n randdebiel hoort daar niet in te halen, het gevalletje kijken voorsorteren is onzin... Tuurlijk is kijken belangrijk, maar die auto heeft totaal niets te zoeken op de andere rijbaan als hij daar niet mag komen...
 
Laatst bewerkt:
Dan ben ik toch benieuwd waar die dubbele doorgetrokken streep voor dient die in het verhaal omschreven wordt... :?
Zo'n randdebiel hoort daar niet in te halen, het gevalletje kijken voorsorteren is onzin... Tuurlijk is kijken belangrijk, maar die auto heeft totaal niets te zoeken op de andere rijbaan als hij daar niet mag komen...
Dat vergeven de meesten hier kennelijk die randdebiel. Het is hen kennelijk al zo geindoctrineerd dat je als motorrijder zo slecht zichtbaar bent voor de koekblikkers dat JIJ als motorrijder maar voor hun moet kijken of er plaats is voor je op de weg, en als het (bijna) mis gaat door illegaal weggedrag dan is het dus JOUW schuld, had JIJ maar beter moeten kijken.
Het mot niet gekker worden...
:N
 
Laatst bewerkt:
Dat vergeven de meesten hier kennelijk die randdebiel. Het is hen kennelijk al zo geindoctrineerd dat je als motorrijder zo slecht zichtbaar bent voor de koekblikkers dat JIJ als motorrijder maar voor hun moet kijken of er plaats is voor je op de weg, en als het (bijna) mis gaat door illegaal weggedrag dan is het dus JOUW schuld, had JIJ maar beter moeten kijken.
Het mot niet gekker worden...
:N


Dat het een randdebiel is, staat buiten discussie.....dat is hij sowieso...., maar ik heb die Phoenixstraat in Delft eens even in Google streetview bekeken en ik vind nergens twee rijbanen, gescheiden door een dubbele doorgetrokken streep:

Phoenixstraat Delft
 
Dan ben ik toch benieuwd waar die dubbele doorgetrokken streep voor dient die in het verhaal omschreven wordt... :?
Zo'n randdebiel hoort daar niet in te halen, het gevalletje kijken voorsorteren is onzin... Tuurlijk is kijken belangrijk, maar die auto heeft totaal niets te zoeken op de andere rijbaan als hij daar niet mag komen...

Wie is hier nou een randdebiel?

Wat voor de meesten trouwens het probleem lijkt te zijn (terecht) met dit topic is dat gejank over iets wat bijna (oftewel niet) gebeurd is met complete rampscenario's erbij.
Ik kan hier ook wel een topic openen dat ik wel van de trap had kunnen donderen vanmorgen en dan ook naast een vreemde begraven te worden maar who gives a fuck.
 
Laatst bewerkt:
Wie is hier nou een randdebiel?

Wat voor de meesten trouwens het probleem lijkt te zijn (terecht) met dit topic is dat gejank over iets wat bijna gebeurd is met complete rampscenario's erbij.
Ik kan hier ook wel een topic openen dat ik wel van de trap had kunnen donderen vanmorgen en dan ook naast een vreemde begraven te worden maar who gives a fuck.
Klein, subtiel verschilletjes is dus dat als jij vanmorgen van die trap gedonderd was dat het dan je eigen stomme schuld was. :Z
Dit i.t.t. TS in de door hem geschetste situatie.
 
Wat zo een debiel allemaal niet hoort te doen is helemaal niet van toepassing, wat telt is wie er voorrang moet geven of niet, knipper je niet en sorteer je niet voor moet je voorrang verlenen, sorteer je enkel voor moet je voorrang verlenen, knipper je enkel moet je voorrang verlenen...

Of die ander nu snel rijd over een doorgetrokken streep of niet of door rood maakt allemaal niet uit!!!
 
Klein, subtiel verschilletjes is dus dat als jij vanmorgen van die trap gedonderd was dat het dan je eigen stomme schuld was. :Z
Dit i.t.t. TS in de door hem geschetste situatie.

Dan moet jij misschien samen met TS een forum oprichten met topic over fouten die je ander ziet maken en wat er wel allemaal mis had kunnen gaan. En wat daar dan weer de gevolgen van zouden zijn, en wat daar dan weer de gevolgen van zouden zijn, en wat daar dan weer de gevolgen van zouden zijn, en wat daar dan weer de gevolgen van zouden zijn, en wat daar dan weer de gevolgen van zouden zijn, en wat daar dan weer de gevolgen van zouden zijn enz.

Lekker elke avond zitten huilen bij de gedachte wat er wel niet had kunnen gebeuren. ;(
 
Wie is hier nou een randdebiel?

Wat voor de meesten trouwens het probleem lijkt te zijn (terecht) met dit topic is dat gejank over iets wat bijna (oftewel niet) gebeurd is met complete rampscenario's erbij.
Ik kan hier ook wel een topic openen dat ik wel van de trap had kunnen donderen vanmorgen en dan ook naast een vreemde begraven te worden maar who gives a fuck.
Die Corsa-rijder natuurlijk....zo haal je niet in, nooit.....
 
Dan moet jij misschien samen met TS een forum oprichten met topic over fouten die je ander ziet maken en wat er wel allemaal mis had kunnen gaan. En wat daar dan weer de gevolgen van zouden zijn, en wat daar dan weer de gevolgen van zouden zijn, en wat daar dan weer de gevolgen van zouden zijn, en wat daar dan weer de gevolgen van zouden zijn, en wat daar dan weer de gevolgen van zouden zijn, en wat daar dan weer de gevolgen van zouden zijn enz.

Lekker elke avond zitten huilen bij de gedachte wat er wel niet had kunnen gebeuren. ;(
Wat mij betreft ging het er om dat een groot aantal hier het geschetste gedrag van die corsa kamikaze piloot vergoeilijkten. En dat ten onrechte (o.a.)in mijn ogen. Over wel of niet terecht huilen werd in die laatste bijdragen helemaal niet gerept. Dat sleep je er nu zelf geheel misplaatst bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan